Gå til innhold

Legger du deg alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller med partner? 
Her er det stort sett jeg som blir tidlig trøtt, hver kveld. Mens han gjerne skulle sitti oppe seint hver eneste kveld. Her ender det med at jeg sover litt på sofaen mens han spiller Xbox, nettopp fordi jeg syns det er koselig å legge seg sammen..

Men skulle gjerne ønske vi kunne møtes på midten et sted! Spesielt i ukedagene. Typ å legge seg 22:30. (Han vil vel helst sitte til 00-01 om han fikk velge) Er det veldig tidlig? Vi blir vekket hver morgen av datter 06, om ikke litt før 🙃 og det er det jeg som må ta meg av...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I helgene legger vi oss samtidig, men i ukedagene legger jeg meg som regel en halvtime før mannen. Helt greit, da sovner jeg som regel før han og enser ikke snorkingen ;) 

Skrevet

Her høres det ut som om løsningen på problemet er at dere begynner å dele på å ta ansvar for datteren om morgenen, da er det også større sjanse for at han er mer motivert for å legge seg tidligere ;)

En periode slik du beskriver kunne jeg nok ha holdt ut, men på sikt ville det gjort noe med min tiltrekning til partneren. Om han konsekvent valgte spill fremfor kos og sex, da hadde jeg mistet både lysten på ham og tilhørigheten.

Jeg har som regel alltid vært den som egentlig har hatt størst ønske om å sitte oppe lenge i mine forhold, men da har forholdet vært viktigere, så jeg har stort sett alltid lagt meg sammen med partner, så har vi heller ligget og snakket litt og hatt sex. Og sovnet jeg ikke etter det lå jeg heller og leste en stund.

I morgen tar mannen din datteren deres kl 06, HI! :D

Anonymkode: 8210d...e42

Skrevet

De fleste dager, ja. Vi har til og med hvert vårt rom. Både jeg og mannen sover best alene.

Anonymkode: e2504...33a

Skrevet

Nja, både og. Men jeg støtter hun over her, dere må bytte på å stå opp med ungen. Da kommer han seg kanskje tidligere i seng også?

Anonymkode: c8c4d...2a9

Skrevet

Legger meg nesten alltid alene å liker det best slik, mannen sitter oppe flere timer å spiller playstation, men vi bytter alltid på å stå opp med gutten vår, i helgene er det alltid en dag hver hvor vi sover lenge 🙂

Anonymkode: b176a...765

Skrevet

Det er jo ikke rart han kan sitte oppe til midnatt hvis han aldri trenger å stå opp med barnet. Hvorfor finner du deg i det?

Her er det mange år siden vi la oss samtidig, men mitt tips er å prøve å holde på det om dere får det til, mye av intimiteten forsvinner når man aldri legger seg samtidig. 

Anonymkode: 12acf...b64

Skrevet

Han må jo stå opp med barnet selv om han legger seg sent . Hvis jeg legger meg sent så er jo det min egen feil, fortsatt begges ansvar å stå opp tidlig.  Men nei, vi legger oss ikke alltid samtidig, kanskje halvparten av tiden. 

Anonymkode: cd176...c03

Skrevet

Vi legger oss sjelden samtidig. 

Anonymkode: 77f45...b75

Skrevet

Aldri. 

Anonymkode: 4b8cf...542

Skrevet

Jeg legger meg sist stort sett alltid. Finner heldigvis tid og sted til sex  fordet😅

Anonymkode: e2423...df3

Skrevet

Jeg legger meg rundt 01.00 tiden. Om mannen min hadde foreslått at jeg skulle legge meg halv ellve hadde jeg trodd det hadde tippet for han. Voksne mennesker legger seg når de blir trøtte. 

Anonymkode: cf4f9...b85

Skrevet

Jeg legger meg vanligvis 3-4 timer før mannen. (Har snudd døgnet litt nå i ferien.) Det er kjipt å legge seg uten å være trøtt, så jeg skjønner godt at han ikke vil det. Han blir med når jeg legger meg av og til for kos og/eller sex, men står opp igjen etterpå, for han finnes ikke trøtt.

Anonymkode: 93e00...173

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Aldri. 

Jeg mente alltid😂 Vi legger oss aldri samtidig. 

Skrevet

Han legger seg tidlig, typ 22-23, jeg trenger bare 5 timers søvn og legger meg mye senere. Vi ligger ofte på hvert vårt rom fordi han snorker og jeg beveger meg veldig i søvne.  Sex har vi uansett alltid på dagtid. Har vært sammen i 16 år og har sex stort sett daglig😁 Han står oftest opp med barna i helgene, men han elsker helgemorgener med barna. Jeg står opp først hvis han har vært sent våken, gjerne etter fest, da jeg som sagt ikke trenger særlig søvn. 

Jeg kan ikke legge meg 22-23. Da er jeg på topp 🤩 glad ikke han prøver å presse meg til det. Da hadde ikke forholdet fungert. 

Anonymkode: ab5a5...60b

Skrevet

Han jobber skift, så jeg sover mye alene. Han sover til alle døgnets tider som passer skiftplanen. Skjønner ikke hvordan han får det til. 

Anonymkode: a490a...cf3

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han legger seg tidlig, typ 22-23, jeg trenger bare 5 timers søvn og legger meg mye senere. Vi ligger ofte på hvert vårt rom fordi han snorker og jeg beveger meg veldig i søvne.  Sex har vi uansett alltid på dagtid. Har vært sammen i 16 år og har sex stort sett daglig😁 Han står oftest opp med barna i helgene, men han elsker helgemorgener med barna. Jeg står opp først hvis han har vært sent våken, gjerne etter fest, da jeg som sagt ikke trenger særlig søvn. 

Jeg kan ikke legge meg 22-23. Da er jeg på topp 🤩 glad ikke han prøver å presse meg til det. Da hadde ikke forholdet fungert. 

Anonymkode: ab5a5...60b

Når får dere alltid tid til sex på dagtid med flere barn? Både i hverdager og ferier? Trenger inspirasjon til hvordan/hvor finne tid på dagtid uten ungene får det med seg!

Anonymkode: d1743...40d

Skrevet

Jeg legger meg alltid sist, som regel legger mannen seg kl 23.00, jeg en time eller to etterpå. 

Anonymkode: b929a...5aa

Skrevet

Vi sover på hvert vårt rom, så når han legger seg er meg knekkende likegyldig. I sitter stort sett hver for oss uansett. 

Anonymkode: a4c6c...c75

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi sover på hvert vårt rom, så når han legger seg er meg knekkende likegyldig. I sitter stort sett hver for oss uansett. 

Anonymkode: a4c6c...c75

Lykkelig ekteskap?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Lykkelig ekteskap?

Det skjønner vel selv du at det ikke er. Følte du bare for å gni det inn? Fikk du det litt bedre med deg sørgelige selv? 

Skrevet

Legger oss aldri samtidig. Jeg er trøtt kl 22, han ca kl 24. Vi har en datter som sliter med å sove så hun er ofte våken når jeg legger meg også. Skulle ønske vi la oss samtidig (og at datteren vår sovnet tidligere!), men jeg er veldig kveldstrøtt. 

Anonymkode: 49e39...14c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det skjønner vel selv du at det ikke er. Følte du bare for å gni det inn? Fikk du det litt bedre med deg sørgelige selv? 

Jeg bare sliter litt med å forstå hvorfor du gidder? Som skilsmissebarn selv er jeg evig takknemlig for at foreldrene mine hadde vett nok til å gå fra hverandre da de ikke lenger fungerte godt sammen. Jeg tror litt for mange voksne misforstår litt hva som faktisk er til barnas beste. 

Skrevet

Vil tro det er sånn 50/50 omtrent.

Ingen som sitter oppe og venter på at den andre blir trøtt om man er trøtt selv ihvertfall, hva er vitsen med det?

Men vi legger oss nesten alltid innen for en time da, mellom 22.30 og 23.30 har begge lagt seg.

Anonymkode: e1676...b23

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bare sliter litt med å forstå hvorfor du gidder? Som skilsmissebarn selv er jeg evig takknemlig for at foreldrene mine hadde vett nok til å gå fra hverandre da de ikke lenger fungerte godt sammen. Jeg tror litt for mange voksne misforstår litt hva som faktisk er til barnas beste. 

Jeg er ikke den du spydde ut kommentaren til. Sjekk anonymkodene. 

Og hva du skjønner eller ikke er da virkelig ikke noe noen av oss bryr oss om! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...