Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #26 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): alt man skal bry seg om Anonymkode: 4d63f...166 Hva bryr du deg om da? Ingenting regner jeg med. Anonymkode: 2e53c...fd1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #27 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Si det til familien som bor i ei lita bygd ytterst mot havgapet i Finnmark (jeg er der på ferie hvert år). Hvor skal de lære seg å svømme? I Barentshavet? Skal de kjøre 3 timer til Lakselv (vet ikke om de har basseng der) eller 5 timer til Kirkenes hver helg for svømmeopplæring? Vi som bor sentralt har ofte store vanskeligheter med å forstå hvordan det er i utkantnorge. Anonymkode: 518ec...f0f Men da kan de bygge et basseng selv? Er jo billige boligpriser der vil jeg anta. Foreldre er selv ansvarlig for at barna skal lære å svømme, og det er foreldrene som har valgt å bosette seg der. Anonymkode: f95e3...90e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #28 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Men da kan de bygge et basseng selv? Er jo billige boligpriser der vil jeg anta. Foreldre er selv ansvarlig for at barna skal lære å svømme, og det er foreldrene som har valgt å bosette seg der. Anonymkode: f95e3...90e Du antar og tror ganske mye, tenker jeg. Har du noen gang vært nord for Sinsenkrysset? Foreldrene har valgt å bli boende ja, de er selv født der eller i nabobygdene. Heldigvis blir det folk utav de som ikke lærer å svømme også. Skulle tro det var en ferdighet som må stå på vitnemålet for å få seg jobb. Man kan fint gå igjennom livet uten å være en god svømmer, så lenge man da tar hensyn til sine egne ferdigheter. Anonymkode: 518ec...f0f
Spurvugla Skrevet 2. januar 2021 #29 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Du antar og tror ganske mye, tenker jeg. Har du noen gang vært nord for Sinsenkrysset? Foreldrene har valgt å bli boende ja, de er selv født der eller i nabobygdene. Heldigvis blir det folk utav de som ikke lærer å svømme også. Skulle tro det var en ferdighet som må stå på vitnemålet for å få seg jobb. Man kan fint gå igjennom livet uten å være en god svømmer, så lenge man da tar hensyn til sine egne ferdigheter. Anonymkode: 518ec...f0f Hvis noen oppretter en tråd for å spørre om råd for hvordan de kan lære barna å svømme (jeg husker ikke tråden det snakkes om, så jeg vet ikke helt hva det dreide seg om), så bør de inkludere i hovedinnlegget at de bor et sted uten badeplass og svømmehall innen rimelig avstand. Ellers kan de ikke forvente å få relevante tips. På samme måte bør man heller ikke bli sur for å få tips om å stresse ned med hagearbeid hvis man ikke har hage.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #30 Skrevet 2. januar 2021 Klassisk VG-overskrift om sommaren: «Endelig kommer godværet!» Då kan du vere sikker på at nordnorge hatt fint vær i et par veker allerede, mens vestlandet har regn. Enig i at ein kan sjå litt lenger enn berre rett framfor nasa si 😊 Anonymkode: 0fc34...a4f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #31 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg er litt fascinert over måten noen formulerer seg på i svar her inne. Ikke akkurat nå i dag nødvendigvis, men jeg har observert det over tid. Det kan f.eks. være noen som spør om forslag til ting å finne på, snakk om skjermtid, fritidsaktiviteter el., og så kommer det litt bombastisk svar som: "Kom dere ut i snøen!" "Alle har vel ski!?" "Ta dere en tur ut i det fine været!" "Ta en tur på stranden/i bassenget!" "Hvorfor kan ikke ungen din bare gå eller sykle til skolen da?" Altså, tenker dere ikke i det hele tatt over at Norge er langstrakt og variert? At selv om DU kanskje har snø halve året og hele familien har minst et par ski hver, bor det folk på steder hvor man på en gjennomsnittlig vinter har 8-9 dager med snø, hvorav bare 1-2 av dem er nok til å i det hele tatt vurdere å gå på ski på dem. Eller at noen bor på bygden hvor det går buss 1-2 ganger i døgnet og skolen fort er både 1 og 4 mil unna, gjerne med trange, svingete veier uten fortau og 80-sone. Eller at man ikke bor i nærheten av sjø, vann eller basseng? Man må jo gjerne foreslå aktiviteter som ville passet der man selv bor, men hva med å formulere seg litt rundere? Type "Hvis det er snø kan dere jo bygge snølykter eller gå på ski" i stedet for å bare anta at den som spør har snø utenfor huset sitt. Anonymkode: 34191...a54 Skal den som svarer være åpen for at Norge er et langstrakt og variert land så burde jo den som spør og være det, lager man et innlegg som åpner for alle ulige svar, så må man jo tåle og få det. Hvis ikke, så er det jo ikke så forbaska vanskelig for trådstarter å skrive at vi bor et sted uten svømmehall og basseng, hvordan lære å svømme. Eller hvordan lære å gå på ski når det er skiføre kun 2 dager i året der vi bor. Anonymkode: 2e53c...fd1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #32 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Joda, men som nevnt er det ikke bare forslag, men også andre ting. F.eks. var det en tråd i sommer om barn og svømming hvor flere svarte at det var jo bare å øve selv med barna i sjøen eller basseng, som om dette er noe alle har tilgang til, eller i tråden om skolevei der flere faktisk ikke så ut for å forstå at ikke alle barn kan gå/sykle selv til skolen, eller en tråd der noen var helt sjokkert over at barns til vedkommende ikke har ski og mente det var helt rart. Det handler altså mer om at folk kanskje selv kan tenke litt over at det er ulike forhold, muligheter og vær her til lands. HI Anonymkode: 34191...a54 Vis meg den plass i Norge som ikke har bademuligheter? Sjø, elv, tjern, basseng.. Anonymkode: 7c44a...8c1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #33 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er akkurat dette jeg mener. Flere er kjempeflinke og svarer mer moderert, type "Vi har fint vær i dag og tenker oss derfor ut i skogen, men hvis det regner ville jeg nok heller bakt boller med ungene.". Jeg har også merket meg at det spesielt endel byfolk ser ut for å bare anta med den største selvfølge at alle har klesbutikker, innvandrersjappe og kino rett rundt hjørnet, f.eks. HI Anonymkode: 34191...a54 Jeg bor i ei lita bygd, men vi har faktisk både butikker og kino altså.. Anonymkode: 7c44a...8c1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2021 #34 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Vis meg den plass i Norge som ikke har bademuligheter? Sjø, elv, tjern, basseng.. Anonymkode: 7c44a...8c1 Jeg bor på kysten på Vestlandet og kan love deg at her er det ikke nok dager med så varmt vann at noen kan lære å svømme uten våtdrakt! Heldigvis har vi hatt innendørs svømmehall i ca 50 år, og før det var det oppvarmet utebasseng om sommeren i flere år. Uten de hadde nok antallet svømmedyktige vært mye lavere enn nå som det er tilnærmet 100 %. Verden er ikke så svart/hvit som mange av dere later til å tro. Anonymkode: b6258...76c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå