("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 1. januar 2021 #26 Skrevet 1. januar 2021 soleia skrev (51 minutter siden): Fine vårblomar. Eg pleier alltid få ein primula eller to i kjøkenglaset når julepynten er rydda vekk 😊🌸 i år kjem nok «terrorlyset» (iflg mannen) fram att, for å drive fram frø og spirer til sommaren. Det ligg mykje håp og vårkjensle i det og, og var ein fin hobby den førre våren 😊🌱 Hva planter du? Her er hagen min hobby og fritidssyssel så i dag sås de første blodbegerfrøene😊
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #27 Skrevet 1. januar 2021 ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (2 minutter siden): Hva planter du? Her er hagen min hobby og fritidssyssel så i dag sås de første blodbegerfrøene😊 Her liker jeg også å så og i går fikk jeg så lyst og det eneste jeg har i huset er karse frø 😊. Da blir det snart karse i vinduskarmen ☀️
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #28 Skrevet 1. januar 2021 ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (31 minutter siden): Hva planter du? Her er hagen min hobby og fritidssyssel så i dag sås de første blodbegerfrøene😊 Du er god på planting? Vet du noe om solsikker? Jeg har en drøm om å plante solsikker i sommer og jeg lurer litt på å "kaste" solsikke frø nedover i en skråning i hagen. Vet du om de MÅ graves ned i jorda eller om det holder å rive greit i jorda med en hard rive og så å "kaste" frø rundt?
soleia Skrevet 1. januar 2021 #29 Skrevet 1. januar 2021 ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (30 minutter siden): Hva planter du? Her er hagen min hobby og fritidssyssel så i dag sås de første blodbegerfrøene😊 Har masse blodbegerfrø, og kan ikkje så alle, men dei er dei første 😊 Må planlegge litt, for mannen har heimekontor på garasjeloftet, og då vert det litt for varmt der til å sette spirar (blei litt kaos og lange, tynne i fjor), så må vente med resten. Lurer på om varmematte i eit minidrivhus kan gå an frå mars og utover?
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 1. januar 2021 #30 Skrevet 1. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Du er god på planting? Vet du noe om solsikker? Jeg har en drøm om å plante solsikker i sommer og jeg lurer litt på å "kaste" solsikke frø nedover i en skråning i hagen. Vet du om de MÅ graves ned i jorda eller om det holder å rive greit i jorda med en hard rive og så å "kaste" frø rundt? Du kan kaste frø ja, men fugler og mus kan fråtse litt desverre😉
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 1. januar 2021 #31 Skrevet 1. januar 2021 soleia skrev (1 time siden): Har masse blodbegerfrø, og kan ikkje så alle, men dei er dei første 😊 Må planlegge litt, for mannen har heimekontor på garasjeloftet, og då vert det litt for varmt der til å sette spirar (blei litt kaos og lange, tynne i fjor), så må vente med resten. Lurer på om varmematte i eit minidrivhus kan gå an frå mars og utover? Ja det fungerer kanskje, men blodbegrene er jo litt treige for å komme igang🙈🙈🙈 Sitter å planlegger hva jeg skal ha i kjøkkenhagen i år. Var å plukket jordskokk i går så skal utvide med mer av det ihvertfall. Det er jo helt nydelig😍
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #32 Skrevet 1. januar 2021 ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (1 minutt siden): Du kan kaste frø ja, men fugler og mus kan fråtse litt desverre😉 Det får så være! Drømmer om en vill skråning med solsikker. Får bare kaste på nok😊
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #33 Skrevet 1. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Det får så være! Drømmer om en vill skråning med solsikker. Får bare kaste på nok😊 Her har jeg alltid solsikker under fuglemateren. Ikke plantet på annen måte enn at frøene har falt ned fra materen gjennom vinteren.. Anonymkode: 513cc...989
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #34 Skrevet 1. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Her har jeg alltid solsikker under fuglemateren. Ikke plantet på annen måte enn at frøene har falt ned fra materen gjennom vinteren.. Anonymkode: 513cc...989 Nettopp ja!! Da vil det nok funke😊☀️
soleia Skrevet 1. januar 2021 #35 Skrevet 1. januar 2021 ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (10 timer siden): Ja det fungerer kanskje, men blodbegrene er jo litt treige for å komme igang🙈🙈🙈 Sitter å planlegger hva jeg skal ha i kjøkkenhagen i år. Var å plukket jordskokk i går så skal utvide med mer av det ihvertfall. Det er jo helt nydelig😍 Var mest dei seinare blomane eg tenkte på, blodbeger får få prioritert plass i vindauga, og skal såast så snart eg får kjøpt såjord. Jordskokk høyres spennande ut! eg har ikkje så stor plass eller lang erfaring, men var veldig nøgd med å ha sådd pastinakk i vår. Synes pastinakk er skikkeleg godt, og eg drog opp dei siste no i jula. Dei eg har kjøpt på butikken står seg ikkje så godt i kjøleskapet, men desse vart store og fine, og held seg godt i jorda fram til eg skal bruke dei.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2021 #36 Skrevet 1. januar 2021 ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (På 31.12.2020 den 22.58): Jeg får faktisk alltid til primula men følger oppskriften til farmor her😉 Lyst, men ikke direkte sol. Sett de i en balje/oppvaskkum med litt vann i over natta sånn ca 3 hver natt. Jeg kjøper de i januar å planter de ut i hagen i mai/juni. Blomstrer gjerne ute også om ikke det bortskjemte kaninkreket til datteren min spiser de opp...🙈 Da skal jammen jeg også forsøke meg på nytt med primula. Dette er overkommelig, det burde jeg også greie Anonymkode: 2a1d1...9b2
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 2. januar 2021 #37 Skrevet 2. januar 2021 (endret) soleia skrev (10 timer siden): Var mest dei seinare blomane eg tenkte på, blodbeger får få prioritert plass i vindauga, og skal såast så snart eg får kjøpt såjord. Jordskokk høyres spennande ut! eg har ikkje så stor plass eller lang erfaring, men var veldig nøgd med å ha sådd pastinakk i vår. Synes pastinakk er skikkeleg godt, og eg drog opp dei siste no i jula. Dei eg har kjøpt på butikken står seg ikkje så godt i kjøleskapet, men desse vart store og fine, og held seg godt i jorda fram til eg skal bruke dei. Nei pastinakk er veldig greit å ha i hagen ja. Myyye bedre smak på de å😉 Jordskokk anbefales på det sterkeste. De smaker litt som søtpotet å kan anvendes til mye. Favoritt her i huset er å dele de i to, ha over olivenolje,salt og pepper å sprøsteke de i ovnen i 1.5 time. Da smaker de litt som søtpotetfrites😍 Bare husk at planten blir høy så de bør ha litt støtte eller stå ved en vegg. Jeg har de langs en kant å planter hvitløk og vårløk foran😊 Endret 2. januar 2021 av ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 2. januar 2021 #38 Skrevet 2. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Da skal jammen jeg også forsøke meg på nytt med primula. Dette er overkommelig, det burde jeg også greie Anonymkode: 2a1d1...9b2 Ja de er ikke av de letteste plantene å få til, men det der funker som sagt her. I tillegg bør de nok ikke ha det altfor varmt heller da de trives godt ute også😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå