mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Er det en blomst som har det best i en kjølig vinduskarm eller på bordet inne i stuen? Kjøpt flere i dag så hadde blitt glad hvis det er noen som har peiling på denne blomsten her
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden): Er det en blomst som har det best i en kjølig vinduskarm eller på bordet inne i stuen? Kjøpt flere i dag så hadde blitt glad hvis det er noen som har peiling på denne blomsten her Er ikke det en typisk blomst bestemødre har? Finnes de lengre? Spør bestemora di? Anonymkode: 68f02...b74
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er ikke det en typisk blomst bestemødre har? Finnes de lengre? Spør bestemora di? Anonymkode: 68f02...b74 Klart de finnes. Har vokst opp med den blomsten og jeg elsker den. Skulle selvfølgelig spurt mamma men hun er på fjellet uten dekning.
sug lut Skrevet 31. desember 2020 #4 Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Er ikke det en typisk blomst bestemødre har? Finnes de lengre? Spør bestemora di? Anonymkode: 68f02...b74 Jøss. mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Klart de finnes. Har vokst opp med den blomsten og jeg elsker den. Skulle selvfølgelig spurt mamma men hun er på fjellet uten dekning. Altså: primula er vakker, og roper om vår, men også iskald og ond. Den er attraktiv som pokker, men humørsyk, vanskelig, og dør på trass. Så hvis du finner en god måte å ha dem på så si fra!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #5 Skrevet 31. desember 2020 Den liker halvskygger, og litt vann hver annen dag, jorden skal ikke bli tørr, men heller ikke veldig våt Anonymkode: e6b96...d2e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 31. desember 2020 sug lut skrev (1 minutt siden): Jøss. Altså: primula er vakker, og roper om vår, men også iskald og ond. Den er attraktiv som pokker, men humørsyk, vanskelig, og dør på trass. Så hvis du finner en god måte å ha dem på så si fra! Hehe will do. Har liksom tenkt litt at enten har jeg gjort noe feil fordi den dør fortere enn ei døgnflue eller så finnes det en vidunderoppskrift jeg ikke har tilgang på. Tenker i grunn det er godt den er billig. Kortvarig glede er ok det også 🌸
prekæs Skrevet 31. desember 2020 #7 Skrevet 31. desember 2020 Den sliter jeg med altså. Kan plantes ut og da klarer jeg den. Kjøpes den, regnes den som avskårne og ren bonus om den lever lenger enn et par uker.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #8 Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Den liker halvskygger, og litt vann hver annen dag, jorden skal ikke bli tørr, men heller ikke veldig våt Anonymkode: e6b96...d2e Flott! Takk! Kaldt vindu ok?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #9 Skrevet 31. desember 2020 Tror den liker det lyst (ikke direkte sol) og svalt, og jevnt fuktig uten at den blir stående i vann. I min vinduskarm vil de bare dø, men får de flytte til svigermor, livner de opp igjen. Anonymkode: 988b4...bde
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #10 Skrevet 31. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Flott! Takk! Kaldt vindu ok? Den liker det litt kjølig, ja Anonymkode: e6b96...d2e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #11 Skrevet 31. desember 2020 prekæs skrev (Akkurat nå): Den sliter jeg med altså. Kan plantes ut og da klarer jeg den. Kjøpes den, regnes den som avskårne og ren bonus om den lever lenger enn et par uker. Ikke sant. De solgte dem på plantasjen for 99 kr. Da fikk man 3 stykker. Så godt de ikke koster all verden
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #12 Skrevet 31. desember 2020 Sliter med den jeg også. Men den varianten som er alpeprimula(aurikel?) er langt mer lettstelt synes jeg! Anonymkode: e2829...69e
soleia Skrevet 31. desember 2020 #13 Skrevet 31. desember 2020 Er ikkje god på den, men det er ein blome som kan overvintre ute, dei lysegule veks villt enkelte stader på vestlandet (kallast kusymre) så eg ville heller sett den lyst og svalt enn i ei varm stove. Til blomar som vil ha det jamnt fuktig pleier eg å skjere ein bit oasis i botnen av potta, fordi eg er dårleg på vatning.
amandine Skrevet 31. desember 2020 #14 Skrevet 31. desember 2020 Jeg tenker på primula som en litt langlivet bukett. Nyter og så ferdig når de er ferdig 😊 Ingenting omtrent roper Vår! som primula.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #15 Skrevet 31. desember 2020 amandine skrev (1 minutt siden): Jeg tenker på primula som en litt langlivet bukett. Nyter og så ferdig når de er ferdig 😊 Ingenting omtrent roper Vår! som primula. Ikke sant! Måtte kjøpe meg litt vår i vinduskarmen 😊
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #16 Skrevet 31. desember 2020 Det er en vårblomst som trenger mye lys og ikke for høy varme. Det er vanskelig å holde den pen nå midt på vinteren. Anonymkode: 79fd5...cbf
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #17 Skrevet 31. desember 2020 Den skal vannes på skåla, slik blomster med lodne blader skal. Anonymkode: 71531...0c9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #18 Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er en vårblomst som trenger mye lys og ikke for høy varme. Det er vanskelig å holde den pen nå midt på vinteren. Anonymkode: 79fd5...cbf Jeg får nyte dem så lenge de varer og kjøpe nye når de dør
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2020 #19 Skrevet 31. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Er ikke det en typisk blomst bestemødre har? Finnes de lengre? Spør bestemora di? Anonymkode: 68f02...b74 Hva faen er det for et svar? sånn svarer du ikke andre. tror du skal gå til både dun bestemor og mamma og få litt mere oppdragelse. Anonymkode: 61542...778
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 31. desember 2020 #20 Skrevet 31. desember 2020 Jeg får faktisk alltid til primula men følger oppskriften til farmor her😉 Lyst, men ikke direkte sol. Sett de i en balje/oppvaskkum med litt vann i over natta sånn ca 3 hver natt. Jeg kjøper de i januar å planter de ut i hagen i mai/juni. Blomstrer gjerne ute også om ikke det bortskjemte kaninkreket til datteren min spiser de opp...🙈
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #21 Skrevet 31. desember 2020 ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (2 minutter siden): Jeg får faktisk alltid til primula men følger oppskriften til farmor her😉 Lyst, men ikke direkte sol. Sett de i en balje/oppvaskkum med litt vann i over natta sånn ca 3 hver natt. Jeg kjøper de i januar å planter de ut i hagen i mai/juni. Blomstrer gjerne ute også om ikke det bortskjemte kaninkreket til datteren min spiser de opp...🙈 Haha ser for meg den kaninen i bedet ditt🐇
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 31. desember 2020 #22 Skrevet 31. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Haha ser for meg den kaninen i bedet ditt🐇 Den har tilgang på alt mulig godt dvs fri tilgang på egen salat- og grønnkålkasse, men kreket foretrekker mine blomster fremfor alt annet🙄 Bra den er så søt ellers hadde den ligget tynt an når den gnafser løst på alt den ikke skal mens den ser på meg😂
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. desember 2020 Forfatter #23 Skrevet 31. desember 2020 ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev (5 minutter siden): Den har tilgang på alt mulig godt dvs fri tilgang på egen salat- og grønnkålkasse, men kreket foretrekker mine blomster fremfor alt annet🙄 Bra den er så søt ellers hadde den ligget tynt an når den gnafser løst på alt den ikke skal mens den ser på meg😂 Haha! Kanin er mørt kjøtt.. Er det ikke?
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 31. desember 2020 #24 Skrevet 31. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Haha! Kanin er mørt kjøtt.. Er det ikke? Jo det har jeg sagt å....😉
soleia Skrevet 1. januar 2021 #25 Skrevet 1. januar 2021 amandine skrev (15 timer siden): Jeg tenker på primula som en litt langlivet bukett. Nyter og så ferdig når de er ferdig 😊 Ingenting omtrent roper Vår! som primula. Fine vårblomar. Eg pleier alltid få ein primula eller to i kjøkenglaset når julepynten er rydda vekk 😊🌸 i år kjem nok «terrorlyset» (iflg mannen) fram att, for å drive fram frø og spirer til sommaren. Det ligg mykje håp og vårkjensle i det og, og var ein fin hobby den førre våren 😊🌱
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå