Gå til innhold

Corona og samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, på samme måte som folk savner teatersalen, shopping i utlandet, fester, syklubben osv, forstår jeg godt at mange savner det vanlige livet og den vanlige treningen, men akkurat å få trent er ikke så vanskelig hvis du virkelig ønsker det.

Anonymkode: c8feb...285

Det er nettopp det å ha litt empati med folk som kanskje savner noe annet enn en selv som var poenget mitt. Når en person bare fnyser av akkurat dette savnet, men surver ustanselig om sitt eget savn så blir jeg litt oppgitt. Det går an å se andre enn bare egne behov.

Anonymkode: 4724b...c05

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er nettopp det å ha litt empati med folk som kanskje savner noe annet enn en selv som var poenget mitt. Når en person bare fnyser av akkurat dette savnet, men surver ustanselig om sitt eget savn så blir jeg litt oppgitt. Det går an å se andre enn bare egne behov.

Fnyser ikke av andres savn men akkurat trening er fullstendig mulig å praktisere selv om det er restriksjoner. Det handler i grunn aller mest og innstilling, fantasi og kreativitet. Vi savner alle noe. Vi bør gjøre det beste ut av det

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden):

Fnyser ikke av andres savn men akkurat trening er fullstendig mulig å praktisere selv om det er restriksjoner. Det handler i grunn aller mest og innstilling, fantasi og kreativitet. Vi savner alle noe. Vi bør gjøre det beste ut av det

Jo, du fnyser. Du kommer stadig inn i tråder og prøver å legge premissene for diskusjonen. 

For noen er det at treningssenteret stenger et like stort savn som utenlandsreiser er for deg. 

Anonymkode: 182bb...12c

Skrevet

Jo, du fnyser. Du kommer stadig inn i tråder og prøver å legge premissene for diskusjonen. 

For noen er det at treningssenteret stenger et like stort savn som utenlandsreiser er for deg. 

Det er mulig at det er. Forskjellen er at man stadig kan trene 😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

🙄Du. Store. Tid 🙄

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden):

Du gjør det jo igjen!! Skjerp deg! 

Da kan vi si at du også må være litt løsningsorientert og få litt fantasi og kreativitet og lage deg en fin Norgesferie og da istedenfor å messe om sydenturer du håper og tror og drømmer om🥴 Selvsagt må man gjøre det beste ut av ting, men noen savner trening på senteret, er ikke det lov?? Ikke bra nok savn? I følge din fasit? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

De kan jo ikke trene slik de pleide med apparater og saltimer osv? Bare fordi DU fortsatt kan ta dine joggeturer slik du alltid har gjort evner du ikke se at andre gjør ting på andre måter, som man ikke bare kan erstatte med en joggetur el? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du gjør det jo igjen!! Skjerp deg! 

Da kan vi si at du også må være litt løsningsorientert og få litt fantasi og kreativitet og lage deg en fin Norgesferie og da istedenfor å messe om sydenturer du håper og tror og drømmer om🥴 Selvsagt må man gjøre det beste ut av ting, men noen savner trening på senteret, er ikke det lov?? Ikke bra nok savn? I følge din fasit? 

Hadde norgesferie som backup i sommer. 2 forskjellige ruter og planer. Vi var klare på at hvis det ikke var mulig med Danmark så ble det å kjøre Norge på langs. Vi ville uansett gjøre det beste ut av sommeren. Jeg drømmer fortsatt om Hellas i sommer men skulle den bli avlyst så står kanskje den bilturen i Norge og venter på oss. Det er selvsagt lov å savne alt men med litt positiv tankegang så evner man være kreativ 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Hadde norgesferie som backup i sommer. 2 forskjellige ruter og planer. Vi var klare på at hvis det ikke var mulig med Danmark så ble det å kjøre Norge på langs. Vi ville uansett gjøre det beste ut av sommeren. Jeg drømmer fortsatt om Hellas i sommer men skulle den bli avlyst så står kanskje den bilturen i Norge og venter på oss. Det er selvsagt lov å savne alt men med litt positiv tankegang så evner man være kreativ 

Vi, eller jeg, for å snakke for meg selv, trenger virkelig ikke å høre mer om dine ferieplaner! 

Poenget i diskusjonen er at ikke alle blir hjulpet med en joggetur og litt situps på gulvet når det gjelder trening. 

Det går an å finne alternative måter å trene på, på samme måte som det går an å finne andre måter å feriere på, men man må ha lov å gi uttrykk for frustrasjon uten å stadig få beskjed fra deg om å tenke positivt! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

De kan jo ikke trene slik de pleide med apparater og saltimer osv? Bare fordi DU fortsatt kan ta dine joggeturer slik du alltid har gjort evner du ikke se at andre gjør ting på andre måter, som man ikke bare kan erstatte med en joggetur el? 

Dessuten : dersom mangel av trening går utover ekteskapet er det vel i hvert fall lurt å tenke litt kreativt

Skrevet

Jøjje meg... du sporer helt av og jabber på ditt du. Det var igrunnen ikke dine reiser som var saken her, selv om det er det du foretrekker skrive om. Saken var å ikke fnyse av andres savn, selv om du selv ikke greier forstå det. Empati. Og hele greia med alt det en savner pga pandemien gjør jo at det ikke er så lett å ha positiv tankegang. Kreativitet hjelper heller ikke på alt. Men dette forstår du rett og slett bare ikke. 

Skrevet

Hvis man ender med å skille seg fordi man må trene annerledes en periode, da er det virkelig ikke mangel på treningssenter eller myndighetene som er årsaken til skillsmissen...

Anonymkode: b38ca...ad6

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (27 minutter siden):

Ja, man kan stadig trene og man kan stadig ha ferie og stadig ha kontakt med familie. Det ene er ikke værre enn det andre. 

Anonymkode: c8feb...285

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Myndighetene har skyld i mange samlivsbrudd og selvmord i år. Det er ikke bra for mennesker å ikke være sosiale. Trening er også viktig for folks fysiske og ikke minst psykiske helse. Myndighetene gambler med psyken til folk for å unngå at de aller svakeste ikke skal dø av et virus man aldri vil bli kvitt.

Jeg er glad i mannen min, men jeg trenger også impulser utenfra. I tillegg blir jeg sur når jeg ikke kan trene. Legg på to måneder med regn hver jævla dag, så har du oppskriften på dårlig stemning i heimen. 

Jeg tror samlivsbruddene vil eksplodere når folk får lov å leve normalt igjen. Når par som er dritt lei hverandre begynner å feste igjen, så kommer utroskap til å fly i taket. 

Anonymkode: 038c2...570

Artig at staten nå skal få ansvar for folks utroskap også etterhvert. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Hvis man ender med å skille seg fordi man må trene annerledes en periode, da er det virkelig ikke mangel på treningssenter eller myndighetene som er årsaken til skillsmissen...

Anonymkode: b38ca...ad6

Dette

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Kan du vær så snill og ikke kaste deg på enhver innbilte invitasjon til å snakke om dine ferieplaner og ditt liv? Du lar jo aldri sjansen gå fra deg!

Då må da være et enebarn som har levd et særdeles beskytta liv??

Anonymkode: 734de...441

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan du vær så snill og ikke kaste deg på enhver innbilte invitasjon til å snakke om dine ferieplaner og ditt liv? Du lar jo aldri sjansen gå fra deg!

Jeg skriver om det jeg vil. Det gjør du og. Sørg bare for å holde deg innenfor reglene. Det gjør jeg også. Hvis du ikke vil lese det jeg skriver så ikke siter meg. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Jeg skriver om det jeg vil. Det gjør du og. 

Nettopp!

Skrevet

Nettopp!

De andre setningene var like viktige. Ikke kun den du velger å sitere 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Dette tror jeg faktisk traff midt i blinken 🏹🎯

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dette tror jeg faktisk traff midt i blinken 🏹🎯

I grunn ikke. Både søsken jeg ikke har bodd med og stesøsken jeg har vokst opp med her gitt 😊

Skrevet

De andre setningene var like viktige. Ikke kun den du velger å sitere 

Jadajada, du reagerer på brukerdebatt. Jeg reagerer på dine avsporinger i enhver tråd.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

I grunn ikke. Både søsken jeg ikke har bodd med og stesøsken jeg har vokst opp med her gitt 😊

Du har over normalt med oppmerksomhetsbehov uansett. Kanskje det ble for mange søsken da😂

Men nå skal jeg slutte med brukerdebatt, så kanskje du kan slutte med avsporinger og forsøk på å styre debatten🙏🏻🙏🏻🙏🏻

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg snakker med barna mine om mye rart. Men tydeligvis «sladrer» vi lite om vennenes familieforhold. Nå i jula kommer vi inn på temaet når vi ser stjernestøv med yngste. 
Yngste forteller at flere foreldrepar i klassen hans har gått fra hverandre i høst, og de eldre søsknene ramser opp flere ferske skilsmissebarn på sine klassetrinn også. Riktignok noen søskenpar på tvers av klassetrinn, men likevel snakk om i hvert fall fem familier på få måneder. Flere på det siste halvåret enn på det siste tiåret her i bygda, i mine barns kull.

Er dette et lokalt fenomen, eller har coronaåret utløst en mengde samlivsbrudd jevnt over?🙁

Anonymkode: 3419f...14c

har vert 3 brudd nær meg også, 2 skilmisse og 1 samboerbrudd, Corona tar tok mye krefter på forhold + mange må være sammen hele tiden hvis begge har hjemmekontor

Anonymkode: 3dba0...d99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...