Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #1 Skrevet 29. desember 2020 Jeg snakker med barna mine om mye rart. Men tydeligvis «sladrer» vi lite om vennenes familieforhold. Nå i jula kommer vi inn på temaet når vi ser stjernestøv med yngste. Yngste forteller at flere foreldrepar i klassen hans har gått fra hverandre i høst, og de eldre søsknene ramser opp flere ferske skilsmissebarn på sine klassetrinn også. Riktignok noen søskenpar på tvers av klassetrinn, men likevel snakk om i hvert fall fem familier på få måneder. Flere på det siste halvåret enn på det siste tiåret her i bygda, i mine barns kull. Er dette et lokalt fenomen, eller har coronaåret utløst en mengde samlivsbrudd jevnt over?🙁 Anonymkode: 3419f...14c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #2 Skrevet 29. desember 2020 Forståelig, i så fall! Man blir jo syk på sinnet av å ikke ha en vanlig hverdag! Jeg er så fette lei av mannen, at jeg vurderer å gå også. Bare oss, dag ut og dag inn. Og han hakker og klager og maser og sutrer ustanselig. Kjefter og gneller, er aldri fornøyd. Mer noe som helst! Ungene har rømt til rommene sine for lenge siden, og kommer knapt ut. Også driver han å skal dra igang familieaktiviteter; vi MÅ jo gjøre noe SAMMEN, det er jo juuul.. FML, som de sier, ungdommen.. Anonymkode: 230e0...714
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2020 #3 Skrevet 29. desember 2020 Aner ikke. Jeg har ikke hørt om noen i mine barns klasser eller blandt mine bekjente, men jeg vet det er to på trinnet til min datter som "plutselig" ble søsken for noen uker siden. Anonymkode: c8feb...285
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #4 Skrevet 30. desember 2020 Det er nedgang i brudd i år kontra i fjor feks. Anonymkode: e1136...cff
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Det skulle ikke forundre meg om flere skilles, jeg tenker jeg kanskje burde gjort det selv. Vi har vært et par i 30 år men Corona holder på å ta knekken på oss. Jeg sover på sofaen akkurat nå. Anonymkode: d4892...e9a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #6 Skrevet 30. desember 2020 Jeg tror det er de parene som hadde dårlige forhold fra før som ikke tåler den ekstra belastningen nå. Noen opplever at kriser styrker forholdet og samholdet, andre sklir fra hverandre. Anonymkode: b38ca...ad6
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #7 Skrevet 30. desember 2020 Myndighetene har skyld i mange samlivsbrudd og selvmord i år. Det er ikke bra for mennesker å ikke være sosiale. Trening er også viktig for folks fysiske og ikke minst psykiske helse. Myndighetene gambler med psyken til folk for å unngå at de aller svakeste ikke skal dø av et virus man aldri vil bli kvitt. Jeg er glad i mannen min, men jeg trenger også impulser utenfra. I tillegg blir jeg sur når jeg ikke kan trene. Legg på to måneder med regn hver jævla dag, så har du oppskriften på dårlig stemning i heimen. Jeg tror samlivsbruddene vil eksplodere når folk får lov å leve normalt igjen. Når par som er dritt lei hverandre begynner å feste igjen, så kommer utroskap til å fly i taket. Anonymkode: 038c2...570
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2020 #8 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Myndighetene har skyld i mange samlivsbrudd og selvmord i år. Det er ikke bra for mennesker å ikke være sosiale. Trening er også viktig for folks fysiske og ikke minst psykiske helse. Myndighetene gambler med psyken til folk for å unngå at de aller svakeste ikke skal dø av et virus man aldri vil bli kvitt. Jeg er glad i mannen min, men jeg trenger også impulser utenfra. I tillegg blir jeg sur når jeg ikke kan trene. Legg på to måneder med regn hver jævla dag, så har du oppskriften på dårlig stemning i heimen. Jeg tror samlivsbruddene vil eksplodere når folk får lov å leve normalt igjen. Når par som er dritt lei hverandre begynner å feste igjen, så kommer utroskap til å fly i taket. Anonymkode: 038c2...570 Man kan fortsatt trene altså! Jogger selv hver dag og det gir meg utrolig mye. Jeg skjønner at det er utfordrende for mange folk om dagen men litt løsningsorientert er det lov å være
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #9 Skrevet 30. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden): Man kan fortsatt trene altså! Jogger selv hver dag og det gir meg utrolig mye. Jeg skjønner at det er utfordrende for mange folk om dagen men litt løsningsorientert er det lov å være Og det er lov å ha litt empati. Ikke alle mener trene er å jogge en runde i regnet. Ikke superstas det. Jogging er mosjon, trene er jo litt mer enn mosjon. Du skjønner vel dette om du legger godviljen til? Eller er det bare de som ikke får sydenturen sin det er synd på? Anonymkode: 4724b...c05
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2020 #10 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og det er lov å ha litt empati. Ikke alle mener trene er å jogge en runde i regnet. Ikke superstas det. Jogging er mosjon, trene er jo litt mer enn mosjon. Du skjønner vel dette om du legger godviljen til? Eller er det bare de som ikke får sydenturen sin det er synd på? Anonymkode: 4724b...c05 Er ikke synd på noen egentlig. Så lenge vi har helsa i behold, nok mat og tak over hodet er det ikke synd på noen. Løping er definitivt trening. I alle fall den løpingen jeg holder på med. Legger inn styrketrening også selvfølgelig. Jeg har medfølelse for at ting kan se litt svart ut men litt løsningsorientert er det som sagt lov å være
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #11 Skrevet 30. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (27 minutter siden): Er ikke synd på noen egentlig. Så lenge vi har helsa i behold, nok mat og tak over hodet er det ikke synd på noen. Løping er definitivt trening. I alle fall den løpingen jeg holder på med. Legger inn styrketrening også selvfølgelig. Jeg har medfølelse for at ting kan se litt svart ut men litt løsningsorientert er det som sagt lov å være Jeg er uenig! Det er mange det er synd på nå. De som mister jobben sin, de som blir isolert fra familie og venner, de som ikke fikk feire julen sammen med sine, selvsagt de som er smittet og syke, de som sliter med ensomhet og/eller depresjon, de som får planer avlyst gang på gang +++ Man skal selvsagt være takknemlig for at vi bor i et land som tar viruset på alvor og som pr dd har kapasitet til å behandle de syke, men denne idiotiske pollyanna-holdningen om at alt blir bra bare man strør sukker på er svært provoserende! Og når jeg kjenner på dette, som knapt har kjent på konsekvenser av pandemien og restriksjonene, kan jeg bare tenke meg hvor irriterende folk som deg må være! Den eneste gang du har noen form for empati med andre er når de ikke får gjennomføre reiser. Det er lov å prøve å ikke virke så grunn. Anonymkode: 182bb...12c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2020 #12 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg er uenig! Det er mange det er synd på nå. De som mister jobben sin, de som blir isolert fra familie og venner, de som ikke fikk feire julen sammen med sine, selvsagt de som er smittet og syke, de som sliter med ensomhet og/eller depresjon, de som får planer avlyst gang på gang +++ Man skal selvsagt være takknemlig for at vi bor i et land som tar viruset på alvor og som pr dd har kapasitet til å behandle de syke, men denne idiotiske pollyanna-holdningen om at alt blir bra bare man strør sukker på er svært provoserende! Og når jeg kjenner på dette, som knapt har kjent på konsekvenser av pandemien og restriksjonene, kan jeg bare tenke meg hvor irriterende folk som deg må være! Den eneste gang du har noen form for empati med andre er når de ikke får gjennomføre reiser. Det er lov å prøve å ikke virke så grunn. Anonymkode: 182bb...12c Selvsagt er det synd på de som mister jobbene sine og på grunn av covid-19 sliter økonomisk. Og selvfølgelig de som er syke og dem som ikke får sett sine kjære. Jeg gidder ikke mene noe om deg personlig så det holder jeg for god til og ønsker deg bare en fortsatt god jul og ikke minst et godt nytt år. Måtte det nye året bli corona fritt♥️
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #13 Skrevet 30. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (45 minutter siden): Er ikke synd på noen egentlig. Så lenge vi har helsa i behold, nok mat og tak over hodet er det ikke synd på noen. Løping er definitivt trening. I alle fall den løpingen jeg holder på med. Legger inn styrketrening også selvfølgelig. Jeg har medfølelse for at ting kan se litt svart ut men litt løsningsorientert er det som sagt lov å være Og da synes jeg du skal ta de ordene til deg og slutte å syte så fælt for at DU ikke får reist. Anonymkode: 4724b...c05
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2020 #14 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og da synes jeg du skal ta de ordene til deg og slutte å syte så fælt for at DU ikke får reist. Anonymkode: 4724b...c05 Har aldri klagd over at jeg ikke får reist 😊. Har alltid sagt at ting er som de er og at jeg håper på endring. Også sagt at det er veldig viktig å gjøre det beste ut av ting. Jeg håper på Hellas i sommer men kommer vi ikke oss dit så går det bra det og. Generelt er jeg svært lite klagete☀️☀️
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #15 Skrevet 30. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Har aldri klagd over at jeg ikke får reist 😊. Har alltid sagt at ting er som de er og at jeg håper på endring. Også sagt at det er veldig viktig å gjøre det beste ut av ting. Jeg håper på Hellas i sommer men kommer vi ikke oss dit så går det bra det og. Generelt er jeg svært lite klagete☀️☀️ Eh, riktig. Du lever nå i din egne lille JEG boble du. På tide å krype ut av navlen sin og prøve å få litt selvinnsikt? Du har gnålt på reising siden korona kom. Og alle som tar opp andre ting må bli løsningsorientert i følge deg... du SER det ikke selv? Hvor selvsentrert du er? Og hvor lite empatisk du fremstår. Når du i tillegg klæsser på et smil så virker du jo ikke i helt i vater. Anonymkode: 4724b...c05
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2020 #16 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Eh, riktig. Du lever nå i din egne lille JEG boble du. På tide å krype ut av navlen sin og prøve å få litt selvinnsikt? Du har gnålt på reising siden korona kom. Og alle som tar opp andre ting må bli løsningsorientert i følge deg... du SER det ikke selv? Hvor selvsentrert du er? Og hvor lite empatisk du fremstår. Når du i tillegg klæsser på et smil så virker du jo ikke i helt i vater. Anonymkode: 4724b...c05 Og du er forumets solstråle forstår jeg?. Jeg drømmer om å reise igjen. Det er ingen hemmelighet. Jeg gjør fortsatt det beste ut av det meste i livet og jeg er ikke særlig fan av negative greier. Du får mene hva du vil om meg 😊😊😊
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #17 Skrevet 30. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (15 minutter siden): Selvsagt er det synd på de som mister jobbene sine og på grunn av covid-19 sliter økonomisk. Og selvfølgelig de som er syke og dem som ikke får sett sine kjære. Jeg gidder ikke mene noe om deg personlig så det holder jeg for god til og ønsker deg bare en fortsatt god jul og ikke minst et godt nytt år. Måtte det nye året bli corona fritt♥️ Direkte sitat fra deg: «Er ikke synd på noen egentlig. Så lenge vi har helsa i behold, nok mat og tak over hodet er det ikke synd på noen.» Å avskrive motargument med å ønske god jul❤️ osv er en idiotisk hersketeknikk som bare viser at man ikke evner å stå i diskusjonen. Anonymkode: 182bb...12c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2020 #18 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Direkte sitat fra deg: «Er ikke synd på noen egentlig. Så lenge vi har helsa i behold, nok mat og tak over hodet er det ikke synd på noen.» Å avskrive motargument med å ønske god jul❤️ osv er en idiotisk hersketeknikk som bare viser at man ikke evner å stå i diskusjonen. Anonymkode: 182bb...12c Så er det også lov å legge godviljen til det du leser. Åpenbart er det synd på folk som er syke det inngår i helse. Skulle sikkert også skrevet jobb men jeg tror egentlig de fleste leser det jeg skriver som at det ikke er synd på de som ikke er direkte berørt av covid-19
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #19 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og det er lov å ha litt empati. Ikke alle mener trene er å jogge en runde i regnet. Ikke superstas det. Jogging er mosjon, trene er jo litt mer enn mosjon. Du skjønner vel dette om du legger godviljen til? Eller er det bare de som ikke får sydenturen sin det er synd på? Anonymkode: 4724b...c05 Det er mange måter å trene på. Hvis du vil er det ikke vanskelig å trene hverken styrke eller utholdenhet uten helsestudio hvis det er det du savner, men det forutsetter ofte at du har litt fantasi. Hva er det du har åroblemer med å få trent? Kanskje jeg eller noen andre her inne kan gi deg noen tips. Anonymkode: c8feb...285
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #20 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er mange måter å trene på. Hvis du vil er det ikke vanskelig å trene hverken styrke eller utholdenhet uten helsestudio hvis det er det du savner, men det forutsetter ofte at du har litt fantasi. Hva er det du har åroblemer med å få trent? Kanskje jeg eller noen andre her inne kan gi deg noen tips. Anonymkode: c8feb...285 Det er ikke jeg som har problemer med å få trent, jeg sier bare at det går an å ha empati med de som av ulike grunner får livet endret pga korona. Ikke alle har plass til treningsrom hjemme eller liker å jogge i sludd og regn. Da synes jo de det er kjipt å ikke kunne trene på studioet sitt. Selv har jeg treningsrom i kjelleren, så akkurat dette påvirker ikke meg. Men jeg greier fint se at det kan plage andre, selv om det egentlig er en liten greie i det store og det hele. Men det er mye som er annerledes og kjipt nå og det påvirker jo folk. Anonymkode: 4724b...c05
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #21 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke jeg som har problemer med å få trent, jeg sier bare at det går an å ha empati med de som av ulike grunner får livet endret pga korona. Ikke alle har plass til treningsrom hjemme eller liker å jogge i sludd og regn. Da synes jo de det er kjipt å ikke kunne trene på studioet sitt. Selv har jeg treningsrom i kjelleren, så akkurat dette påvirker ikke meg. Men jeg greier fint se at det kan plage andre, selv om det egentlig er en liten greie i det store og det hele. Men det er mye som er annerledes og kjipt nå og det påvirker jo folk. Anonymkode: 4724b...c05 Ja, på samme måte som folk savner teatersalen, shopping i utlandet, fester, syklubben osv, forstår jeg godt at mange savner det vanlige livet og den vanlige treningen, men akkurat å få trent er ikke så vanskelig hvis du virkelig ønsker det. Anonymkode: c8feb...285
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2020 #22 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ja, på samme måte som folk savner teatersalen, shopping i utlandet, fester, syklubben osv, forstår jeg godt at mange savner det vanlige livet og den vanlige treningen, men akkurat å få trent er ikke så vanskelig hvis du virkelig ønsker det. Anonymkode: c8feb...285 Du har så rett. Vi savner noe alle sammen
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #23 Skrevet 30. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden): Du har så rett. Vi savner noe alle sammen Og det må man få lov til å gi uttrykk for uten å få høre at det ikke er synd på oss 🥰😘❤️ Anonymkode: 182bb...12c
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2020 #24 Skrevet 30. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og det må man få lov til å gi uttrykk for uten å få høre at det ikke er synd på oss 🥰😘❤️ Anonymkode: 182bb...12c Og uten å måtte høre at man gnåler og syter☀️😊. Da er vi enige da gitt! Ikke noe bedre enn det
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2020 #25 Skrevet 30. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden): Og uten å måtte høre at man gnåler og syter☀️😊. Da er vi enige da gitt! Ikke noe bedre enn det Tja, jeg kommer på ganske mange ting som er bedre enn det... Anonymkode: 182bb...12c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå