Gå til innhold

Yes! Endelig en god nyhet

Anbefalte innlegg

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (35 minutter siden):

Jeg tror folk reiser for andre ting enn fyll og harryhandel altså 

«Jeg syns ikke vi trenger den i den grad den er» skriver hun? Det er vel ingen som snakker for at luftfarten skal legges helt ned?

Og alle vet at du ikke reiser for fyll og harryhandel, så slapp helt av! Ingen som har vært her mer enn fem minutt har gått glipp av at dine flyturer utelukkende er av høy kulturell og/eller familiære grunner.  

Anonymkode: 70e82...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Syngensang skrev (9 timer siden):

Men spørsmålet er om vi treng luftfarten? 

Men altså, jeg klarer ikke å la være.
Mener du for alvor at vi ikke trenger luftfarten? Har du vært i Nord-Norge? Hvordan tror du folk kommer seg rundt der oppe? Tog? Finnes ikke nord for Fauske. Bil? Joda, kan gå, men det er store avstander, stadig ras, og stengte veier. Båt? Mhm.

Har du iPhone, Samsung, Huawei-telefon? Oppvaskmaskin eller vaskemaskin? Robotstøvsuger? Hender det du bestiller noe på nettet? Klær? Sminke? Leker? Spiser du mat? Veldig mye av det vi ikke tenker over at vi forbruker, kommer fra det o’store utland. Det importeres. Ja, mye kommer på lasteskip, men mye kommer også med cargofly. Mye av det vi eksporterer sendes ut med cargofly. Vi får medisiner og medisinsk utstyr med, jepp, cargofly. Senest i dag tidlig kom DHL med koronamedisin som skal distribueres rundt i hele Norge. Og gjett med hva, jo, fly. 

Beklager, men jeg bare måtte kommentere. For jeg tror egentlig ikke du mente det seriøst da du spurte om vi trenger luftfarten. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Arbeidsplasser. Eksport. Import. Familier opprettholdes etc etc 

Det finnes måter å løse arbeidsplasser, eksport og import på som ikke herper jordkloden vår i like stor grad. Mener du helt oppriktig at friheten til å fly når man vil er viktigere enn planeten vi lever på?

Å ikke se familie er en konsekvens av å ha bosatt seg i forskjellige land. Tror du folk i andre deler av verden som har bosatt seg i ulike land flyr for å besøke hverandre årlig, eller tror du dette er et fenomen blant de rike vestlige?

Anonymkode: 56e7c...ccf

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det finnes måter å løse arbeidsplasser, eksport og import på som ikke herper jordkloden vår i like stor grad. Mener du helt oppriktig at friheten til å fly når man vil er viktigere enn planeten vi lever på?

Å ikke se familie er en konsekvens av å ha bosatt seg i forskjellige land. Tror du folk i andre deler av verden som har bosatt seg i ulike land flyr for å besøke hverandre årlig, eller tror du dette er et fenomen blant de rike vestlige?

Jeg ser ingen grunn til å gå inn i en diskusjon med deg. Gidder ikke bruke julen på krangling. 

Skrevet

Kommer ikke til å reise utenlands i 2021. Men her planlegger jeg en tur desember 2022. Får håpe det er mulig å reise da. 

Anonymkode: 454c4...94a

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (16 minutter siden):

Jeg ser ingen grunn til å gå inn i en diskusjon med deg. Gidder ikke bruke julen på krangling. 

Fordi du har et helt annet syn på reise, restriksjoner, regler, anbefalinger og mye annet, gidder du ikke å tape en diskusjon. Det er selvfølgelig greit å ikke bruke av tiden sin på å krangle. Dere ville uansett ikke blitt enige. Og det å ha ulike meninger er jo grunnlaget for alle diskusjoner. 

Jeg skal ikke ut å fly ihvertfall. Holder meg i Norge, er vel kanskje ferdig med en strålebehandling til sommeren. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Luftfarten trenger det? Miljøet og folkehelse trenger det ikke. 

Anonymkode: 8b9bd...0b2

Så dum kan du vel ikke være? Varetransport (inklusive post, vaksiner, mat etc), transport av mennesker (inkludert syketransport og sykehusfly), arbeidskraft og reparasjoner, og la familier møte hverandre fysisk. Fritidsreiser og jobbreiser er store deler av det, men alt er ikke bare ferie vet du.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (27 minutter siden):

Hva i alle dager? Har jeg vært ufin mot deg eller noe? Hvorfor i alle dager er du på dib hvis du ikke et interessert i å diskutere? Trodde du dette var en blogg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva i alle dager? Har jeg vært ufin mot deg eller noe? Hvorfor i alle dager er du på dib hvis du ikke et interessert i å diskutere? Trodde du dette var en blogg?

Du har ikke vært ufin på noen måte men erfaringsmessig fører ikke denne diskusjonen noe godt med seg. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Du har ikke vært ufin på noen måte men erfaringsmessig fører ikke denne diskusjonen noe godt med seg. 

Men da er det jo bare å trekke seg ut av tråden/la være å svare på innlegg. Du trenger ikke å demonstrere at du «ikke vil bruke julen til krangling», det blir liksom så drama av det.

Utover det: i min verden er det få diskusjoner som er så viktige å ta som denne. 

Skrevet
Kjerringa med agurken skrev (8 minutter siden):

Så dum kan du vel ikke være? Varetransport (inklusive post, vaksiner, mat etc), transport av mennesker (inkludert syketransport og sykehusfly), arbeidskraft og reparasjoner, og la familier møte hverandre fysisk. Fritidsreiser og jobbreiser er store deler av det, men alt er ikke bare ferie vet du.

Dette. Jeg tror ingen på fullt alvor mener at vi ikke trenger luftfart. 

Skrevet

Tør ikke, selv om det åpner. Står sist i vaksinekøen, tviler på vi får den før sommeren. Nå har ikke jeg familie i utlandet, så overlater reisingen til de som har noe å besøke som betyr mer. I 2021 er målet å reise Atlanterhavsveien. Dessuten bor vi under 50 meter fra sjøen, så kan like gjerne nyte sommeren gratis her. 

Anonymkode: 9c4d7...ff0

Skrevet

Har allerede planlagt for norgesferie neste år. Har familiesteder to plasser langs kysten, ett av de helt nord i Finnmark. 

Ellers sparer jeg til en julegaveshoppingtur til London, som forhåpentligvis blir før jul 2022. Regner ikke med å kunne dra før jul 2021.

Anonymkode: 8ca89...e31

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Hvorfor går du inn i en diskusjon hvis du ikke gidder å diskutere? Det er ingen andre enn deg som trekker inn krangling her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor går du inn i en diskusjon hvis du ikke gidder å diskutere? Det er ingen andre enn deg som trekker inn krangling her? 

Erfaringsmessig blir det krangling i slike innlegg. Jeg svarte hi på hennes innlegg om norwegian. Jeg gikk ikke inn i et innlegg angående miljøet. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Du innbyr jo til krangling med en sånn kommentar.

Anonymkode: b1eba...4be

Skrevet

Hi: Det er litt tonedøvt å komme trekkende med dette på nåværende tidspunkt. 

Men det var kanskje hensikten...?

Anonymkode: 7d005...795

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

All denne masinga om dette er tonedøvt.

Anonymkode: b1eba...4be

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Tonedøvt? Hvorfor? Har du definisjonsmakten på det? Jeg syns det var en fantastisk nyhet og ville dele den med dere.

HI

Anonymkode: d18b5...ac0

Skrevet
Lessismore skrev (5 timer siden):

Men altså, jeg klarer ikke å la være.
Mener du for alvor at vi ikke trenger luftfarten? Har du vært i Nord-Norge? Hvordan tror du folk kommer seg rundt der oppe? Tog? Finnes ikke nord for Fauske. Bil? Joda, kan gå, men det er store avstander, stadig ras, og stengte veier. Båt? Mhm.

Har du iPhone, Samsung, Huawei-telefon? Oppvaskmaskin eller vaskemaskin? Robotstøvsuger? Hender det du bestiller noe på nettet? Klær? Sminke? Leker? Spiser du mat? Veldig mye av det vi ikke tenker over at vi forbruker, kommer fra det o’store utland. Det importeres. Ja, mye kommer på lasteskip, men mye kommer også med cargofly. Mye av det vi eksporterer sendes ut med cargofly. Vi får medisiner og medisinsk utstyr med, jepp, cargofly. Senest i dag tidlig kom DHL med koronamedisin som skal distribueres rundt i hele Norge. Og gjett med hva, jo, fly. 

Beklager, men jeg bare måtte kommentere. For jeg tror egentlig ikke du mente det seriøst da du spurte om vi trenger luftfarten. 

Nei, selvfølgeleg meinte eg det ikkje seriøst. Men, eg syns faktisk ikkje vi treng å ha billige charterreiser over halve kloden berre for moro skuld. Viss ein fekk til ein luftfart der ho frå Fauske faktisk finn eit fly ho ta ein morgon for å kome seg på møte i Oslo uten å bli ruinert, og eit heim, studentar kan kome seg heim til Alta frå studie i Oslo uten å bruke tre døgn, samstundes som at det faktisk er såpass dyrt å fly på ferie at det monnar på å redusere utsleppa hadde eg blitt veldig glad. For det er stor skilnad på nyttereiser og fornøyelsesreiser. Og dette meinar eg faktisk heilt seriøst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Tonedøvt? Hvorfor? Har du definisjonsmakten på det? Jeg syns det var en fantastisk nyhet og ville dele den med dere.

HI

Anonymkode: d18b5...ac0

Jeg synes også det er en god nyhet. Jeg håper det snur nå for norwegian ♥️

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

hvis det er trygt tar jeg med meg barnet en tur,men kun hvis det ikke er mye virus og de ikke abefaller og ha ferie i norge

Anonymkode: 81420...523

Håper du får tatt en tur med barnet ditt😊. Hvor drømmer du om å reise? 

Skrevet
1 minute ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Håper du får tatt en tur med barnet ditt😊. Hvor drømmer du om å reise? 

spania, hellas eller koratia

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

spania, hellas eller koratia

Høres deilig ut 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...