Gå til innhold

Spiller dere dataspill med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi spiller Fortnite sammen. 😍

Anonymkode: 65a9f...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Vi spiller Fortnite sammen. 😍

Nope! Der slipper jeg ikke til gitt 

Skrevet

Såklart vi gjør. Ungene, store som små elsker jo at foreldrene viser interesse for det de driver med. Og foreldre har vel litt plikt til å følge litt med på hva ungene driver med også, og gjøre ting sammen som de liker også. 

Anonymkode: 64413...00f

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Nope! Der slipper jeg ikke til gitt 

Da har dere feilet et sted på veien, og vist for lite interesse for dem og hva de liker. Ikke vanlig at barna absolutt ikke vil ha med foreldre, da har dere litt dårlig tilknytning... her er nesten det eneste eldste vil snakke om spillene han spiller, og da snakker vi med ham om det. Og han vil jo vise oss og ha oss med også. Ikke akkurat når han er midt i runder med venner, men utenom det. Snakker dere ikke med barna om spillene heller? Viser litt interesse for deres greier?

Skrevet

I Fortnite er jeg håpløs, men Gang beasts, minecraft, Hunting unlimited, bilspill og mange andre spill, er jeg gjerne med på. Syns Legospill er kjempegøy, f.eks Jurassic World og Star Wars. Men så er jeg en skap-gamer, som kjøpte meg en egen PlayStation Classic når den kom ut.

Anonymkode: a7ed9...fd0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da har dere feilet et sted på veien, og vist for lite interesse for dem og hva de liker. Ikke vanlig at barna absolutt ikke vil ha med foreldre, da har dere litt dårlig tilknytning... her er nesten det eneste eldste vil snakke om spillene han spiller, og da snakker vi med ham om det. Og han vil jo vise oss og ha oss med også. Ikke akkurat når han er midt i runder med venner, men utenom det. Snakker dere ikke med barna om spillene heller? Viser litt interesse for deres greier?

Selvsagt snakker vi om spill og hvem de spiller med. Spør og graver daglig. Nå spiller de begge på et så høyt nivå at det ikke er sjans til å henge med. Når de var mindre spillte vi med dem. Da var de interessert i det å spille med oss. Vi følger selvfølgelig med på hva de foretar seg på nett bare så det er sagt😊

Skrevet

Ja vi spiller Fortnite sammen og jeg er faktisk kjempe god i følge min sønn og hans venner 😂 

Skrevet

Nei, og jeg har hverken feilet som mamma eller har dårlig tilknytning ;)

Jeg trenger ikke like det samme som dem for å ha en god tilknytning altså, hvorfor i alle dager er det noen som tror det?

Jeg lytter i aller høyeste grad til det de forteller, hvem de spiller med, hva de spiller osv. Når de var yngre satte jeg meg inn i spillene ved å lese hva de handlet om, se klipp på youtube osv så jeg visste hva jeg snakket om når jeg f.eks sa ja eller nei til å spille et spill de var litt yngre enn aldersgrensen på osv.

Men jeg spiller ikke med dem, og det er helt greit. Har et godt forhold til dem likevel. Vi kan gjøre mange ting sammen vi, men dataspill er ikke en av de.

Anonymkode: c9b71...2c2

Skrevet

Spiller ninjago og crash test racing med de. 

Anonymkode: 1df57...395

Skrevet

Vi spiller crash bandicoot annenhver gang å da har vi det gøy sammen.

Anonymkode: fc0ec...a30

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi spiller crash bandicoot annenhver gang å da har vi det gøy sammen.

Elsker det spillet🤩 Det spiller vi også, pluss MarioKart og en hel haug med andre Switchspill. Spiller også brettspill.

Skrevet

Nei, for jeg er voksen.

Anonymkode: 052d3...7c3

Skrevet

Spiller pokemon go, ulike spill på Nintendo switch og Among us sammen med de noen ganger. 

Anonymkode: 145cd...2e6

Skrevet

Vi spiller Nintendo wii sammens. Ellers spiller gutten fortnite, FIFA og Sea of Thieves alene. Men det hender at han vil at jeg skal se på han når han spiller 😉

Anonymkode: c6b82...1e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Nei, for jeg er voksen.

Jeg er voksen, har mange barn i ulike aldre og er bestemor til to, men jeg spiller med ungene likevel. 

Anonymkode: a7ed9...fd0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan ikke du fortelle meg noe fra ditt liv, og så kan jeg komme med påstander som jeg plukker ut av løse lufta? Eller vent litt, du sier at den eldste deres nesten kun snakker om spillene han spiller? Da har dere nok feilet et sted på veien og vist liten interesse for å ta med dere barna ut og gjøre ting sammen utenom dataspill. Litt dårlig tilknytning, kanskje?

/s

Anonymkode: 62aa2...cb4

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dårlig tilknytning?? I mine øyne er det bare sunt at barna har noe de vil ha for seg selv sammen med venner. Det kommer selvsagt an på alder, men det handler om løsrivelse. 

Vi kan gjerne spille Mario og andre Nintendo spill sammen - men vi slipper ikke inn på de multiplayer-spillene som hun spiller sammen med vennene sine. 

Anonymkode: 0b3fe...db3

Skrevet

Hvordan spiller dere fortnite med ungene? En på pc og en på konsoll? Vi spiller realm royale på tur her, synd de spillene ikke støtter splitscreen.

Anonymkode: 863f9...671

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei, for jeg er voksen.

Da har du ikke sett hvor mye ungene lyser opp når vi spiller playstation sammen.

Skrevet

Er alt for dårlig på det. Men har jo dratt frem den gamle super mario konsollen min innimellom (det er så avansert jeg greier å spille 😅), og det tror jeg jammen at vi må gjøre i løpet av romjula 👍 Spille street fighter eller mariokart 😁 

Anonymkode: b2a3b...8b8

Skrevet

Hvordan spiller dere fortnite med ungene? En på pc og en på konsoll? Vi spiller realm royale på tur her, synd de spillene ikke støtter splitscreen.

Fler på ps4. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Da har du ikke sett hvor mye ungene lyser opp når vi spiller playstation sammen.

Nettopp😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Er alt for dårlig på det. Men har jo dratt frem den gamle super mario konsollen min innimellom (det er så avansert jeg greier å spille 😅), og det tror jeg jammen at vi må gjøre i løpet av romjula 👍 Spille street fighter eller mariokart 😁 

Anonymkode: b2a3b...8b8

Så avansert er jeg og gitt😊. Her går det kun i pc og jeg har virkelig ikke sjans 😅😅

Skrevet

Tidligere hadde vi to brukere på pc og en på playstation. No har vi tre brukere på pc. (alle guttene har gaming-pc) 

Skrevet

Nei. Men spilte ett mobilspill med ene datteren i koronatiden. Ungdommene spilte det og var helt helta, så de fikk alle foreldre til å spille også. De hadde ikke regnet med at vi voksne tok litt av, så de sluttet etter noen uker. Vi foreldre holder på enda, kan fortsatt høre irritasjonen hos naboen om jeg raner henne i spillet. Hun tar nemlig litt av og jeg som trodde jeg ble vel ivrig når jeg først ble ivrig (mulig det er derfor jeg fortsatt holder på. Det er fortsatt like gøy å irritere henne. ) 

Også får vi dilla på nintendo innimellom, så sjeldent at kan ikke si vi spiller. Jeg har egentlig fått spilleforbud når ungene er hjemme, for de mener jeg lærer de for mange stygge ord når jeg spiller Mario. (Men de er akkurat like meg, det kommer litt for mange stygge ord ut av begges munner og alt må ryddes i to meters avstand fra de.  Kun dette spillet de blir slik at av også, annet de spiller er de helt stille når de spiller og de blir ikke surr om de taper eller noe)

Anonymkode: 2d67d...07c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...