Gå til innhold

Vil noen ha en svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lånes ut gratis på ubestemt tid. Hun er hyggelig og snill, men prater uavbrutt. Her er en transkripsjon av de siste minuttene:

"Jeg handler litt på nettet. Jeg har en nettbutikk som jeg har handlet litt i noen år, og der har de mye fint. Det er en sånn butikk du kan stole på. Og der har jeg kjøpt ei bukse og ei jakke. Ei bukse til har jeg også kjøpt og ei vårjakke og forresten så har jeg vel kjøpt ei sommerbukse også. Den grå blusen jeg har, har du sett den? Den er også kjøpt i den nettbutikken. De er veldig hyggelige. Jeg liker best å gå i butikker. Det er så trivelig å gå i butikker, men det er kjedelig å gå aleine, men jeg går allikevel. Det er en fin butikk på senteret og dit drar jeg noen ganger og da finner jeg alltid noe fint og hun ene som jobber der har hjulpet meg med å finne dette skjørtet. Hun har også hjulpet meg med å finne ei bukse og ei jakke. Når jeg tenker etter er det der jeg kjøpte den blå blusen også og ei strikkejakke og ei bukse til..." Jeg blir sprø av folk som må fylle ethvert sekund med lyd. 

Anonymkode: db6d6...6f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, hun kunne delt litt med svigerfar. Han må du dra alle ord ut av, svarer med enstavelsesord når du spør om noe og sier aldri noe på eget initiativ. Grusomt å være sammen med han, blir bare sittende tause og se i taket liksom, umulig å holde en samtale gående. Blir korte besøk med han ;)

Anonymkode: 775e2...22f

Skrevet

Jeg har en sånn jeg også. Hun er veldig søt og snill. Og skravler uten stopp om stort sett litt uinteressante temaer. Gjerne på repeat. Men ingen kan få min svigermor!

Jeg synes stort sett det er hyggelig. Hun skravler. Jeg sier ja, og ha. Jeg har ingen ambisjoner om at dette er en samtale jeg får delta aktivt i. Når jeg skal si noe må jeg planlegge godt for å klare å bryte inn. Men jeg er en som ofte sliter litt med å komme på tema å snakke om selv, jeg er i den motsatte enden, vil nødig plage andre med uinteressantheter fra min hverdag. Så jeg liker stort sett praten hennes. 

Nå ser jeg svigermor et begrenset antall ganger i året. Mulig jeg hadde syntes det var mer utfordrende om hun bodde over gata. 

Anonymkode: a46ee...a6b

Skrevet (endret)

Og forresten ja du vet Oline, ikke sant? Hun er jo datteren til Hilmar han som var gift med Gerda inne i svingen, hun som hadde den blå bilen som vi hadde bilde av i det brune albumet. Ja,det albumet som jeg fikk av tante Sølvi til bryllupsdagen i 1972, vet du. Sølvi, ja, hun var jo gift med Harald, familien hans kom fra østlandet et sted, det tror jeg at jeg må spørre Olav om.

Oline, ja, det var der jeg var. Forrige tirsdag, eller var det onsdag? Tror det var onsdag når jeg tenker meg om, det var fint vær og det var det ikke på tirsdag. Litt østlig vind, men helt fint. Jeg var på fjellet en tur den dagen selv om jeg burde vært hjemme og gjort klart. 

....og jeg bare: hvem f er Oline og hva f er det jeg må vite om Oline? Det har gått et kvarter og jeg er like klok. Godt det finnes kaffe, sier jeg.

Men jeg bytter henne ikke bort!

Endret av amandine
Skrevet

Jeg bytter gjerne, min er mer sånn: Har du ikke hengt opp julegardiner? Jeg ser jo at du ikke har vasket vinduene utvendig, tok du dem bare inne? Hva, HAR du ikke julegardiner? Jeg sydde julegardiner i sin tid, de er like fine, de kan du får arve, men da MÅ du vaske vinduene, altså, kan ikke ha de fine gardinene i skitne vinduer. Det blir ikke julestemning uten julegardiner, derfor sydde jeg mine egne. Men man var kanskje mer opptatt av at det skulle være mer skikkelig før, det sier Anne også, at det er sånn hos hennes barn også, det et jo synd at det gamle forsvinner. 

Og det var bare om gardinene. Neste tema: fravær av sju slag. 

Anonymkode: 77564...f64

Skrevet

Fantastiske beskrivelser😂

Jeg kjenner at jeg er litt takknemlig for min svigermor som har surnet såpass pga at vi ikke ville delta i årets juleselskap med 20+ gjester at vi ikke har sett snurten av henne hele julen. 

Skrevet

Jeg kommer til å bli en fantastisk svigermor.

Skrevet
amandine skrev (19 minutter siden):

Og forresten ja du vet Oline, ikke sant? Hun er jo datteren til Hilmar han som var gift med Gerda inne i svingen, hun som hadde den blå bilen som vi hadde bilde av i det brune albumet. Ja,det albumet som jeg fikk av tante Sølvi til bryllupsdagen i 1972, vet du. Sølvi, ja, hun var jo gift med Harald, familien hans kom fra østlandet et sted, det tror jeg at jeg må spørre Olav om.

Oline, ja, det var der jeg var. Forrige tirsdag, eller var det onsdag? Tror det var onsdag når jeg tenker meg om, det var fint vær og det var det ikke på tirsdag. Litt østlig vind, men helt fint. Jeg var på fjellet en tur den dagen selv om jeg burde vært hjemme og gjort klart. 

....og jeg bare: hvem f er Oline og hva f er det jeg må vite om Oline? Det har gått et kvarter og jeg er like klok. Godt det finnes kaffe, sier jeg.

Herregud! Dette er jo svigerfar!!! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg bytter gjerne, min er mer sånn: Har du ikke hengt opp julegardiner? Jeg ser jo at du ikke har vasket vinduene utvendig, tok du dem bare inne? Hva, HAR du ikke julegardiner? Jeg sydde julegardiner i sin tid, de er like fine, de kan du får arve, men da MÅ du vaske vinduene, altså, kan ikke ha de fine gardinene i skitne vinduer. Det blir ikke julestemning uten julegardiner, derfor sydde jeg mine egne. Men man var kanskje mer opptatt av at det skulle være mer skikkelig før, det sier Anne også, at det er sånn hos hennes barn også, det et jo synd at det gamle forsvinner. 

Og det var bare om gardinene. Neste tema: fravær av sju slag. 

Anonymkode: 77564...f64

Min søte svigermor, uansett hvor lang tid og hvor mange omveier som må til før hun kommer til poenget, ville aldri klaget på noe av det jeg gjør eller ikke gjør. Det er derfor jeg elsker henne.

Skrevet

Vel, min svigermor har vært død i 10 år, og vi savner henne. Snilleste menneske på denne jord! Ikke har jeg svigerfar eller far heller, "bare" mor igjen, og hun må man nesten dra ordene ut av. 

Anonymkode: c6760...925

Skrevet
amandine skrev (1 minutt siden):

Min søte svigermor, uansett hvor lang tid og hvor mange omveier som må til før hun kommer til poenget, ville aldri klaget på noe av det jeg gjør eller ikke gjør. Det er derfor jeg elsker henne.

Diskuterte med mannen om vi på noen måte kan bryte inn når svigerfar holder på sånn. Typ.. "var det fredag? Nei jeg hadde vært hos Nils først og der er jeg på onsdag" osv osv.. Kan vi si : det spiller ingen rolle for poenget!!!! Har du noengang sagt noe? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Diskuterte med mannen om vi på noen måte kan bryte inn når svigerfar holder på sånn. Typ.. "var det fredag? Nei jeg hadde vært hos Nils først og der er jeg på onsdag" osv osv.. Kan vi si : det spiller ingen rolle for poenget!!!! Har du noengang sagt noe? 

Nei, men når det kommer en tenkepause ( for det gjør det innimellom) er jeg kjapp på ballen! 

Skrevet
amandine skrev (Akkurat nå):

Nei, men når det kommer en tenkepause ( for det gjør det innimellom) er jeg kjapp på ballen! 

Her tar han en kort kunstpause før vi gjerne starter på nytt

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Her tar han en kort kunstpause før vi gjerne starter på nytt

Da er det kaffe som hjelper.

Skrevet
amandine skrev (35 minutter siden):

Hahaha, det der er som å høre min!

Men jeg elsker henne likevel og bytter henne aldri bort ❤️

Skrevet
amandine skrev (36 minutter siden):

Hahaha. Som å høre min svigerbestemor. Morsomste av alt er spørsmålene om jeg, inngift, født på 80-tallet, husker naboen hun hadde i 1973, eller noe i den duren😂. Merkelig nok så kan jeg svare entusiastisk «ååå ja!» og hun blir så glad og forteller videre. 
Hun er litt slitsom når hun prater på inn- og utpust, men hun er så god atte. 

Anonymkode: b0261...c8b

Skrevet
amandine skrev (2 timer siden):

Å klapp igjen svigermor!!!(ja, det er det jeg har lyst til å si faktisk)😂Dette er akkurat slik hun holder på...ALLTID!

Skrevet

Kjent det der også :D. Jeg vet alt om datteren og barnebarnet til to mennesker jeg aldri har møtt etter en times foredrag. Jeg vet også hva svigerdatteren til søsteren til ei venninne av svigermor gjorde med låsen på hytta. Bare sånn at det er klart.  Vet ikke helt hvorfor jeg ble anonym i HI. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (9 minutter siden):

Kjent det der også :D. Jeg vet alt om datteren og barnebarnet til to mennesker jeg aldri har møtt etter en times foredrag. Jeg vet også hva svigerdatteren til søsteren til ei venninne av svigermor gjorde med låsen på hytta. Bare sånn at det er klart.  Vet ikke helt hvorfor jeg ble anonym i HI. 

Jeg vet alt om prostataen til Nilsen på hjørnet jeg. Hvor mange ganger han må opp på natten og at nå svigerfar skal ta undersøkelse fordi han også må opp oftere om natten. Ja forresten.. Hermansen i 4  hadde kreft i prostataen sin også. Det gikk visst bra foreløpig 😅

Skrevet

Akkurat sånn her også 👏😂 I tillegg må hun liksom si akkurat det hun tenker på, når hun tenker det. Jeg kan feks sitte å prate om et helt annet tema, feks bil, med svigerfar - Også begynner hun bare å snakke akkurat slik du beskriver. Svigerfar er vant til det tror jeg, for han fortsetter uberørt med det vi snakket om. De siste årene har jeg faktisk pent sagt "stopp, jeg klarer ikke sterio. En av gangen, er dere snille" 😅

Men hun er så snill og god, aldri vært overstyrende. Og når jeg hører om så mange som har "slemme" svigermødre blir jeg bare takknemlig. Jeg tåler slitsom, så lenge det innebærer respekt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Lånes ut gratis på ubestemt tid. Hun er hyggelig og snill, men prater uavbrutt. Her er en transkripsjon av de siste minuttene:

"Jeg handler litt på nettet. Jeg har en nettbutikk som jeg har handlet litt i noen år, og der har de mye fint. Det er en sånn butikk du kan stole på. Og der har jeg kjøpt ei bukse og ei jakke. Ei bukse til har jeg også kjøpt og ei vårjakke og forresten så har jeg vel kjøpt ei sommerbukse også. Den grå blusen jeg har, har du sett den? Den er også kjøpt i den nettbutikken. De er veldig hyggelige. Jeg liker best å gå i butikker. Det er så trivelig å gå i butikker, men det er kjedelig å gå aleine, men jeg går allikevel. Det er en fin butikk på senteret og dit drar jeg noen ganger og da finner jeg alltid noe fint og hun ene som jobber der har hjulpet meg med å finne dette skjørtet. Hun har også hjulpet meg med å finne ei bukse og ei jakke. Når jeg tenker etter er det der jeg kjøpte den blå blusen også og ei strikkejakke og ei bukse til..." Jeg blir sprø av folk som må fylle ethvert sekund med lyd. 

Anonymkode: db6d6...6f0

Tja, min svigermor er motsatt, hun sier ikke et ord. Annet enn at det skal bli så deilig å endelig kunne slappe litt av når vi drar...

Anonymkode: 7d286...caf

Skrevet

Jeg byttelåner gjerne et års tid! 😅

Min svigermor: (går inn i stuen og ser seg om)  «Ja, her har dere gjort om ser jeg....»

Vi: «Ja, vi har ommøblert litt og ordnet ny sofa».

Svigermor: «mm, jaha, var den dyr? (Leter etter noe å pirke på)»

Vi: «ja, den kostet litt, men er veldig god å sitte i. Gikk det greit å kjøre?»

Svigermor: «Nja, vi har nå fått oss el-bil, men det er så mye tull med den. Vi har nå bare rekkeviddeangst.»

Svigerfar: «men det er gøy å være med på den moderne teknologien».

Svigermor: «Nå ja... *oser nedlatenhet*fnyser* Har dere sett de siste nyhetene da? Nå skal de *et eller annet*. 

Vi: «Nei, vi ser ikke så ofte på Dagsrevyen, men vi....» 

Svigermor: «Nehei? Ser dere ikke på Dagsrevyen? Nei... *oser nedlatenhet*fnyser igjen». 

Og sånn går dialogen, med noen lange ubehagelige stillheter innimellom. 

Hvis din svigermor Hi i tillegg kommer med varme klemmer og et sporadisk kompliment er det done deal 😜

Anonymkode: 71a98...a6b

Skrevet

Savner svigermor ❤️ hun var bare snill og god. 

Skrevet

Jeg har ingen svigermor. Til gjengjeld har jeg en mor som sikkert prater for minst fire svigemødre hvis jeg lar henne få lov. Og hvis jeg gidder å høre etter vet jeg absolutt alt, men somregel faller jeg ut, så etter en samtale sitter jeg gjerne igjen med noe alla dette: en eller annen har kjøpt ny bil, søstera til mannen til en eller annen har oppført seg ufint, bikkja til naboen bjeffer (det påstår hun alltid, men jeg har aldri hørt en lyd fra den), det er et eller annet galt i huset, og onkelen til en eller annen har tilbudt seg å fikse det, men det vil hun ikke, for jeg husker vel hvordan håner, gjør jeg ikke? (jeg aner ikke hvem vi snakker om, så jeg kan vertfall ikke huska hvordan han er). Så, nå har hun ringt er firma, men de er såååå trege med å svare, så hun lurer på om hun skal ringe noen andre. Og forresten, det er noe rart med naboen, han pleier lltid å slå på lysene i stua kl. 7, men nå i jula er det flere ganger det har vært rmørkt til både 8 og 9. Kanskje det er derfor bikka bjeffer, fordi det er noe galt. For bikkja bjeffer hverfall. 

Anonymkode: e01a5...032

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har ingen svigermor. Til gjengjeld har jeg en mor som sikkert prater for minst fire svigemødre hvis jeg lar henne få lov. Og hvis jeg gidder å høre etter vet jeg absolutt alt, men somregel faller jeg ut, så etter en samtale sitter jeg gjerne igjen med noe alla dette: en eller annen har kjøpt ny bil, søstera til mannen til en eller annen har oppført seg ufint, bikkja til naboen bjeffer (det påstår hun alltid, men jeg har aldri hørt en lyd fra den), det er et eller annet galt i huset, og onkelen til en eller annen har tilbudt seg å fikse det, men det vil hun ikke, for jeg husker vel hvordan håner, gjør jeg ikke? (jeg aner ikke hvem vi snakker om, så jeg kan vertfall ikke huska hvordan han er). Så, nå har hun ringt er firma, men de er såååå trege med å svare, så hun lurer på om hun skal ringe noen andre. Og forresten, det er noe rart med naboen, han pleier lltid å slå på lysene i stua kl. 7, men nå i jula er det flere ganger det har vært rmørkt til både 8 og 9. Kanskje det er derfor bikka bjeffer, fordi det er noe galt. For bikkja bjeffer hverfall. 

Anonymkode: e01a5...032

Dette høres ut som min mamma. Jeg kan «snakke» med henne 45min i tlf. I løpet av den tiden har jeg kun svart på ja på spørsmålet «er du der, du er stille», før hun skravler videre. Nevnte jeg at jeg sa fem ganger at «mamma jeg er gravid» før hun bablet videre om naboen, kassadama, venninna og Johnsen på hjørnet. Hun lytter aldri på hva jeg har å si. Mamma kjenner meg ikke, hun er mer opptatt av seg og sitt. Som hjemmeværende fra 30årsalderen har hun lite interessant  å komme med, om man ikke er interessert i «kusina til hu som jobber på Nille , dattera hennes har ei bikje å de hu kjøpte bikka av har ....»😉😅😌🤪😀😅

Anonymkode: f28bb...3e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...