Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #26 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Dette er jo noe helt annet enn hva det opprinnelige innlegget ditt beskrev. Her beskrives en stor egoist. En som valgte deg, men som ikke vil forholde seg til barnet ditt, en som prioriterer seg selv og sitt foran familien. Velger man en partner med barn fra før må man også se på alle barna som felles ansvar, ellers vil ikke forholdet være liv laga, etter min mening. Når dere har forsøkt fvk uten at det hjalp, da hadde jeg gitt ham én sjanse til, ny runde med parterapi, konkret arbeidsfordeling (vil han ikke ta noe med det syke barnet, da får han ta dessto mer av ansvaret av andre ting i huset og med familien!). Å leve med en mann uten empati er psykisk ødeleggende, så om han ikke vil ta sin del av ansvaret og dele med deg, da tror jeg du får det bedre. Da vil det trolig også bli lettere for deg å få avlastning. Hvis ditt alvorlig syke barn er med mentalt så er det heller ikke godt for dette å leve med en stefar som ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Barn føler når de ikke er ønsket og blir skadet av det. Men en ting er det samme som jeg har skrevet tidligere, Hi - ting løser seg ikke selv. Dere må begge ta ansvar for forholdet. Det hjelper ikke at bare den ene er villig til å ta ansvar. Du kan ikke løse problemene dere har alene. Så hvis han ikke er villig til å gjøre mer, da tror jeg du har det bedre alene. Anonymkode: 49abb...0ef Har tenkt det samme.. er liten vilje til bedring.. har foreslått noe bare vi to så vi får slappet av og vært sammen, men han vil heller bruke tid på hobbyen sin med venner. Vanskelig situasjon. Han er snill mot barna og stiller opp, men det store ansvaret er mitt.. jeg er liksom den som må styre skuta og passe på alt. Følge opp osv. Kanskje det er lurt ja.. med litt bedre arbeidsfordelig. Anonymkode: 324c7...89e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #27 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Takk. Skulle tro at de forstod at hvis de ikke maser sånn er det større sjans. Er alltid jeg som har vært sånn.. og nå har det snudd fordi jeg er sliten. Blir nesten kritisert fordi jeg er sliten. Må hele veien forsvare meg.. er helt utmattende. Vi har vært hos parterapeut. Hjalp litt en stund.. men tror ikke han ser hvor mye jeg faktisk bidrar med før den dagen jeg ikke er der mer for han. Er jo bra at de ikke har mistet lysten på oss da.. men det her minner mer om en hannbikkje når nabobikkja har løpetid.. er helt fryktelig slitsomt. 😆 Anonymkode: 324c7...89e Du har jo forandret tråden din i dag med at du har fått svar du ikke liker, og klager på svarene helt til noen har det likt som deg og kan gi deg den støtten du mener du fortjener. Hvis du leser hovedinnlegget ditt vs det innlegget med masse utfyllende informasjon så ser du kanskje selv at det er totalt ulike settinger. Enten løy du i hi eller så lar du ballen rulle på seg flest mulig lag slik at du til slutt ender med sympatien likevel. Et særs lite sjarmerende karaktertrekk. Anonymkode: 3796e...f5f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #28 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du har jo forandret tråden din i dag med at du har fått svar du ikke liker, og klager på svarene helt til noen har det likt som deg og kan gi deg den støtten du mener du fortjener. Hvis du leser hovedinnlegget ditt vs det innlegget med masse utfyllende informasjon så ser du kanskje selv at det er totalt ulike settinger. Enten løy du i hi eller så lar du ballen rulle på seg flest mulig lag slik at du til slutt ender med sympatien likevel. Et særs lite sjarmerende karaktertrekk. Anonymkode: 3796e...f5f *forandret tråden din i TAKT med..., ikke i dag Anonymkode: 3796e...f5f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #29 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du har jo forandret tråden din i dag med at du har fått svar du ikke liker, og klager på svarene helt til noen har det likt som deg og kan gi deg den støtten du mener du fortjener. Hvis du leser hovedinnlegget ditt vs det innlegget med masse utfyllende informasjon så ser du kanskje selv at det er totalt ulike settinger. Enten løy du i hi eller så lar du ballen rulle på seg flest mulig lag slik at du til slutt ender med sympatien likevel. Et særs lite sjarmerende karaktertrekk. Anonymkode: 3796e...f5f Jeg kan skrive hva jeg vil. Jeg er bare snill mot alle.. og få svar som at jeg må høre på musikk eller at han garantert kommer til å finne seg noen andre om jeg ikke forandrer meg..er ikke noe koseoig å høre. Men folk må få skrive hva de vil når jeg var så dum å skrive dette her. For å få forklart det bedre valgte jeg å skrive mer om det. Det var ikke hensikten min å få sympati. Hadde bare ingen å snakke med. Men da legger vi den ballen død og jeg kommer aldri til å skrive noe mer her inne for folk er bare ekle mot hverandre hele tiden. Går jo ikke å lufte tanker uten at folk må komme med spydigheter. Anonymkode: 324c7...89e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #30 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Har tenkt det samme.. er liten vilje til bedring.. har foreslått noe bare vi to så vi får slappet av og vært sammen, men han vil heller bruke tid på hobbyen sin med venner. Vanskelig situasjon. Han er snill mot barna og stiller opp, men det store ansvaret er mitt.. jeg er liksom den som må styre skuta og passe på alt. Følge opp osv. Kanskje det er lurt ja.. med litt bedre arbeidsfordelig. Anonymkode: 324c7...89e Tilbake i parterapi og sett opp lister over ALT som må gjøres i løpet av en dag, uke og måned og sesongbaserte ting. Så trekkes fra alt ekstraansvar du har for det syke barnet, og så setter dere opp en arbeidsfordeling som gjør at dere får omtrent like mye tid sammen. Men også her virker du litt tafatt, for å være ærlig. Dere er to om dette. Du må være tydelig på hva som må til for at du og barna skal ha det bra, så må du lytte til ham, og så må dere finne løsninger sammen. Greier dere ikke det, hva er da hensikten med å holde sammen? Slik det er nå tar du langt mer arbeid, du er så sliten at du går rett inn i martyrrollen og du blir tafatt, har mistet troen på en endring. Da er ikke veien lang til skillsmisse. Skal dere ha en fremtid sammen må dere begge bidra, dere må kommunisere tydelig, og dere må forplikte dere til konkrete avtaler, da er det også lettere å se hvem som gjør og ikke gjør hva, når det skulle vært gjort osv. Da vil det også være enklere når ting sklir ut, vise til at nå er ikke xx gjort, det fører til at yyy, slik kan vi ikke ha det hvis vi skal holde sammen. Hvis han er snill med barna kan han også være det som aleneforelder. Og det virker ikke som om du får så mye mindre arbeid om du går fra ham. Men ønsker dere å beholde forholdet, da må dere begge to begynne å bli ærlige med hverandre, se hverandre, ta hensyn til hverandre og stille opp for hverandre og bidra likt. Anonymkode: 49abb...0ef
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #31 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg kan skrive hva jeg vil. Jeg er bare snill mot alle.. og få svar som at jeg må høre på musikk eller at han garantert kommer til å finne seg noen andre om jeg ikke forandrer meg..er ikke noe koseoig å høre. Men folk må få skrive hva de vil når jeg var så dum å skrive dette her. For å få forklart det bedre valgte jeg å skrive mer om det. Det var ikke hensikten min å få sympati. Hadde bare ingen å snakke med. Men da legger vi den ballen død og jeg kommer aldri til å skrive noe mer her inne for folk er bare ekle mot hverandre hele tiden. Går jo ikke å lufte tanker uten at folk må komme med spydigheter. Anonymkode: 324c7...89e De aller fleste har gitt deg lange, gode og konstruktive svar, men du henger deg opp i de få korte og negative. Hvis konklusjonen du får ut av det er å legge deg på barneskolenivå så suit yourself. Anonymkode: 3796e...f5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå