Gå til innhold

Når mannen har mer lyst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et godt sexliv når vi har sex, men litt lite pga mange barn og fullt kjør med jobb osv. Er mye sliten. Mannen forstår ikke dette. Han begynner å bli lei av å bli avvist, men jeg synes det blir en vond sirkel.. jeg mister lysten når han blir overkåt og prøver seg hele tiden. Lite kyss og klem ellers. Når jeg er sliten og bare vil sove så kan han ligge å prøve seg en evighet. Føler meg slem.. men samtidig så er det jo viktig at jeg har lyst også.. og ikke bare han. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for at dette skal bli bedre. Det er nesten så jeg unngår situasjoner som vet fører til at han klår.. for jeg orker bare ikke så ofte når jeg er sliten. Da føler jeg at det blir tvang.Har prøvd å snakke med han om det men blir bare tatt ille opp. Det begynner å bli slitsomt at han blir sur for det.. for jeg føler ikke at jeg kan noe for det og har heller ikke mistet lysten.. orker bare ikke hver dag. 

Anonymkode: 324c7...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir en ond sirkel det der, etterhvert vil du forsøke å unngå ethvert kjærtegn fordi du vil tro det er en seksuell tilnærming, samtidig som du ikke vil kjenne på lysten selv når du ikke får (eller orker å motta) kjærtegn. Og du vil ihvertfall ikke gi kompliment eller kjærtegn, fordi det kan oppfattes som et initiativ fra din side.

Dere bør ta en prat om dette, i en helt ufarlig setting. Si det som det er, at det ikke handler om at du ikke har lyst på han, men at du nå er sliten, og opplever hans tilnærminger som mas. For å «nullstille» deg kan dere for eksempel ha en «hvit» måned. Hvor dere ikke har sex. Dere kan berøre hverandre, gi hverandre kompliment og ha det hyggelig, men ikke sex. Han bør også ta mer ansvar i heimen, del gjerne oppgavene mer konkret dersom han ikke klarer å se hva som må gjøres (fordi hans erfaring er at oppgavene gjøres av seg selv).

Skrevet

Ja han tror jo nå at jeg aldri har lyst på han.. og hver gang jeg kysser han så tror han at jeg har lyst til å inn på soverommet. Er veldig slitsomt. 😟 her om dagen sa han at han var drit lei å gikk for å runke.. ble kjempelei meg. Noen ganger har jeg mest lyst til å stikke. Det er lite empati..

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja han tror jo nå at jeg aldri har lyst på han.. og hver gang jeg kysser han så tror han at jeg har lyst til å inn på soverommet. Er veldig slitsomt. 😟 her om dagen sa han at han var drit lei å gikk for å runke.. ble kjempelei meg. Noen ganger har jeg mest lyst til å stikke. Det er lite empati..

Har dere testet å ha sex på avtalte dager? Det kan jo lette på forventningspresset. Jeg mener at i en situasjon hvor en har mer lyst enn den andre. Må begge gi og ta. Du kan ta en for laget og han kan godta at han runker når det ikke blir sex. Jeg håper dog du ikke blir sur fordi han runker? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Har dere testet å ha sex på avtalte dager? Det kan jo lette på forventningspresset. Jeg mener at i en situasjon hvor en har mer lyst enn den andre. Må begge gi og ta. Du kan ta en for laget og han kan godta at han runker når det ikke blir sex. Jeg håper dog du ikke blir sur fordi han runker? 

Jo egentlig når han sier det.. gjør det i stillhet da om man ikke klarer å la være.. 🙈men mister helt lysten av det når jeg får kjeft

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg antar at han er like lei seg og synes det er like slitsomt.

Han føler seg avvist, ikke ønsket, ikke begjært, og sikkert som at du ikke ønsker nærhet til ham.

Du føler deg presset, og kanskje objektivisert, at han kun vil ha sex og ikke nærheten til deg.

Eneste måten å løse dette på er å snakke ordentlig sammen.

Du skriver jo mye av årsaken i første linje - dere har mange barn og er sliten pga. jobb. Hva har du og dere tenkt å gjøre med det? Dere kan ikke kvitte dere med noen av barna deres eller jobben, så da må dere finne en måte å gjøre ting på som gjør at du/dere blir litt mindre slitne. Når hadde du og han alenetid sist? Kanskje dere må prioritere barnevakt en gang iblant, om dere vil beholde familien og forholdet?

Problemet er jo ikke at han har for mye lyst. Problemet er at dere har tatt valg som gir dere så mye å gjøre at dere ikke har prioritert forholdet dere imellom. Kanskje dere heller ikke er gode på arbeidsfordeling?

Nå ligger dere nærmest i hver deres skyttergrav og skylder på hverandre og føler dere avvist og like lite sett, begge to. Slutt å skylde på hverandre, ta tak i det som er årsakene til at dere har mindre overskudd og har sklidd fra hverandre og glemt å være kjærester!

Og en annen ting - les dere begge opp på "kjærlighetens fem språk", jeg tror dere vil ha mye å hente der.

Anonymkode: 49abb...0ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo egentlig når han sier det.. gjør det i stillhet da om man ikke klarer å la være.. 🙈men mister helt lysten av det når jeg får kjeft

Altså.. Hvorfor skulle han på noen måte etterstrebe å runke hvis han har behov? Poenget her er at dere må ha en tydeligere dialog angående dette her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du kan ikke både «nekte» ham sex og samtidig bli fornærmet for at han runker. Mennesker har behov og til tider er de ulike (som hos dere nå). Da kan ikke den som har mest sexlyst bli nektet å ta saken i egne hender. 
Jeg hadde forstått at du ble lei deg om han foretrakk runking fremfor sex, men her er jo tydelig en mann som ønsker å ha sex med deg. Når du da ikke orker det, så må han jo nesten få utløp for behovet sitt uten at du skal bli fornærmet. Eller forventer du at han skal leve uten noen form for seksuell aktivitet frem til det passer for deg?

Skrevet
Listedamen skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke både «nekte» ham sex og samtidig bli fornærmet for at han runker. Mennesker har behov og til tider er de ulike (som hos dere nå). Da kan ikke den som har mest sexlyst bli nektet å ta saken i egne hender. 
Jeg hadde forstått at du ble lei deg om han foretrakk runking fremfor sex, men her er jo tydelig en mann som ønsker å ha sex med deg. Når du da ikke orker det, så må han jo nesten få utløp for behovet sitt uten at du skal bli fornærmet. Eller forventer du at han skal leve uten noen form for seksuell aktivitet frem til det passer for deg?

Synes det er forskjell på å nekte mannen sex hvis jeg ikke hadde hatt lyst,enn det å ikke ha lyst pga noe. men var kjempesliten og følte meg ikke i form.. da skal jeg bli straffet for å ikke ha sex med han ved å ligge å høre på at han runker i rommet ved siden av.. det synes jeg er respektløst. 

Skrevet

Synes det er forskjell på å nekte mannen sex hvis jeg ikke hadde hatt lyst,enn det å ikke ha lyst pga noe. men var kjempesliten og følte meg ikke i form.. da skal jeg bli straffet for å ikke ha sex med han ved å ligge å høre på at han runker i rommet ved siden av.. det synes jeg er respektløst. 

Det er ikke noe straff. Sett på radioen eller musikk på telefon. 

Skrevet

Kan forstå at du føler det er respektløst, men mannens behov er jo tydeligvis der uavhengig av årsaken til manglende seksuell omgang. Jeg mener fortsatt at du ikke kan bli fornærmet for at han runker når du ikke orker. Grunnen til at du ikke orker er irrelevant.

Det du derimot kan gjøre hvis du syns det er så ubehagelig, er å si til ham at han ikke trenger å fortelle deg når han runker, men at han holder det privat.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden):

Det er ikke noe straff. Sett på radioen eller musikk på telefon. 

Ikke lett å diskutere det forstår jeg med noen som ikke har hatt det slik selv..😊underskudd på søvn og får heller ikke sove av å høre på musikk. Da mener eg han får runke så jeg ikke hører det etter jeg har sovnet. Denne natten sovnet jeg ikke før kl 3 på natten og måtte opp igjen med barna kl 6. Kjempetrivelig😆

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke lett å diskutere det forstår jeg med noen som ikke har hatt det slik selv..😊underskudd på søvn og får heller ikke sove av å høre på musikk. Da mener eg han får runke så jeg ikke hører det etter jeg har sovnet. Denne natten sovnet jeg ikke før kl 3 på natten og måtte opp igjen med barna kl 6. Kjempetrivelig😆

Vel... Det vet du ingenting om. Jeg har vært der du er. For min del endte det i brudd. (flere grunner). Det som hjalp var faste dager å ha sex på. Sex avler også lyst. Jeg kunne være dødstrøtt men vi gjennomførte. Han får ta en runk i dusjen eller noe da. Sover selv svært dårlig og lite i perioder så vet litt om det. I mitt nåværende forhold har vi et godt og hyppig sexliv men vi opplever selvfølgelig opp og ned i lyst vi også 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ah... jeg forstår nå, du ønsker ikke konstruktive forslag til løsninger. Du ønsker ikke endringer. Du bare å høre at du har rett og at mannen din er en stor idiot.

Javel, du har rett, mannen din er en stor idiot. Lykke til med skillsmissen om ikke altfor lenge....

Hva skjedde med å ta ansvar for eget forhold og eget liv?

Skrevet

Det er du som sakte men sikkert ødelegger forholdet deres, hi. Hold på lenge nok, så finner han seg en ny dame, tro meg... 

Anonymkode: 5ec28...fa4

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er du som sakte men sikkert ødelegger forholdet deres, hi. Hold på lenge nok, så finner han seg en ny dame, tro meg... 

Anonymkode: 5ec28...fa4

Enig, ingen tvil om det om ikke Hi også ser egen rolle i dette.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Enig, ingen tvil om det om ikke Hi også ser egen rolle i dette.

Takker for forslag om sex på bestemte dager.. det kan hjelpe en periode. Vi har et alvorlig sykt barn. Er bare forferdelig sliten om dagen. Men det er siste gangen jeg legger ut noe her for å høre hvordan andre har løst det... Jeg ser seøvfølgelig at det ikke bare er han.men det er mye jeg ikke skriver her. Men takk for alt det negative.. det hjalp virkelig

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takker for forslag om sex på bestemte dager.. det kan hjelpe en periode. Vi har et alvorlig sykt barn. Er bare forferdelig sliten om dagen. Men det er siste gangen jeg legger ut noe her for å høre hvordan andre har løst det... Jeg ser seøvfølgelig at det ikke bare er han.men det er mye jeg ikke skriver her. Men takk for alt det negative.. det hjalp virkelig

Du kan ikke forvente at folk svarer ut i fra det du IKKE skriver. Det er heller ingen som er negative der. Det er støtt og stadig innlegg om menn som ikke har lyst til å ha sex med dama. Her har du en mann som er frustrert fordi han ØNSKER å ha sex med deg. I tillegg blir du sur for at han tar saken i egne hender når du ikke orker. Ser du ikke selv hvor egoistisk det er? 

Et sexliv må jobbes aktivt med, og som andre skriver - sex avler sex. Jeg har flere sykdommer selv, og sover sjeldent mer enn noen timer hver natt. Har alltid - uten unntak - smerter i kroppen. Likevel må sex prioriteres. Det sies at når sexen er bra utgjør den 10% av forholdet mens hvis den er dårlig/manglende så utgjør den 90% av forholdet. Det virker jo til å stemme bra hos dere. 

Selv om dere har et alvorlig sykt barn så er det ekstremt viktig, og kanskje nettopp derfor ENDA viktigere, å pleie forholdet, kjærligheten og sexlivet. Dere trenger hverandre som støttespillere på alle nivå.

Foreslår at dere tar dere en skikkelig prat om ønsker og forventninger. Vil også anbefale deg å tenke litt gjennom på forhånd hva du ønsker å oppnå og hvordan du formulerer deg. «Jeg ønsker meg xxx» og «jeg trenger xxx», samt «hva tenker du om xxx» fungerer veldig mye bedre enn «du er egoist og hensynsløs». Ikke gå ut i fra at han automatisk gjetter seg frem til alt du IKKE sier, slik du gjør her.

Lykke til og god bedring med barnet. Håper h*n blir frisk igjen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Var ikke jeg som foreslo sex på bestemte dager, men du overser jo andre konstruktive innlegg.

Å innta martyrrollen vil ikke hjelpe deg. Mulig det er tøft å høre, men det hjelper deg virkelig ikke å si "dakkar deg som har en sånn tufs til mann", du og dere får det ikke bedre av den grunn.

Når dere har et alvorlig sykt barn er det jo det jeg opprinnelig skrev enda viktigere for dere. Men det vil du jo ikke forholde deg til.

Du må ta ansvar for forholdet du er i, og du og mannen må sammen finne løsninger, kommunisere godt sammen, forstå hverandre, forstå hvor det går galt, finne nye måter å gjøre ting på for å få det bedre. Men vil dere ikke, så er dessverre det en annen skrev og jeg sa meg enig i det som mest rolig kommer til å skje... dere ender med skillsmisse, enten fordi det blir uholdbart for dere å leve sammen slik dere holder på nå, eller at mannen din (eller deg) er utro. Og det ville jo være synd når dere har mange barn sammen og egentlig tenner på hverandre.

Du må rett og slett ta ansvar for eget forhold og egen rolle i det og ta initiativ til en mer konstruktiv kommunikasjon med mannen enn hva du og han har nå. Dere er to i forholdet, dere må være to om å reparere det.

Så fastlåst som du viser deg her så anbefaler jeg dere parterapi, for da tror jeg dere trenger hjelp til å kommunisere bedre. Det å ha et alvorlig sykt barn gjør at dere har større risiko for å ende med å gå fra hverandre enn andre par. Så om dere ikke greier å finne ut av det med kommunikasjonen deres, se hverandre og finne gode løsninger for dere begge to, da vet du hvilken vei dere trolig går.

Skrevet
Listedamen skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke forvente at folk svarer ut i fra det du IKKE skriver. Det er heller ingen som er negative der. Det er støtt og stadig innlegg om menn som ikke har lyst til å ha sex med dama. Her har du en mann som er frustrert fordi han ØNSKER å ha sex med deg. I tillegg blir du sur for at han tar saken i egne hender når du ikke orker. Ser du ikke selv hvor egoistisk det er? 

Et sexliv må jobbes aktivt med, og som andre skriver - sex avler sex. Jeg har flere sykdommer selv, og sover sjeldent mer enn noen timer hver natt. Har alltid - uten unntak - smerter i kroppen. Likevel må sex prioriteres. Det sies at når sexen er bra utgjør den 10% av forholdet mens hvis den er dårlig/manglende så utgjør den 90% av forholdet. Det virker jo til å stemme bra hos dere. 

Selv om dere har et alvorlig sykt barn så er det ekstremt viktig, og kanskje nettopp derfor ENDA viktigere, å pleie forholdet, kjærligheten og sexlivet. Dere trenger hverandre som støttespillere på alle nivå.

Foreslår at dere tar dere en skikkelig prat om ønsker og forventninger. Vil også anbefale deg å tenke litt gjennom på forhånd hva du ønsker å oppnå og hvordan du formulerer deg. «Jeg ønsker meg xxx» og «jeg trenger xxx», samt «hva tenker du om xxx» fungerer veldig mye bedre enn «du er egoist og hensynsløs». Ikke gå ut i fra at han automatisk gjetter seg frem til alt du IKKE sier, slik du gjør her.

Lykke til og god bedring med barnet. Håper h*n blir frisk igjen.

Takk. Grunnen til at han garantert slapper mer av enn meg, er at han har masse alenetid til hobbyer og venner.. og barnet som er sykt er bare mitt. Han sier han forstår.. men det er jeg som har alle bekymringer og tar meg av alt rundt sykdommen. Jeg har lite alenetid. Har vært på fvk og alt mulig.. uten at det har hjulpet stort. Er veldig frustrerende da jeg ønsker å holde sammen. Men noenganger har jeg mest lyst til å flytte herifra. Det er så lite empati. Å tenke på sex når man fæler seg sliten er vanskelig. Har snakket myye om at han også må ta initiativet til at vi to kan gjøre noe sammen en gang iblandt.. men det er svært liten interesse for det, eller å være sammen med meg og barna. Vi klarer vel å stå i dette sammen etter så mange år sammen håper jeg.. men livet er ikke enkelt noenganger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jøss, bråker han?

Anonymkode: f5b21...302

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jøss, bråker han?

Anonymkode: f5b21...302

Nei.

Skrevet

Hi jeg har det HELT likt. Her har det løsnet litt med bedre kommunikasjon generelt. Han bidrar mer med husarbeid slik at jeg ikke blir like sliten og mer med vårt syke barn. Jeg får mer lyst når mannen uoppfordret bidrar, samtidig kjærtegner han mer uten å bli overivrig. Ser jo at vi ofte havner tilbake, nå er vi i en litt kjip periode ( siste 14 dager)han blir sur, maser, klår og gjerne runker. Vil ikke snakke om det. Men det er bedre, måtte en skikkelig oppvask til. Jeg satt ofte sent oppe, ungikk å legge meg samtidig. Ble stressa når han gjorde tilnærmelser. Å lese innlegget ditt var som å lese om meg selv.  Nå snakker vi sammen ( stort sett), og har mer sex enn på flere år ( stort sett). Problemet er ikke løst, men bedre. Hvis ikke dere klarer å prate kunne jo en tur til en terapeut hjulpet kanskje. 

Faller min mann helt tilbake til samme intense maset så vil jeg faktisk ikke mer, selv om vi har veldig god sex og ellers har det bra. Men begge må ville! Begge må ha lyst! Jeg tror ikke noen kan forstå det med mindre de har vært der selv.

Anonymkode: 09e3e...22f

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Takk. Grunnen til at han garantert slapper mer av enn meg, er at han har masse alenetid til hobbyer og venner.. og barnet som er sykt er bare mitt. Han sier han forstår.. men det er jeg som har alle bekymringer og tar meg av alt rundt sykdommen. Jeg har lite alenetid. Har vært på fvk og alt mulig.. uten at det har hjulpet stort. Er veldig frustrerende da jeg ønsker å holde sammen. Men noenganger har jeg mest lyst til å flytte herifra. Det er så lite empati. Å tenke på sex når man fæler seg sliten er vanskelig. Har snakket myye om at han også må ta initiativet til at vi to kan gjøre noe sammen en gang iblandt.. men det er svært liten interesse for det, eller å være sammen med meg og barna. Vi klarer vel å stå i dette sammen etter så mange år sammen håper jeg.. men livet er ikke enkelt noenganger. 

Dette er jo noe helt annet enn hva det opprinnelige innlegget ditt beskrev.

Her beskrives en stor egoist. En som valgte deg, men som ikke vil forholde seg til barnet ditt, en som prioriterer seg selv og sitt foran familien.

Velger man en partner med barn fra før må man også se på alle barna som felles ansvar, ellers vil ikke forholdet være liv laga, etter min mening.

Når dere har forsøkt fvk uten at det hjalp, da hadde jeg gitt ham én sjanse til, ny runde med parterapi, konkret arbeidsfordeling (vil han ikke ta noe med det syke barnet, da får han ta dessto mer av ansvaret av andre ting i huset og med familien!).

Å leve med en mann uten empati er psykisk ødeleggende, så om han ikke vil ta sin del av ansvaret og dele med deg, da tror jeg du får det bedre. Da vil det trolig også bli lettere for deg å få avlastning.

Hvis ditt alvorlig syke barn er med mentalt så er det heller ikke godt for dette å leve med en stefar som ikke vil ha noe med barnet å gjøre. Barn føler når de ikke er ønsket og blir skadet av det.

Men en ting er det samme som jeg har skrevet tidligere, Hi - ting løser seg ikke selv. Dere må begge ta ansvar for forholdet. Det hjelper ikke at bare den ene er villig til å ta ansvar. Du kan ikke løse problemene dere har alene. Så hvis han ikke er villig til å gjøre mer, da tror jeg du har det bedre alene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hi jeg har det HELT likt. Her har det løsnet litt med bedre kommunikasjon generelt. Han bidrar mer med husarbeid slik at jeg ikke blir like sliten og mer med vårt syke barn. Jeg får mer lyst når mannen uoppfordret bidrar, samtidig kjærtegner han mer uten å bli overivrig. Ser jo at vi ofte havner tilbake, nå er vi i en litt kjip periode ( siste 14 dager)han blir sur, maser, klår og gjerne runker. Vil ikke snakke om det. Men det er bedre, måtte en skikkelig oppvask til. Jeg satt ofte sent oppe, ungikk å legge meg samtidig. Ble stressa når han gjorde tilnærmelser. Å lese innlegget ditt var som å lese om meg selv.  Nå snakker vi sammen ( stort sett), og har mer sex enn på flere år ( stort sett). Problemet er ikke løst, men bedre. Hvis ikke dere klarer å prate kunne jo en tur til en terapeut hjulpet kanskje. 

Faller min mann helt tilbake til samme intense maset så vil jeg faktisk ikke mer, selv om vi har veldig god sex og ellers har det bra. Men begge må ville! Begge må ha lyst! Jeg tror ikke noen kan forstå det med mindre de har vært der selv.

Anonymkode: 09e3e...22f

Takk. Skulle tro at de forstod at hvis de ikke maser sånn er det større sjans. Er alltid jeg som har vært sånn.. og nå har det snudd fordi jeg er sliten. Blir nesten kritisert fordi jeg er sliten. Må hele veien forsvare meg.. er helt utmattende. Vi har vært hos parterapeut. Hjalp litt en stund.. men tror ikke han ser hvor mye jeg faktisk bidrar med før den dagen jeg ikke er der mer for han. Er jo bra at de ikke har mistet lysten på oss da.. men det her minner mer om en hannbikkje når nabobikkja har løpetid.. er helt fryktelig slitsomt. 😆 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...