Gå til innhold

Dette er den verste romjulen noensinne!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt gjort, siden i dag er første dagen i romjula. 

Anonymkode: 40460...e35

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Listedamen skrev (19 timer siden):

Hvem bestemmer at «jula er for å tilbringe litt tid sammen.» ? Jula er vel for å feire Jesu fødsel, noe de færreste gjør. Ellers er det ingen som kan bestemme andres definisjon av jula. Hos oss benytter vi fridagene til å slappe av og ta livet med ro. Det innebærer barn som gamer på rommene sine, liming med limpistol, joggedresser og sofaligging, brettspill (du som mener at brettspill er dritkjedelig bør utvide horisonten, det finnes mer enn Ludo, Monopol og Den forsvunne diamant), late morgener, god mat, dansing på kjøkkengulvet etc.

Jeg mener at å bli påtvunget sosial omgang over lengre tid skaper større distanse. Folk er forskjellige og har ulike behov og ønsker. Du bør ikke planlegge fridagene for alle familiemedlemmene og blir skuffet om de ikke innfrir. Hva om de skulle bestemt at du måtte game hele dagen når du ikke ønsker det? Hadde ferien din blitt bedre av det? Nei, tenkte meg det.

Angående brettspill så kan det jo være at dere ikke har noen som de syns er gøye. (Pluss at ungdommen i dag er jo faktisk veldig sosiale når de gamer.) Anbefaler for eksempel Carcassonne og Dixit, det er to spill som tenåringene mine (14 og 17) digger, men som også 7-åringen kan bli med på.

Så det er helt greit for deg at dere ikke gjør noe sammen hele jula? Jeg har ikke skrevet at man skal sitte oppå hverandre fra morgen til kveld. Men noen få timer av døgnet bør man jo kunne klare å hygge seg sammen. Ellers vil jeg tro det er noe galt. 

Brettspill, film, gå tur. Trenger ikke ta hele dagen. Man må gi og ta. Så som jeg skrev "litt tid". 

Skjønner ikke at man kunne misforstå det. Og overdrive. "Tvang, hele dagen" Ingen som har sagt det. Men i ferier er det jo normalt at man hygger seg sammen. Ikke hele ferien på hvert sitt rom. 

Anonymkode: 3f33b...ca5

Skrevet

Må egentlig bare riste på hodet av noen av dere. «Du har iallefall en familie» må være noe av det dummeste jeg leser. Så om noen klager på noe så er det viktig å poengtere at noen har det verre. Det blir som våre foreldre når jeg var liten...husk at det er barn i Afrika som ikke har mat. Hjelpes. 

Anonymkode: e0d45...fb3

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Så det er helt greit for deg at dere ikke gjør noe sammen hele jula? Jeg har ikke skrevet at man skal sitte oppå hverandre fra morgen til kveld. Men noen få timer av døgnet bør man jo kunne klare å hygge seg sammen. Ellers vil jeg tro det er noe galt. 

Brettspill, film, gå tur. Trenger ikke ta hele dagen. Man må gi og ta. Så som jeg skrev "litt tid". 

Skjønner ikke at man kunne misforstå det. Og overdrive. "Tvang, hele dagen" Ingen som har sagt det. Men i ferier er det jo normalt at man hygger seg sammen. Ikke hele ferien på hvert sitt rom. 

Nei, jeg mener det er galt at én person skal bestemme hva som er gøy og kos for hele familien. De andre er åpenbart uenige så dermed er det vel ikke riktig at det er de som skal føye seg.

Kommunikasjon kan anbefales som hjelpemiddel!

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg liker ikke fotball, mannen elsker det. Jeg velger å sitte i stuen med ham med lydbok på ørene og juletreet i synsfeltet.., Gjør vi noe sammen? Tja... Vi er i hvert fall i samme rom, og begge gjør noe vi liker 💫 

Jeg trenger også å være sammen alle sammen innimellom. Så noen ganger spiller vi sammen, noen ganger ser vi film og en gang iblant er alle med meg på tur... 

Anonymkode: cc1ff...e5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Her vil mannen helst sitte inne å se på tv eller telefonen,ungdommene driver med sitt og vil heller ikke være med på noe.Jeg og 8 åringen er ute å koser oss stort sett hver dag 😊 Har gitt opp å få med oss de andre!

Anonymkode: 9d471...81c

Er ikke noe vits heller, folk må gjøre som de vil. Kona i hus (hi) skal ikke bestemme hva som er koselig for de andre. 

Anonymkode: b6092...230

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.12.2020 den 13.40):

Mannen gidder ikke annet enn å se på fotball. Tenåringene er sure og er for det meste på rommene sine. Jeg har lyst å spille spill, gå tur i finværet og nye fridagene. Istede er det surt humør og dårlig stemning over hele rekka. Bra vi ser frem til julen hele høsten og så er det bare tragedie hele greiene. Blir ikke akuratt i bedre humør av å se i sosiale media hvor forbanna perfekt alle har det. 

Gjør noen avtaler? I dag klokka xx spiser vi sammen og så spiller vi spill etterpå. Og gå deg noen turer alene. Å sitte oppå hverandre er ikke konstruktivt for noen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke fan av påtvunget kos jeg altså. Her vil stort sett ungene gjøre sitt nå i julen. Venner, trening, gaming og film. De gjør varierte ting og de har lov til det. Det er ferie. En dag ville den ene se film med oss og en dag den andre. Ikke lag ferien til et mas om hvordan dagene må være

Skrevet

Skjønner hva du mener. Er er det også dørgende kjedelig. Men vi er normalt i utlandet på denne tiden, så er vant til å bade, eller shoppe eller et eller annet gøy. Holder på å gå i veggene her hjemme. 

Anonymkode: 37a97...e36

Skrevet
On 12/26/2020 at 1:40 PM, Anonym bruker said:

Mannen gidder ikke annet enn å se på fotball. Tenåringene er sure og er for det meste på rommene sine. Jeg har lyst å spille spill, gå tur i finværet og nye fridagene. Istede er det surt humør og dårlig stemning over hele rekka. Bra vi ser frem til julen hele høsten og så er det bare tragedie hele greiene. Blir ikke akuratt i bedre humør av å se i sosiale media hvor forbanna perfekt alle har det. 

den er kjip :( Her har vi det koslig , spiller og ser på mac og ipad :) håper det order seg for deg

Anonymkode: 0af22...21a

Skrevet

Jeg forventer IKKE at ungene skal følge det jeg vil hele julen, men jeg syns det går an å feks prioritere å være med på en tur en time eller litt spill / se film når de resten av døgnet får gjøre som de vil. Nå har de nok tatt litt hintet for var eldste med å spilte spill og yngste så film med oss. Til og med mannen var med på tur ut med hunden. Resten av dagen får alle gjøre som de vil og det skal de få lov til frem til ferien er over. Men en liten time familietid i løpet av dagen syns jeg fremdeles ikke er for mye forlangt. 
HI

Skrevet

Hvis dette er den verste romjulen du noensinne har opplevd, ja, da har du jammen vært heldig tidligere i livet, Hi!

Tenk litt gjennom at grunnlaget for en sammensveiset og positiv romjul egentlig bygges mellom nyttår og julaften. Så nå har du og dere alle muligheter til å bedre kommunikasjon og fellesskap det kommende året og slik skape en mer positiv romjul for alle neste år.

Anonymkode: a42d6...17f

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg forventer IKKE at ungene skal følge det jeg vil hele julen, men jeg syns det går an å feks prioritere å være med på en tur en time eller litt spill / se film når de resten av døgnet får gjøre som de vil. Nå har de nok tatt litt hintet for var eldste med å spilte spill og yngste så film med oss. Til og med mannen var med på tur ut med hunden. Resten av dagen får alle gjøre som de vil og det skal de få lov til frem til ferien er over. Men en liten time familietid i løpet av dagen syns jeg fremdeles ikke er for mye forlangt. 
HI

For en grusom og forferdelig romjul, virkelig🤦🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

HI

Men hvorfor er det dine ting som skal være familietid? Hvorfor kan dere ikke alle se fotball med mannen, som familietid istedenfor film?

eller at du og mannen blir med ungdommen å gamer? Å komme seg litt ut av huset skjønner jeg. Men hvorfor skaldu bestemme at tur er familietid? Kanskje de andre heller vil i svømmehall, sykle, at dere alle spiller litt fotball osv?

Anonymkode: d39e2...625

Skrevet
10 hours ago, Anonym bruker said:

HI

altså, la barna gjøre som de vil, her vil de spille mye og se på film med oss av og til, men vi sier ikke at de skal, tror de vil mer hvis man ikke maser

Anonymkode: 0af22...21a

Skrevet

Jeg tror kanskje at du trenger litt perspektiv på ting!

Dette er en utrolig spesiell jul for mange, noen sitter i karantene langt fra familien sin, noen i isolasjon osv, og du syter over at du må gå tur alene??

Det er selvsagt trist når forventningene ikke blir oppfylt, men ‘den verste romjul noensinne’?? Du må faktisk skjerpe deg!

Anonymkode: b648d...034

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

HI

Men hvorfor skal du bestemme hva som skal gjøres ?

Anonymkode: 33087...0c8

Skrevet

Ingen barn og unge her i huset får lov til å sitte klistra til en skjerm hele dagen i en hel uke. Hvis de ikke kommer seg ut for egen maskin, så er det bare å bli med på tur.

Anonymkode: d7922...9ef

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor skal du bestemme hva som skal gjøres ?

Anonymkode: 33087...0c8

Noen kvinnfolk er bare sånn... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Skjønner hva du mener. Er er det også dørgende kjedelig. Men vi er normalt i utlandet på denne tiden, så er vant til å bade, eller shoppe eller et eller annet gøy. Holder på å gå i veggene her hjemme. 

Anonymkode: 37a97...e36

Gjør noe morsomt her hjemme da. Gå på ski, stå slalom, ta et isbad, bygg snøslott, les en bok, spill gitar eller hva dere nå liker å gjøre. Det er da ingen grunn til å sitte å kjede seg når man bor et sted med tusen muligheter.

Anonymkode: 39134...138

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

HI

«Tatt hintet»? Bruker du hint for å kommunisere med familien din?

Anonymkode: b9e4f...21b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...