Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Mannen gidder ikke annet enn å se på fotball. Tenåringene er sure og er for det meste på rommene sine. Jeg har lyst å spille spill, gå tur i finværet og nye fridagene. Istede er det surt humør og dårlig stemning over hele rekka. Bra vi ser frem til julen hele høsten og så er det bare tragedie hele greiene. Blir ikke akuratt i bedre humør av å se i sosiale media hvor forbanna perfekt alle har det. Anonymkode: e0d45...fb3
TinaK 1990 Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Jeg skjønner hvordan du har det! Men kan du ikke løsrive deg, kle på deg . Gå lang og deilig tur. Ta med mat. Kanskje du har andre som kunne tenkt seg å være med? La fotball, sure tenåringer være der hjemme. Kom deg ut, om så alene!!!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 ......og vær borte lenge! La de eller mannen din kjenne litt på det! Anonymkode: e0761...ac2
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Mannen gidder ikke annet enn å se på fotball. Tenåringene er sure og er for det meste på rommene sine. Jeg har lyst å spille spill, gå tur i finværet og nye fridagene. Istede er det surt humør og dårlig stemning over hele rekka. Bra vi ser frem til julen hele høsten og så er det bare tragedie hele greiene. Blir ikke akuratt i bedre humør av å se i sosiale media hvor forbanna perfekt alle har det. Anonymkode: e0d45...fb3 Det skal ikke mer til. Gå ut aleine da. Romjulen begynner i morgen forresten. Anonymkode: b6092...230
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 Du må bare nullstille hjernen din litt, for det er en fase som er sånn også, at tenåringer helle vil være i fred på rommet enn å gå tur med mamma... Anonymkode: f3448...3ab
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Mannen gidder ikke annet enn å se på fotball. Tenåringene er sure og er for det meste på rommene sine. Jeg har lyst å spille spill, gå tur i finværet og nye fridagene. Istede er det surt humør og dårlig stemning over hele rekka. Bra vi ser frem til julen hele høsten og så er det bare tragedie hele greiene. Blir ikke akuratt i bedre humør av å se i sosiale media hvor forbanna perfekt alle har det. Anonymkode: e0d45...fb3 Her må du ta ansvar for egen hygge tror jeg. Musikk på øret eller lydbok, gode klær og et smil så kommer du langt. Ring en veninne og spør om hun vil være med på tur. Mye man kan gjøre selv for å ha det litt hyggeligere😊
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #7 Skrevet 26. desember 2020 Sånn har jeg det med guttene her og (mannen er litt mer samarbeidsvillig hos meg). Jeg blir gal av at gutta ikke vil ut, og får dårlig samvittighet for å ikke få det til! Men, jeg er ute selv, går eller er på trening, det hjelper litt! Men den dårlige følelsen for bleike unger blir dessverre ikke borte... (Jeg skrev akkurat et innlegg om gutter som ikke vil ut). Anonymkode: 17895...ebc
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #8 Skrevet 26. desember 2020 Her får alle gjøre det de vil. Guttene spiller, far ser fotball og jeg ser på filmer og koser meg. Påtvunget kos er ikke mye kos Anonymkode: 7bdd5...cc3
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #9 Skrevet 26. desember 2020 Gå tur alene, legg deg i badekaret eller les en god bok under teppet...med et glass vin. La mann og barn styre seg selv. Senk lista, logg av sosiale media og nyyt late dager. Anonymkode: 641e3...65b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #10 Skrevet 26. desember 2020 Sånn er det her også i den forstand at mann og tenåringer driver på med sitt. Jeg derimot NYTER det! Tenk å slippe å spille dritkjedelige brettspill! Jeg slipper å slepe med meg unger på tur. I stedet kan jeg løpe/gå turer jeg selv ønsker, i mitt tempo og med lydbok på ørene. Jeg leser bøker, ser serier jeg vil se osv. Og så er alle blide og fornøyde når vi møtes til måltidene fordi alle får slappe av slik som en selv vil. Det blir jo ikke bedre enn dette! Anonymkode: cebdb...014
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #11 Skrevet 26. desember 2020 Gå tur selv, men avtal med familien at dere skal gjøre noe sammen i morgen formidag, gå en tur på ski eller hva som helst og så lover du å ikke mase i det heletatt reste av dagen. De fleste nyter fotballkamp og spilling mer etter en liten tur ut først. Det er bare litt vanskelig å komme seg ut. Anonymkode: 39134...138
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #12 Skrevet 26. desember 2020 Lag mat til deg selv. Kun til deg selv. Så gjør du det du vil, det du kan gjøre alene. Evt spør om andre er hjemme og vil være med på tur. Anonymkode: 3f33b...ca5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #13 Skrevet 26. desember 2020 Her gjør du en klassisk feil. Du har en bestemt tanke om hvordan andre mennesker skal oppføre seg, og når de ikke gjør som du hadde tenkt, så lar du det bestemme humøret ditt. Frigjør deg fra forventningene, la familien gjøre som de vil, og velg dine egne aktiviteter... Det er faktisk din egen feil at du føler som du gjør akkurat nå, og det er bra, fordi du da kan gjøre noe med det... Anonymkode: cc1ff...e5f
Optatium Skrevet 26. desember 2020 #14 Skrevet 26. desember 2020 Jeg skjønner ikke at man ikke kan gjøre noen kompromiss? La mann og ungdommer se tv nå, så spiller dere/spiser mat/ser en felles film sammen etterpå. Man kan vel gjøre noen avtaler samtidig som man innser at tidene forandrer seg.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #15 Skrevet 26. desember 2020 Din perfekte romjul passer ikke med resten av husholdets tanker om den perfekte romjul. Her fikk jeg med meg minste ut på tur i dag. Mannen så fotball. De store barne sov lenge, gamer og ser på nettbrett. Anonymkode: 2a33f...35a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #16 Skrevet 26. desember 2020 Og drit i sosiale medier. Anonymkode: 2a33f...35a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #17 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Her gjør du en klassisk feil. Du har en bestemt tanke om hvordan andre mennesker skal oppføre seg, og når de ikke gjør som du hadde tenkt, så lar du det bestemme humøret ditt. Frigjør deg fra forventningene, la familien gjøre som de vil, og velg dine egne aktiviteter... Det er faktisk din egen feil at du føler som du gjør akkurat nå, og det er bra, fordi du da kan gjøre noe med det... Anonymkode: cc1ff...e5f Ikke helt enig. Jula er for å tilbringe litt tid sammen. Ikke at alle sitter i hvert sitt rom med hver sin enhet. Som Optatium skriver, man må gi og ta. Litt hver for seg og noe hygge sammen. Finn 3 filmer, så kan de stemme over hvilken de vil se i kveld sammen. Eller et spill dere kan spille sammen. Blir det sure miner, er det bare å si at dette forventer jeg at vi gjør sammen noen få timer. Dere forventer mat på bordet og godis. Om vi ikke kan være mer sammen enn kun måltider, da får dere også lage mat selv. For da har jeg mye annet jeg vil bruke tiden min på enn å varte opp noen som ikke vil tilbringe tid med meg. Anonymkode: 3f33b...ca5
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #18 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ikke helt enig. Jula er for å tilbringe litt tid sammen. Ikke at alle sitter i hvert sitt rom med hver sin enhet. Som Optatium skriver, man må gi og ta. Litt hver for seg og noe hygge sammen. Finn 3 filmer, så kan de stemme over hvilken de vil se i kveld sammen. Eller et spill dere kan spille sammen. Blir det sure miner, er det bare å si at dette forventer jeg at vi gjør sammen noen få timer. Dere forventer mat på bordet og godis. Om vi ikke kan være mer sammen enn kun måltider, da får dere også lage mat selv. For da har jeg mye annet jeg vil bruke tiden min på enn å varte opp noen som ikke vil tilbringe tid med meg. Anonymkode: 3f33b...ca5 Jeg er forsåvidt enig med deg. Likevel mener jeg at hun skaper sin egen misnøye med å forvente at familien skal ha samme ønsker og prioriteringer som hun har. Når det gjelder sosiale medier, så er jo det bare en samling av blankpolerte øyeblikk! Det er ingen som har det sånn hele tiden... Anonymkode: cc1ff...e5f
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #19 Skrevet 26. desember 2020 For det første: foreløpig vet vi ingenting om romjula, for den har ikke starta ennå! Er kun 2. Juledag i dag. For det andre: SÅ DEILIG!!! Endelig er barna så store at du kan bruke tiden på deg selv! Se julefilm, les bok, badekar/dusj med påfølgende hudpleie, gå tur alene - det er jo reine meditasjonen! Du lever jo drømmen min - så utrolig deilig at resten av gjengen nå er mer uavhengig av at mor må være tilstede! Anonymkode: 086b1...f10
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #20 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er forsåvidt enig med deg. Likevel mener jeg at hun skaper sin egen misnøye med å forvente at familien skal ha samme ønsker og prioriteringer som hun har. Når det gjelder sosiale medier, så er jo det bare en samling av blankpolerte øyeblikk! Det er ingen som har det sånn hele tiden... Anonymkode: cc1ff...e5f Det med sosiale medier er sant ja. Stort sett er det øyeblikket kun på bildet. De aller fleste har noe som ikke er som det burde, om det er unger som krangler eller juletreet som velter or What not. Anonymkode: 3f33b...ca5
Listedamen Skrevet 26. desember 2020 #21 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ikke helt enig. Jula er for å tilbringe litt tid sammen. Ikke at alle sitter i hvert sitt rom med hver sin enhet. Som Optatium skriver, man må gi og ta. Litt hver for seg og noe hygge sammen. Finn 3 filmer, så kan de stemme over hvilken de vil se i kveld sammen. Eller et spill dere kan spille sammen. Blir det sure miner, er det bare å si at dette forventer jeg at vi gjør sammen noen få timer. Dere forventer mat på bordet og godis. Om vi ikke kan være mer sammen enn kun måltider, da får dere også lage mat selv. For da har jeg mye annet jeg vil bruke tiden min på enn å varte opp noen som ikke vil tilbringe tid med meg. Anonymkode: 3f33b...ca5 Hvem bestemmer at «jula er for å tilbringe litt tid sammen.» ? Jula er vel for å feire Jesu fødsel, noe de færreste gjør. Ellers er det ingen som kan bestemme andres definisjon av jula. Hos oss benytter vi fridagene til å slappe av og ta livet med ro. Det innebærer barn som gamer på rommene sine, liming med limpistol, joggedresser og sofaligging, brettspill (du som mener at brettspill er dritkjedelig bør utvide horisonten, det finnes mer enn Ludo, Monopol og Den forsvunne diamant), late morgener, god mat, dansing på kjøkkengulvet etc. Jeg mener at å bli påtvunget sosial omgang over lengre tid skaper større distanse. Folk er forskjellige og har ulike behov og ønsker. Du bør ikke planlegge fridagene for alle familiemedlemmene og blir skuffet om de ikke innfrir. Hva om de skulle bestemt at du måtte game hele dagen når du ikke ønsker det? Hadde ferien din blitt bedre av det? Nei, tenkte meg det. Angående brettspill så kan det jo være at dere ikke har noen som de syns er gøye. (Pluss at ungdommen i dag er jo faktisk veldig sosiale når de gamer.) Anbefaler for eksempel Carcassonne og Dixit, det er to spill som tenåringene mine (14 og 17) digger, men som også 7-åringen kan bli med på.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #22 Skrevet 26. desember 2020 Her vil mannen helst sitte inne å se på tv eller telefonen,ungdommene driver med sitt og vil heller ikke være med på noe.Jeg og 8 åringen er ute å koser oss stort sett hver dag 😊 Har gitt opp å få med oss de andre! Anonymkode: 9d471...81c
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #23 Skrevet 26. desember 2020 Hvorfor er resten av familiens ønsker feil? Hvorfor kan ikke du se fotball med mannen? Eller spør om ungdommen kan lære deg å game? Anonymkode: d39e2...625
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #24 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (På 26.12.2020 den 13.40): Mannen gidder ikke annet enn å se på fotball. Tenåringene er sure og er for det meste på rommene sine. Jeg har lyst å spille spill, gå tur i finværet og nye fridagene. Istede er det surt humør og dårlig stemning over hele rekka. Bra vi ser frem til julen hele høsten og så er det bare tragedie hele greiene. Blir ikke akuratt i bedre humør av å se i sosiale media hvor forbanna perfekt alle har det. Anonymkode: e0d45...fb3 Du bruker sterke ord.. «verste». Du har familie og det «verste» for deg er fotball og tenåringer på rommet. Du har levd i en beskyttet verden. Anonymkode: cccb7...7b5
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #25 Skrevet 27. desember 2020 Du har i hvert fall en familie. Anonymkode: 128fa...e05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå