Gå til innhold

Diskusjon med tanten min. Ang bilde av gravsten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at alle er forskjellig,  og alle mener forskjellig.  Jeg tar ikke bilder på gravlunden og heller ikke gravstenen.  Jeg skal vurdere det når Tante, mamma og pappa er for gamle til å selv å gå på gravlunden men nå er de alle friske, unge og raske til å ta turene  selv men Tante velger å ikke dra.  Hun ble sur for at jeg ikke tok bilder av graven.  Jeg og søsteren min  har i 9 år betalt  for å pynte graven og den avgiften. Så for 3 år siden sluttet regningen å komme tante hadde gjort så regningen kom til henne. 
pappa, mamma, søstrene mine og jeg var på graven på lillejulaften og satte ned krans og lys. 
vi spurte tante og spør etter bilde for hun ville så gjerne se hvordan de hadde pyntet graven det hun hadde betalt for. Ble sur for at jeg ikke hadde tatt bilde. Men jeg sa enda en gang at jeg ikke tar bilder på gravlund . Vi respekterer jo at hun ikke ville være med men bli sur for at jeg ikke tok bilde? 

Anonymkode: 9e628...754

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere ikke kan ta et bilde av graven hvis tanten din spør etter det (på forhånd selvsagt). Synes du det er respektløst? Jeg pyntet på min mormors grav i anledning hennes 100 årsdag. Tok bilde og sendte til min tante som bor på andre kanten av landet. Jeg gjorde det riktignok uten at det var etterspurt, og hadde stusset hvis tante ble sur hvis jeg ikke gjorde det. Men tenker det er en hyggelig gest som ikke koster meg mye, og som gjør tante glad. Har aldri tenkt tanken at det er respektløst å ta et bilde på kirkegården.

Anonymkode: 660cf...bcb

Skrevet

Synes også det er rart å ikke ta bilde av gravlunden. Ser ikke problemet med det. Tanten din hadde blitt glad.

Anonymkode: 2bd63...f13

Skrevet

Men hvorfor i all verden kan du ikke ta bilde?

Det gjør jeg stadig og sender til de som ikke bor her. De setter stor pris på å se når vi har pyntet litt ekstra, på merkedager osv. 

Skrevet

Dette skjønte jeg virkelig ikke. Min far og min søster tar alltid bilde av graven til mamma bår de har vært der og satt ned nye blomster eller lys. Jeg gjør det samme. 

Vi betaler ingen for å pynte da - uten at jeg skjønner at det har noe med saken å gjøre...

Anonymkode: 49699...f0a

Skrevet

Herrefred! Kunne du ikke bare tatt bilde? Snakk om å gjøre seg vanskelig 

Anonymkode: 9b885...4e8

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man ikke skulle kunne ta bilde. 

Anonymkode: a8baf...0a0

Skrevet

Ja jeg er vanskelig på det punktet. 
Tante kunne ha blitt med.
Jeg tar ikke bilder på kirkegården enkelt og greit. Hun har dessuten 3 sønner som kunne tatt seg turen.
jeg er veldig  var for den åndelige verden, derfor tar jeg ikke bilder på gravlunder, 

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du skriver. Mye tekst for lite. Hva er problemet med å ta et bilde?

Anonymkode: 70392...224

Skrevet

Så egentlig er du bare furten for at hun ikke er der selv? Synes du er innmari sær.

Anonymkode: 9c5d9...305

Skrevet

Er det ikke andre i familien som er mindre sær som kunne tatt det bildet? Problem løst.. 

Anonymkode: ea8a7...902

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tar ikke bilder på kirkegården enkelt og greit. Hun har dessuten 3 sønner som kunne tatt seg turen.
jeg er veldig  var for den åndelige verden, derfor tar jeg ikke bilder på gravlunder, 

Du tror den åndelige verden har problemer med fotografering? 

Men bare hvis den som skal motta bildet er frisk og rask da? Siden det hadde vært greit om tante var gammel og krank?

Det er ikke rart det er krig i verden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Akkurat ja, så det er fordi du er var for den åndelige verden at du ikke tar bilder. Hahahaha! Tror jeg ikke en meter på! Innleggene dine lyser av vrangvilje. Du er sur fordi ikke tanta di eller sønnene hennes besøker grava og skal straffe henne ved å ikke ta bilder. Makan til smålighet! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva du skriver. Mye tekst for lite. Hva er problemet med å ta et bilde?

Anonymkode: 70392...224

At hun ikke respekterer at jeg ikke tar bilder på gravlunder. 
jeg respekterer at hun og hennes sønner ikke blir med på gravlunden. Viktigere å sitte i sofaen og glane på tv og mobil. 
lager ikke drama rundt det. Jeg lager julemiddag  for de og min egen familie og allikevel tar jeg meg alltid tid å besøke gravene. 
er innom 3 forskjellige gravlunder. Mine besteforeldre som dette handler om. Min mann sine besteforeldre og min beste venninne.  
min mann ble ikke med i år for han er syk selv ikke han fikk bilde av graven . 
så jeg skjønner ikke hvorfor må jeg ta bilde av. Gravsteder når jeg ikke liker det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du er en sær surpomp

Anonymkode: 77d3c...9af

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du er en sær surpomp

Anonymkode: 77d3c...9af

🤣🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Takk for dagens lille latter! 😂

Anonymkode: 67215...0aa

Skrevet

Du lager et problem ut av ingenting. Bli voksen!

Du er prippen og sær og egoistisk og vanskelig.

Dårlig gjort av deg å ikke ta bildet.

Anonymkode: 2bd63...f13

Skrevet

Hi er ikke vanskelig, det handler ikke om bilde, men tanten som ikke bryr seg nok til å faktisk besøke graven, men gjør et overfladisk forsøk på å virke engasjert ved å mase om bilde.

Orker ikke falske folk jeg heller Hi, skjønner deg godt.

Anonymkode: 43671...a0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vet at alle er forskjellig,  og alle mener forskjellig.  Jeg tar ikke bilder på gravlunden og heller ikke gravstenen.  Jeg skal vurdere det når Tante, mamma og pappa er for gamle til å selv å gå på gravlunden men nå er de alle friske, unge og raske til å ta turene  selv men Tante velger å ikke dra.  Hun ble sur for at jeg ikke tok bilder av graven.  Jeg og søsteren min  har i 9 år betalt  for å pynte graven og den avgiften. Så for 3 år siden sluttet regningen å komme tante hadde gjort så regningen kom til henne. 
pappa, mamma, søstrene mine og jeg var på graven på lillejulaften og satte ned krans og lys. 
vi spurte tante og spør etter bilde for hun ville så gjerne se hvordan de hadde pyntet graven det hun hadde betalt for. Ble sur for at jeg ikke hadde tatt bilde. Men jeg sa enda en gang at jeg ikke tar bilder på gravlund . Vi respekterer jo at hun ikke ville være med men bli sur for at jeg ikke tok bilde? 

Men hvorfor i alle dager tar du ikke bare bilde?? Jeg tar da alltid bilde av gravene, så jeg kan vise til dem som ikke kommer seg dir  og for å se på selv? Du er utrolig vanskelig!?!

Anonymkode: 39a55...3b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Du er jo ikke helt i vater. Her er det du som er sær, slutt å klag.

Anonymkode: 39a55...3b2

Skrevet

Her var det mye raushet og aksept for annerledeshet å spore gitt. Hi sier hun ikke vil ta bilde av gravlunder, og i kjent dib-stil blir hun kalt sær, surpomp, «ikke helt i vater, prippen, egoistisk , vanskelig osv osv. Hi blir dømt ut i fra én enkeltfaktor. Er det rart det er krig i verden..

Forresten skjønner jeg godt at ikke hi vil ta bilder av en gravplass. Jeg reagerer selv på personer som fotograferer eller viser bilder av gravplasser. Det er noe med å respektere de dødes hvilested. I min verden blir bilder da feil. Men jeg respekterer at andre tenker annerledes rundt dette uten å måtte kalle dem gale, egoistiske, sære osv osv.

Anonymkode: f5c37...004

Skrevet

Du er sær og vanskelig!

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Her var det mye raushet og aksept for annerledeshet å spore gitt. Hi sier hun ikke vil ta bilde av gravlunder, og i kjent dib-stil blir hun kalt sær, surpomp, «ikke helt i vater, prippen, egoistisk , vanskelig osv osv. Hi blir dømt ut i fra én enkeltfaktor. Er det rart det er krig i verden..

Forresten skjønner jeg godt at ikke hi vil ta bilder av en gravplass. Jeg reagerer selv på personer som fotograferer eller viser bilder av gravplasser. Det er noe med å respektere de dødes hvilested. I min verden blir bilder da feil. Men jeg respekterer at andre tenker annerledes rundt dette uten å måtte kalle dem gale, egoistiske, sære osv osv.

Hva med rausheten og respekten fra hi til sin tante. Det er sært å ikke ville ta bilde slik at tante ikke får sett. Hvis hi ikke vil ha bilde av gravplassen på sin telefon, kan hun slette det etter at tante har sett. 

Anonymkode: bfff3...6ec

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Godt at det er en som skjønner meg, jeg tar heller ikke bilder av gravhauger,  typiske severdigheter hvor mange har død eller blitt gravlagt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...