Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #26 Skrevet 24. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette har nok sammenheng med hvor mange gaver barnet får av andre? dersom mitt barn får 2 gaver fra andre enn mor og far, så vil de kanskje kjøpe litt flere gaver. dersom barnet får 15-30 gaver av andre, så kjøper kanskje foreldrene kun 1 gave? Anonymkode: 6d4a9...2d3 Niks. Våre får drøssevis av andre også. Anonymkode: e648c...34d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #27 Skrevet 24. desember 2020 I år får mine inger veldig mange gaver i fra meg, men det er ikke mer i verdi enn det pleier å være. De har ikke ønsket seg stoe og dyre ting i år, eller de har for mange år siden lært seg hvem som får hvilken ønskeliste. På farssiden får de en gave uansett pris så der har de få ønsker og gjerne de dyreste siden de faktisk får dyre gaver der. (De fikk mobil ett år og en bok ett annet, så de har lært seg at det kun kommer en gave der uansett hva den koster.) Men fra meg og min mor kan det komme mengder med gaver om de tilpasser ønskelisten litt. Mormor strikker sokker, pannbånd osv så det kan bli endel der også. Jeg tror aldri jeg har pakket inn så mange gaver til ungene før som i år, men summen er ikke noe større. Jeg ramlet over øredobber som ene ungen ønsket seg til 10kr osv, så da ble det mange. Jeg spurte om de ville ha de pakket inn en og en eller en stor med alt i. De ville ha mye å åpne. Ungene har ikke med gavene fra farsiden på julaften, så det veier litt opp når vi feirer med min søster. Da blir gavemengden litt mer utjevnet siden mine tantebarn har alle sine gaver på julaften. Ikke st ungene bryr seg heller, for alle vet at de må skrive ønskeliste utifra mange gaver om de vil ha det. Skriver de noe mormor kan stikke så ramler det ned mange gaver fra mormor feks enn om de ikke gjør det. Anonymkode: d49ab...9d2
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #28 Skrevet 24. desember 2020 1 gave hver, noen ganger får de en ting fra hverandre også. Anonymkode: 73f4b...14c
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #29 Skrevet 24. desember 2020 8 hours ago, Anonym bruker said: Blir jo helt sjokkert av å lese om enkelte som gir 15-20 gaver til egne barn. Her får 17-åringen 3 gaver 14-åringen 3 gaver 7-åringen 5 gaver (og det syns jeg nesten var litt mye..) Anonymkode: ce206...fa2 han er snart 8 og får 6 stk stort sett får han bare 2 og dyre gaver , i år ble det flere gaver til mindre penger Anonymkode: 2a676...79d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #30 Skrevet 24. desember 2020 Vi har ikke så stor familie, så ungene får 5 gaver hver fra andre enn oss. Så da kjøper vi noen da, så det blitt litt gaver under treet. Vi feirer bare kjernefamilien. I år får de 4 gaver fra oss foreldre og en gave fra søsknene. Anonymkode: 3a560...51e
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #31 Skrevet 24. desember 2020 Her får poden gaming pc, da blir det bare 1 gave (til over 10000). Er jo selvsagt ikke antallet det kommer an på!! Kunne fått 1000 pakker med et par sokker i hver. Folk må klare å bruke huet og tenke at alle gaver ikke har samme verdi.. Anonymkode: b8c9c...ce2
☆☆☆ Skrevet 24. desember 2020 #32 Skrevet 24. desember 2020 Ei gåve kvar frå oss. Men hadde vi hatt lita slekt ville vi kanskje kjøpt eit par til.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #33 Skrevet 24. desember 2020 Fra oss foreldre får våre to barn én pakke hver. De har allerede fått hver sin store, uinnpakkede gave på forskudd, men en liten innpakket gave skal de få. Anonymkode: 55c73...235
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #34 Skrevet 24. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hva er vits med jul kun for barna? At barn skal sitte å åpne 25 gaver hver til en verdi av ca 15.000 kroner fra 4 givere? hva er tankene bak dette konseptet? Hva med å la barn/ungdommene dine få øve seg på å GI gaver til andre? Gleden over å se mamma pakke opp det de har kjøpt helt selv? Vente på tur og kunne tenke på andre? At jula ikke handler kun om dem? Anonymkode: 6d4a9...2d3 Vi har ett barn. Hun får MANGE julegaver. Det er slik jeg vokste opp, og en tradisjon jeg bringer videre. Likevel er hun ikke bortskjemt, hun tenker på andre, og gir gaver til veldedighet med egne oppsparte ukepenger. Så mange gaver til jul er ikke lik bortskjemt drittunge. Anonymkode: e4b73...f86
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #35 Skrevet 24. desember 2020 3-4 stykker. Er ting de ønsker seg. Senger, ski, sykkel og diverse utstyr får de aldri til jul. Det får de utenom ellers i året. Anonymkode: 17d59...ea3
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #36 Skrevet 24. desember 2020 7 fra oss, 3 fra hunden Anonymkode: 7c5ce...71e
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #37 Skrevet 24. desember 2020 Vi har fem barn. De får to gaver fra oss foreldre. I tillegg gir de til hverandre. Anonymkode: 460f5...43d
Spurvugla Skrevet 24. desember 2020 #38 Skrevet 24. desember 2020 Jeg er ikke sikker på om det er vanlig å regne med gaver kjøpt av oss på vegne av besteforeldre. Hvis vi regner med dem, var det ni. To legosett, et annet lekesett, et spill, tegnesaker, bok og diverse klær.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #39 Skrevet 24. desember 2020 Jøss, så overraskende denne tråden var. Våre fikk en gang hver, og en på deling (Lego). De får ikke mange gaver fra andre heller. Og det synes jeg er bra. Hele denne gavegreia kan være litt kvalmende synes jeg. Det er grenser på hvor mye plastleker og paljettskrot barn trenger Anonymkode: 8a91a...af7
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #40 Skrevet 24. desember 2020 Vi gar tenårinher. De får en gave hver fra meg og mannen og så får de en liten ting som sokker eller sjokolade av katta og husspøkelset. De gir gaver til hverandre også, men det er ikke noe vi foreldre blander oss i. Anonymkode: f7384...9b5
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #41 Skrevet 24. desember 2020 Vi teller ikke antall, men passer på at summen blir nokså lik på alle barna. Yngste får flere gaver (3-4), mens de to eldste får litt dyrere ting (og 2 hver). Hvert barn får gave for ca 1300. Anonymkode: ea4dd...0fa
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #42 Skrevet 24. desember 2020 Sønnen min fikk 8 gaver av faren sin,å ikke billige gaver heller. Ekstra kjipt siden jeg er uten jobb nå å har ganske dårlig råd. Av meg fikk han 2 gaver. Anonymkode: 0b35f...0ba
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #43 Skrevet 24. desember 2020 2 gaver. En på morgenen og en på kvelden. Den på morgenen er en gave som setter i gang noe aktivitet så har de noe å gjøre Anonymkode: db3de...0d0
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #44 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sønnen min fikk 8 gaver av faren sin,å ikke billige gaver heller. Ekstra kjipt siden jeg er uten jobb nå å har ganske dårlig råd. Av meg fikk han 2 gaver. Anonymkode: 0b35f...0ba Burde det ikke da være bra? At faren gir litt ekstra når det er tøffe tider for deg. Sånn med barnet satt i sentrum? Anonymkode: e4b73...f86
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #45 Skrevet 25. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (På 24.12.2020 den 8.12): Under treet i år ligger det rundt 50 gaver. Store og små. Alle gavene under treet et til ungene. Gavene kommer fra 4 givere. Det vil si meg og mannen og 3 andre husstander. Begge ungene får omtrent like mange gaver. I sum blir det nok rundt gaver for rundt 15000 pr barn. Mange av gavene er slikt de trenger. Seng, sengetøy, vintersko, klær, deler for å oppgradere pcn, et varmt gulvteppe til rommet, lampe etc. Jeg vet også at de begge får 5000 i kontanter som går rett inn på sparekonto øremerket bolig. Hvorfor i alle dager pakker dere inn vanlige bruksting som gulvtepper, sengetøy osv? Dette er jo ting vi skaffer til huset uansett, og ikke julegaver? Hadde vi pakket inn slike ting til våre barn, hadde det ligget sikkert 1000 gaver under treet til 100 000 kr, minst! Så tåpelig!! Anonymkode: d5149...a5d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. desember 2020 #46 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i alle dager pakker dere inn vanlige bruksting som gulvtepper, sengetøy osv? Dette er jo ting vi skaffer til huset uansett, og ikke julegaver? Hadde vi pakket inn slike ting til våre barn, hadde det ligget sikkert 1000 gaver under treet til 100 000 kr, minst! Så tåpelig!! Anonymkode: d5149...a5d Guttene ønsket seg nytt sengetøy. Det vi har er tydeligvis ikke fint nok og derfor fikk de det. De ønsket seg også nye senger og teppe. Ungene får alltid ting de både trenger og vil ha. De ønsket seg nye senger også. Det fikk de. Begge var strålende fornøyde med gavene de fikk😊
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #47 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Burde det ikke da være bra? At faren gir litt ekstra når det er tøffe tider for deg. Sånn med barnet satt i sentrum? Anonymkode: e4b73...f86 Ikke når han lar det blir en konkurranse om hvem som gir de dyreste og flotteste gavene,å hvem som gir fleste gaver. Han er bare så barnslig! Anonymkode: 0b35f...0ba
Lille- MO Skrevet 25. desember 2020 #48 Skrevet 25. desember 2020 Det ble fler de årene nissen pleide å komme i tillegg. I år fikk han en liten morgengave og to pakker på julekvelden.
Brillefanten Skrevet 25. desember 2020 #49 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor i alle dager pakker dere inn vanlige bruksting som gulvtepper, sengetøy osv? Dette er jo ting vi skaffer til huset uansett, og ikke julegaver? Hadde vi pakket inn slike ting til våre barn, hadde det ligget sikkert 1000 gaver under treet til 100 000 kr, minst! Så tåpelig!! Anonymkode: d5149...a5d Mine barn ønsket seg nytt sengetøy til jul. De fikk stjerner i øynene når de åpnet disse pakkene også, fordi det for dem markerer en slags overgang mellom barnesengetøy og vanlig 🥰 Så selv om det ikke er julegaver for dere, så er det ypperlige julegaver for oss. Her i huset har vi ikke kjøpt sengetøy på flere år. Vi bruker det vi har, og ønsker oss til jul når vi trenger nytt...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #50 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Sønnen min fikk 8 gaver av faren sin,å ikke billige gaver heller. Ekstra kjipt siden jeg er uten jobb nå å har ganske dårlig råd. Av meg fikk han 2 gaver. Anonymkode: 0b35f...0ba Hvorfor er det kjipt ? Hjelpes Anonymkode: 7c5ce...71e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå