Gå til innhold

Inspirert: Hvor mange gaver gir dere til egne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jo helt sjokkert av å lese om enkelte som gir 15-20 gaver til egne barn.

Her får 17-åringen 3 gaver

14-åringen 3 gaver

7-åringen 5 gaver (og det syns jeg nesten var litt mye..)

Anonymkode: ce206...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En fra oss foreldre, en fra storebror til lillesøster og omvendt og en liten en som nissen legger igjen på trappa som takk for grøten 😊

Anonymkode: 6b68f...96b

Skrevet

En fra oss foreldre, eldste og yngste får en fra hverandre og en fra nissen. 

Sliter med å skjønne at det er morsomt å pakke opp 30 - 50 gaver hver seg.  Og å pakke inn småting bare for å få flere gaver??  

Anonymkode: e0291...4a9

Skrevet

Aner ikke, antar 10-12.

Anonymkode: e648c...34d

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

En fra oss foreldre, eldste og yngste får en fra hverandre og en fra nissen. 

Sliter med å skjønne at det er morsomt å pakke opp 30 - 50 gaver hver seg.  Og å pakke inn småting bare for å få flere gaver??  

Dårlig forestillingsevne der, altså. 

Skrevet

I år ble det "bare" to fra oss, fordi hovedgaven er ganske dyr. Men vi pleier å gi 3-4. Vi har bare et barn, og det er det eneste barnet i familien, så hn får endel gaver, men ikke i overflod.

Anonymkode: c805a...514

Skrevet

Her får de fra 3 til 6 gaver av oss.  Minstejenta får flere litt billigere ting, de tre andre får få dyre ting. 

Halve slekta gadd aldri å levere gavene til oss før jul i år, så de får ikke mange pakkene under treet i år. Heldigvis er de takknemlig for alt, så det blir supert uansett. 

Anonymkode: 514c9...721

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Dårlig forestillingsevne der, altså. 

Ja, la oss si det... 

Skrevet

De får 4 gaver hver. Hun som ønsker seg en del småting, har fått flere ting pakket i en gave. I tillegg gir søsknene til hverandre. Våre får bare 3 gaver utenom det vi gir, så det blir ikke for overveldende og langtekkelig. 

Anonymkode: bb872...d2e

Skrevet

Begge barna våre får to store og to små hver. Noe brukt fra Finn og noe nytt☺️ Ca for 5-6 hundre kroner hver.

Anonymkode: 382b0...d05

Skrevet

Får 7 gaver fra meg og 2 fra katten. Og så får hun 1 gave fra morfaren og 2 fra klassevenninner. 

Anonymkode: 5c62c...d33

Skrevet

Det skal være et tonn gaver, jo flere jo bedre.

Skrevet

Hovedregelen i familien her er en gave fra hver. Selv om vi ikke er sååå mange blir det fort en haug av gaver til hver. Heller en litt større gave enn mange små. 

så her får ungene en festa oss foreldre og en fra søsken sammen

Anonymkode: 52782...b63

Skrevet

Her får de 3 gaver hver fra oss. 1 som ligger under juletreet utenfor soverommet på morgenen (gjerne noe som sysselsetter de litt), 1 av nissen, som i år pga korona har lagt igjen gaven ute som takk for grøt og gløgg (Julehefte og sjokolade ga visst nissen i år), og 1 hovedgave som ligger under juletreet og som de får i kveld. Og så får de julestrømpe med godteri (som de ikke har oppdaga enda, var visst for ivrige med pakke nr.1 😂). 

Anonymkode: a8cc8...a24

Skrevet

Dette har nok sammenheng med hvor mange gaver barnet får av andre? 
dersom mitt barn får 2 gaver fra andre enn mor og far, så vil de kanskje kjøpe litt flere gaver.

dersom barnet får 15-30 gaver av andre, så kjøper kanskje foreldrene kun 1 gave?

Anonymkode: 6d4a9...2d3

Skrevet

1-2 gaver. De får egentlig for mye gaver allerede og blir fort litt overveldet.

Skrevet

Under treet i år ligger det rundt 50 gaver. Store og små. Alle gavene under treet et til ungene. Gavene kommer fra 4 givere. Det vil si meg og mannen og 3 andre husstander. Begge ungene får omtrent like mange gaver. I sum blir det nok rundt gaver for rundt 15000 pr barn. Mange av gavene er slikt de trenger. Seng, sengetøy, vintersko, klær, deler for å oppgradere pcn, et varmt gulvteppe til rommet, lampe etc. Jeg vet også at de begge får 5000 i kontanter som går rett inn på sparekonto øremerket bolig. 

Skrevet

De får 2 hver. En liten gave til morgenen slik at de har noe å holde på med utover dagen å en større til kvelden😊 

Mer enn nok gaver under det treet uansett syns jeg🙈

Anonymkode: 97e06...3b9

Skrevet

Mener du innpakket hver for seg? Jeg er vant med at en giver gir en presang. Nå er jeg skilt fra de eldste barnas far, så de får en gave fra meg og samboeren min, og en gave fra søsken. Babyen får også en gave fra oss foreldre og en fra søsken, men regner med han får mange fra andre, som de eldste også fikk når de var små, selv om han er altfor liten til å glede seg over noe annet enn mennesker og julepapir.

Skrevet

4 gaver fra oss foreldre, 2 store og 2 små. Vi har et barn og liten familie.

Anonymkode: e6b1a...b27

Skrevet

Har fire barn og de får ca 10 gaver hver fra oss foreldre/søsken pluss 10 gaver fra familie.  

Er selv oppvokst med mange gaver og elsket det. 

Anonymkode: 907e0...c32

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (46 minutter siden):

Under treet i år ligger det rundt 50 gaver. Store og små. Alle gavene under treet et til ungene. Gavene kommer fra 4 givere. Det vil si meg og mannen og 3 andre husstander. Begge ungene får omtrent like mange gaver. I sum blir det nok rundt gaver for rundt 15000 pr barn. Mange av gavene er slikt de trenger. Seng, sengetøy, vintersko, klær, deler for å oppgradere pcn, et varmt gulvteppe til rommet, lampe etc. Jeg vet også at de begge får 5000 i kontanter som går rett inn på sparekonto øremerket bolig. 

Hva er vits med jul kun for barna? At barn skal sitte å åpne 25 gaver hver til en verdi av ca 15.000 kroner fra 4 givere?

hva er tankene bak dette konseptet? Hva med å la barn/ungdommene dine få øve seg på å GI gaver til andre? Gleden over å se mamma pakke opp det de har kjøpt helt selv? Vente på tur og kunne tenke på andre? At jula ikke handler kun om dem?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva er vits med jul kun for barna? At barn skal sitte å åpne 25 gaver hver til en verdi av ca 15.000 kroner fra 4 givere?

hva er tankene bak dette konseptet? Hva med å la barn/ungdommene dine få øve seg på å GI gaver til andre? Gleden over å se mamma pakke opp det de har kjøpt helt selv? Vente på tur og kunne tenke på andre? At jula ikke handler kun om dem?

Vi har valgt å gjøre det slik. Her er det kun gaver til barna når det er jul. Alle får gave når det er bursdag. Bestemoren deres elsker å gi dem gaver og det skal gjerne være mange. Alt fra sokker til deodoranter pakkes inn. Ungene gir også gaver til venner. Vi voksne har mer enn nok. I normale år gjør vi opplevelser sammen i stedet for gaver til hverandre. På grunn av bestemor blir det mange gaver. Hadde hun ikke likt det så hadde det blitt noen få gaver. 

Skrevet

I år ble det mange. Pleier blir fire men er vel ni i år. Vi har ikke brukt penger på noe i år. Ingen ferie, parker eller noe gøy. Så derfor synes vi ungene fortjener litt mer i år. Julaften blir også litt rar da vi ikke kan være med de vi pleier. 

Anonymkode: 5a493...196

Skrevet

Her har vi knøttliten familie, og de gir bare penger som de vippser. De gir ikke engang et kort, hvor det står hva de får. Så det er kun gaver fra meg, som de da får. Så jeg pakker inn flere gaver, og da alt fra godteri, sokker til det de faktisk ønsker seg. I år har de begge fått en stor pakke, med flere pakker i. 

Anonymkode: f5704...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...