Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #26 Skrevet 22. desember 2020 Handle siste rest av det vi trenger. Ta inn juletreet. Levere julegaver. Lage nissegrøt med mandel i. Pynte huset og juletreet. Sette ut grøt til nissen. Pakke inn de siste gavene. Anonymkode: 94f0d...791
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #27 Skrevet 22. desember 2020 Jeg skal tidlig på jobb og usikker på når jeg kommer derifra. Er det greit nok når jeg egentlig er ferdig drar jeg hjem, men er i beredskap om det blir kaos. Siden jeg ikke har noe serlig jeg må styre med hjemme, så har jeg sagt jeg kan være lett tilgjengelig om det trengs. Det er vår største dag i året. Eldste barnet har seintvakt så yngste er vel også bare fornøyd med å være litt hjemme alene. Jeg må tenke ut hva jeg må handle av mat og få handlet det. Vi skal ikke være hjemme så er bare litt basis vis det plutselig blir endringer eller karantene på oss. Så litt melk og kjøtt i frysen tenker jeg. Også pakke litt klær, det andre er pakket og står klart. Også må jeg skrive en liste som ungene må gjøre når jeg er på jobb. Sette over en vaskemaskin, tømme oppvaskmaskinen osv. jeg vil heller komme hjem fra juleferie til en klessnor som må brettes enn en full skittentøyskurv pluss det vi har med oss. Det vi normalt gjør lille julaften har vi gjort idag som å pynte treet, sett julefilm osv siden ikke alle er hjemme samtidig imorra. Anonymkode: 3690e...a80
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #28 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): - lage karamellpudding - krydre ribben - kjøpe krans til svigermor sin grav - møte mamma og bytte gaver, møtes et sted hundene kan leke sammen (min ene og hennes to) - støvsuge over gulvene og rydde over kjøkkenet - tenne bålpannen i hagen, i morgen blir det utemiddag med pølser på spyd - få ungene i seng - legge alle gavene under treet og fylle julestrømpene - sove, forhåpentligvis ikke altfor sent, for av erfaring vet jeg at det blir en tidlig morgen på julaften, med to lykkelige barn med fulle strømper i dobbeltsenga for kos på morgenkvisten 🎅🎄 Anonymkode: 891ab...4d4 Håper virkelig ikke du bor på et boligfelt. Lite gøy med bålpanneos som krydrer julevaska hus... Anonymkode: 1832c...13b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #29 Skrevet 22. desember 2020 Handle litt melk og brød, pakke inn litt gaver, levere gaver... Lage mandelkjernepudding pudding, Fenalår og eggerøre på kvelden, med noe godt i glasset😊😊 Anonymkode: de203...aaf
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #30 Skrevet 22. desember 2020 Rydde,handle de sistr julegavene og pakke inn. Så kommer kjæresten min på besøk å da skal vi kose oss med ribbe til middag. Etterpå skal vi først en barnejulefilm med sønnen min og etter han er lagt seg så blir det julefilm for oss voksne. Det kommer til å bli en koselig dag Anonymkode: 372b6...54e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #31 Skrevet 22. desember 2020 Jeg skal ut å handle resten av det vi trenger, mens mannen er hjemme og gjør rent og baker brød. Pinnekjøttet skal legges i vann i morgen tidlig. Vurderer å gjøre det i kveld, men jeg tror ikke at det trenger så lang vannetid. Ser ikke sånn ut. Legge siste hånd på pyntning av huset og dra på kirkegården for å pynte gravene og gjøre klar til å tenne lys på julaften. Pakke bort adventspynten og bytte ut med jul. Pakke resten av julegavene til huset og levere et par gaver, hvis de ikke rekker å bli hentet før vi kommer så langt. Lag desserten til julaften. Sjekke om det er noe juletøy som må strykes. Og så er det sikkert noe annet som dukker opp som jeg ikke kommer på i farten. Koke grøt, og så håper vi at vi kan synke ned sofaen med grøtbollen og etterhvert et godt glass vin og kjenne Lille Julaften-stemningen kommer sigende med et eller flere juleprogrammer på TV'n. Eller en film eller julekonsert om vi ikke finner noe annet. Det blir en travel dag i morgen. Anonymkode: 41012...7b4
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #32 Skrevet 22. desember 2020 Bake colakaker, runde 2 Bake sjakkruter Ta med barna å besøke en gammel tante. Vaske gulvene,pynte huset til jul, lage grøt, sette ut grøt til nissen. Få opp juletre og pynte dette. Lage nachos til kvelden før kvelden. Legge gavene under treet og henge opp julestrømpene. Anonymkode: 4732a...356
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #33 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Håper virkelig ikke du bor på et boligfelt. Lite gøy med bålpanneos som krydrer julevaska hus... Anonymkode: 1832c...13b Vanlig å ha vinduer og balkongdører åpent i desember? Finnes inget land i verden som fyrer i peis så mye som i Norge så hva er så ille med et bål i en hage? Samme det vel.... Anonymkode: 19ec4...0e4
Superdolly Skrevet 23. desember 2020 #34 Skrevet 23. desember 2020 I dag er planen å pakke inn de siste julegavene, finne fram julepynten og sette opp juletre, dra over gulvene (gjør nok det før juletreet kommer opp, for enkelhets skyld) og vaske badene. Rydder vekk adventspynten når julepynten settes fram. Fikk heldigvis strøket bunadskjortene i går, så jeg slipper å gjøre det i dag.
Optatium Skrevet 23. desember 2020 #35 Skrevet 23. desember 2020 I dag har jeg levert unger i barnehage og Sfo, tenk så fælt. Så nå har jeg trent og satt på en klesmaskin. Resten av agendaen er vaske kjøkkengulvet, dekke til julegrøt, pakke inn siste pakkene, kjøre de bort til mamma, gjøre klart kulestrømper og se om jeg får tak i en gardinstang jeg plutselig manglet 😂 Så blir det julegrøt med mandel, spill, sang og gang rundt juletreet før vi voksne spiser ost og kjeks når ungene sover.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #36 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Håper virkelig ikke du bor på et boligfelt. Lite gøy med bålpanneos som krydrer julevaska hus... Anonymkode: 1832c...13b Haha, er det virkelig noen som reagerer på et bål i hagen nå midt på vinteren? Ingen jeg kjenner har vinduene åpne, og røyk kommer det uansett fra alle piper... Men for å berolige deg, vi bor på et gammeldags felt med store tomter og vi bor innerst mot skogen. 2 mål tomt og ingen naboer på hagesiden av huset. Anonymkode: 891ab...4d4
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #37 Skrevet 23. desember 2020 I morgen har blitt til i dag. Mannen jobber til ca 17.00. Jeg jobber bare et par timer regner jeg med. Mannen er i karantene så alle juleselskap og julebesøk er avlyst, men jeg skal levere julegaver, lage dynegrøt til i kveld, vaske over noen gulv, skifte på sengene, bytte ut de lilla dukene og lysene med røde, få juletrærne på fot, ta en joggetur, dra på graven og begynne å pynte til jul. Resten av pyntingen tar vi i morgen, på julaften. Anonymkode: 78b74...469
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #38 Skrevet 23. desember 2020 idag har det blitt bare masse kos med film og godis risgrøt til lunsj og middag blir det kyllinggryte, når barnet er lagt blir det en film Anonymkode: 5921d...f0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå