Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #26 Skrevet 23. desember 2020 Kusinen min fikk barn ett år før meg å valgte ett navn jeg synes var nydelig. Så jeg valgte det samme navnet,det har gått helt fint. Anonymkode: d603d...8b1
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #27 Skrevet 23. desember 2020 Darwinia skrev (12 timer siden): Jeg hadde skjerpet meg!!! Hvem skal skjerpe seg mener du?? Det er superfrekt gjort av kusina di. Hadde vært forbannet jeg også. Hvordan forklarer hun hva hun har gjort? Anonymkode: 0a0ab...987
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #28 Skrevet 23. desember 2020 Vilde er jo et veldig vanlig navn, så hadde ikke stusset på om to i samme familie het det. Kan forstå at du nå i "boblen" du er i opplever dette som historiens største svik, men om noen år når barna er større og dette er på avstand vil du se at det er bare et navn... Ville ikke antatt at hun som "tok" navnet gjorde det for å konkurere, men sannsynligvis bare valgte det fordi hun likte det. Kanskje noen i barnets far sin familie heter det (arv)? Kanskje barnets far foreslo det (det er jo et vanlig navn, han kan ha hørt det før)? Kanskje barnets mor så barnet når det var født, og bare "visste" at dette var en Vilde og ikke en Emma eller Thea? I et langt liv skal ikke disse barna være inntil hverandre hele tiden, og om de så skulle det... Har du lagt merke til, hvis du tenker på alle de du kjenner som har samme navn, at navnet ikke er likt? Når de vokser til, og utseende er ulikt, personlighetene ulike etc så blir navnene litt ulike også. Som om de tilpasser seg bæreren. Anonymkode: b350d...165
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #29 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Da vet vel alle de andre at dette er favorittnavnet ditt? Har du ikke alt sagt at baby i magen skal hete dette? jeg ville bare kommentert til familien og kusinen din at det var rart at hun kalte jenta si det hun vet din skal hete. Så ville jeg brukt navnet, evt lagt på et ekstra navn. hva er navnet? Et vanlig navn? Anonymkode: 58c3f...f04 Dette 👆 Hvis dette er et navn du har snakket om opp igjennom, og de vet at du er gravid nå, så er det jo ditt barns navn først og fremst. Du hadde det først, ferdig snakka. Skjønner godt at du er irritert. Det hadde jeg vært. Legg til et pent mellomnavn og bruk det når dere er sammen. Anonymkode: 534a9...227
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #30 Skrevet 23. desember 2020 Fatter ikke problemet. Ingen kan uansett eie et navn. Du snakker om kusina di, det vil si at barna blir tremenninger, det er laaangt uti slekta. At to tremenninger har samme navn spiller da virkelig ingen rolle. Anonymkode: f31aa...60e
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #31 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Fatter ikke problemet. Ingen kan uansett eie et navn. Du snakker om kusina di, det vil si at barna blir tremenninger, det er laaangt uti slekta. At to tremenninger har samme navn spiller da virkelig ingen rolle. Anonymkode: f31aa...60e Det er ikke laaaangt uti slekta når man i praksis er som søstre, som hi sier at hun og kusina er. Jeg hadde blitt fornærmet og såret, i hvert fall hvis du har snakket om navnet i lang tid. Har du holdt for deg selv at det er ditt favorittnavn så har du jo egentlig ikke så mye du skulle ha sagt dessverre. Anonymkode: 25185...3c7
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #32 Skrevet 23. desember 2020 Har du snakket med henne nå etter nyheten om navnet kom da og spurt hvorfor hun gjorde det? Er dere så nære som du sier så er det jo rart dere ikke snakker om det. Anonymkode: 1f6c6...061
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #33 Skrevet 23. desember 2020 Ikke noe problem. Når du annonserer navnet kan du bare si/skrive noe slikt som : I dag kom nydelige, lille Vilde til verden. Hun veier xxx og var xxx lang. Navnet hennes er ett navn jeg bestemte meg for allerede på 90 -tallet, får jeg en datter blir det Vilde. Heldigvis har mannen vært enig i alle år, og da hun ble født var det ingen tvil, hun er vår lille Vilde 😊. Vi gleder oss til å lære henne å kjenne. Anonymkode: dfdf2...fa8
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #34 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ikke noe problem. Når du annonserer navnet kan du bare si/skrive noe slikt som : I dag kom nydelige, lille Vilde til verden. Hun veier xxx og var xxx lang. Navnet hennes er ett navn jeg bestemte meg for allerede på 90 -tallet, får jeg en datter blir det Vilde. Heldigvis har mannen vært enig i alle år, og da hun ble født var det ingen tvil, hun er vår lille Vilde 😊. Vi gleder oss til å lære henne å kjenne. Anonymkode: dfdf2...fa8 Ikke passiv aggressivt i det hele tatt 😂🤦♀️ Anonymkode: b350d...165
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #35 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ikke passiv aggressivt i det hele tatt 😂🤦♀️ Anonymkode: b350d...165 Ser ikke noe problem med det 😄 Anonymkode: dfdf2...fa8
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #36 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ser ikke noe problem med det 😄 Anonymkode: dfdf2...fa8 Rimelig pinlig melding da Anonymkode: efbf5...d6f
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #37 Skrevet 23. desember 2020 On 12/22/2020 at 4:08 PM, Anonym bruker said: Min kusine fikk barn, rett før meg, og nå har hun tatt navnet jeg har hatt lyst til å bruke på mitt barn siden nittitallet! Hun har hatt et annet favoritt navn, opptil flere faktisk, i løpet av årene, blir så oppgitt og provosert! Selv om det er et ganske vanlig navn trenger hun ikke å ta det! Hva hadde dere gjort? Nå har jo hun offentliggjort at hennes datter skal hete dette, og jeg som hadde bestemt navn.... Anonymkode: d8627...315 Ingen eier navn, så du har ingen grunn til og reagere slik Anonymkode: 3c8da...6b8
KatrinesMammaBruker Skrevet 23. desember 2020 #38 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ingen eier navn, så du har ingen grunn til og reagere slik Anonymkode: 3c8da...6b8 Selvfølgelig har ho det, når kusina vet utmerket godt at dette er et navn ho har ønska å bruke siden dem var små.
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #39 Skrevet 23. desember 2020 KatrinesMammaBruker skrev (32 minutter siden): Selvfølgelig har ho det, når kusina vet utmerket godt at dette er et navn ho har ønska å bruke siden dem var små. Nope, Vilde er ikke et beskyttet navn, så TS kan ikke påberope seg eierskap. Anonymkode: f31aa...60e
Nyttårs barn Skrevet 23. desember 2020 #40 Skrevet 23. desember 2020 Bare bruk navnet du hadde bestemt HI, gjerne med et mellomnavn Vilde passer med mange fine navn. Hva med Vilde Aurora eller Vilde Synnøve. Jeg kjenner forresten en Cathrine som har en lillesøster(halvsøster) som heter Catarina, da kan du snakke om manglende fantasi!
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #41 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (På 22.12.2020 den 20.29): Vilde 🙂 Anonymkode: d8627...315 Det er ikke særlig pent. Finn et annet. Tenk hvor pinlig for hun andre når du finner et anda finere Anonymkode: f08f6...6c5
Mamsemums Skrevet 23. desember 2020 #42 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ikke noe problem. Når du annonserer navnet kan du bare si/skrive noe slikt som : I dag kom nydelige, lille Vilde til verden. Hun veier xxx og var xxx lang. Navnet hennes er ett navn jeg bestemte meg for allerede på 90 -tallet, får jeg en datter blir det Vilde. Heldigvis har mannen vært enig i alle år, og da hun ble født var det ingen tvil, hun er vår lille Vilde 😊. Vi gleder oss til å lære henne å kjenne. Anonymkode: dfdf2...fa8 Gud bedre nei! Ikke skriv dette. Kall ungen hva du vil og ikke gjør noe nummer av det.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2020 #43 Skrevet 24. desember 2020 Kjempefrekt gjort! Fy flate. Jeg tenker imidlertid at det er en passe stor sannsynlighet for at kusinen din leser denne tråden om hun er fersk mamma (og dermed mulig medlem av foreldreforumet;) Så du får satse på hun tar hintet;) Jeg ville uansett tatt opp tema med henne på en alright måte. Spør hvorfor hun ønsket å ha presist det samme navnet som du hadde valgt på sin datter og spør hvorfor hun ikke har nevnt dette for deg før nå. Vilde er ikke et såå vanlig navn. Hadde vært noe annet om det var Sara eller Emma. Når det e sagt, så er jo Alvilde like pent. Ikke minst er det superpopulære blant jenter med alver nå. Omtrent på lik linje med prisesser☺️ Anonymkode: 8224d...bdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå