Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Min kusine fikk barn, rett før meg, og nå har hun tatt navnet jeg har hatt lyst til å bruke på mitt barn siden nittitallet! Hun har hatt et annet favoritt navn, opptil flere faktisk, i løpet av årene, blir så oppgitt og provosert! Selv om det er et ganske vanlig navn trenger hun ikke å ta det! Hva hadde dere gjort? Nå har jo hun offentliggjort at hennes datter skal hete dette, og jeg som hadde bestemt navn.... Anonymkode: d8627...315
Superdolly Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Er du gravid og vet at du får en datter? Hvorfor kan ikke din datter hete det du hadde bestemt deg for?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 Jeg har en tremenning som heter akkurat det samme som meg, fornavn og etternavn. Det er ikke noe problem. Bruk det navnet du hadde tenkt å bruke! Anonymkode: 3688d...498
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Takk for svar begge to 🙂 Familien min er ganske sammensveiset, så tenker det kan bli problematisk i og med at barna omgås ganske mye og alltid har gjort det. Mine søskenbarn er like nære meg som søsken, mine tremenninger fungerer som søskenbarn osv. Så har en for sterkt sammensveiset familie til at det går an med to barn, blir å rope det samme til to, hvor begge responderer 😕 Kan finne et nytt navn, men synes det var dårlig gjort. Ja, er gravid og vet at jeg får en datter. Min kusine visste også at dette var navnet jeg hadde valgt ut. Anonymkode: d8627...315
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 Hvis det er et navn som du føler så sterkt for, så ville jeg gått for det uansett. Ikke la hu ødelegge for deg. Anonymkode: 5eb23...d21
uhhuhher Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja, er gravid og vet at jeg får en datter. Min kusine visste også at dette var navnet jeg hadde valgt ut. Anonymkode: d8627...315 Jeg er av den mening at ingen eier et navn, men dette er rimelig frekt. Skjønner at du er oppgitt. Synes likevel du kan bruke navnet. Ikke slå det helt fra deg, gi det litt tid.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 Bruk navnet! Her heter jeg det samme som min kusine og min bestemor. Min bror heter det samme som vår fetter. Null stress 😊
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 Legg på et navn til, bruk begge når dere er sammen med familien. Men ja, det var skikkelig dårlig gjort, jeg hadde også blitt sur. Anonymkode: 73a87...6aa
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 Bare å bruke navnet det. Hvis noen kommenterer det, er det jo bare å si at det var bestemt lenge på forhånd. Anonymkode: 8fb43...c5e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Takk for svar begge to 🙂 Familien min er ganske sammensveiset, så tenker det kan bli problematisk i og med at barna omgås ganske mye og alltid har gjort det. Mine søskenbarn er like nære meg som søsken, mine tremenninger fungerer som søskenbarn osv. Så har en for sterkt sammensveiset familie til at det går an med to barn, blir å rope det samme til to, hvor begge responderer 😕 Kan finne et nytt navn, men synes det var dårlig gjort. Ja, er gravid og vet at jeg får en datter. Min kusine visste også at dette var navnet jeg hadde valgt ut. Anonymkode: d8627...315 Da vet vel alle de andre at dette er favorittnavnet ditt? Har du ikke alt sagt at baby i magen skal hete dette? jeg ville bare kommentert til familien og kusinen din at det var rart at hun kalte jenta si det hun vet din skal hete. Så ville jeg brukt navnet, evt lagt på et ekstra navn. hva er navnet? Et vanlig navn? Anonymkode: 58c3f...f04
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 Vi er tre kusiner med samme navn, både for eg etternavn. Det har bestandig gitt oss et ekstra bånd. Felles navn er bare koselig. Anonymkode: 4bc96...6be
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Da vet vel alle de andre at dette er favorittnavnet ditt? Har du ikke alt sagt at baby i magen skal hete dette? jeg ville bare kommentert til familien og kusinen din at det var rart at hun kalte jenta si det hun vet din skal hete. Så ville jeg brukt navnet, evt lagt på et ekstra navn. hva er navnet? Et vanlig navn? Anonymkode: 58c3f...f04 Enig i denne, dobbelnavn er så fint, men ble litt nysgjerrig på navnet? 🙂😉. Anonymkode: 6ae52...e93
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #13 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Enig i denne, dobbelnavn er så fint, men ble litt nysgjerrig på navnet? 🙂😉. Anonymkode: 6ae52...e93 Vilde ❤️ Hilsen trådstarter Anonymkode: d8627...315
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Da vet vel alle de andre at dette er favorittnavnet ditt? Har du ikke alt sagt at baby i magen skal hete dette? jeg ville bare kommentert til familien og kusinen din at det var rart at hun kalte jenta si det hun vet din skal hete. Så ville jeg brukt navnet, evt lagt på et ekstra navn. hva er navnet? Et vanlig navn? Anonymkode: 58c3f...f04 Vilde 🙂 Anonymkode: d8627...315
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Vilde 🙂 Anonymkode: d8627...315 Vilde er kjempefint 🙂❤️🥰, bare bruk det du også 🙂. Anonymkode: 6ae52...e93
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 Har du snakket med henne? Du sier dere er nære, men det høres jo unektelig litt spesielt hvis hun har vært klar over dette i flere år. Når det er sagt hadde jeg brukt navnet på min datter også. Det er jo ikke sikkert deres døtre blir så nærme som dere har vært. Anonymkode: a2f73...6f7
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 Jeg hadde nok stusset litt, men mest for at hun ikke hadde sagt at hun også ønsket å bruke dette navnet. Jeg synes det hadde vært naturlig å si fra. Men dette er jo egentlig et kompliment, HI, og på sett og vis viser det jo hvor sammensveiset dere er, liker samme ting, får barn samtidig. Jeg ville ikke sagt noe nå, men når din jente blir født så er det jo bare å si det som det er - at din også skal hete Vilde siden du har ønsket dette i så mange år, og at det blir koselig at de to søskenbarna heter det samme. Min søster heter det samme som vårt ene søskenbarn, akkurat da det ble offentliggjort kom det et par kommentarer fra de andre foreldrene og et par andre i familien, bl.a. hvor vanskelig dette nå visstnok kom til å bli. Og så viste det seg at ingen har tenkt noe mer på det senere. Ikke noe problemer om begge snakkes til heller, man merker ofte hvem av dem man snakker til bare på hvem som sier navnet og tonefallet og sammenhengen. Så gled deg over navnevalget like mye som før Ps... ei jeg kjenner opplevde noe lignende, men da de fikk gutten sin så var navnet mor og far hadde ønsket i mange år plutselig ikke riktig likevel. Gutten var overhodet ingen Thomas. Ikke fordi de følte de ikke kunne ta navnet, men fordi det ikke passet på den gutten som kom til dem. Så alt kan skje Anonymkode: 914d0...e24
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #18 Skrevet 22. desember 2020 Det var spesielt ja. Men du hi, bruk navnet! Hvis dette er navnet du liker og har sett for deg å bruke på dattera di, så er det Vilde hun skal hete! Nydelig navn forresten ❤️ Anonymkode: 31b5a...4f5
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #19 Skrevet 22. desember 2020 Så skal din datter hete f.eks Vilde Andrea, og skulle noen bemerke at du bruker samme navn som kusinen din så svarer du ærlig at det er hun som brukte navnet etter å ha hørt det fra deg men at du tar det som et kompliment at hun likte ditt favorittnavn så godt at hun valgte å bruke det selv også. At to jenter i samme storfamilie, de blir jo tremenninger, heter det samme er helt uproblematisk altså. I min familie heter to jenter som er kusiner Mari og Marie, det er helt problemfritt. Selv med samme besteforeldre og hyppig kontakt er det bare koselig for jentene selv og vi andre mestrer helt fint å forstå hvem som blir nevnt snakket om. Anonymkode: d6f9c...298
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #20 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Min kusine fikk barn, rett før meg, og nå har hun tatt navnet jeg har hatt lyst til å bruke på mitt barn siden nittitallet! Hun har hatt et annet favoritt navn, opptil flere faktisk, i løpet av årene, blir så oppgitt og provosert! Selv om det er et ganske vanlig navn trenger hun ikke å ta det! Hva hadde dere gjort? Nå har jo hun offentliggjort at hennes datter skal hete dette, og jeg som hadde bestemt navn.... Anonymkode: d8627...315 Visste hun at du ønsket dette navnet da?? Anonymkode: af76f...fbe
Musemor med tre søte små Skrevet 22. desember 2020 #21 Skrevet 22. desember 2020 Jeg har en kusine som heter det samme som meg, ikke noe problem
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #22 Skrevet 22. desember 2020 Har to svogre (brødre) med samme navn. Funker det også. Anonymkode: 97b7d...157
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #23 Skrevet 22. desember 2020 Var det Emma? 😁😇 Anonymkode: 2cbcc...dc0
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2020 #24 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Var det Emma? 😁😇 Anonymkode: 2cbcc...dc0 Nei, Vilde 🙂 Anonymkode: d8627...315
Elizabeth Skrevet 23. desember 2020 #25 Skrevet 23. desember 2020 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Min kusine fikk barn, rett før meg, og nå har hun tatt navnet jeg har hatt lyst til å bruke på mitt barn siden nittitallet! Hun har hatt et annet favoritt navn, opptil flere faktisk, i løpet av årene, blir så oppgitt og provosert! Selv om det er et ganske vanlig navn trenger hun ikke å ta det! Hva hadde dere gjort? Nå har jo hun offentliggjort at hennes datter skal hete dette, og jeg som hadde bestemt navn.... Anonymkode: d8627...315 Hadde brukt navnet likevel, de som kjenner dere vet jo at det er ditt navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå