Gå til innhold

Sjokkert over folk idioti med julebesøk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble sagt ganske fint fra regjeringshold tidligere i høst, at fokuset vårt må være på hvorfor vi har de reglene vi har, og ikke på hvordan vi kan omgå dem...

Disse anbefalingene og reglene er jo ikke satt for at vi skal finne en mest mulig finurlig måte å omgå de på. De er laget av en hensikt, og hensikten er å hindre spredning av viruset.

I år blir vi for første gang på 19 år bare kjernefamilien, særlig ungene synes det er veldig spesielt, men alle er innstilt på at dette er annerledesåret. Når vi sitter på gamlehjemmet og ser tilbake på livet vårt så er det virkelig ingen stor krise at vi hadde en jul uten storfamilien, og det var det året det var korona...

Anonymkode: 60d77...f0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 12/22/2020 at 2:00 PM, Anonym bruker said:

En i familien vår har invitert 15 på julaften. Vi bor i en by med mye smitte. Argumentet er at dette har de alltid gjort og det har gått fint i alle år. Det har jo ikke vært korona før...er folk dumme? MÅ man stappe huset fullt akuratt i år?

Anonymkode: 92788...f42

er lov og be 10 utenom hjemmet, så er de 5 i familien , så gjør de jo ikke noe ulovlig

Anonymkode: d5e89...486

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.12.2020 den 18.44):

Man er alene når man er 1 person, ikke hvis man feirer med sin egen kjernefamilie? 

Anonymkode: 397e9...dc8

Vi er en sammensveiset familie som feirer jul sammen hver år. Aldri i livet om vi hadde latt min bror med kone og barn sitte kun de tre på julaften mens vi alle andre samles. Mine foreldre har størst plass og dermed feirer vi der. Hadde vi feiret hos meg hadde vi vært innafor med anbefalingen om maks 10 gjester. Så om vi er her eller der spiller da ingen rolle sånn sett. 

Anonymkode: 9f7f7...e2b

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.12.2020 den 20.32):

Helt sant! Men tror du oppriktig at folk endrer juleplaner 22. desember etter å ha lest kommentarer på et forum?

Anonymkode: a752a...18d

Noen kan gjøre det, ja.

Anonymkode: 590c2...a90

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi er en sammensveiset familie som feirer jul sammen hver år. Aldri i livet om vi hadde latt min bror med kone og barn sitte kun de tre på julaften mens vi alle andre samles. Mine foreldre har størst plass og dermed feirer vi der. Hadde vi feiret hos meg hadde vi vært innafor med anbefalingen om maks 10 gjester. Så om vi er her eller der spiller da ingen rolle sånn sett. 

Dere må kunne holde avstand også. 

Anonymkode: 590c2...a90

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor akkurat din bror? Du og din familie kunne jo feiret hjemme, mens de andre samlet seg? Eller dere kunne delt dere i to

Anonymkode: 73d65...195

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.12.2020 den 14.00):

En i familien vår har invitert 15 på julaften. Vi bor i en by med mye smitte. Argumentet er at dette har de alltid gjort og det har gått fint i alle år. Det har jo ikke vært korona før...er folk dumme? MÅ man stappe huset fullt akuratt i år?

Anonymkode: 92788...f42

Nordmenn er egoister, naive og har en typisk "gi faen-/gjelder ikke meg - mentalitet" meg selv inkludert. Jeg tar selvkritikk. God jul, alle sammen. Kos dere å ta hensyn!

Anonymkode: 31edf...eca

Skrevet

Og fremdeles er det noen som klør seg i hodet og bare ikke klarer å forstå hvordan smitten brer seg. 

:murvegg:

Anonymkode: 18d6e...199

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Kjære vene, vi har alle lyst å feire med alle i familien vår. Men her deler vi oss fordi vi vil være mest mulig forsiktige. Det gjør vondt, både jeg og ungene har grått, men det går bra fordi vi forstår hvorfor vi må tenke annerledes i år. 

Anonymkode: c5c6e...29a

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kjære vene, vi har alle lyst å feire med alle i familien vår. Men her deler vi oss fordi vi vil være mest mulig forsiktige. Det gjør vondt, både jeg og ungene har grått, men det går bra fordi vi forstår hvorfor vi må tenke annerledes i år. 

Men det er ikke ulovlig☺️ så da kan jo dere gråte og de feire sammen, det er deres valg. 

Anonymkode: f39f4...1ef

Skrevet

I Oslo er det maks ti personer, andre steder kan man vel ha ti gjester om jeg har forstått det riktig. Det betyr jo ikke at det nødvendigvis er så lurt å ha fullt hus. Vil nesten med sikkerhet si at folk som har 10 gjester ikke har en meter mellom alle husstander. Her har vi valgt å kun være 4 stk i kveld, vi kan faktisk fylle på med 6 til siden vi bor i Oslo, men vi valgte å dele oss. Alle vil helst unngå smitte eller å spre smitte. Vi får en god jul alle sammen for det:)

Anonymkode: c8274...a59

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det er ikke ulovlig☺️ så da kan jo dere gråte og de feire sammen, det er deres valg. 

Det er ikke alltid man trenger å gjøre noe selv om det er lov. I deres tilfelle virker det som at ingen uansett hadde måttet sitte helt alene. Da hadde det stilt seg annerledes. Håper dere får en fin feiring og at dere klarer å holde avstand. Nå lurer smitten over alt, får bare håpe at julen ikke fører til økt oppblussing og strengere tiltak i januar.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det er ikke alltid man trenger å gjøre noe selv om det er lov. I deres tilfelle virker det som at ingen uansett hadde måttet sitte helt alene. Da hadde det stilt seg annerledes. Håper dere får en fin feiring og at dere klarer å holde avstand. Nå lurer smitten over alt, får bare håpe at julen ikke fører til økt oppblussing og strengere tiltak i januar.

Jeg mener at livet skal være verdt å leve også, for alle. I min krets har i alle fall de fleste sittet alene og nokså isolert ganske lenge, så det er på en måte ikke aktuelt å gjøre det i jula også. 

Dette kommer til å blusse opp uansett, vi blir ikke ferdig med dette før viruset har fått herje ferdig eller folk er vaksinert. 

Skrevet

Vi holder oss til gjeldende regler. Det må vel være greit?Her er det ti personer i tillegg til husstanden som besøkes. Dette kan gjennomføres to ganger pga jul og nyttår. Utenom disse to gangene er det «vanlige» regler som gjelder😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.12.2020 den 19.31):

Nå er det bare en anbefaling og ikke et forbud mot mer enn 10 gjester da. Og de har allerede vært ute å sagt at man ikke kan få bot om man har fler gjester. Så noe politi kommer nok ikke. 

Anonymkode: d9bf5...c7b

Må man ha forbud for å høre etter? 

Anonymkode: 7ee4e...ebd

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.12.2020 den 18.27):

Folk trenger kanskje et snev av normalitet og en koselig feiring med familie de gjerne ikke har fått sett mye til på lenge.  Alle tiltakene vi gjør vårt beste for å praktisere sliter på. Kanskje ekstra i julehøytiden.

Ikke at det er klok eller forsvarlig å samle store mengder folk. Men litt forståelig er det. 

Anonymkode: e6197...f07

Ikke forståelig i det hele tatt. 😵

Anonymkode: 08b9f...962

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Nordmenn er egoister, naive og har en typisk "gi faen-/gjelder ikke meg - mentalitet" meg selv inkludert. Jeg tar selvkritikk. God jul, alle sammen. Kos dere å ta hensyn!

Anonymkode: 31edf...eca

Ikke bland meg inn i det der. " Noen" nordmenn. 

Anonymkode: 08b9f...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...