Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 En i familien vår har invitert 15 på julaften. Vi bor i en by med mye smitte. Argumentet er at dette har de alltid gjort og det har gått fint i alle år. Det har jo ikke vært korona før...er folk dumme? MÅ man stappe huset fullt akuratt i år? Anonymkode: 92788...f42
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Da håper jeg de som er inviterte er smartere og takker nei til å komme Anonymkode: 060e7...c63
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 Ja, folk er dumme! Anonymkode: 75e33...e03
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Alle skal bare, seg og sitt først... derfor er vi i den drittsituasjonen som vi er nå - og etter jul blir det enda verre pga alle som bare skulle.. Anonymkode: 985d4...a35
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 Folk lukker øyne og ører og later som viruset ikke eksisterer i jula. Anonymkode: fcb19...610
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Det er idiotisk å invitere og like idiotisk å komme. Anonymkode: a974a...37a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 Vi blir 15 i år, dvs mine foreldre får 13 gjester. Det er egentlig ikke lov. Men hvis jeg hadde invitert de akkurat samme personene så hadde det vært lov siden vi er 5 stk i familien(mann og 3 barn) og vi hadde da invitert 10 stk. men vi blir akkurat de samme personene om vi er hos mine foreldre eller hos meg. Så hele opplegget med maks 10 gjester er jo bare på tryne. Skulle min mor ikke ha invitert min bror og konen og deres datter fordi de bare kan ha 10 gjester mens resten av familien samles? Nei i julen skal alle inkluderes, korona eller ei. Og som sagt hadde vi invitert hadde det vært lov, men igjen da hadde vi mindre plass å boltre oss på enn hos mine foreldre som bor i stort hus. Anonymkode: 9f7f7...e2b
gærne ko Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 Men hvorfor må folk som ikke er alene i jula absolutt samles med andre i år? Det går da helt fint å feire foreldre og barn. Trenger ikke tante, onkel, besteforeldre, søsken osv. Så kan man heller invitere det familiemedlemmet som evt blir sittende alene.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 gærne ko skrev (4 minutter siden): Men hvorfor må folk som ikke er alene i jula absolutt samles med andre i år? Det går da helt fint å feire foreldre og barn. Trenger ikke tante, onkel, besteforeldre, søsken osv. Så kan man heller invitere det familiemedlemmet som evt blir sittende alene. Dette. Så lenge ingen må sitte alene så går det helt fint
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 gærne ko skrev (4 minutter siden): Men hvorfor må folk som ikke er alene i jula absolutt samles med andre i år? Det går da helt fint å feire foreldre og barn. Trenger ikke tante, onkel, besteforeldre, søsken osv. Så kan man heller invitere det familiemedlemmet som evt blir sittende alene. Folk trenger kanskje et snev av normalitet og en koselig feiring med familie de gjerne ikke har fått sett mye til på lenge. Alle tiltakene vi gjør vårt beste for å praktisere sliter på. Kanskje ekstra i julehøytiden. Ikke at det er klok eller forsvarlig å samle store mengder folk. Men litt forståelig er det. Anonymkode: e6197...f07
gærne ko Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 Jeg trenger en normal arbeidshverdag snart også. Men det får jeg ikke så lenge folk samles og ikke bryr seg. Da tar det ikke lange tiden før det blir rødt nivå i skolene/hjemmeskole/karantene osv.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Vi blir 15 i år, dvs mine foreldre får 13 gjester. Det er egentlig ikke lov. Men hvis jeg hadde invitert de akkurat samme personene så hadde det vært lov siden vi er 5 stk i familien(mann og 3 barn) og vi hadde da invitert 10 stk. men vi blir akkurat de samme personene om vi er hos mine foreldre eller hos meg. Så hele opplegget med maks 10 gjester er jo bare på tryne. Skulle min mor ikke ha invitert min bror og konen og deres datter fordi de bare kan ha 10 gjester mens resten av familien samles? Nei i julen skal alle inkluderes, korona eller ei. Og som sagt hadde vi invitert hadde det vært lov, men igjen da hadde vi mindre plass å boltre oss på enn hos mine foreldre som bor i stort hus. Anonymkode: 9f7f7...e2b Har foreldrene dine og du plass til å holde avstand da. Begrensningen går joikke bare på antall, men på avstand også. Det er ikke så mange som har plass til så mange gjester nå. Dere burde funnet en måte å dele dere på. Jeg håper faktisk dere får besøk av politiet på julekvelden. Det kan fort bli en dyr fest og pinlig å måyte dra midt i middagen. Anonymkode: 590c2...a90
Optatium Skrevet 22. desember 2020 #13 Skrevet 22. desember 2020 Hadde vært veldig fint om folk og så så at det er andre ting i verden som er viktig. Min bestemor feirer sin siste jul i år, hun har kreft med spredning og lever ikke neste år. Hennes ønske er at vi feirer sammen. Da tror jeg ingen av oss rynker på nesen over at det hadde vært lov hvis alle kom til meg, men det er ikke lov når vi reiser til henne. Antallet er det samme, og hun ønsker å ha det hjemme. Valget er enkelt. Noen har andre begrunnelser også, eller har tatt andre forholdsregler. Tror vi kommer til å klare oss bra, jeg.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Vi blir 15 i år, dvs mine foreldre får 13 gjester. Det er egentlig ikke lov. Men hvis jeg hadde invitert de akkurat samme personene så hadde det vært lov siden vi er 5 stk i familien(mann og 3 barn) og vi hadde da invitert 10 stk. men vi blir akkurat de samme personene om vi er hos mine foreldre eller hos meg. Så hele opplegget med maks 10 gjester er jo bare på tryne. Skulle min mor ikke ha invitert min bror og konen og deres datter fordi de bare kan ha 10 gjester mens resten av familien samles? Nei i julen skal alle inkluderes, korona eller ei. Og som sagt hadde vi invitert hadde det vært lov, men igjen da hadde vi mindre plass å boltre oss på enn hos mine foreldre som bor i stort hus. Anonymkode: 9f7f7...e2b Man er alene når man er 1 person, ikke hvis man feirer med sin egen kjernefamilie? Anonymkode: 397e9...dc8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 Kan ikke alle bare slutte å stikke nesa si opp i ting de ikke har noe med (eller som angår dere). Tipper de aller fleste finner løsninger som er gode, og hvis ikke, er det fint lite dere dib-damer kan gjøre med det! God jul -kos dere alle sammen! Anonymkode: a752a...18d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Kan ikke alle bare slutte å stikke nesa si opp i ting de ikke har noe med (eller som angår dere). Tipper de aller fleste finner løsninger som er gode, og hvis ikke, er det fint lite dere dib-damer kan gjøre med det! God jul -kos dere alle sammen! Anonymkode: a752a...18d Nei vet du hva.. det angår i høyeste grad meg. For nå er jeg drittlei av å ha livet på vent fordi folk skal leve livet som normalt.. Anonymkode: 985d4...a35
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Har foreldrene dine og du plass til å holde avstand da. Begrensningen går joikke bare på antall, men på avstand også. Det er ikke så mange som har plass til så mange gjester nå. Dere burde funnet en måte å dele dere på. Jeg håper faktisk dere får besøk av politiet på julekvelden. Det kan fort bli en dyr fest og pinlig å måyte dra midt i middagen. Anonymkode: 590c2...a90 Nå er det bare en anbefaling og ikke et forbud mot mer enn 10 gjester da. Og de har allerede vært ute å sagt at man ikke kan få bot om man har fler gjester. Så noe politi kommer nok ikke. Anonymkode: d9bf5...c7b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #18 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Kan ikke alle bare slutte å stikke nesa si opp i ting de ikke har noe med (eller som angår dere). Tipper de aller fleste finner løsninger som er gode, og hvis ikke, er det fint lite dere dib-damer kan gjøre med det! God jul -kos dere alle sammen! Anonymkode: a752a...18d Akkurat nå sitter vi i karantene. På grunn av folk som tøyde grenser (ikke holdt avstand til familien etter reisekarantene) kan ikke vi treffe noen andre enn kjernefamilien i jula. Brudd på smittevernreglene går ut over andre og kan til og med ta liv. Anonymkode: 590c2...a90
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #19 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nå er det bare en anbefaling og ikke et forbud mot mer enn 10 gjester da. Og de har allerede vært ute å sagt at man ikke kan få bot om man har fler gjester. Så noe politi kommer nok ikke. Anonymkode: d9bf5...c7b Veldig mange steder er det vedtatt forskrift om maks 10 perspner. Anonymkode: 590c2...a90
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #20 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Akkurat nå sitter vi i karantene. På grunn av folk som tøyde grenser (ikke holdt avstand til familien etter reisekarantene) kan ikke vi treffe noen andre enn kjernefamilien i jula. Brudd på smittevernreglene går ut over andre og kan til og med ta liv. Anonymkode: 590c2...a90 Ja, men poenget er at du kommer ingen vei på et forum. Bruk heller energi på andre ting.... Anonymkode: a752a...18d
sug lut Skrevet 22. desember 2020 #21 Skrevet 22. desember 2020 (endret) Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Kan ikke alle bare slutte å stikke nesa si opp i ting de ikke har noe med (eller som angår dere). Tipper de aller fleste finner løsninger som er gode, og hvis ikke, er det fint lite dere dib-damer kan gjøre med det! God jul -kos dere alle sammen! Anonymkode: a752a...18d Får håpe det er de riktige som får covid-19, da. Endret 22. desember 2020 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #22 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, men poenget er at du kommer ingen vei på et forum. Bruk heller energi på andre ting.... Anonymkode: a752a...18d Sån sett er drt ingenting det er noe vitsvi å diskutere eller komentere. Det blir det samme som du som kommenterer at vi burde bruke energien på andrecting. Det kunne du også gjort. Anonymkode: 590c2...a90
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #23 Skrevet 22. desember 2020 sug lut skrev (55 minutter siden): Får håpe det er de riktige som får covid-19, da. Ja, du kan håpe det. Anonymkode: a752a...18d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #24 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Sån sett er drt ingenting det er noe vitsvi å diskutere eller komentere. Det blir det samme som du som kommenterer at vi burde bruke energien på andrecting. Det kunne du også gjort. Anonymkode: 590c2...a90 Helt sant! Men tror du oppriktig at folk endrer juleplaner 22. desember etter å ha lest kommentarer på et forum? Anonymkode: a752a...18d
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #25 Skrevet 22. desember 2020 Jeg er ikke overrasket og jeg skjønner hvorfor vi ikke får ned smitten her i landet. Vi blir fem som skal på besøk julaften, det er akkurat lov etter de lokalebestemmelsene der vi skal. Vi er så gærne at vi har sendt ungene som har hatt smitte på skolen til test, selv om det ikke er smitte i deres klasse ellr trinn. Vi er forberedt på at planene enda kan endre seg, ingen av oss må på død og liv feire sammen. Vi vil få en fin dag uansett om vi feirer hver for oss eller sammen, om vi har ribbe, grandis eller noe annet. Nå har de fleste i min familie fått endret arbeidsdagen pga corona, så vi merker påk kroppen hver dag at andre ikke er flinke. Jeg vet min svoger må jobbe alle dager i jula pga at noen har blitt smittet eller har barn som er smittet. Jeg har lengre dager og mindre fridager enn vanlig. Jeg må nok jobbe noen dager vi er stengt også, for å kunne komme ajour på jobb til vi åpner igjen også. Vi håper ikke, men vi har en plan B, C og D om noe skulle skje. Skulle en bli syk, noen få barn som må i karantene osv så sliter vi iforhold til arbeidskraft siden vi nå kjører max. Og jeg skjønner smitten ikke stopper, for når folk tar på seg ansiktsmaske for å handle så driter de i å vaske seg, sprite seg eller holde avstand. Det hjelper ikke å ha på seg en maske når de ikke er flinke med det andre, og når de ikke klarer å bruke maska riktig er det bare enda værre. Ikke ble jeg imponert over en sykepleier som var innom og handlet som først hadde på seg ansiktsmasken feil vei, dro den ned for å klø seg på nesa for å så ta den opp igjen uten å sprite seg før hun kom inn i butikken eller etter. Men nå er det en dag til vi skal nyte noen dager fri. Vi satser på den blir med familie, men faktisk så hadde det vært litt deilig å bare vært i sofaen og vandret rundt i pysjen i noen dager også. Kjenner kroppen er godt sliten etter snart ett år i kaos modus. Aldri vært så lite hjemme som detta året. Anonymkode: fbb29...33b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå