Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #26 Skrevet 21. desember 2020 Det står igjen en del ting, men vi er ajour. Det som gjenstår er å handle frukt og grønnsaker, bake to slag, pynte juletreet, stryke penklær og duk, dekke bord. Vaskehjelpen kommer på tirsdag. Anonymkode: 5a9ce...36a
Mia_73 Skrevet 21. desember 2020 #27 Skrevet 21. desember 2020 Jeg har 3 gaver igjen som må kjøpes. Vi er heldigvis invitert på julaften så jeg slipper å lage ribbe. Jeg tar med dessert da. Har bakt 3 slag småkaker og det holder i massevis. Jeg pleier å gi bort en liten pose med brente mandler, det må gjøres. Jeg vasker altså ikke hele huset og skap, normal renhold må være nok. Juletre er kunstig og må hentes frem, vi pynter lille julaften. Gaver må pakkes inn, det er planen for idag. Ellers blir det nok storhandling, første og andre juledag pluss søndag betyr stengte butikker og selv om vi ønsker litt lettere mat enn ribbe og sossisser skal det blir god mat. Blir enten kalkun eller oksefilet, har ikke helt bestemt meg.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #28 Skrevet 21. desember 2020 Jeg stresser lite og ser ingen grunn til å gjøre det heller. I år er det lite pynt hos oss, jeg mista litt lysta til å pynte når jeg så veldig mange hadde juletreet pynta i november. Litt av julegleden forsvant når jeg sykla forbi vindu etter vindu der alt var overpyntet lenge før desember kom. Det samme mener ungene, så i år er det lite jul inne hos oss. Gavene er ferdige, kakene vi vil ha er bakt selv om vi har bakt veldig mye mer siden ungene mente oldemor på farssiden trengte mye kaker. Hun var vist for gammel til å bake, så vi ha bakt. Så vi må innom der på julaften, passer bra siden vi skal feire jul med min familie som bor i samme by. Vi skal ikke være hjemme om ikke noe skjer, så strøkent hus, mat i hus trenger vi ikke å ha. Får vel kjøpe litt kjøttdeig å slenge i frysen, slik at vi har noe å lage om vi plutselig er hjemme. Har mat i skap og fryser slik at vi ikke går sultene, så jeg ser imgen grunn til å fylle opp med mye julemat bare for at det det skal ligge der og ikke bli spist. Butikkene er åpene når vi kommer tilbake om vi får lyst på noe annet. Jeg hadde ikke stresset så mye mer om vi skulle hatt huset fult heller. Huset er alltid greit ryddig og vasket, vi er ikke de som hamstrer i butikker for vi har alltid basis i hus og utifra det så lager vi det meste. Medisterdeig og ribbe hadde vært i frysen for en mnd siden osv. Slik er jeg vant med med siden vi er flere som har og jobber i matbutikk som betyr mer jobb i desember og de andre i familien har også jobber som betyr mer jobb og ugunstige arbeidstider. Så gaver, vitkig mat er klart til desember og kosen står igjen bare. Og jula blir fin uansett om sølvtøyet er pusset eller ikke(i år er første året sølvtøyet er pusset her. 15åringen fant ut at hun skulle lære seg det, så hun satt og pusset. Jeg bruker det ikke, men vi har alle tre fått slikt i gave fra ett familiemedlem på vi har masse tskjeer og kakegaffler. ) Anonymkode: 42f43...1eb
*Miss Marple* Skrevet 21. desember 2020 #29 Skrevet 21. desember 2020 Alle gaver er i hus, det meste av maten likeså. Jeg må handle grønt og frukt og sikkert litt mer snop. Vi må få levert ut gaver, det er merkelig nok alltid vårt ansvar for hele slekta. Men det jo kos, selv om det meste nå må bli avlevert på trappen. Jeg har strøket duker og skjorter, lagt på rent sengetøy (skifter folk det flere ganger i uken?) til alle, og huset er ferdig pyntet utenom juletre og røde duker på alle bord. Jeg skal bake to kaker, ingen hos oss er glade i småkaker så det blir sjokolade og ostekake til kaffen, i tillegg til de kakene mor og svigermor forbarmer seg over oss med. Målet er å være klar med alt til Grevinnen og hovmesteren, da blir det ost, kjeks og gode ting i glassene.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #30 Skrevet 21. desember 2020 Nei altså, vi er kommet ca sånn her langt; ellers blir det vel jul uansett om det er litt støv i krokene? God jul folkens! Anonymkode: 4fdbf...642
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #31 Skrevet 21. desember 2020 Ikke startet helt ennå. Dvs, ribbe og pinnekjøtt er kjøpt inn + noen gaver. Resten gjenstår 🙈 Anonymkode: 40e3b...7ad
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #32 Skrevet 21. desember 2020 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Vi feirer ikke jul. Anonymkode: 47adc...021 Så var vel da ikke spørsmålet rettet til deg?? Hvorfor i alle dager bruke tid på å svare på et innlegg som ikke dreier seg om noe du kan relatere deg til? Som om jeg skulle svare på et spørsmål om skjeggvekst! Anonymkode: 69c73...854
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #33 Skrevet 21. desember 2020 Skal gjøre vanlig helgevask imorgen og skifte på senger samt legge på duker. Ellers er alle pakker levert, all mat er kjøpt inn og juletre og annen pynt ble gjort 3 søndag i advent. Anonymkode: 61ccc...449
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #34 Skrevet 21. desember 2020 Skal ut og handle mat i kveld, tar det i nitiden tenker jeg, for da er det ikke så mye folk lenger. Det meste er i hus da, men må supplere med melk, frukt, litt pålegg og slike ting. Skal lage rødkål i morgen og karamellpudding lille julaften. Skal sikkert støvsuge over gulvene lille julaften, men noe stress og kav er det ikke siste dagene. Anonymkode: e00fb...255
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #35 Skrevet 21. desember 2020 19 hours ago, Anonym bruker said: Her ligger jeg på sofaen, med foten i været. Har skadet ankelen. Føler likevel ikke noe stress, for for en gangs skyld er huset ryddig og rent fra kjeller til loft. Gavene er ferdigkjøpt og pakket inn. Mesteparten av maten er i boks. Jeg har pusset sølv, og hatt på julesengetøy. Treet står og venter på å bli satt på stua lille julaften. Det som gjenstår er å stryke finskjortene, handle litt mer, forberede julemiddagen og pynte treet og stua sammen med ungene på lille julaften. Hvordan står det til hos dere? Anonymkode: 8b737...312 var ferdig i helga, så nå blir bare kos fremover nå Anonymkode: 6881d...6e5
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #36 Skrevet 21. desember 2020 Dere som har sølvtøy. Hva pusser dere med? (Har ikke pusset mitt på flere år...🙈) Tips mottas med takk! Anonymkode: a8b94...1ac
Polly-Esther Skrevet 21. desember 2020 #37 Skrevet 21. desember 2020 Gaver, mat, drikke og juletre er handlet inn. Julebakst er klar. Er nesten ferdig med nedvask av kjøkkenet. Har ferie i morgen, skal da vaske vinduer, og rydde og vaske i noen skap og skuffer. Lillejulaften på dagtid gjør jeg det vanlige husarbeidet, deretter pynter vi treet 😊. Vi er helt i rute 👍.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #38 Skrevet 21. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dere som har sølvtøy. Hva pusser dere med? (Har ikke pusset mitt på flere år...🙈) Tips mottas med takk! Anonymkode: a8b94...1ac Sølvpuss😊 Anonymkode: f893b...964
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #39 Skrevet 21. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dere som har sølvtøy. Hva pusser dere med? (Har ikke pusset mitt på flere år...🙈) Tips mottas med takk! Anonymkode: a8b94...1ac Sølvpuss og myk klut. Anonymkode: 6716b...23c
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #40 Skrevet 21. desember 2020 Ikke helt ferdig her. Ting ble satt litt på vent da det ble et uventet sykehusopphold med et av barna + at den ene bilen tok kvelden. Alt på en gang selvfølgelig. Så vi har igjen noen gaver og en tur på matbutikken. Anonymkode: dd7e6...77a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #41 Skrevet 21. desember 2020 Polly-Esther skrev (4 timer siden): Gaver, mat, drikke og juletre er handlet inn. Julebakst er klar. Er nesten ferdig med nedvask av kjøkkenet. Har ferie i morgen, skal da vaske vinduer, og rydde og vaske i noen skap og skuffer. Lillejulaften på dagtid gjør jeg det vanlige husarbeidet, deretter pynter vi treet 😊. Vi er helt i rute 👍. Hvem er det som skal feire jul i skuffer og skap? Fullstendig unødvendig gjøremål! Vindusvask også, spør du meg. Sett deg i en god stol, les en bok og slapp av! Neida, selvfølgelig gjør du som du selv vil, jeg skjønner bare ikke poenget, når du heller kan nyte en feriedager i fred og ro. Anonymkode: b7762...d41
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #42 Skrevet 21. desember 2020 Jeg trodde jeg bar nesten ferdig, så ringte telefonen med beskjed om at mannen var nærkontakt og måtte i karantene. Dermed blir det en del ekstra. Den delen av opplegget som foreldrene mine skulle stått for utgår da selvfølelig. Dermed blir det en del ekstra handling og matlaging. Desuten må jeg overta de fleste oppgavene mannen skulle gjort. Anonymkode: 6716b...23c
Polly-Esther Skrevet 21. desember 2020 #43 Skrevet 21. desember 2020 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Hvem er det som skal feire jul i skuffer og skap? Fullstendig unødvendig gjøremål! Vindusvask også, spør du meg. Sett deg i en god stol, les en bok og slapp av! Neida, selvfølgelig gjør du som du selv vil, jeg skjønner bare ikke poenget, når du heller kan nyte en feriedager i fred og ro. Anonymkode: b7762...d41 Det ene utelukker jo ikke det andre. Du trenger ikke å bekymre deg for om jeg slapper av eller leser bok, jeg får til begge deler helt fint. Og du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for om du feirer jul med skitne vinduer og rotete skap. God jul!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #44 Skrevet 21. desember 2020 Polly-Esther skrev (38 minutter siden): Det ene utelukker jo ikke det andre. Du trenger ikke å bekymre deg for om jeg slapper av eller leser bok, jeg får til begge deler helt fint. Og du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for om du feirer jul med skitne vinduer og rotete skap. God jul! Takk, i like måte! Anonymkode: b7762...d41
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #45 Skrevet 22. desember 2020 Har igjen å kjøpe juletre, litt vask, pakke inn 2-3 gaver. Ellers er alt handlet inn frem til 28 desember av mat osv. Må lage medisterkaker! Anonymkode: 39815...2ff
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #46 Skrevet 22. desember 2020 Njæ.. mye som ikke ble som tenkt. Jeg har vært syk i snart to uker, men rakk akkurat å bli ferdig med gavene. Mannen har tatt seg av barn og hjem, og han har stått for handling. Jeg har bakt litt, men har ikke blitt så mye som planlagt. Og to ungene har havnet i karantene, så besøk blir det ikke uansett, så da ble alle kakene til oss😁 God jul🥰 Anonymkode: f7a4a...ed3
*Lissi* Skrevet 22. desember 2020 #47 Skrevet 22. desember 2020 Skal vaske over gulvene og små rydde litt. Pluss en tur på butikken å handle inn litt melk og pålegg. Resten er i boks. God jul alle sammen 🎄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå