Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Her ligger jeg på sofaen, med foten i været. Har skadet ankelen. Føler likevel ikke noe stress, for for en gangs skyld er huset ryddig og rent fra kjeller til loft. Gavene er ferdigkjøpt og pakket inn. Mesteparten av maten er i boks. Jeg har pusset sølv, og hatt på julesengetøy. Treet står og venter på å bli satt på stua lille julaften. Det som gjenstår er å stryke finskjortene, handle litt mer, forberede julemiddagen og pynte treet og stua sammen med ungene på lille julaften. Hvordan står det til hos dere? Anonymkode: 8b737...312
Glitrerose Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Her gjenstår julegaven til den vanskeligste personen, krydre ribba og vaske gulv i 1. etg. Så vi er egentlig klar til jul. Også pynte, så klart God bedring!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Tusen takk😊 Anonymkode: 8b737...312
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Huset er ryddet og vasket, alle gaver er kjøpt inn. Julematen er for det meste kommet seg i hus, treet er kjøpt inn og akklimatiserer seg. Jeg vet hvor julepynten er Gleder meg til noen rolige dager før jul. Anonymkode: fe14d...800
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Ferdig nok. Anonymkode: b7762...d41
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Nei, men det går SÅ fint allikevel.. 😊 Anonymkode: d45d1...ee7
Bjæk Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Har omtrent ikke gjort en skit. En av de få tingene jeg har gjort er å sørge for at gavene er kjøpt inn, det gjenstår kun å lage til pengegaver til de som ønsker seg det. Ellers er treet satt opp, men ikke pyntet ferdig. Huset er totalbombet og det er ikke kjøpt inn en matbit. Ja, og så har vi bakt fire brett pepperkaker av ferdigdeig fra butikken. Noen som har lagt lista lavere enn dette? 😂😁 Til mitt forsvar skal vi reise bort i julen, så lenge alle holder seg koronafriske. Hvis ikke er vi in deep shit, for å si det sånn.
skinnfilla Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 Nja, gaver og mat er i hus. skal jobbe i morgen, tirsdag blir det litt vasking og matlaging. jobber til kl 15 på julaften , så må forberede endel på lille julaften😅
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 Juletreet er pyntet;ribben og tilbehør er kjøpt inn. Gjenstår å kjøpe 3 gaver,kjøpe inn litt julebrus og enda litt mer godteri til julestrømpen. Å må snart finne ut om dressen til 9 åringen passer 🤔 Anonymkode: c4fae...c85
tante grusom master of law Skrevet 20. desember 2020 #10 Skrevet 20. desember 2020 Alle gaver er kjøpt inn og treet er pynta. Maten handles inn ila uka. Baking av to slag skjer ila uka. Vasking og rydding skjer på onsdag. Stresser overhode ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #11 Skrevet 20. desember 2020 Skiftet på senger til jul allerede, er det noe jeg vil ha rent til jul er det jo sengene, skal du bytte en gang til? Anonymkode: 50554...aad
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #12 Skrevet 20. desember 2020 Nesten. Alle gaver er i hus, men jeg må pakke dem inn og levere dem ut. Utleveringen er lille julaften. Kort og gaver som skulle sendes er sendt. Juletrærne er hugget og står i boden. Juleblomstene står i krukkene sine. Jeg har bakt ca 20 slag. Juleveden er hugget. Sølvet er pusset, gardinene vasket, girlandere er bunnet og skapene ryddet og vasket inni. Det som står igjen er å vaske sofatrekket og putene. Vaske to dyner. På badet skal tak og vegger vaskes. Kobber og messing skal pusses. Vi må kjøpe noen baterier til julebelysningen og ta en siste handling med frukt og ferskvarer. Bunsdskjortene skal strykes og en haug duker rulles. Det er egentlig bare småjobber som går fort å få ferdig. Til slutt må vi selvfølgelig vaske gulv, skifte på sengene, lage maten til julaften og pynte på lille julaften, men jeg ligger godt an. Fordelen med korona er at det blir god tid til å ordne ting hjemme. Ingen julebord, venninnetreff, skoleavslutyninger eller lonserter som stjeler kvelder. Jeg har ikke hatt så god tid siden før jeg fikk barn. Anonymkode: 6716b...23c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Skiftet på senger til jul allerede, er det noe jeg vil ha rent til jul er det jo sengene, skal du bytte en gang til? Anonymkode: 50554...aad Tar av, vasker, hiver i tørketrommel og tar på igjen når jeg føler det er på tide med skift. Skjer 1-2 ganger pr uke. Men nå er det vanlige vasket opp og lagt vekk, så det blir ikke noe rot av det😁 Anonymkode: 8b737...312
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #14 Skrevet 20. desember 2020 Har igjen en gave, innpakking, sølvpuss, stryking og litt handling, samt karamellpudding og julemiddag. Tok husvask og vindu i dag, men må selvfølgelig vaske badene og kjøkkenet på nytt, samt skifte på sengene. Anonymkode: f893b...964
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #15 Skrevet 20. desember 2020 Har kjøpt gaver og reis hjem til mor og far. Her blir vi i 14 dager 😊🎄😁 Anonymkode: 3faf6...719
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #16 Skrevet 20. desember 2020 Må vaske over gulv og bad, skifte på senger, vaske soverom og bake litt. Treet pyntes 23.desember. Og skifte ut adventsduken med en juleduk. Har også igjen litt mat å handle inn. Mye mat er på plass, slik som julematen, huset er pynta, gaver er kjøpt inn og de fleste som skal leveres er levert. Krysser bare fingra for at vi holder oss friske og slipper karantene, så er vi klar for jul 🤶 Anonymkode: 7a2b8...e96
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #17 Skrevet 20. desember 2020 Mangler en gave. Kjøpt inn pinnekjøtt, men ikke noe mer. Må altså storhandle. Har bakt 4 slag, og flere blir det ikke. Jobber mandag-onsdag, så husvask og pynting skjer på kveldstid, og hele familien må bidra. Juletre må kjøpes. Noen få gaver må pakkes inn. Men skal prøve å ikke stresse. Ungene har ikke godt av en stressa mamma. Anonymkode: 36684...202
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Skrevet 20. desember 2020 Har kun igjen det som må gjøres rett før: Vaske gulvene og badet og tilberede maten. Og legge pakkene under treet da, det må jo gjøres etter gulvvasken. 😛 Anonymkode: 3385c...5ad
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #19 Skrevet 20. desember 2020 Grøss, blir ferdig med bakst i dag, men må vaske. Må og handle ( med unntak av polvarer, der er vi i boks bokstavelig talt...) Gaver er og så og si ferdig. Skal på jobb i m, men har fri tirs og ons. Anonymkode: 85c0c...89c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #20 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nesten. Alle gaver er i hus, men jeg må pakke dem inn og levere dem ut. Utleveringen er lille julaften. Kort og gaver som skulle sendes er sendt. Juletrærne er hugget og står i boden. Juleblomstene står i krukkene sine. Jeg har bakt ca 20 slag. Juleveden er hugget. Sølvet er pusset, gardinene vasket, girlandere er bunnet og skapene ryddet og vasket inni. Det som står igjen er å vaske sofatrekket og putene. Vaske to dyner. På badet skal tak og vegger vaskes. Kobber og messing skal pusses. Vi må kjøpe noen baterier til julebelysningen og ta en siste handling med frukt og ferskvarer. Bunsdskjortene skal strykes og en haug duker rulles. Det er egentlig bare småjobber som går fort å få ferdig. Til slutt må vi selvfølgelig vaske gulv, skifte på sengene, lage maten til julaften og pynte på lille julaften, men jeg ligger godt an. Fordelen med korona er at det blir god tid til å ordne ting hjemme. Ingen julebord, venninnetreff, skoleavslutyninger eller lonserter som stjeler kvelder. Jeg har ikke hatt så god tid siden før jeg fikk barn. Anonymkode: 6716b...23c Å du hellige jul. Anonymkode: a1606...414
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #21 Skrevet 21. desember 2020 Har ikke fått bakt noen ting enda. Skal bake 2 kaker, 2 småkaker og lage karamell i morgen når den siste votten endelig er ferdig. Inn i mellom bakingen må jeg få hentet de siste pakkene og få handlet til jul. Pyntinga tar vi på kvelden lillejulaften. Har full jobb og stort sett overtid hver dag frem til jul. Men føler jeg har kontroll, og jeg er jo ferdig med alt de kjedelige. Anonymkode: f50c9...cfd
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #22 Skrevet 21. desember 2020 Vi feirer ikke jul. Anonymkode: 47adc...021
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #23 Skrevet 21. desember 2020 På ingen måte. Vi har ikke vasket, men det er mannens jobb, så det stresser ikke meg. Mangler pepperkakene. Og noe matkjøp. Og en del gaver. Og mye pynting. Jobber frem til julaften. Men det betyr at alt er som vanlig. Er ikke stressa. Anonymkode: efcac...2fa
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #24 Skrevet 21. desember 2020 Alt er i rute. Vi vasker gulvet kvelden lille julaften og så skal vi handle på kvelden den 22. Det viktigste er handlet inn av mat da. Mannen har ikke kjøpt gave til meg. Erfaringsmessig så vet jeg at jo nærmere jul han handler gave til meg jo dyrere gave, så nå håper jeg på ny iPhone. 😂😂😂 Anonymkode: 8a1ac...fde
sug lut Skrevet 21. desember 2020 #25 Skrevet 21. desember 2020 (endret) Kjøkkenet skal vaskes ned, og noen gaver skal leveres (men det er jo ikke jobb, det er del av kosen før jul å reise rundt og levere). To rom er ikke pyntet ennå. Ellers er alt klart, tror jeg - det er rent nok, ryddig nok og fullt nok av pakker og mat, "nok" er stikkordet. Glemte at jeg skal pusse sølv og stryke damaskduk og tilhørende servietter. Men alt det er også koselig, ikke styrete og plagsomt. Endret 21. desember 2020 av sug lut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå