Gå til innhold

Nå orker jeg virkelig ikke mer!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset ser ikke ut.
Mangler flere kaker å bake.
Har ikke en gang begynt på pålegget jeg skal lage.
Var ute for å få takt i gaver i kveld, og fikk bare tak i halvparten, og mange flere enn de som stod på listen gjenstår.
Og det er så forferdelig mange gaver jeg skal ha.
Alle besteforeldrene på begge siden har gått fra hverandre, og sender penger vi skal kjøpe gaver til ungene for siden "vi kjenner dem best" - de gidder ikke.
Jobber fult og skal jobbe til og med lille julaften.
I tillegg er det diverse som ønsker å møte meg på kafe med god avstand før jul, så dem må det handles blomster til før man møtes, og de dagene må jeg jobbe litt på kvelden siden det tar et par timer på formiddagen. 

Sitter i bilen på vei hjem, er utslitt allerede, på gråten siden jeg ikke vet hvordan jeg skal komme i mål til jul.

Så begynner X antall alarmer å pipe i bilen, antispinn failur, ABS failur og en til jeg ikke husker hva var....

Nå sitter jeg bare her og gråter :(

Anonymkode: 2cb8f...547

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, nå må du bremse! Nei, du må ikke kjøpe for alle, nei du må ikke møte på cafe og nei alle må ikke ha blomster. Dette er jo bare tull.

Anonymkode: c092a...1c2

Skrevet

Har ikke vært i en butikk andre enn matbutikken de siste 2 månedene. Bestiller alt hjem. Kunne ikke det lette stresset litt? De fleste leverer varene på 1-3 dager. Veldig enkelt :) Avlys besøk før jul, si du ikke har tid. Tilby og møtes i romjulen :) 

Anonymkode: 2bfe2...a6d

Skrevet

Legg lista lavere. Mye godt pålegg og kaker å få kjøpt i butikken. Ta vanlig helgevask og tenk at rundvasken kan tas til våren når det er lysere🌞

Anonymkode: f368e...d94

Skrevet

Senk skuldrene. Pust. Ta et godt magedrag og tell til fire før du slipper lufta ut. Gjenta fem ganger. 
Begynn å si nei. Nei, dere får handle gavene selv. Nei, i år blir det ferdigkjøpt julepålegg. Nei, jeg rekker dessverre ikke kaffe. Og pust.

(Ang bilen, det er nok mest sannsynlig en hick up. Jeg har det sånn selv, og det kommer og går. Null stress, alt virker.) 

Lykke til. Og god jul!

Skrevet

Lage pålegg? Kjøpe gaver fra alle til alle? Møte masse folk på kafé når du ikke har tid? Hvorfor gjør du dette? 

Anonymkode: 3bf1a...85c

Skrevet

Det blir jul selv om du ikke lager pålegg og julekaker, kjøp det i butikken. Hvis ikke ungene er veldig små, så sett de i gang. De kan rydde og vaske endel i huset. Er du alene, eller har du en samboer? Har du det, så må den personen og trå til. Og få for guds skyld bilen inn på verksted så du ikke ødelegger noe så det blir veldig dyrt. Si til besteforeldrene at det er uaktuelt at du skal kjøpe gavene, gi de noen tips og si de får kjøpe de selv (med mindre de ikke er i stand til det, og da mener jeg ikke fordi de ikke gidder).

Anonymkode: 504ec...2f6

Skrevet

Enig med de andre. Øv deg på å si nei. Nei, jeg handler ikke julegavene for dere. Nei, jeg har ikke tid til å møte dere på kafe, jeg jobber. 

Pålegg kan kjøpes ferdig. 

Hele familien må bidra med rydding. 

Sett noen skåler med grønnsåpe og vann i krokene så dufter det julerent og godt i huset.

Kaker kan også kjøpes ferdig. Eller man kan kutte ut noen sorter. Min mor kaller julekakene for inn-og-ut-kaker: Inn på stua, ut på kjøkkenet, inn på stua, ut på kjøkkenet. 

Skrevet

Slå sammen pengene du skal handle for og kjøp en stor ting.

Si nei takk til cafee i arbeidstiden.

Kjøp ferdig pålegg.

Spør noen venner om dere skal samarbeide om kakene.

Sett mannen i arbeid. Jeg regner med at du har en siden du skriver "vi.

Du har god tid til jul. Sett deg ned med mannen og bli enige om hvem som skal gjøre hva og når og hva dere egentlig ikke trenger å gjøre.  Ta en telefon til bilverkstedet i morgen. Forhpentligvis er det noe som er enkelt å fikse.

Anonymkode: 7dbec...e35

Skrevet (endret)
Superdolly skrev (6 minutter siden):

Enig med de andre. Øv deg på å si nei. Nei, jeg handler ikke julegavene for dere. Nei, jeg har ikke tid til å møte dere på kafe, jeg jobber. 

Pålegg kan kjøpes ferdig. 

Hele familien må bidra med rydding. 

Sett noen skåler med grønnsåpe og vann i krokene så dufter det julerent og godt i huset.

Kaker kan også kjøpes ferdig. Eller man kan kutte ut noen sorter. Min mor kaller julekakene for inn-og-ut-kaker: Inn på stua, ut på kjøkkenet, inn på stua, ut på kjøkkenet. 

Enig! 

Senk skuldrene, eneste blomstene du kjøper i morgen er til deg selv fordi du fortjener det. Etter du har satt blomstene i vase tar du deg et glass vin og slenger beina på bordet!

Det er fortsatt to uker igjen, del ut oppdrag til mann og barn over hva som må gjøres og hva som må handles. Du må ikke gjøre alt, det blir jul med kjøpekaker, kjøpepålegg og vanlig helgevask. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Huset ser ikke ut.
Var ute for å få takt i gaver i kveld, og fikk bare tak i halvparten, og mange flere enn de som stod på listen gjenstår.
Alle besteforeldrene på begge siden har gått fra hverandre, og sender penger vi skal kjøpe gaver til ungene for siden "vi kjenner dem best" - de gidder ikke.
I tillegg er det diverse som ønsker å møte meg på kafe med god avstand før jul, så dem må det handles blomster til før man møtes, og de dagene må jeg jobbe litt på kvelden siden det tar et par timer på formiddagen. 

Sitter i bilen på vei hjem, er utslitt allerede, på gråten siden jeg ikke vet hvordan jeg skal komme i mål til jul.

Så begynner X antall alarmer å pipe i bilen, antispinn failur, ABS failur og en til jeg ikke husker hva var....

Herregud, slapp av. Du har det ikke vondt. Er ikke synd på deg. 

Anonymkode: 0d01f...e69

Skrevet

Hvor gamle er ungene da? Store nok til å velge gaver for pengene selv etter jul? 

Skrevet

Hvorfor i all verden lage pålegg? Og kaker kan du da kjøpe hos bakeren! Og venner kan du møte på nyåret! Neimen ærlig talt!

Anonymkode: a1984...ad6

Skrevet

Kaker kan kjøpes, pålegg likeså,

Gi ungene de pengene som kommer fra besteforeldre i konvolutter, la de plukke seg ut selv på en tur i romjulen eller noe.

Besøk kan utsettes, vil du gjerne møte de trenger du absolutt ikke handle blomster til de! (Hvis du ABSOLUTT må; sjekk ut morgenlevering.no i stedet)

Ring verksted i morgen og få bilen på service.

Gaver du ikke fant i dag: ta deg en time eller to på kvelden, Google gavene du skal ha og Finn ut akkurat hvilke butikker de er i, eller kjøp de på nett (de fleste har også Klarna).

Rundvask til jul er oppskrytt, det er mørke tider, utnytt det! Er barna store nok kan de hjelpe til med å holde det ryddig, har du mann/dame bør den absolutt trå til.

Anonymkode: 8ea4e...8b1

Skrevet

Gi ungene penger så får de handle selv på romjulssalg. Ikke ditt ansvar å handle for alle som ikke gidder selv. Kjøp pålegg og kaker. Bestill dagligvarer hjem. Bestill vaskehjelp. Takk pent nei til cafe. Du er helt på felgen men dere kan møtes på nyåret. Gå hjem og se en julefilm og spis en pepperkake etter jobb i morgen. Grandis er grei middag i førjulstiden. 

Anonymkode: 0d920...45b

Skrevet

Mannen kommer hjem 22. desember, jobber.
Tror jeg takker nei til kafebesøk ja.
Ungene er 4-14 år, og penger fra besteforeldrene har vi allerede fått.
Snakket med mamma, får lånt bilen hennes.
Husket etterhvert at vi har hatt den feilen før, da var det bare en sikring som hadde gått, sjekker manualen i morgen etter jobb.
Pålegg må jeg lage, jeg lager to typer, det samme gjør mamma og min søster og så bytter vi slik av vi tilsammen får 6 typer hver oss.
Godt poeng det med vaskingen, skal likevel ta en sjau i helgen siden vi får besøk på mandag da det ene barnet har bursdag.

Ja, jeg er på felgen, lurer på om jeg skal få eldste til å stå opp med minste en morgen i helgen slik at jeg får sovet litt.

HI

Skrevet

Men da må du da faktisk bare ta deg sammen og begynne å bruke hodet!

Nei, du må ikke lage pålegg og kaker. Nei, du må ikke kjøpe gaver for hele slekten. Nei, du må ikke møte folk i arbeidstiden. 

Du må gro deg noen baller og sette krav til de rundt deg. 

Støtter Nilsen sitt forslag om blomst til deg selv og bena på bordet i morgen. Sett deg med mannen og lag en liste  over det som skal gjøres og fordel med hard hånd. Gjør han ikke sin del, synd, da blir det ikke xxxx til jul i år. 

Ingen takker deg for å drive rovdrift på deg selv. 

Skrevet

Senk skuldrene TS, kjipt å få hjerteinfarkt før jul :klem:Det er når jeg ser slike poster at jeg er glad jeg aldri blir den perfekte husmor (og hvem har forresten avgjort hva som utgjør den perfekte husmor)! Det er kanskje et par hybelkaniner her, men jeg sitter i det minste ikke og griner fordi jeg er utslitt. Gavekjøp er kuttet til beinet (men, jeg har en relativt liten nær familie, det hjelper selvfølgelig). Vil noen gi gave til ungene får de kjøpe selv, eller gi penger.

Ungene er happy med kjøpekalendre. Stresset litt over et par fotogaver som måtte bestilles, det gav ikke mersmak 😅. Laget julekort når jeg likevel holdt på, hyggelig for de eldste i familien akkurat i år. 

Eksen kjøper til sin side, jeg til min (samme da vi var sammen). Bestiller det meste på nett (før corona var det mye opplevelser og årskort). Baker nesten ikke da jeg har et bittelite kjøkken, kjøpekaker og -pålegg går helt fint! Det smaker sikkert enda bedre hjemmelaget, men det er bare ikke verdt stresset om man ikke elsker å holde på. 

Hovedinnsatsen gjøres 1.12. når huset julepyntes (da går alt opp, inkl treet, ungene hjelper) og 24.12. med full julemiddag (pinnekjøtt og ribbe, men de lager seg jo stort sett selv). Vi stikker som regel og står skøyter før mat, superkoselig tradisjon (vi feirer fortsatt sammen). Hadde det gått an å spise ute julaften hadde vi nok gjort det (vi gjorde det på ferie forrige jul, alle elsket det).

Akkurat nå ser huset bomba ut (eldstebarnet har pakket gaver 😂😂), må gjøre en liten innsats innimellom hjemmekontor i morgen. 

Anonymkode: 453fc...4ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Husket etterhvert at vi har hatt den feilen før, da var det bare en sikring som hadde gått, sjekker manualen i morgen etter jobb.
Pålegg må jeg lage, jeg lager to typer, det samme gjør mamma og min søster og så bytter vi slik av vi tilsammen får 6 typer hver oss.
Godt poeng det med vaskingen, skal likevel ta en sjau i helgen siden vi får besøk på mandag da det ene barnet har bursdag.

Ja, jeg er på felgen, lurer på om jeg skal få eldste til å stå opp med minste en morgen i helgen slik at jeg får sovet litt.

HI

Fjortenåringen kan brukes til mye. I tillegg til å ta de små en morgen kan hn bidra med å vaske og rydde. Hn kan være med og handle og syns sikkert det er stas å få ansvar for å kjøpe noen av gavene til småsøsknene. 

Nei, du må ikke lage pålegg i år. Du gir beskjed nå, i god tid, at i år har du ikke kapasitet til dette. 

Hva med vaskehjelp en gang før jul? Ta julevasken den 21 så er alt klart til å pynte når mannen kommer hjem. 

Skrevet (endret)

Du må ikke lage pålegg, i år ble det "bare" fire sorter. Gavene fra familien hadde blitt i en konvolutt, når de ikke gidder å handle eller sende i posten så får det bli sånn. 
Det er hyggelig å møte venninner, men ikke på den måten du skisserer, da er det kun en energityv. 

Hvor hyggelig blir jula når mor er på felgen og er i ferd med å smelle i veggen? 

Hvis dette var ei venninne, hva ville du sagt til henne? Ville du ha rådet henne til å kjøre full rovdrift som du gjør nå? 

Sier det igjen: Det blir jul selv om alt ikke er perfekt. Støtter forslaget om vaskehjelp før jul. Det gjør vi, og det er verdt det! 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Gavekort/penger til de eldste (fra besteforeldre. Ta deg et glass vin og bruk netthandel på resten (kjøpesenter er jo oppskrift til stress). Julekaker kjøpes. Pålegget forstår jeg at er tradisjon, men husk det skal også være kos. 

Du er mer en bra nok, tro meg. 

Skrevet

Her lager vi kun de kakene vi har lyst til å lage, i år blir det pepperkake (med ferdig deig) og lussekatter. De spises i førjulstiden. Ellers er det vanlig helgevask. Vårt fokus er på kos og hygge sammen med barna.

Anonymkode: 6fc48...4b0

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

HI

Men da vil du ikke ha det noe annerledes, ingen grunn til å leke martyr

Anonymkode: 504ec...2f6

Skrevet

Kanskje en digresjon, men når ble det opplest og vedtatt at foreldrene (i praksis mor) skal handle til barna sine på vegne av  besteforeldre, og gjerne andre, som slipper unna med å bare vippse over penger? Ser tendensen både i vår familie og hos andre. Det er både frekt og usjarmerende.

Anonymkode: 4db6a...eb8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Huset ser ikke ut.

❤️

Anonymkode: 06568...326

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...