Gå til innhold

Julekakene dere baker, når spises de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser ikke baksten før julaften. 

Anonymkode: 67933...83c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I desember. 😊

Synes kakene er best før jula begynner. I jula er eg konstant mett av god mat, twist, marsipan og sjokolade. 😁

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Vi smker på baksten den dagen vi lager den. Deretter legges den bort til lille julaften på kvelden. Det hender rett som det er at noen sniker litt i boksene, men offesielt er det ikke lov 😁.

Anonymkode: b913d...d91

Hahaha, samme her! Offisielt" er det ikke lov å spise før jula kommer, men sniksmaker litt alle mann gjennom desember. Ungene syns det et sååå gøy å få en "hemmelig" pepperkake!

Anonymkode: b78b3...664

Skrevet

laget forrig helg alle er borte :) skal bake neste helg også, da sparer vi litt til jul :)

Anonymkode: 203a7...488

Skrevet

Når "alt" plutselig er borte, hvor mye (lite) baker dere? Jeg har så langt bakt (foruten vanlige brød): 4 julebrød, 60 rundstykker, 90 kanelboller, 20 gammeldags lefse, 30 mørlefser, 6 porsjoner smultringer, 1 porsjon krumkaker, 1 porsjon engelsk kjeks, 2 porsjoner serinakaker, 1 porsjon berlinerkranser, 4 porsjoner kakemenn, 1 porsjon pepperkaker, 2 porsjoner brune pinner, 4 porsjoner Maryland cookies, 2 porsjoner nøttetopper. 

Her smaker vi, men eter jo ikke opp julekakene!

Anonymkode: 05f1f...bba

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Når "alt" plutselig er borte, hvor mye (lite) baker dere? Jeg har så langt bakt (foruten vanlige brød): 4 julebrød, 60 rundstykker, 90 kanelboller, 20 gammeldags lefse, 30 mørlefser, 6 porsjoner smultringer, 1 porsjon krumkaker, 1 porsjon engelsk kjeks, 2 porsjoner serinakaker, 1 porsjon berlinerkranser, 4 porsjoner kakemenn, 1 porsjon pepperkaker, 2 porsjoner brune pinner, 4 porsjoner Maryland cookies, 2 porsjoner nøttetopper. 

Her smaker vi, men eter jo ikke opp julekakene!

Wow! Jeg baker litt mindre, for å si det sånn. 1/2 porsjon pepperkaker og 1/2 porsjon mørdeigskranser. Jeg skal lage kokosmakroner også, og det er mulig jeg klinker til med en hel porsjon der. 

Vi skal også lage pepperkakehus, men det blir nok ikke før rett før jul.

Skrevet
Spurvugla skrev (10 minutter siden):

Wow! Jeg baker litt mindre, for å si det sånn. 1/2 porsjon pepperkaker og 1/2 porsjon mørdeigskranser. Jeg skal lage kokosmakroner også, og det er mulig jeg klinker til med en hel porsjon der. 

Vi skal også lage pepperkakehus, men det blir nok ikke før rett før jul.

Oj! Det var lite!! Vi har også pepperkakehus, men det regnes ikke som julebakst her

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.12.2020 den 8.14):

Vi smker på baksten den dagen vi lager den. Deretter legges den bort til lille julaften på kvelden. Det hender rett som det er at noen sniker litt i boksene, men offesielt er det ikke lov 😁.

Anonymkode: b913d...d91

Omlag slik her og, men ungane får gjerne noko med seg i matboksen siste dag på skulen eller på juleavsplutning. I år har eg laga cookies med havre og sjokolade, og der har det minka fort medan den stod på lageret, så no har mannen fått i oppgåve å gøyme boksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...