Gå til innhold

Karantene og kjøpesenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med barnet, hun er i karantene. Er det lov å gå på kjøpesenter når man er i karantene om en holder avstand?

Storebror har bursdag i morgen.

Anonymkode: 47118...60d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er i karantene, så skal hun være hjemme.

Skrevet
gale damen skrev (4 minutter siden):

Hvis hun er i karantene, så skal hun være hjemme.

Det står i skrivet at hun kan være i butikk etc hvis det holdes avstand.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det står i skrivet at hun kan være i butikk etc hvis det holdes avstand.

Ikke kjøpesenter, matbutikk og apotek hvis det er eneste løsning for å skaffe medisiner og mat. 

Anonymkode: b863b...752

Skrevet

Selvfølgelig ikke ! Matbutikk og apotek til nød 

Anonymkode: 0c844...fdb

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Er alene med barnet, hun er i karantene. Er det lov å gå på kjøpesenter når man er i karantene om en holder avstand?

Storebror har bursdag i morgen.

Nei for faen. Du skal kun holde deg inne i eget hjem eller være ute i naturen mange meter unna andre

Anonymkode: 303d2...b65

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ikke kjøpesenter, matbutikk og apotek hvis det er eneste løsning for å skaffe medisiner og mat. 

Anonymkode: b863b...752

Og det er det ikke snakk om når det er barn... 

Skrevet

Og her er årsaken til at man ikke klarer å slå ned smitten. Reglene og avstand og sånt gjelder nok kun for de andre - for MEG kan det nok gjøres unntak.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og det er det ikke snakk om når det er barn... 

Hvis man er virkelig tom for mat eller medisiner, er alene med barn og ikke har mulighet for å ordne det på en annen måte er det lov å ta med et lite barn som ikke kan være alene. Her i Asker er det aldri nødvendig. Vi har både hjemlevering og butikker vi kan ringe og så plukker de varene slik at vi bare kan hente posene og betale, men det kan finnes noen steder der det ikke er slike tilbud.

Anonymkode: 7fafd...90d

Skrevet

Man reiser da selvfølgelig ikke på kjøpesenter når man er i karantene!

Er barnet for lite til å være alene, og eneste mulighet for å få tak i mat og medisiner er en tur på butikken, så kan det være med. Men de aller fleste klarer å få tak i mat og medisiner uten å ta med barnet altså.

Kjøpesenter er helt uaktuelt.

Anonymkode: a0a64...da0

Skrevet

Nei, det er ikke greit å gå på kjøpesenter med et barn som er i karantene!

Trenger du gaver er det mange butikker som opererer med "klikk og hent", da ligger varen klar til deg i kassen og du bare henter og betaler. 

Storebror passer lillesøster mens du henter gaven. 

Anonymkode: 7dda9...86f

Skrevet
gale damen skrev (47 minutter siden):

Og her er årsaken til at man ikke klarer å slå ned smitten. Reglene og avstand og sånt gjelder nok kun for de andre - for MEG kan det nok gjøres unntak.

Dette!

Skrevet
frk Nilsen skrev (3 minutter siden):

Dette!

Man måå ikke på kjøpesenter altså! Må man kjøpe gave til storebror så kan de aller fleste klare å løse dette uten å bryte karanteneregler 

Skrevet

Nei!!!

Dere klarer å ikke dra på kjøpesenter disse ti dagene hun må være i karantene. Må du handle noe, gjør det på nett. Vi som jobber i butikker har også lyst til å feire jul med familie, ikke sitte hjemme i karantene eller være syke. Noen av oss er også i risikogruppa eller har barn som er det. Hold dete hjemme i disse ti dagene, det er ikke ett stort problem. 

Ikke rart smitten florer når folk ikke klarer å holde seg hjemme de få dagene de skal. Ikke rart dette tar lang tid før vi får kontroll på dette og kan leve livene våre mer som normalt igjen. 

Anonymkode: 74f54...d21

Skrevet

Håper du har skjønt det nå, HI, at dersom man er satt i karantene, så er man satt i karantene. Reglene gjelder ikke bare for alle andre, de gjelder for deg og dine også. 

Anonymkode: a968b...610

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Håper du har skjønt det nå, HI, at dersom man er satt i karantene, så er man satt i karantene. Reglene gjelder ikke bare for alle andre, de gjelder for deg og dine også. 

Anonymkode: a968b...610

Man har lov å gå i matbutikk når man er i karantene, ikke bare om man holder på å dø av matmangel. Men om å gå på senteret er nødvendig nok, det er en annen ting. 

Anonymkode: b98e1...f18

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man har lov å gå i matbutikk når man er i karantene, ikke bare om man holder på å dø av matmangel. Men om å gå på senteret er nødvendig nok, det er en annen ting. 

Nødvendig nok? Jeg får grønne prikker av sånne som deg. 

At man har "lov" til å gå i matbutikken betyr ikke at man skal gjøre det.

Og hele kjøpesenterturen er jo absurd.

Jeg har lyst til å stikke deg i rompa med en gaffel.

Skrevet
gale damen skrev (16 minutter siden):

Nødvendig nok? Jeg får grønne prikker av sånne som deg. 

At man har "lov" til å gå i matbutikken betyr ikke at man skal gjøre det.

Og hele kjøpesenterturen er jo absurd.

Jeg har lyst til å stikke deg i rompa med en gaffel.

Ro deg ned da. Her er eneste apoteket i nærheten på senteret. Så om jeg er i karantene og trenger å få hentet noe der, så måtte jeg ha dratt dit. Men hadde jo ikke gått på et senter for å kjøpe nisseservietter liksom. Det er forskjellen på nødvendig og ikke nødvendig. Makan for ei surmaga dame du var da 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ro deg ned da. Her er eneste apoteket i nærheten på senteret. Så om jeg er i karantene og trenger å få hentet noe der, så måtte jeg ha dratt dit. Men hadde jo ikke gått på et senter for å kjøpe nisseservietter liksom. Det er forskjellen på nødvendig og ikke nødvendig. Makan for ei surmaga dame du var da 😂

Hi skal jo ikke på kjøpesenter for å gå på apotek, det er jo det det handler om.

Anonymkode: 4c927...1b7

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvis man er virkelig tom for mat eller medisiner, er alene med barn og ikke har mulighet for å ordne det på en annen måte er det lov å ta med et lite barn som ikke kan være alene. Her i Asker er det aldri nødvendig. Vi har både hjemlevering og butikker vi kan ringe og så plukker de varene slik at vi bare kan hente posene og betale, men det kan finnes noen steder der det ikke er slike tilbud.

Anonymkode: 7fafd...90d

HI skal handle gaver. Det er ikke mat eller medisiner.

Anonymkode: 1c67e...a7b

Skrevet

Men hva tror du karantene er ? Hvis du faktisk tror at du kan gå på et senter?

Anonymkode: f0b1c...15a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg er faktisk ikke surmaga - jeg er drittlei av å være hjemme hos meg selv. Jeg savner familien min, og et normalt liv, og på grunn av idioter som ikke begriper hva karantene betyr, så utsettes stadig det tidspunktet der det blir mulig å anta en normal hverdag. Hvis du var i karantene, så burde du ha ringt til apoteket og bedt dem om å komme ut til bilen din med den medisinen som var så livsviktig for deg.

Stay the fuck home!

Skrevet (endret)
gale damen skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg er faktisk ikke surmaga - jeg er drittlei av å være hjemme hos meg selv. Jeg savner familien min, og et normalt liv, og på grunn av idioter som ikke begriper hva karantene betyr, så utsettes stadig det tidspunktet der det blir mulig å anta en normal hverdag. Hvis du var i karantene, så burde du ha ringt til apoteket og bedt dem om å komme ut til bilen din med den medisinen som var så livsviktig for deg.

Stay the fuck home!

Farmasiet.no har kjapp leveringstid og du kan få bestilt reseptbelagte medisiner via min id. 

@gale damen Skulle sitere samme som du siterte... går litt fort i svingene. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet
gale damen skrev (23 minutter siden):

Stay the fuck home!

Jeg har da ikke vært noe sted eller vært i karantene , gi deg da. Du kan jo ikke lese. Men man kan ikke lage strengere regler enn som er fastsatt. Det er lov å gå i butikken. Sånn er det. Man må ikke, men det er lov.  
Du holder på å bli syk i hodet, så du burde kanskje Get the fuck out en tur. 

Skrevet

Her er jenta mi testet negativt, glemte å si det i all fart istad. Testet to ganger, ferdig med karantene i morgen. Vi har selvfølgelig ikke gjort noe som helst de andre dagene.

Jeg fant frem skrivet vi fikk, der stod det at det var tillatt med butikk, så jeg tok ho i vognen og gikk til Coop xtra. Der solgte de Lego, og morgendagen reddet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...