Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #1 Skrevet 7. desember 2020 Vi har invitert 4 venner til en liten sammenkomst i romjulen. Har hatt en tradisjon at vi rullerer, og nå var det altså vår tur. Jeg sendte ut en sms til folka, og så får jeg tilbakemelding om at de kommer dersom de får noen til å kjøre dem. De bor ikke så langt unna, men langt nok til å ikke kunne gå hjem. Vi har alle ordnet skyss til og fra hos de andre vi har vært hos, aldri vært noen problem. Man kan ta drosje om man ønsker det, ikke dyrt i det hele tatt. Når vi har vært hos de andre, har det aldri vært snakk om overnatting, og vi har heller ikke lagt opp til det. Vi har (store) barn hjemme og har heller ikke plass. Nå kjenner jeg litt på at det er forventet at jeg skal tilby losji, men har ikke lyst. Er det dårlig av meg å ikke gjøre det? Anonymkode: 17313...007
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #2 Skrevet 7. desember 2020 Da svarer du: så hyggelig. Da noterer jeg meg at dere kommer, så sier dere ifra om det ikke ordner seg likevel. Anonymkode: 25d98...ebe
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #3 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Da svarer du: så hyggelig. Da noterer jeg meg at dere kommer, så sier dere ifra om det ikke ordner seg likevel. Anonymkode: 25d98...ebe Jepp jeg gjorde det. Nå skrev hun andre at de kunne komme og overnatte hos dem, for de hadde plass.......:-/ Anonymkode: 17313...007
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #4 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jepp jeg gjorde det. Nå skrev hun andre at de kunne komme og overnatte hos dem, for de hadde plass.......:-/ Anonymkode: 17313...007 Så bra. Da ordnet det seg. 👍 Anonymkode: 25d98...ebe
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. desember 2020 #5 Skrevet 7. desember 2020 (endret) Hvis man inviterer til sammenkomst og overnatting, så er det jo en ting. Men å plutselig ville sove over fordi de ikke får sjåfør, er latskap. Iallefall når ikke har invitert til det selv. Hvordan vet de at de ikke får sjåfør så lang tid i forveien? Endret 7. desember 2020 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #6 Skrevet 7. desember 2020 Sommerkroppen 2029 skrev (5 minutter siden): Hvis man inviterer til sammenkomst og overnatting, så er det jo en ting. Men å plutselig ville sove over fordi de ikke får sjåfør, er latskap. Iallefall når ikke har invitert til det selv. Hvordan vet de at de ikke får sjåfør så lang tid i forveien? De har jo ikke bedt om å få sove over, bare tatt et lite forbehold om at de må få ordnet seg transport. Hva er problemet? Anonymkode: b6844...87b
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. desember 2020 #7 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): De har jo ikke bedt om å få sove over, bare tatt et lite forbehold om at de må få ordnet seg transport. Hva er problemet? Anonymkode: b6844...87b Ingen problem egentlig🤷♀️ Men som hi skriver, de har alle klart å komme seg hjem selv. Og man kan vel alltids ringe en drosje? Ved å skrive sånn, virker det jo som et stort hint om å få innlosjere seg.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #8 Skrevet 7. desember 2020 Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden): Ingen problem egentlig🤷♀️ Men som hi skriver, de har alle klart å komme seg hjem selv. Og man kan vel alltids ringe en drosje? Ved å skrive sånn, virker det jo som et stort hint om å få innlosjere seg. Jeg hadde ikke oppfattet det sån, bare at de måtte ta et lite forbeholdt for at noe kunne skjære seg. Anonymkode: b6844...87b
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #9 Skrevet 7. desember 2020 Synes hele problemstillingen er rar. Er det så strevsomt å ha noen på overnatting om man har plass? Her overnatter vi hos venner og de hos oss ved slike anledninger. Bare hyggelig det. Anonymkode: 9debd...0c1
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #10 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg hadde ikke oppfattet det sån, bare at de måtte ta et lite forbeholdt for at noe kunne skjære seg. Anonymkode: b6844...87b Hva kan skjære seg om man planlegger å komme seg hjem med taxi? Om de er for gjerrige til å betale taxi, men ikke kvir seg for å legge seg inn hos folk hadde jeg også blitt som hi, altså. Det er selvsagt noe helt annet om gjestene bor så langt unna at taxi blir uforholdsmessig dyrt, men det er ikke saken her. Anonymkode: e42c2...84c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #11 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Synes hele problemstillingen er rar. Er det så strevsomt å ha noen på overnatting om man har plass? Her overnatter vi hos venner og de hos oss ved slike anledninger. Bare hyggelig det. Anonymkode: 9debd...0c1 Vi har ikke plass. Og det som er litt merkelig, er at det aldri har vært et tema hos noen av de andre. Vi bor såpass nærme at alle har fint klart å komme seg hjem. En taxi koster kanskje 150,-, så nærme liksom. Var bare måten det ble svart på. Det er jo lenge til, så det burde ikke være noe problem å fikse til da. De har mange å spørre også. Anonymkode: 17313...007
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. desember 2020 #12 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Synes hele problemstillingen er rar. Er det så strevsomt å ha noen på overnatting om man har plass? Her overnatter vi hos venner og de hos oss ved slike anledninger. Bare hyggelig det. Anonymkode: 9debd...0c1 Men nå har jo ikke HI invitert til overnatting. Og det har heller ikke vært en vane når de andre har hatt det. Så jeg skjønner hvorfor HI stusser litt.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #13 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Vi har ikke plass. Og det som er litt merkelig, er at det aldri har vært et tema hos noen av de andre. Vi bor såpass nærme at alle har fint klart å komme seg hjem. En taxi koster kanskje 150,-, så nærme liksom. Var bare måten det ble svart på. Det er jo lenge til, så det burde ikke være noe problem å fikse til da. De har mange å spørre også. Anonymkode: 17313...007 Hvor langt er det snakk om da? det er jo gjerne hentetakst på natt så taxi blir fort dyrt selv om det ikke er langt. Vi bor en mil unna sentrum. 12 minutter med bil men likevel 400 kr i taxi på natt. Anonymkode: 18bec...c6f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #14 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor langt er det snakk om da? det er jo gjerne hentetakst på natt så taxi blir fort dyrt selv om det ikke er langt. Vi bor en mil unna sentrum. 12 minutter med bil men likevel 400 kr i taxi på natt. Anonymkode: 18bec...c6f Vel, det har jo vært likt for oss. Vi tok også taxi hjem fra dem sist. Anonymkode: 17313...007
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #15 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg hadde ikke oppfattet det sån, bare at de måtte ta et lite forbeholdt for at noe kunne skjære seg. Anonymkode: b6844...87b Jeg også. Hadde ikke tenkt tanken en gang. Skulle jeg tenkt noe, måtte det heller vært noe om at om de ikke fikk skyss, kunne de jo bare kjøre selv. Det er helt vanlig i våre kretser. Eller vært vanlig helt fram til nå, for nå begynner de fleste å få unger med lappen som får gjøre opp for alle gangene vi har kjørt dem rundt omkring. Og om de så mente å hinte om overnatting, så er vel ikke det noe problem heller. Det er bare å la være å ta hintet. Anonymkode: e70d3...533
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #16 Skrevet 7. desember 2020 Sommerkroppen 2029 skrev (6 timer siden): Ingen problem egentlig🤷♀️ Men som hi skriver, de har alle klart å komme seg hjem selv. Og man kan vel alltids ringe en drosje? Ved å skrive sånn, virker det jo som et stort hint om å få innlosjere seg. Jeg hadde ikke oppfattet det sånn i det hele tatt Anonymkode: cc712...22a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #17 Skrevet 8. desember 2020 I disse koronatider ville jeg oppfattet det stikk motsatt hi. Jeg ville tenkt at de har et forbehold om å komme seg hjem, fordi de ikke kan overnatte i år. Derfor kommer de bare hvis de får ordnet skyss. Når det er sagt hadde jeg aldri hengt meg opp i det. Kos at de kommer vel? Hvis ikke det er kos kan dere jo runde av tradisjonen og heller finne på noe annet. Anonymkode: f1dce...e34
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #18 Skrevet 8. desember 2020 Dere må ikke misforstå, de er greie folk. Det som går litt igjen, er at når det er noe vi drar igang eller inviterer til, så forventes alltid litt ekstra om dere skjønner. Anonymkode: 17313...007
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #19 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Vel, det har jo vært likt for oss. Vi tok også taxi hjem fra dem sist. Anonymkode: 17313...007 Selvfølgelig:) Men det er du som påpekte at det ikke var langt og at det kostet lite. Derav spørsmålet - som du forøvrig ikke har svart på:) Jeg synes taxi er helt greit og fair. Men jeg opplever også at ikke alle synes det er en kostnad de tar seg råd til Anonymkode: 18bec...c6f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #20 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Selvfølgelig:) Men det er du som påpekte at det ikke var langt og at det kostet lite. Derav spørsmålet - som du forøvrig ikke har svart på:) Jeg synes taxi er helt greit og fair. Men jeg opplever også at ikke alle synes det er en kostnad de tar seg råd til Anonymkode: 18bec...c6f I tillegg er det mange som ikke vil ta taxi nå på grunn av smittefare. Anonymkode: b6844...87b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #21 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig:) Men det er du som påpekte at det ikke var langt og at det kostet lite. Derav spørsmålet - som du forøvrig ikke har svart på:) Jeg synes taxi er helt greit og fair. Men jeg opplever også at ikke alle synes det er en kostnad de tar seg råd til Anonymkode: 18bec...c6f Nei men det er jo et valg man tar da. Velger man å ikke bruke penger på det, så er jo det helt ok. Anonymkode: 17313...007
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #22 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): I disse koronatider ville jeg oppfattet det stikk motsatt hi. Jeg ville tenkt at de har et forbehold om å komme seg hjem, fordi de ikke kan overnatte i år. Derfor kommer de bare hvis de får ordnet skyss. Når det er sagt hadde jeg aldri hengt meg opp i det. Kos at de kommer vel? Hvis ikke det er kos kan dere jo runde av tradisjonen og heller finne på noe annet. Anonymkode: f1dce...e34 Ikke kan overnatte iår? Har du lest hva jeg har skrevet? Anonymkode: 17313...007
Sommerkroppen 2029 Skrevet 8. desember 2020 #23 Skrevet 8. desember 2020 Egentlig er det mest rart å vurdere å ikke komme om de ikke får overnatte eller får sjåfør. En av dem kan vel kjøre? 😛
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #24 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei men det er jo et valg man tar da. Velger man å ikke bruke penger på det, så er jo det helt ok. Anonymkode: 17313...007 Absolutt. Det er vel derfor de har svar at det avhenger av om sender skyss. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du får det til å bli hinting om overnatting. og hvorfor i all verden vil du ikke svare på hvor langt det er?? Anonymkode: 18bec...c6f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2020 #25 Skrevet 8. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Absolutt. Det er vel derfor de har svar at det avhenger av om sender skyss. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du får det til å bli hinting om overnatting. og hvorfor i all verden vil du ikke svare på hvor langt det er?? Anonymkode: 18bec...c6f Tja vi snakker kanskje 1,5 mil. Ikke noe mer. Selvsagt er det hinting om overnatting 😄 Hvorfor kan ikke bare den ene kjøre da, om de ikke får skyss? Ved å skrive det sånn, så vitner det jo om at de begge vil drikke og at det derfor ville vært fint å bare sove over, så slapp de å spørre noen. I disse corona tider så anser jeg det ikke som greit å ha overnattingsgjester. Særlig når barn kommer hjem og sover utpå kvelden. Det har heller aldri vært aktuelt for noen av oss andre å hinte om noe sånt før. De som ikke har hatt skyss, de kjører selv. Om ikke du ser hintet, så er du nok en dårlig kandidat på det 😉 Anonymkode: 17313...007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå