Gå til innhold

Når legen nekter videre sykemelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja for det første jeg hadde orket var å lage et tulle tema om akkurat dette 😂😂😅😅 Jeg har 4. Uff godt det ikke var 5. Det holder med 4 😂🙈

Anonymkode: 7d166...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordbærblomst skrev (3 timer siden):

Jeg har vært innlagt flere ganger med migrene, så det stemmer dessverre ikke. 

Ellers er jeg enig i at han burde henvises videre 🙌🏼 Man får bedre hjelp når man kommer litt videre i systemet (basert på egen erfaring skal sies)

Min venninne ble sendt hjem fra legevakt flere ganger da hun hadde kraftige migreneanfall, ene gangen ville de ikke ta henne imot en gang. Vært på 2 ulike legevakter hos flere ulike leger, så dumt at det skal være så stor forskjell.

Anonymkode: 482d4...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 7.12.2020 den 20.13):

Nei, de skriver ikke ut for uker, knapt 3 dager, så må man gå til fastlege.

Man kan kun settes opp til en annen lege en fastlege hvis fastlegen har fullt og det er akutt. Dette høres ikke akutt ut da mannen har en sykemelding fra før av, og da blir det helt feil at en annen lege skal videreføre det. Sånn gjøres det der jeg jobber, men kan jo være annerledes andre steder, men det blir litt feil.

Og hvorfor skal han sykemeldes ut året? Og så bytte til ny lege igjen da, for videre sykemelding da eller? Høres litt rart ut.

 

Anonymkode: 7ec70...540

Da samboeren min tok ryggen, dro vi på legevakta. Fikk sykemelding 1 uke. 

Anonymkode: 4b847...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 7.12.2020 den 23.21):

Ja for det første jeg hadde orket var å lage et tulle tema om akkurat dette 😂😂😅😅 Jeg har 4. Uff godt det ikke var 5. Det holder med 4 😂🙈

Anonymkode: 7d166...272

Hvorfor vil du ikke svare på hvorfor mannen allerede har byttet fastlege to ganger i år og skal bytte nok en gang 1. januar? 

Anonymkode: e9594...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor vil du ikke svare på hvorfor mannen allerede har byttet fastlege to ganger i år og skal bytte nok en gang 1. januar? 

Anonymkode: e9594...e22

Det er jo lett å skjønne. De er ikke fornøyd med legene. Og som kronisk syk, altså mannen til hi har migrene, så merker man for om legen passer en selv. 

Har ikke migrene, men andre kroniske sykdommer. Om man i en sårbar situasjon møter på en legen man ikke føler seg ivaretatt av. Vil man ikke tilbake. Ofte når man er kronisk syk så kan man veldig mye om sykdommen selv og kjenner sin kropp best. 

Jeg har mange ganger måttet diskutere meg til de riktige prøvene for min ene kroniske sykdom. 3 leger (spesialister) på sykehuset som var ganske nedlatende første gang jeg møtte de. Men så ser de blodprøvene mine og er plutselig så hyggelige. Og vil finne ut hvorfor ting er som de er. Men det gjør de ikke. Samme har skjedd med vikarene til fastlegen også.

 

 Trenger absolutt ikke være noe galt med hi og mannen fordi de har byttet flere ganger

Anonymkode: 4b847...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Anonym bruker skrev (På 7.12.2020 den 23.21):

Ja for det første jeg hadde orket var å lage et tulle tema om akkurat dette 😂😂😅😅 Jeg har 4. Uff godt det ikke var 5. Det holder med 4 😂🙈

Anonymkode: 7d166...272

Hvordan går det med mannen din hi?

Anonymkode: 5773c...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...