Gå til innhold

Å være mange samlet på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen vår er 6 stykker og kan ha 10 gjester, altså Max 16.

de skulle egentlig vært hos bestemor og bestefar som er to stykker, de kan og ha 10 gjester altså Max 12. dermed måtte julaften flytte, selv om det er akkurat de samme folka. Det kjedelige er at bestemor og bestefar har mye mer plass.

og så kan jeg legge til at her vi bor er det omtrent ingen smitte. Hverken jeg, kolleger eller barna kjenner noen som har vært smitta eller i karantene.

Anonymkode: b72b7...7b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Beklager altså, men jeg forstår bare ikke? Hvorfor kan dere ikke være med og opprettholde reglene? Vi andre synes ikke det er noe mer festlig å være få, gå med maske eller smøre seg med antibac hundre ganger om dagen vi heller. Men vi gjør det for fellesskapet. Blir ekstra lei når jeg hører om slike tilfeller- øke fra 10 til 16 i en tid som dette? Det henger ikke på greip..

Anonymkode: e49c6...695

Hva snakker du om? De nasjonale retningslinjene er at man kan invitere 10 gjester to dager i løpet av julen. Vi er seks stykker og inviterer nøyaktig 10 gjester, altså blir vi 16 stykker. Vi bryter ikke noen regler. Vi bor i tillegg i en stor enebolig og vil fint kunne opprettholde 1 m avstand både under middagen og etterpå, f. eks  ved å bære opp to sofaer ekstra fra kjellerstuen og ommøblere litt i stuen. Håndsprit vil stå på bordet. Du må huske at noen familier er store, da blir det fort mange individer også. Det blir oss, mennens søster m/familie (de er også seks), svigers og oldeforeldre.

Anonymkode: ed6fc...88a

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Nei, i år blir dere 10.

Anonymkode: b569c...bfa

Det stemmer vel ikke? Man kan ha inntil 10 gjester to ganger i julen. Så en kjernefamilie på seks kan godt ha 10 gjester.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

"ommenan"?

Anonymkode: fc30b...f3b

Om hverandre 😅

Skrevet

Grunnet skilsmisse og dødsfall i familien de siste årene er vi nå bare 7 igjen på julaften, og jeg må innrømme det ikke er slik jeg liker det aller best. Vi koser oss masse vi som er, men skulle gjerne sett vi var flere. Håper jeg treffer en mann med mange barn så vi blir mange ❤️

Skrevet

Jeg har aldri feiret bare med kjernefamilien, og synes det høres stusselig ut. Vi feirer annethvert år med min og mannens familie.

Vi er alltid mange, mellom 15 og 20. Vi feirer hos mine foreldre det ene året, og hos oss året etter. Vi har god plass til alle begge steder, både rundt spisebordet, og i stua etterpå for kaffe, kaker og gaveåpning. Ingen krangler, alle synes det er koselig å se hva andre i familien får i gave, og jeg synes det er fantastisk når roen senker seg, vi voksne prater og spiller spill mens barna leker med nye leker.

I år har vi delt oss for å ikke bli så mange. Jeg skal "bare" feire sammen med mine foreldre, min egen familie på fem, og min brors familie på fire, totalt 11, inkludert vertene. (som er innenfor reglene, selv om mange her i tråden ser ut til å ha misforstått).
Resten av søskenflokken min og deres familier skal feire med annen familie, slik at smittevernreglene overholdes.

Anonymkode: 3bce0...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...