Gå til innhold

Husk julekortene, spesielt i år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har de første fire kortene dumpet ned i postkassen og er behørig lest og smilt av og satt opp på peishylla. Jeg kan ikke forstå hvordan det er mulig å se negativt på en så enkel skikk som julekort.

Anonymkode: 088ed...6ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I år sender vi ikke, sendte 20 stk i fjor. Fikk 3 selv. De 20 kortene kostet over 350,- å sende. Man må gi og ta og delta selv på tradisjonen for at julekort skal være koselig. 

Anonymkode: 3649f...275

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

I år sender vi ikke, sendte 20 stk i fjor. Fikk 3 selv. De 20 kortene kostet over 350,- å sende. Man må gi og ta og delta selv på tradisjonen for at julekort skal være koselig. 

Jeg bestilte 60 julekort i fjor og det var ikke nok. I år har jeg bestilt 80. Jeg kommer til å få mindre enn halvparten tilbake. Sånn er det. Ikke f*** om jeg gir meg. 

Anonymkode: 44490...aec

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Igjen, mange av dere vet prisen på alt og ikke verdien av noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg bestilte 60 julekort i fjor og det var ikke nok. I år har jeg bestilt 80. Jeg kommer til å få mindre enn halvparten tilbake. Sånn er det. Ikke f*** om jeg gir meg. 

Sånn skal det være!

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.12.2020 den 22.26):

Sender 30-40 hvert år. Mottar dessverre færre og færre. Synd om tradisjonen dør ut. Jeg blir skikkelig glad for ordentlig post i postkassen 😊

Anonymkode: 86101...3f4

Samme her! Er veldig koselig å få annet enn regninger og reklame i posten. Jeg sender hjemmelagde julekort som jeg lager ferdig i løpet av høsten. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har eendt ca 15 julekort de siste årene uten å få et eneste et selv, utenom et år da jeg plutselig fikk kort fra ordføreren. Det var litt pussig, men hyggelig.

Jeg sender kort og tenker at de som mottar dem har glede av det. Det har jeg hørt mange ganger ellers i året. De sender bare ikke moen hilsen selv. Et par av dem er i hvertfall så selvopptatte at de ikke tenker tanken på at de skal gjøre noe for å glede andre, men jeg kan jo offre så mye som et julekort selv for at de skal få en litt bedre dag.

Anonymkode: 9d1be...318

Skrevet

Får aldri og sender heller ikke

Anonymkode: c8109...794

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 6.12.2020 den 1.46):

Nei, hvorfor skal jeg det? Det er bare å være ufin. Tror de færreste kjenner genuin glede av å få et kort i posten. 

Anonymkode: 66958...960

Det hadde vært utrolig trist om de jeg sender julekort til ikke satte pris på det. Det er en liten jobb jeg gjør hvert år, for å holde litt kontakt med mannens storfamilie. Sender et julebrev om hva vi har gjort ila året og et kort. Det var gøy et par år, men det er ikke lenger for min skyld at jeg gjør det altså. 

Anonymkode: 674e7...198

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.12.2020 den 14.25):

Får aldri og sender heller ikke

Men da stiller du deg utenfor en av de positive gruppeaktivitetene i samfunnet. Har du råd til det? Er du deltakende nok i mange nok sosiale sammenhenger til å kaste vrak på en ekstra tilknytning til menneskeheten? Er alle rundt deg godt dekket med sosiale bånd så ingen, absolutt ingen, ville hatt glede av å få et lite julekort som sa at du tenkte på dem?

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Men da stiller du deg utenfor en av de positive gruppeaktivitetene i samfunnet. Har du råd til det? Er du deltakende nok i mange nok sosiale sammenhenger til å kaste vrak på en ekstra tilknytning til menneskeheten? Er alle rundt deg godt dekket med sosiale bånd så ingen, absolutt ingen, ville hatt glede av å få et lite julekort som sa at du tenkte på dem?

jeg brukte og sende 40-50 hvert år, fikk max 2-5 igjen ,da er det unødvendig og bruke så mye penger på det, andre året nå, skriver en julehilsen på facebook

• 4 uker senere...
Skrevet

Statusrapport på julekortene julen 2020 tilsier at det fremdeles er mye julekortglede der ute, både i å sende og å få. Endte vel på 30 ut og 21 inn, det er respektabelt og ikke minst er det 21 små punkter av glede. Julekorttradisjonene lever!😄

Skrevet

Jeg hører til dem som blir oppriktig glad for å finne kort i postkassen. Nå henger det en pen samling på kjøkkenveggen og de får henge der utover vinteren. 

Jeg gikk mange år uten å hverken sende eller få kort, men gode venner har fått tradisjonen opp og gå igjen og det er jeg så glad for. 

Holder ikke regnskap på hvor mange jeg sender eller får, det spiller så liten rolle. Det å sette seg ned med en bunke kort, adventslys tent og adresseliste gir meg skikkelig julestemning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...