KellyTaylor Skrevet 4. desember 2020 #26 Skrevet 4. desember 2020 (endret) For første gang på lenge så ble jeg faktisk glad da jeg hørte at Høie mente at vi kan komme til å få en normal sommer ❤️ Men her inne skal man ikke være glad for slikt må vite. Jeg ser frem til både "kjedelig" charter på komplekser og det genuine greske langt vekk hvor man lever seg inn i hverdagen. Samt jeg vil nedover svenskekysten igjen som vi alltid har tatt om sommeren Må si det gledes med en slik nyhet! Yamas Endret 5. desember 2020 av Admin Innlegget er ryddet for slettet sitat. Admin
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #27 Skrevet 4. desember 2020 KellyTaylor skrev (1 minutt siden): For første gang på lenge så ble jeg faktisk glad da jeg hørte at Høie mente at vi kan komme til å få en normal sommer ❤️ Men her inne skal man ikke være glad for slikt må vite. Jeg ser frem til både "kjedelig" charter på komplekser og det genuine greske langt vekk hvor man lever seg inn i hverdagen. Samt jeg vil nedover svenskekysten igjen som vi alltid har tatt om sommeren Må si det gledes med en slik nyhet! Yamas Yamas!!! Ja, ikke sant. Akkurat nå er alt utenfor riksgrensen eksotisk. Aldri har utlandet vært lenger unna. Sånn helt seriøst nå så hadde det vært magisk å bli møtt med et hyggelig kalimera fra både vaskedama på hotellet på kreta og han på bakeren på hjørnet i den bittelille byen på en øy nesten ingen har hørt om. Jeg hadde til og med klart å ikke irritere meg over kelneren på det kretiske strandhotellet som snakker til meg på svensk ♥️🇬🇷♥️
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #28 Skrevet 4. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Ok. Når jeg snakker om "syden" her inne er det fordi det er en oppfatning om at alle reiser utenlands er ferie og ikke et behov av noen art. Det flommer over i diverse kommentarfelt om egoister som bare "måtte til syden". Ingen reiser utenlands er nødvendig osv. Derfor skriver jeg at folk ikke ser forskjell på reiser. For enkelte er syden synonymt med å ligge på ei solseng og kun det. Noen har behov for å ligge på den solsengen. Her i denne tråden også skriver noen at dersom man vil besøke slektninger i utlandet så er det automatisk ferie og kos. Når jeg bruker ordet charter så er det fordi mange forbinder syden med charter. Charter er i bunn og grunn kun en sammensatt pakkereise. Det kan sånn sett være alle mulige reiser. Selv har vi på den måten reist på charterreiser mange ganger. Det finnes aktører som er spesielt flinke på de øyene vi elsker i Hellas. Det er gjerne kronglete å komme seg dit uten charter. Det går gjerne ikke fly direkte og man må mellomlande. Til vår favoritt øy må vi først fly til en by nedover i Europa og derfra til en storby i Hellas. Derfra må vi leie bil, kjøre noen timer og så ta ferje. Nå er det ingen operatører som har reiser dit lenger så nå må vi reise dit på egenhånd. Dyrere og tar lengre tid. Apollo har et fantastisk utvalg til det genuine Hellas med små hoteller som eies av lokale folk der. Null problem med det og bare for å ha sagt det så er det ofte både billigere og lettere å reise med et selskap. Apollo spesialiserer seg på det ekte Hellas og det elsker jeg. Poenget mitt i denne tråden er ikke at charter er feil men at reiser er mer enn strandparasoller og drinker. Her inne er man nesten en sviker hvis man av noen årsak har behov for å forlate riksgrensen. For ordens skyld så er det jeg ikke forstår med charterreiser er de som velger store komplekser som ikke støtter de lokale på stedet. Når det er sagt så er jeg fullt klar over over mine bastante meninger om bamseklubb og all Inc ferier. Jeg vet folk er forskjellige og liker forskjellige ferier. Jeg har absolutt vært lite forståelsesfull til dette. Akkurat nå har jeg full forståelse for at for mange så spiller det ingen rolle hvor man reiser så lenge man kobler av fra hverdagen Det var litt andre toner enn tidligere ja... Anonymkode: 42eb6...970
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #29 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Gleder meg til Corona er helt over jeg. Føler meg som en fange i eget hus. Må avlyse alt hele tiden. Jeg har svært ille allergi og astma, så jeg går rundt med kronisk forkjølelse, skikkelig hes, ofte tett eller rennende nese, og røde kløende øyne. Går jo ikke an å gå ut i offentligheten sånn. Vi har og familie i utlandet, som jeg håper vi får se om ikke alt for lenge. Anonymkode: 6452a...ca9 Jeg håper du snart får mulighet til å se dine kjære igjen ♥️
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #30 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 timer siden): For noen av oss er det veldig viktig! Vi f.eks. har familie i flere land som vi savner sårt! Vi har ikke hytte eller båt i Norge, og ferie for oss er å reise utenlands og møte familie, så JA vi gleder oss enormt til det blir trygt å gjøre det. Anonymkode: 8b67e...b33 Helt enig med deg!♥️ For oss ikke Syden bare ferie og hotell. Min mann har all sin familie der og selvfølgelig savner vi dem alle sammen! Til sommeren reisee vi - uansett hva som skjer! Jeg kommer ikke til å sitte her neste juli og ha regnevær og ingen familie rundt meg hver eneste feriedag av ferien min! Jeg var faktisk drit sur! Og nå sier Erna at «nødvendig reise» er å reise hjem til Jul. Javel. Hva med oss som har våre nærmeste i et annet land? Vår reise er ikke nødvendig. Jeg blir dårlig av hele greia. Reise gjør jeg - bare sommeren kan komme! Anonymkode: 9cbaa...51a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #31 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Helt enig med deg!♥️ For oss ikke Syden bare ferie og hotell. Min mann har all sin familie der og selvfølgelig savner vi dem alle sammen! Til sommeren reisee vi - uansett hva som skjer! Jeg kommer ikke til å sitte her neste juli og ha regnevær og ingen familie rundt meg hver eneste feriedag av ferien min! Jeg var faktisk drit sur! Og nå sier Erna at «nødvendig reise» er å reise hjem til Jul. Javel. Hva med oss som har våre nærmeste i et annet land? Vår reise er ikke nødvendig. Jeg blir dårlig av hele greia. Reise gjør jeg - bare sommeren kan komme! Anonymkode: 9cbaa...51a La oss håpe at alle kan reise dit de måtte ønske så fort som mulig ♥️
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. desember 2020 Forfatter #32 Skrevet 5. desember 2020 https://www.nrk.no/norge/1000-hytteeiere-saksoker-staten-1.15275076 lurer i grunn på hvor langt de her kommer...
Admin Skrevet 5. desember 2020 #33 Skrevet 5. desember 2020 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger. Admin
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #34 Skrevet 6. desember 2020 On 12/4/2020 at 12:19 PM, mamma til adhd gutt<3 said: https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-blir-vaksineringen/73142248 med vaksiner kommer etterhvert en mer normal hverdag. Det diskuteres eventuelt et vaksinebevis som gjør at man kan reise mer og kan eventuelt slippe karantene. Jeg synes det høres kjempebra ut og håper virkelig det blir slik. Håper virkelig vi går mot bedre tider nå😊😊😊 krysser fingrene for det skjer ❤️ Anonymkode: e4e2a...baf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 6. desember 2020 Forfatter #35 Skrevet 6. desember 2020 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): krysser fingrene for det skjer ❤️ Anonymkode: e4e2a...baf Da krysser vi det som krysses kan begge 2
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2020 #36 Skrevet 6. desember 2020 Jeg håper og krysser fingrene som bare rakkeren for at sommeren blir tilnærmet normal! Tenk så flott det hadde vært for både reiselivsnæringen, servicebransjen og kulturlivet om vi kunne reist nesten som normalt, dratt på festivaler osv. Hva så om noen vil på charter og andre vil besøke familie, det blir bare deilig den dagen det er mulig å gjøre som man vil uten at man må ha en skikkelig grunn for det, og uten smittevern osv (det spørs vel om vi har kommet SÅ langt sommeren 2021, men). Anonymkode: ad4b6...5a6
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #37 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg håper og krysser fingrene som bare rakkeren for at sommeren blir tilnærmet normal! Tenk så flott det hadde vært for både reiselivsnæringen, servicebransjen og kulturlivet om vi kunne reist nesten som normalt, dratt på festivaler osv. Hva så om noen vil på charter og andre vil besøke familie, det blir bare deilig den dagen det er mulig å gjøre som man vil uten at man må ha en skikkelig grunn for det, og uten smittevern osv (det spørs vel om vi har kommet SÅ langt sommeren 2021, men). Anonymkode: ad4b6...5a6 Må si jeg virkelig drømmer om festivaler ja! Mange næringer som hadde hatt godt av en normal sommer
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #38 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (På 4.12.2020 den 12.26): Muligheten for å dra på ferie uten å måtte i karantene etterpå er ikke av det jeg synes er særlig viktig å prioritere, men å få lettet på restriksjonene for nødvendige arbeidsreiser, å slippe å bekymre seg for eldre slekninger og å kunne treffe dem man vil hjemme uten å tenke smittevern hele tiden håper jeg går i orden. Anonymkode: 66c13...1ed Problemet er alle de mange som har nære slektninger i utlandet og ikke får møtt dem så lenge restriksjonene varer. Men selvfølgelig, man skal ikke tåle så inderlig vel... Anonymkode: 3b2ae...4b0
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #39 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (På 4.12.2020 den 12.31): Begge deler er jo bare for egen hygge. De fleste kan lære det de trenger uten å dra på seminarer og bestemortur er en ferie. Anonymkode: 66c13...1ed Nei. Bestemortur er ikke FERIE, det er å opprettholde kontakt med familien sin. På samme måte som det å besøke sine egne mindreårige barn og ektefelle/kjæreste som bor i utlandet er ingen ferie. Det er nødvendig reise for å opprettholde samliv og familieliv. Anonymkode: 3b2ae...4b0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 7. desember 2020 Forfatter #40 Skrevet 7. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Problemet er alle de mange som har nære slektninger i utlandet og ikke får møtt dem så lenge restriksjonene varer. Men selvfølgelig, man skal ikke tåle så inderlig vel... Anonymkode: 3b2ae...4b0 Nettopp. Nå ser det også heldigvis ut til at norwegian klarer seg https://www.tv2.no/nyheter/11824000/
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2020 #41 Skrevet 7. desember 2020 Jeg ønsker at vi kan få gjennomført den ferien vi hadde planlagt i fjor og som vi ikke tok sjansen på av forskjellige grunner, selv om det ikke handlet om å reise utenlands og at vi strengt talt kanskje kunne ha gjennomført. Men det visste vi ikke da vi bestemte oss for å avlyse. Om neste sommer blir omtrent som i fjor eller kanskje til og med litt bedre, gjennomfører vi det. Den ferien som opprinnelig var "planlagt" for neste år, var en lang utenlandstur for at ungene skulle få se igjen et land vi tidligere har bodd i. Det blir avlyst / utsatt uansett hvordan det går framover. Vi venter minst et år til. Men når det er sagt, så tenke jeg at folk må få lov til å drømme om og håpe på den ferien de vil, enten det er fottur til Jotunheimen, familiebesøk til utlandet, biltur i Norge eller chartertur til Mallorca. For noen kan det å få ligge ved bassenget på All-inclusive hotellet være like viktig som å gjøre andre ting. Anonymkode: ad96b...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå