mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 #1 Skrevet 4. desember 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-blir-vaksineringen/73142248 med vaksiner kommer etterhvert en mer normal hverdag. Det diskuteres eventuelt et vaksinebevis som gjør at man kan reise mer og kan eventuelt slippe karantene. Jeg synes det høres kjempebra ut og håper virkelig det blir slik. Håper virkelig vi går mot bedre tider nå😊😊😊
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #2 Skrevet 4. desember 2020 Muligheten for å dra på ferie uten å måtte i karantene etterpå er ikke av det jeg synes er særlig viktig å prioritere, men å få lettet på restriksjonene for nødvendige arbeidsreiser, å slippe å bekymre seg for eldre slekninger og å kunne treffe dem man vil hjemme uten å tenke smittevern hele tiden håper jeg går i orden. Anonymkode: 66c13...1ed
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #3 Skrevet 4. desember 2020 Jeg gleder meg sånn til å gi mine foreldre en klem igjen! Synes allikevel prioriteringen er merkelig, i og med at vaksinen skal deles ut fra en nøkkel om hvor mangen personer over 65 som bor i kommunene. Vil tro Grorud trenger flere vaksiner enn steder som ikke har noe smitte. Anonymkode: 911ae...5c0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Muligheten for å dra på ferie uten å måtte i karantene etterpå er ikke av det jeg synes er særlig viktig å prioritere, men å få lettet på restriksjonene for nødvendige arbeidsreiser, å slippe å bekymre seg for eldre slekninger og å kunne treffe dem man vil hjemme uten å tenke smittevern hele tiden håper jeg går i orden. Anonymkode: 66c13...1ed Ikke sant. Reiser er mye mer en charterturer. Her står det å besøke bestemor øverst på ønskelisten. Etter det kommer mannens ønske om et viktig seminar i utlandet.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #5 Skrevet 4. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Ikke sant. Reiser er mye mer en charterturer. Her står det å besøke bestemor øverst på ønskelisten. Etter det kommer mannens ønske om et viktig seminar i utlandet. Begge deler er jo bare for egen hygge. De fleste kan lære det de trenger uten å dra på seminarer og bestemortur er en ferie. Anonymkode: 66c13...1ed
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg gleder meg sånn til å gi mine foreldre en klem igjen! Synes allikevel prioriteringen er merkelig, i og med at vaksinen skal deles ut fra en nøkkel om hvor mangen personer over 65 som bor i kommunene. Vil tro Grorud trenger flere vaksiner enn steder som ikke har noe smitte. Anonymkode: 911ae...5c0 Jeg tenker vi kommer til å få mer detaljert informasjon etterhvert men ja jeg synes også at utsatte områder burde prioriteres
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #7 Skrevet 4. desember 2020 Hadde absolutt hatt lyst å se svigerfamilien igjen. Anonymkode: dc3b5...6c2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Begge deler er jo bare for egen hygge. De fleste kan lære det de trenger uten å dra på seminarer og bestemortur er en ferie. Anonymkode: 66c13...1ed Seminaret kan tas over nett ja men kan ikke sammenlignes med det å møte folk personlig. Det er et sted hvor nettverk knyttes og faglig utvikling skjer. Bestemor er gammel og syk og å dra dit er alt annet enn hygge og ferie.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #9 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hadde absolutt hatt lyst å se svigerfamilien igjen. Anonymkode: dc3b5...6c2 Det håper jeg du får gjort så fort det lar seg gjøre ♥️
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #10 Skrevet 4. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Seminaret kan tas over nett ja men kan ikke sammenlignes med det å møte folk personlig. Det er et sted hvor nettverk knyttes og faglig utvikling skjer. Bestemor er gammel og syk og å dra dit er alt annet enn hygge og ferie. Det var en oppklaring for å vise at jeg aldeles ikke var enig med deg i hvilken typer reiser som bør prioriteres, selv om du forsøkte å fremstille det sånn. Anonymkode: 66c13...1ed
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det var en oppklaring for å vise at jeg aldeles ikke var enig med deg i hvilken typer reiser som bør prioriteres, selv om du forsøkte å fremstille det sånn. Anonymkode: 66c13...1ed Du behøver på ingen måte være enig vet du.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #12 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det trenger jeg heldig vis ikke, men jeg vil ikke fremstilles som en som er enig med deg heller. Jeg er helt uinteressert i hvordan du blir påvirket av korona og hva akkurat du ønsler deg. Det som er intressant er hvordan samfunnet som helhet påvirkes. Anonymkode: 66c13...1ed Ok. Du er opptatt av å ikke bekymre deg over gamle slektninger. Det samme er jeg. Min gamle bestemor bor da tilfeldigvis ikke i Norge. Jeg bekymrer meg like mye for henne og ønsker å være der for henne på samme måte som du gjør for dine slektninger. Du er opptatt av å møte dem du er glad i uten smittevern bekymringer. Samme er jeg. Mange av mine bor i andre land. Mange av mine aller nærmeste. Du er opptatt av arbeidsreiser. Samme er jeg. Samfunnet som helhet er du også opptatt av. Jeg også. Jeg er opptatt av alle som påvirkes i alle bransjer. Du også antar jeg. Vi er enige i mye ser du men for all del... Vi trenger ikke fremstille det som at du er enig med meg. Jeg er uenig med deg i en ting da. Jeg bryr meg om hvordan corona påvirker deg og din familie. Jeg håper du blir påvirket i minst mulig grad. Jeg håper du har mulighet til å treffe dem du er glad i og bryr deg mest om. I inn og utland.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #13 Skrevet 4. desember 2020 Mens jeg håper koronaen har lært oss at vi fint kan spare kloden vår ved å legge møter og seminarer på nett og kose oss mer hjemme i eget land. Menn og kvinner i dress og drakt som flyr mellom norske byer på «forretningsreise» gjør det nok mest for kosens og nettverksbyggingens skyld, tenker jeg... Håper 2021 blir året det vi utnytter maksimalt den fleksibiliteten datateknikken faktisk har gitt oss 😊 Anonymkode: 42eb6...970
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #14 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Mens jeg håper koronaen har lært oss at vi fint kan spare kloden vår ved å legge møter og seminarer på nett og kose oss mer hjemme i eget land. Menn og kvinner i dress og drakt som flyr mellom norske byer på «forretningsreise» gjør det nok mest for kosens og nettverksbyggingens skyld, tenker jeg... Håper 2021 blir året det vi utnytter maksimalt den fleksibiliteten datateknikken faktisk har gitt oss 😊 Anonymkode: 42eb6...970 At vi har lært oss at mye kan gjøres effektivt over nett gjennom korona tiden er det ikke tvil om og mange av de måtene å jobbe på er definitivt kommet for å bli
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #15 Skrevet 4. desember 2020 Håper det blir mulighet for å reise utenlands igjen nesteår! Vi lengter!! Anonymkode: 0f818...839
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #16 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Håper det blir mulighet for å reise utenlands igjen nesteår! Vi lengter!! Anonymkode: 0f818...839 Det har jeg god tro på ♥️
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #17 Skrevet 4. desember 2020 (endret) For noen av oss er det veldig viktig! Vi f.eks. har familie i flere land som vi savner sårt! Vi har ikke hytte eller båt i Norge, og ferie for oss er å reise utenlands og møte familie, så JA vi gleder oss enormt til det blir trygt å gjøre det. Anonymkode: 8b67e...b33 Endret 5. desember 2020 av Admin Innlegget er ryddet for slettet sitat. Admin
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #18 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): For noen av oss er det veldig viktig! Vi f.eks. har familie i flere land som vi savner sårt! Vi har ikke hytte eller båt i Norge, og ferie for oss er å reise utenlands og møte familie, så JA vi gleder oss enormt til det blir trygt å gjøre det. Anonymkode: 8b67e...b33 Jeg tror mange føler på dette av del sol ikke har sine nærmeste her i Norge. Det er selvsagt ikke så lett å forstå for folk som tror at ferie er kun charter i "syden"
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #19 Skrevet 4. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden): Jeg tror mange føler på dette av del sol ikke har sine nærmeste her i Norge. Det er selvsagt ikke så lett å forstå for folk som tror at ferie er kun charter i "syden" Hva har du egentlig i mot folk som liker charter eller "Syden"? Kan ikke folk få velge hva de vil uten å bli latterliggjort av "eliten" som selvsagt aldri ville nedverdiget seg til slike reiser? Anonymkode: d40f4...949
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #20 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva har du egentlig i mot folk som liker charter eller "Syden"? Kan ikke folk få velge hva de vil uten å bli latterliggjort av "eliten" som selvsagt aldri ville nedverdiget seg til slike reiser? Anonymkode: d40f4...949 Ååååå nå vet jeg hva som kommer!!! 😃 Anonymkode: 42eb6...970
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #21 Skrevet 4. desember 2020 Vaksinen anbefales ikke til barn så nei, ingen reiser på oss. Og utfra et miljøperspektiv er det supert at folk reiser mindre og tar mer hensyn til miljøet Anonymkode: 5da62...44f
prekæs Skrevet 4. desember 2020 #22 Skrevet 4. desember 2020 Det håper jeg da virkelig. Det å få tilbake livet sitt som man ønsker skal virkelig bli deilig.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2020 #23 Skrevet 4. desember 2020 Gleder meg til Corona er helt over jeg. Føler meg som en fange i eget hus. Må avlyse alt hele tiden. Jeg har svært ille allergi og astma, så jeg går rundt med kronisk forkjølelse, skikkelig hes, ofte tett eller rennende nese, og røde kløende øyne. Går jo ikke an å gå ut i offentligheten sånn. Vi har og familie i utlandet, som jeg håper vi får se om ikke alt for lenge. Anonymkode: 6452a...ca9
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #24 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ååååå nå vet jeg hva som kommer!!! 😃 Anonymkode: 42eb6...970 Ok. Når jeg snakker om "syden" her inne er det fordi det er en oppfatning om at alle reiser utenlands er ferie og ikke et behov av noen art. Det flommer over i diverse kommentarfelt om egoister som bare "måtte til syden". Ingen reiser utenlands er nødvendig osv. Derfor skriver jeg at folk ikke ser forskjell på reiser. For enkelte er syden synonymt med å ligge på ei solseng og kun det. Noen har behov for å ligge på den solsengen. Her i denne tråden også skriver noen at dersom man vil besøke slektninger i utlandet så er det automatisk ferie og kos. Når jeg bruker ordet charter så er det fordi mange forbinder syden med charter. Charter er i bunn og grunn kun en sammensatt pakkereise. Det kan sånn sett være alle mulige reiser. Selv har vi på den måten reist på charterreiser mange ganger. Det finnes aktører som er spesielt flinke på de øyene vi elsker i Hellas. Det er gjerne kronglete å komme seg dit uten charter. Det går gjerne ikke fly direkte og man må mellomlande. Til vår favoritt øy må vi først fly til en by nedover i Europa og derfra til en storby i Hellas. Derfra må vi leie bil, kjøre noen timer og så ta ferje. Nå er det ingen operatører som har reiser dit lenger så nå må vi reise dit på egenhånd. Dyrere og tar lengre tid. Apollo har et fantastisk utvalg til det genuine Hellas med små hoteller som eies av lokale folk der. Null problem med det og bare for å ha sagt det så er det ofte både billigere og lettere å reise med et selskap. Apollo spesialiserer seg på det ekte Hellas og det elsker jeg. Poenget mitt i denne tråden er ikke at charter er feil men at reiser er mer enn strandparasoller og drinker. Her inne er man nesten en sviker hvis man av noen årsak har behov for å forlate riksgrensen. For ordens skyld så er det jeg ikke forstår med charterreiser er de som velger store komplekser som ikke støtter de lokale på stedet. Når det er sagt så er jeg fullt klar over over mine bastante meninger om bamseklubb og all Inc ferier. Jeg vet folk er forskjellige og liker forskjellige ferier. Jeg har absolutt vært lite forståelsesfull til dette. Akkurat nå har jeg full forståelse for at for mange så spiller det ingen rolle hvor man reiser så lenge man kobler av fra hverdagen
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. desember 2020 Forfatter #25 Skrevet 4. desember 2020 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Hva har du egentlig i mot folk som liker charter eller "Syden"? Kan ikke folk få velge hva de vil uten å bli latterliggjort av "eliten" som selvsagt aldri ville nedverdiget seg til slike reiser? Anonymkode: d40f4...949 Samme svar gjelder her som jeg har svart en lenger ned i tråden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå