Gå til innhold

blir dette feil eller riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Vedkommende skriver: «Er et barn borte fra skolen til stadighet uten å gi beskjed eller med dårlige unnskyldninger innkalles foreldre til et møte der vi (avhengig hva som kommer frem i møtet) informerer dem om at vi er bekymret og at vi kommer til å kontakte bvtj.»

Da er ser vel rimelig å anta at man trygt kan gi barna fri fra skolen uten å søke, spesielt hvis man unngår å gjøre det «til stadighet»?

Anonymkode: 17721...0f7

Og så var det noe med å tenke sjæl da...

Anonymkode: 8dbb9...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og så var det noe med å tenke sjæl da...

Anonymkode: 8dbb9...e97

Ja, nettopp.

Men så er det innen enkelte områder der man kanskje ikke skal tenke så innmari mye sjæl. Som når der gjelder fravær på skolen. Der setter Udir rimelig klare retningslinjer for hva skolen skal gjøre og når. Det er liksom ikke opp til den enkelte skole og lærer. Heldigvis, får man visst si.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Vedkommende skriver: «Er et barn borte fra skolen til stadighet uten å gi beskjed eller med dårlige unnskyldninger innkalles foreldre til et møte der vi (avhengig hva som kommer frem i møtet) informerer dem om at vi er bekymret og at vi kommer til å kontakte bvtj.»

Da er ser vel rimelig å anta at man trygt kan gi barna fri fra skolen uten å søke, spesielt hvis man unngår å gjøre det «til stadighet»?

Hvis du kun sender barna på skolen for å ikke bli meldt til bv, så er det vel bare å gjøre det ja. Jeg for min del ser litt flere fordeler med at barna mine går på skole...

Anonymkode: 7df2f...1c0

Skrevet

jeg skal gjøre det, men jeg bare sier hun er syk. Mye enklere det :) Nå har de også delvis hjemmeskole, så det er bare to dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...