Nille 76 Skrevet 2. desember 2020 #26 Skrevet 2. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Tristesse og traurighet. Vi ser Jul i Svingen, vi. Anonymkode: 9bc85...b79 Det er dårlig serie det. Helt total hjernedød. Unga og vi hater den.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #27 Skrevet 2. desember 2020 23 hours ago, Anonym bruker said: Hva syns dere om den? Med forbehold om at det ofte er litt tungt å komme i gang, så var den jo helt ufattelig kjedelig? Hverken barn eller voksne her syns noe om den. Og hvorfor i helsike skal barna i ‘den virkelige verden’ alltid ha det kjipt og trasig? Nei, gi meg Blåfjell og Jul på Månetoppen 🎄 Anonymkode: 27bc3...ef8 her elsker jeg både den, Amalies jul, jul i svingen og skomakergaten Anonymkode: f538e...bef
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2020 #28 Skrevet 2. desember 2020 ungen ser bare på jul i svingen og snøfall Anonymkode: f538e...bef
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2020 #29 Skrevet 3. desember 2020 Enig med deg HI! Hvorfor har julekalenderene blitt så mørke og triste??? Først var det fosterbarn som ble glemt av systemet og endte opp med å bo hos den helt klart mentalt syke fostermoren, akkompagnert av ulidelig trist musikk (som liksom skulle være en lykkelig slutt for de ble jo så glad i hverandre (Hallo Stockholmsyndrom!). I år handler det om skilsmisse og enda mer trist musikk og storslått gravalvor, og hvis ikke disse to passer deg kan du enten slå opp noe som er femten år gammelt, eller se Emblas Saga som handler om den åtte år gamle jenta Embla i desperasjon rømmer, når hun finner ut at familien skal kastes ut fra hjemmet sitt(!). Altså.... Det er fint å snakke om følelser og alvorlige tema, men MÅ vi gjøre det i julekalenderen? For meg som har gjennomgått skilsmisse selv blir jeg jo helt retraumatisert her jeg sitter. Kan vi ikke se noe hyggelig? Få tilbake litt god stemning? En nisse på låven som finner på sprell eller noe annet trivielt? Anonymkode: 5e55c...dbd
Sommerkroppen 2029 Skrevet 3. desember 2020 #30 Skrevet 3. desember 2020 Jul i svingen har alltid vært mine ungers favoritt. De er nå nesten voksne, og kan fremdeles se på denne serien 😄
Nyttårs barn Skrevet 3. desember 2020 #31 Skrevet 3. desember 2020 Historien med barn som har det vanskelig er et klassisk narrativ fra tidenes morgen. Det foreldreløse(eller foreldre som ikke forstår) barnet som selv må ut og kjempe for et godt liv er en myte som ligger til grunn for en uendelig mengde historier. Askeladden, Annie, Anne fra Bjørkely, Heidi, Oliver Twist, Mio min Mio, Pippi,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå