Gå til innhold

Trenger tips til klær på julaften (overvektig)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for en måned siden og har veldig mange kilo igjen. Ser ikke ut som meg selv, og det er veldig ubehagelig, men sånn er det jo bare akkurat nå. Har likevel et ønske om å føle meg litt fin på julaften. Lurer på om noen har tips til fasong etc. som ikke får meg til å se enda større ut.

Jeg er 1,65 m, og akkurat nå har jeg fortsatt gravidfasong på magen, store pupper og veldig brede hofter. Har vanligvis veldig markert midje så midjen er der nå også, men ikke like synlig selvsagt.

Er det mulig å kle seg pent når man ser ut som en ball, eller er det bare å gi opp og slenge på seg joggisen?

Anonymkode: 62e37...1e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går for joggedressen jeg da 🤪

hi

Skrevet

Omslagskjoler med v-utringing er slankende og pent.

Skrevet
HeiteH skrev (15 minutter siden):

Ikke hvis «knytinga» blir liggende oppå bilringen😂

Anonymkode: 74f6b...a76

Skrevet
HeiteH skrev (21 minutter siden):

Pent å pent... 

Anonymkode: acb88...5e0

Skrevet

Både ammekjoler og mammakjoler har et flatterende snitt for de med litt mage ☺️ Du blir nok flott ☺️

Skrevet

Jeg ville valgt svart tightsbukse og en bluse/topp som er litt oversized. Mage og valker forsvinner i slike og bukser som er slim er mer slankende synes jeg enn vide. 

Anonymkode: f85c1...11d

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg ville valgt svart tightsbukse og en bluse/topp som er litt oversized. Mage og valker forsvinner i slike og bukser som er slim er mer slankende synes jeg enn vide. 

Anonymkode: f85c1...11d

Enten dette, eller en vid kjole som skjuler valker og mage. Men problemet med sånne kjoler kan, etter min erfaring, være at man ofte ser enda større ut enn man er....

Anonymkode: 43843...6c3

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Enten dette, eller en vid kjole som skjuler valker og mage. Men problemet med sånne kjoler kan, etter min erfaring, være at man ofte ser enda større ut enn man er....

Anonymkode: 43843...6c3

Ja det var en sånn kjole jeg tenkte på først, men er enig med deg, syns man ser større ut da. Er veldig uvant å være overvektig når jeg vanligvis er på grensen til tynn, så dette er skikkelig vanskelig syns jeg.

Smal bukse og vid bluse er en god idé i utgangspunktet, også enig i at smalere bukser gjør en slankere enn vide, men jeg har så håpløst brede hofter.

Sukk. Skal ikke være lett.

Takk for svar alle sammen.

hi

Skrevet

Det jeg leser ut av dette er at det du kaller «maaaange kilo» og «håpløst brede hofter» antagelig ikke er det. Du er bare vant til å være tynn og av den oppfatning at en fyldigere kropp enn det du er vant til er feil.

Anonymkode: 0a673...3e4

Skrevet

En innsvingt dressjakke er fint på runde damer. 

Anonymkode: 709c0...1c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Det jeg leser ut av dette er at det du kaller «maaaange kilo» og «håpløst brede hofter» antagelig ikke er det. Du er bare vant til å være tynn og av den oppfatning at en fyldigere kropp enn det du er vant til er feil.

Anonymkode: 0a673...3e4

Vel. Jeg pleide å veie 53-55 kg. Er nå 80 kg. Så jo, jeg har veldig mange kilo for mye og har veldig brede hofter. Tilsvarer XL på de fleste måltabeller, har gått fra XS/S.

hi

Skrevet

Det beste er bare å akseptere at du er større enn du pleier denne jula, og årsaken er et lite barn. Kle deg i noe som er litt vidt og behagelig, og ha babyen på fanget alle gangene noen tar et bilde av deg 😉

Jeg fødte rett før 17.mai da jeg fikk eldste, jeg hadde på meg en sort mammabukse som gikk over alle valkene og en litt vid bluse og åpen dressjakke (jeg fikk ikke kneppet den). Mer enn bra nok det året 

Mange mammakjoler kan også brukes å amme i, eller du kan investere i en ammekjole og en kul strømpebukse som er høy i livet. Da blir du fin, en fin litt chubby nybakt mamma, slank kan du være neste jul...

https://www.mamalicious.com/no/no/mm/rysjedetaljert-ammekjole-20011854.html?cgid=mm-root&dwvar_colorPattern=20011854_Thyme

Anonymkode: 0c873...51b

Skrevet

Takk for alle tips :)

hi

Skrevet

Du finner mye fint på Zalando. Selv om du ikke er kjempestor kan det være lurt å prøve et søk i litt store størrelser, da har de ofte litt større modeller og det er lettere å se hvordan det vil se ut når man ikke er modellslank. 

Denne synes jeg for eksempel har et pent snitt:

https://www.zalando.no/swing-curve-cocktailkjole-dark-red-s0o21c036-g11.html?size=50

Anonymkode: 44219...09f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du finner mye fint på Zalando. Selv om du ikke er kjempestor kan det være lurt å prøve et søk i litt store størrelser, da har de ofte litt større modeller og det er lettere å se hvordan det vil se ut når man ikke er modellslank. 

Denne synes jeg for eksempel har et pent snitt:

https://www.zalando.no/swing-curve-cocktailkjole-dark-red-s0o21c036-g11.html?size=50

Anonymkode: 44219...09f

Den var skikkelig fin! Tusen takk for forslag :)

hi

Skrevet

Da jeg var diger etter jeg fikk barn, så brukte jeg bare omslagskjoler. Lett å amme i, og jeg så ikke alt for ille ut. 

Anonymkode: ac44d...ea8

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja det var en sånn kjole jeg tenkte på først, men er enig med deg, syns man ser større ut da. Er veldig uvant å være overvektig når jeg vanligvis er på grensen til tynn, så dette er skikkelig vanskelig syns jeg.

Smal bukse og vid bluse er en god idé i utgangspunktet, også enig i at smalere bukser gjør en slankere enn vide, men jeg har så håpløst brede hofter.

Sukk. Skal ikke være lett.

Takk for svar alle sammen.

hi

Eg har god erfaring med å vere tjukk, og eg stemmer i om lang tunika/kort kjole og smale bukser /thigts. Det skjuler det meste uten at du ser ut som eit vandrande telt. 

Anonymkode: ff8c6...5ea

Skrevet
Kira skrev (33 minutter siden):

Denne var fin 😍 

Det var den! Sånn kunne eg kjøpt og vore kjempefin i. Med alle kiloa mine😊

Anonymkode: ff8c6...5ea

Skrevet
Himmel og hav skrev (4 timer siden):

Tusen takk for flotte linker! Der var det mange fine :) 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Den var skikkelig fin! Tusen takk for forslag :)

hi

Tror den sømmen over magen vil fremheve magen din

Anonymkode: aa66f...a65

Skrevet
Kira skrev (4 timer siden):

Denne var fin 😍 

Enig, den var kjempefin

Anonymkode: aa66f...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...