Gå til innhold

Undervurderte navn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Både enig og uenig. Man trenger ikke å gjøre navnet mer internasjonalt med å erstatte K md C eller slenge på en E på slutten som ikke skal uttales. Men etter et liv som Aud tenker jeg at man ikke trenger å ha navn som ikke lar seg uttale på annet enn norsk heller. Ikke engang svensker fikser Aud. 

Anonymkode: 5edfa...15e

Har hørt flere i frankrike som heter Aud faktisk. Maud også😊

Anonymkode: f84c6...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edith, Johan, Nils, Jens, men eg lever jo utanfor folkeskikken så mogleg annakvar baby har desse namna no? 

Anonymkode: a5271...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 26.11.2020 den 19.40):

Nja. Enkelte navn er utsatt for mobbing og latterliggjøring i andre land. Feks Simen og Birk, i USA, eller Hans i Frankrike. 

Anonymkode: dc0a7...5de

Alt er jo en vanesak. For eksempel er jo Simen og Dick sånn sett to sider av samme sak. Alt som skiller er om man er vant med navnet eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Både enig og uenig. Man trenger ikke å gjøre navnet mer internasjonalt med å erstatte K md C eller slenge på en E på slutten som ikke skal uttales. Men etter et liv som Aud tenker jeg at man ikke trenger å ha navn som ikke lar seg uttale på annet enn norsk heller. Ikke engang svensker fikser Aud. 

Anonymkode: 5edfa...15e

Hvorfor i alle dager skulle ikke folk klare å uttale Aud? Det bor veldig mange folk i Norge som ikke har norskklingende navn, men vi klarer da å lære oss uttalen fordet. 
 

Jeg har selv et veldig norskt navn, men jeg har reist verden rundt og aldri har jeg opplevd at ikke f.eks spansktalende eller asiatere ikke har klart å uttale navnet mitt etter er par mislykka forsøk. Faktisk er det en artig samtaleåpner 😊

Folk lærer seg andre språk, da klarer de å lære seg uttalen på enkeltnavn også.

Anonymkode: efc01...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor i alle dager skulle ikke folk klare å uttale Aud? Det bor veldig mange folk i Norge som ikke har norskklingende navn, men vi klarer da å lære oss uttalen fordet. 
 

Jeg har selv et veldig norskt navn, men jeg har reist verden rundt og aldri har jeg opplevd at ikke f.eks spansktalende eller asiatere ikke har klart å uttale navnet mitt etter er par mislykka forsøk. Faktisk er det en artig samtaleåpner 😊

Folk lærer seg andre språk, da klarer de å lære seg uttalen på enkeltnavn også.

Anonymkode: efc01...3ee

Hvorfor? Fordi diftonger ikke er vanlige utenom Norge? Vet ikke jeg, men det blir åååd også for svensker. 

Anonymkode: 5edfa...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor? Fordi diftonger ikke er vanlige utenom Norge? Vet ikke jeg, men det blir åååd også for svensker. 

Anonymkode: 5edfa...15e

Men fremmede lyder er jo ikke noe særnorskt fenomen. Det blir dritkjedelig om folk i alle land skal velge internasjonale (engelske) navn til barna sine.

Anonymkode: efc01...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Victor og Alice er gamle navn som jeg liker kjempegodt 

Nå har vel Viktor med k blitt ganske populært igjen, men Alice har jeg ikke hørt om barn som heter.

Anonymkode: ad116...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Anonym bruker said:

Victor og Alice er gamle navn som jeg liker kjempegodt 

Nå har vel Viktor med k blitt ganske populært igjen, men Alice har jeg ikke hørt om barn som heter.

Anonymkode: ad116...378

Alice er så nydelig ❤️ kjenner ingen små som heter det, bare ei på 18 :) Victor derimot kjenner jeg veldig mange fra alder 9mnd til 36, men synes det er utrolig pent for det

Anonymkode: 38883...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 2.12.2020 den 11.33):

Hvorfor i alle dager skulle ikke folk klare å uttale Aud? Det bor veldig mange folk i Norge som ikke har norskklingende navn, men vi klarer da å lære oss uttalen fordet. 
 

Jeg har selv et veldig norskt navn, men jeg har reist verden rundt og aldri har jeg opplevd at ikke f.eks spansktalende eller asiatere ikke har klart å uttale navnet mitt etter er par mislykka forsøk. Faktisk er det en artig samtaleåpner 😊

Folk lærer seg andre språk, da klarer de å lære seg uttalen på enkeltnavn også.

Anonymkode: efc01...3ee

Jeg har et norsk navn som jeg tenker ikke er så veldig komplisert å uttale, men de færreste i utlandet klarer å si det riktig. Ingen krise, men når det samme gjelder kollegaer og bekjente fra andre land, selv når man forklarer og gjentar, blir det faktisk litt irriterende.

Anonymkode: 64453...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 26.11.2020 den 17.22):

Solve, Imre, Storm, Amanda, Vilje

Huff... 

Anonymkode: 1ce5a...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn jeg liker og vurderte til mine barn som jeg sjelden har møtt på i mine 25 år som barnehageansatt: 

Esther, Edith, Kari, Kristin, Iris, Heidi. Erika, Greta, Sonja

Håvard, Peter, Erik, Finn, Edvin

Anonymkode: 51f97...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse, Amanda, Ingrid og Sigrid for min del. Alle har vokst i mine øyne. 🤩

Anonymkode: d7697...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 2.12.2020 den 13.47):

Hvorfor? Fordi diftonger ikke er vanlige utenom Norge? Vet ikke jeg, men det blir åååd også for svensker. 

Anonymkode: 5edfa...15e

Jepp, svensk her og kan bekrefte at Aud er vanskelig, også etter et halvt liv i Norge. ;) Men fint navn da!

Anonymkode: 1e2d1...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gyda😊 Supersøtt til lita jente (ei i nabolaget heter det) og sterkt til voksen dame.

Anonymkode: 4750b...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...