mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=49541 tenker i grunn at dette er på sin plass og kan bidra til at man kan reise tryggere. Hva mener du?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Helt enig med deg! Anonymkode: b100d...ea3
sug lut Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Helt selvsagt. Det kommer jo også stadig til å komme sterkere krav om å være fullvaksinert i standard vaksineprogram for å få gå i barnehage eller på skole her hjemme, helt uavhengig av covid-vaksine. Det skulle bare mangle.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Burde være en selvfølge! Anonymkode: 8cf65...dab
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Litt avhengig av hvordan reglene utformes. Det er ofte noen som av medisinske grunner ikke kan vaksineres. Jeg er usikker på hvor grensen bør gå for hvem som eventuelt skal få unntak. Noen er allergiske. Jeg synes det er litt strengt om de aldri skal få fly igjen, men så er det de som har psykiske grunner og vrangforestillinger, som er redde fordi de kjenner/har hørt om noen som ble syke av vaksinen ol. Bør de ha unntak? Jeg er glad det ikke er jeg som skal lage reglene. Anonymkode: ea211...783
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Da får nok ikke jeg fly. For jeg bør ikke ta vaksine av medisinske årsaker. Anonymkode: cf8d7...ec7
Mamma-til-3-jenter Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da får nok ikke jeg fly. For jeg bør ikke ta vaksine av medisinske årsaker. Anonymkode: cf8d7...ec7 Men da får du sikkert en legeerklæring på det, og så får du fly likevel. 🙂
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 Så lenge folk fortsetter med unødvendige fritidsreiser vil sykdommer vi ikke har vaksine mot uansett spre seg. Hadde det ikke vært for feriereiser ville ikke Covid-19 spredt seg slik vi ser. Håper folk fremover tenker seg om, tar ansvar og tar avstand fra reising som både er skadelig for mennesker og klima. Folk dør bare fordi noen måtte på ferie til utlandet Anonymkode: 96ef3...d9f
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 4 minutter siden, Mamma-til-3-jenter skrev: Men da får du sikkert en legeerklæring på det, og så får du fly likevel. 🙂 Kanskje i Europa, men det er ikke sikkert hun får fly for eksempel til USA eller Australia Anonymkode: b100d...ea3
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2020 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så lenge folk fortsetter med unødvendige fritidsreiser vil sykdommer vi ikke har vaksine mot uansett spre seg. Hadde det ikke vært for feriereiser ville ikke Covid-19 spredt seg slik vi ser. Håper folk fremover tenker seg om, tar ansvar og tar avstand fra reising som både er skadelig for mennesker og klima. Folk dør bare fordi noen måtte på ferie til utlandet Anonymkode: 96ef3...d9f Nå handlet ikke dette om å avstå fra reiser. Folk dør heller ikke bare fordi noen måtte på ferie
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #12 Skrevet 24. november 2020 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå handlet ikke dette om å avstå fra reiser. Folk dør heller ikke bare fordi noen måtte på ferie Folk har dødd av Covid-19 og hvordan har det spredd seg over hele verden? Gjennom reising. Nå bør reisefolket seriøst ta seg sammen. Deres egoisme påvirker oss alle. Og ikke i positiv retning Anonymkode: 96ef3...d9f
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #13 Skrevet 24. november 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå handlet ikke dette om å avstå fra reiser. Folk dør heller ikke bare fordi noen måtte på ferie Det var jo akkurat det som skjedde i starten jo Anonymkode: b89e8...b69
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2020 Forfatter #14 Skrevet 24. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Folk har dødd av Covid-19 og hvordan har det spredd seg over hele verden? Gjennom reising. Nå bør reisefolket seriøst ta seg sammen. Deres egoisme påvirker oss alle. Og ikke i positiv retning Anonymkode: 96ef3...d9f Reiser ja. Transport,eksport, jobb, ferier. Folk forflytter seg. Sånn er faktisk verden. Covid-19 skyldes ikke utelukkende at folk måtte dra på ferie. Uansett... Dette handler om vaksine og hvorvidt det bør være påbudt for å fly
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2020 Forfatter #15 Skrevet 24. november 2020 1 time siden, sug lut skrev: Helt selvsagt. Det kommer jo også stadig til å komme sterkere krav om å være fullvaksinert i standard vaksineprogram for å få gå i barnehage eller på skole her hjemme, helt uavhengig av covid-vaksine. Det skulle bare mangle. Det tror jeg også.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #16 Skrevet 24. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så lenge folk fortsetter med unødvendige fritidsreiser vil sykdommer vi ikke har vaksine mot uansett spre seg. Hadde det ikke vært for feriereiser ville ikke Covid-19 spredt seg slik vi ser. Håper folk fremover tenker seg om, tar ansvar og tar avstand fra reising som både er skadelig for mennesker og klima. Folk dør bare fordi noen måtte på ferie til utlandet Anonymkode: 96ef3...d9f Dessverre er det å leve nord i Norge uten å oppleve sol, varme, det å bade i sjøvann osv helseskadelig over tid. Derfor reiser vi på ferie, som oftest med bil da (til Danmark, Tyskland og Frankrike). Mange har familier over landegrenser som de av naturlige årsaker trenger å omgås. Min samboer er fra et land som det ikke går an å besøke ved å kjøre bil - det er enten fly eller båt. Da halve familien er sjøsyk til de grader, er fly det eneste alternativet for å besøke familien til samboer. Jeg skjønner at mange synes sol og varme er bare tull, og holder seg i det norske drittværet året rundt, men for oss med forskjellige diagnoser er det helseskadelig å gjøre det samme. Anonymkode: f21bd...a0e
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #17 Skrevet 24. november 2020 1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Reiser ja. Transport,eksport, jobb, ferier. Folk forflytter seg. Sånn er faktisk verden. Covid-19 skyldes ikke utelukkende at folk måtte dra på ferie. Uansett... Dette handler om vaksine og hvorvidt det bør være påbudt for å fly Til Norge ble det spredt gjennom fritidsreiser. Vi har ALLE et ansvar for å forhindre at dette skjer igjen. Hjelper lite å følge reglene nå om ingen lærer av dette og vil bidra til at noe lignende skjer igjen. Covid-19 ville spredd seg selv om det var vaksinepåbud. Nettopp fordi ingen hadde vaksine mot det. Og det vil skje igjen om ingen tar lærdom og begrenser seg Anonymkode: 96ef3...d9f
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #18 Skrevet 24. november 2020 2 timer siden, sug lut skrev: Helt selvsagt. Det kommer jo også stadig til å komme sterkere krav om å være fullvaksinert i standard vaksineprogram for å få gå i barnehage eller på skole her hjemme, helt uavhengig av covid-vaksine. Det skulle bare mangle. Jeg er helt enig i det med barnevaksinasjonsprogrammet. Mine barn har også BCG i tillegg til det vanlige programmet, alle vaksiner er fulgt. Men akkurat det å måtte vaksinere seg mot influensa eller covid-19 for å kunne ta fly, kan bli et problem, i hvert fall hvis kravet innføres for å kunne fly innenlands. Mange er avhengig av fly for å komme seg til undersøkelser på sykehus osv. Når man er syk, kan det være at det ikke er tilrådelig å ta vaksine. Så da blir det at man må enten utsette seg for helserisiko ved å ta vaksinen eller utsette seg for helserisiko ved å avlyse nødvendig behandling på sykehus. Anonymkode: f21bd...a0e
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #19 Skrevet 24. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Til Norge ble det spredt gjennom fritidsreiser. Vi har ALLE et ansvar for å forhindre at dette skjer igjen. Hjelper lite å følge reglene nå om ingen lærer av dette og vil bidra til at noe lignende skjer igjen. Covid-19 ville spredd seg selv om det var vaksinepåbud. Nettopp fordi ingen hadde vaksine mot det. Og det vil skje igjen om ingen tar lærdom og begrenser seg Anonymkode: 96ef3...d9f Å begrense seg er noe annet enn å aldri dra ut av kommunen. Anonymkode: f21bd...a0e
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2020 Forfatter #20 Skrevet 24. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Til Norge ble det spredt gjennom fritidsreiser. Vi har ALLE et ansvar for å forhindre at dette skjer igjen. Hjelper lite å følge reglene nå om ingen lærer av dette og vil bidra til at noe lignende skjer igjen. Covid-19 ville spredd seg selv om det var vaksinepåbud. Nettopp fordi ingen hadde vaksine mot det. Og det vil skje igjen om ingen tar lærdom og begrenser seg Anonymkode: 96ef3...d9f Så du mener sånn sett at vaksinekrav ved flyreiser ikke behøves?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #21 Skrevet 24. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dessverre er det å leve nord i Norge uten å oppleve sol, varme, det å bade i sjøvann osv helseskadelig over tid. Derfor reiser vi på ferie, som oftest med bil da (til Danmark, Tyskland og Frankrike). Mange har familier over landegrenser som de av naturlige årsaker trenger å omgås. Min samboer er fra et land som det ikke går an å besøke ved å kjøre bil - det er enten fly eller båt. Da halve familien er sjøsyk til de grader, er fly det eneste alternativet for å besøke familien til samboer. Jeg skjønner at mange synes sol og varme er bare tull, og holder seg i det norske drittværet året rundt, men for oss med forskjellige diagnoser er det helseskadelig å gjøre det samme. Anonymkode: f21bd...a0e Spiller ingen rolle. Det er dere som må ta ansvar for den situasjonen vi er i Anonymkode: 96ef3...d9f
sug lut Skrevet 24. november 2020 #22 Skrevet 24. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg er helt enig i det med barnevaksinasjonsprogrammet. Mine barn har også BCG i tillegg til det vanlige programmet, alle vaksiner er fulgt. Men akkurat det å måtte vaksinere seg mot influensa eller covid-19 for å kunne ta fly, kan bli et problem, i hvert fall hvis kravet innføres for å kunne fly innenlands. Mange er avhengig av fly for å komme seg til undersøkelser på sykehus osv. Når man er syk, kan det være at det ikke er tilrådelig å ta vaksine. Så da blir det at man må enten utsette seg for helserisiko ved å ta vaksinen eller utsette seg for helserisiko ved å avlyse nødvendig behandling på sykehus. Anonymkode: f21bd...a0e Det er jeg enig i. Det vil jo bli en overgangsperiode der det ikke er mulig å gjennomføre et slikt system uansett, pluss at det selvsagt blir grupper med unntak - men ikke sjølbestemte unntak. Jeg tenkte helst på utenlandsflyginger.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2020 Forfatter #23 Skrevet 24. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Spiller ingen rolle. Det er dere som må ta ansvar for den situasjonen vi er i Anonymkode: 96ef3...d9f Jøss
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. november 2020 Forfatter #24 Skrevet 24. november 2020 1 minutt siden, sug lut skrev: Det er jeg enig i. Det vil jo bli en overgangsperiode der det ikke er mulig å gjennomføre et slikt system uansett, pluss at det selvsagt blir grupper med unntak - men ikke sjølbestemte unntak. Jeg tenkte helst på utenlandsflyginger. Jeg tenker også at dette kravet vil gjelde utenlandske flyvninger
Anonym bruker Skrevet 24. november 2020 #25 Skrevet 24. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Spiller ingen rolle. Det er dere som må ta ansvar for den situasjonen vi er i Anonymkode: 96ef3...d9f Og det spiller ingen rolle hva du mener. Du liker ikke å reise - helt greit, ingen tvinger deg. Vi som MÅ reise av personlige årsaker som for eksempel familier over landegrenser, vil fortsette å ha samvær med familien. Vi med sykdommer som blir mye bedre i varmen vil foretrekke å ta en årlig utenlandsferie i stedet for å gå sykmeldt flere måneder i året og ha dårligere livskvalitet. Anonymkode: f21bd...a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå