Gå til innhold

Nytt hus i 2011, så mye som bør reparerast/få nytt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så om ein gutt har ADHD så skal barnevernet ta en titt?

Anonymkode: 50a20...2cc

Om en gutt har adhd kan han fremdeles ha både oppdragelse og vettet i behold.

Anonymkode: 9d52c...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og dette etter at den ene gutten brukte en hammer ute i sommer. HI

IMG_20201123_113815.jpg

Anonymkode: 50a20...2cc

Kanskje på tide at både du og mannen tar litt tak...

Det at et barn har ADHD, betyr ikke at barnet må få gjøre hva det vil. Men hvis foreldrene lar huset forfalle, og ikke viser at hjemmet er noe en tar vare på, kan en ikke forvente at ungene gjør det heller. Tørke opp fukt, repare ting ved første anledning hvis det blir ødelagt, flytte på pynt på veggen (evnt montere dørstopper) hvis døra tar borti FØR døra blir ødelagt osv, er helt naturlig for folk flest. Det samme med å lære ungene til å ikke ødelegge ting. Og hvis de ikke greier å kontrollere sånn selv (pga ADHD eller andre diagnoser), er det faktisk foreldrene sitt ansvar å hjelpe barnet, så sånne ting ikke skjer.

Anonymkode: 101ec...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøpte nettopp denne, så får me sjå om eg klarer å få til golvet. Kan vel ikke bli verre uansett. 

IMG_20201123_125824.jpg

Anonymkode: 50a20...2cc

Så bra at du har begynt i en ende! Ingenting av det du viser oss tar kjempelang tid å fikse, men det ser svært shabby ut med knuste fliser og sprikende persienner (hva har egentlig skjedd der?). 

Begynn i det små med småreprasjoner, så blir det kjekkere og enklere å holde det pent. Dere har slarvet ned huset, nå er det på tide å skjerpe seg før det vokser dere over hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 23.11.2020 den 12.59):

Kjøpte nettopp denne, så får me sjå om eg klarer å få til golvet. Kan vel ikke bli verre uansett. 

IMG_20201123_125824.jpg

Anonymkode: 50a20...2cc

Noen som har prøvd den og vet om den kan brukes på laminat? Glemte å spør om det🙈

Anonymkode: 50a20...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke du fikse? Her i helgen laget mannen mat og jeg grunnet og malte en vegg. Huset eier vi sammen og da må begge hjelpe til. 

Anonymkode: 3e135...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 25.11.2020 den 9.24):

Hvorfor kan ikke du fikse? Her i helgen laget mannen mat og jeg grunnet og malte en vegg. Huset eier vi sammen og da må begge hjelpe til. 

Anonymkode: 3e135...887

Hi er oppgitt fordi mannen ikke gjør noe, verken vedlikehold eller husarbeid. Da har man lov å bli muggen, altså. 

Men godt å se at hun er i gang med småreparasjoner, det er mye triveligere med et hus uten hull og slurv. Kanskje mannen får et spark i baken også.  

Anonymkode: 7527d...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hi er oppgitt fordi mannen ikke gjør noe, verken vedlikehold eller husarbeid. Da har man lov å bli muggen, altså. 

Men godt å se at hun er i gang med småreparasjoner, det er mye triveligere med et hus uten hull og slurv. Kanskje mannen får et spark i baken også.  

Anonymkode: 7527d...2dd

Har ikke tord å  begynne. Med unntak av at jeg har bestilt ny dør. Er så redd for å ikke få til å tette de hulla i golvet. Noen som har prøvd den på laminat?🤔

Anonymkode: 50a20...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og persienner til bad er bestilt. Og lapp er skrevet opp med alt som bør gjøres innen utgangen av neste år og hengt opp på kjøkken som påminning til oss begge. HI

Anonymkode: 50a20...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke tord å  begynne. Med unntak av at jeg har bestilt ny dør. Er så redd for å ikke få til å tette de hulla i golvet. Noen som har prøvd den på laminat?🤔

Anonymkode: 50a20...2cc

Jeg har ikke prøvd, men er det ikke bare å teste det ut, egentlig? Det kan jo ikke bli verre enn det er? 

Og når du får ny persienne, vær nøye med å lufte bak og tørke av vinduskarmen for å forhindre (mer) fuktskader. Jeg hadde hatt pussing og maling av det vinduet som det første punktet på listen. Tar du det nå klarer du kanskje å redde vinduet. Å sette inn nytt blir mye dyrere. 

Faren min sa alltid at godt begynt er halvt fullført. Nå er du i gang! Flink er du. 

Anonymkode: 7527d...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det ikkje berre å opne døra så mykje at heile dør ladet er utanfor dørkarmen og løfte den opp? Også set du den nye den på hengslene etterpå? 

Og ta vekk den lysestaken😉

Endret av Syngensang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syngensang skrev (1 minutt siden):

Er det ikkje berre å opne døra så mykje at heile dør ladet er utanfor dørkarmen og løfte den opp? Også set du den nye den på hengslene etterpå? 

Og ta vekk den lysestaken😉

Såg linken og muligens har eg gitt meget dårlige råd😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh skal prøve å få til døra, men er redd det blir tungt aleine. Har prøvd å tette litt hull i dag. Sånn liksom? Det blir kanskje lysere når det tørker litt. 

IMG_20201205_122258.jpg

Anonymkode: 50a20...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Eh skal prøve å få til døra, men er redd det blir tungt aleine. Har prøvd å tette litt hull i dag. Sånn liksom? Det blir kanskje lysere når det tørker litt. 

IMG_20201205_122258.jpg

Anonymkode: 50a20...2cc

Alt er bedre enn et hull... At det blir litt slitasje på gulvene kan man leve med, og en liten fargeforskjell tåler du.

Anonymkode: 44d71...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Eh skal prøve å få til døra, men er redd det blir tungt aleine. Har prøvd å tette litt hull i dag. Sånn liksom? Det blir kanskje lysere når det tørker litt. 

IMG_20201205_122258.jpg

Anonymkode: 50a20...2cc

Vet ikke om det lysner, men prøv å skrap av det overflødige. Jeg syns du er flink, som nå tar tak i ting👍 Fortsett sånn, men gjør det med en gang skade oppstår. Og, som noen over skrev, fjern lysestaken. Og gjør det før du bytter døra, hvis ikke blir den nye skadet også.

Anonymkode: 101ec...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke om det lysner, men prøv å skrap av det overflødige. Jeg syns du er flink, som nå tar tak i ting👍 Fortsett sånn, men gjør det med en gang skade oppstår. Og, som noen over skrev, fjern lysestaken. Og gjør det før du bytter døra, hvis ikke blir den nye skadet også.

Anonymkode: 101ec...b6a

Ja, det skal jeg selv om mannen er uenig. Men hvordan blir det å støvsuge og vaske over?

Anonymkode: 50a20...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det skal jeg selv om mannen er uenig. Men hvordan blir det å støvsuge og vaske over?

Anonymkode: 50a20...2cc

Det herder/tørker, så det er ikke noe problem. De lager ikke en "fiks gulvet pasta" som ikke tåler å bli støvsuget og vasket ;)

 

Anonymkode: 44d71...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det skal jeg selv om mannen er uenig. Men hvordan blir det å støvsuge og vaske over?

Anonymkode: 50a20...2cc

Tror nok det tåler vanlig behandling. 

Hvis mannen din er uenig i å fjerne lysestaken, må han finne en løsning med dørstopper, og fikse det i dag. 

Anonymkode: 101ec...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eh skal prøve å få til døra, men er redd det blir tungt aleine. Har prøvd å tette litt hull i dag. Sånn liksom? Det blir kanskje lysere når det tørker litt. 

IMG_20201205_122258.jpg

Anonymkode: 50a20...2cc

Men du må jo få mannen til å hjelpe deg med døren? Det blir vanskelig å få det til alene, det skal passe både oppe og nede pluss at det blir tungt. 

Og hva er mannen uenig i? At lysestaken på veggen må bort? 

Jeg syns du er kjempeflink som er i gang!

Anonymkode: 7527d...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Men du må jo få mannen til å hjelpe deg med døren? Det blir vanskelig å få det til alene, det skal passe både oppe og nede pluss at det blir tungt. 

Og hva er mannen uenig i? At lysestaken på veggen må bort? 

Jeg syns du er kjempeflink som er i gang!

Anonymkode: 7527d...2dd

Ja, han mener at ungene må bruke vet og ikke ta døra så hardt opp og stoppe den i tide slik at den ikke går borti pynten.

Anonymkode: 50a20...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja, han mener at ungene må bruke vet og ikke ta døra så hardt opp og stoppe den i tide slik at den ikke går borti pynten.

Anonymkode: 50a20...2cc

Og hvordan  syns han den teorien har gått så langt?🙄😏

Man trenger ikke være barn for å glippe taket, så enten må det bli en dørstopper (som jeg ikke syns er pent mist på gulvet) eller så må pynten bort. Den kan jo henges opp et annet sted. 

Anonymkode: 7527d...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt sent når det gjelder gulvet, men vil likevel nevne det i tilfelle andre har samme problem eller du får lyst til å fikse litt på det en annen gang. 

Forhandlere av gulv leier gjerne ut reparasjonskit. Da får du en eske med forskjellige farger, så bruker du den som ligner gulvet (eller møbelet) mest. Man kan også kjøpe enkeltfarger, til og med på Ebay. 

Det er jo mest aktuelt på laminat. På parkett kan man ofte fikse hakk og riper ved å helle kokende vann på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fandens Oldemor skrev (2 minutter siden):

Kanskje litt sent når det gjelder gulvet, men vil likevel nevne det i tilfelle andre har samme problem eller du får lyst til å fikse litt på det en annen gang. 

Forhandlere av gulv leier gjerne ut reparasjonskit. Da får du en eske med forskjellige farger, så bruker du den som ligner gulvet (eller møbelet) mest. Man kan også kjøpe enkeltfarger, til og med på Ebay. 

Det er jo mest aktuelt på laminat. På parkett kan man ofte fikse hakk og riper ved å helle kokende vann på. 

Takk for tips👍 vi har laminat. Leier ut? Leveres det tilbake etterpå?

Anonymkode: 50a20...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...