Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #1 Skrevet 22. november 2020 I mediene i Stavanger er det en diskusjon om å flytte juleferien fra 22.12 til 18.12, for å få ned smitten. Hva tenker dere om det? Selv tenker jeg at det er på sin plass. Noen bruker som argument at elevene skal ha 190 skoledager i året. Da tenker jeg at det går helt fint med feks to dager hjemmeskole. Da får en roligere dager, og MYE mindre smittefare. Ene barnet må i tillegg ta skolebuss til skolen, og den kan være temmelig full. Hadde vært greit å sluppet unna litt tidligere😉 Anonymkode: 066e5...064
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #2 Skrevet 22. november 2020 Her tar de juleferie 18.des og jeg syns det er alt for lenge for barna å gå til 22. desember. Syns forslaget om å ra tidligere ferie høres lurt ut fra et smittevernhensyn. Anonymkode: 5a9b5...d7f
Optatium Skrevet 22. november 2020 #3 Skrevet 22. november 2020 Du kan godt gi ungene fri fra 18., men ikke lev i noen illusjon om noen form for læringsutbytte de andre to dagene😅 Forøvrig hjelper det lite med skoleferien om julefestene går som planlagt (gjelder fortrinnsvis de eldre elevene).
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #4 Skrevet 22. november 2020 Her skal grunnskolen gå helt til 23/12! Helt vannvittig mtp de som kanskje skal reise på juleferie. Lille julaften er en stor del av julen for oss og det blir ikke det samme om det er skoledag. Har ikke hørt noe om å fremskynde juleferien her, det kan de nesten ikke gjøre siden det er knapt en mnd siden de utsatte den fra 18 til 23. Anonymkode: 66de4...64d
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #5 Skrevet 22. november 2020 Vi lærere på vår jobb diskuterer det samme, det er ikke noen vits i de to dagene etter helgen uansett siden det ikke blir noe videre undervisning. Med tanke på smittevern kunne de godt kuttet dem bort. Anonymkode: 16fd3...0b5
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #6 Skrevet 22. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her skal grunnskolen gå helt til 23/12! Helt vannvittig mtp de som kanskje skal reise på juleferie. Lille julaften er en stor del av julen for oss og det blir ikke det samme om det er skoledag. Har ikke hørt noe om å fremskynde juleferien her, det kan de nesten ikke gjøre siden det er knapt en mnd siden de utsatte den fra 18 til 23. Anonymkode: 66de4...64d Lille julaften er en aldeles alminnelig hverdag, og selv om du starter julefeiringen før jul, så kan du ikke forvente at kalenderen skal tilpasses deg. Likevel tror jeg deg ikke når du sier elevene skal gå på skolen til og med 23.12. Vi skal gå til og med 22. Det tror jeg er relativt vanlig. Anonymkode: cee66...be1
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #7 Skrevet 22. november 2020 Her, i Vestfold så slutter skolen 18, det har vært bestemt hele året , ikke pga korona . Anonymkode: 74938...14b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #8 Skrevet 22. november 2020 Man får ikke det store læringsutbytte de siste dagene. Det er stort sett kos, film, rydding etc. samtidig skal man ikke undervurdere at mange barn har godt av å være på skolen. Mange har det ikke greit hjemme og juleferien kan bli laaaang. Man nå ikke leve i den illusjonen at slle har flust av familietradisjoner, besøk av besteforeldre eller familiesammenkomster. Mange barn er også ensomme og har lite nettverk. For mange er skolehverdagen viktig. Anonymkode: efe3b...f0a
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #9 Skrevet 22. november 2020 Her skal barna gå til 22.desember,de går aldri på skolen på lillejulaften. Anonymkode: 511d0...c91
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #10 Skrevet 22. november 2020 I Trondheim er det snakk om at de to dagene må taes igjen i juni. Tror det vil være ganske uaktuelt for både elever og lærere. To dager med hjemmeskole er ok, men kan nok skape trøbbel for mange. Anonymkode: aed2a...1a5
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #11 Skrevet 22. november 2020 Jeg synes det høres fornuftig ut, men at de jo må ta det igjen med et par dager ekstra til sommeren. Anonymkode: 37398...494
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #12 Skrevet 22. november 2020 Håoer det blir sånn. Er lærer selv i Bergen og har ikke hørt noe om dette dessverre, vi skal i følge skoleruten ha skole til og med 22. Mine barns skole har samme plan uten at noen har foreslått 18. som er alternativ. Vi skal forhåpentligvis reise langt til familie og det hadde vært best selvsagt, å få reist før 23. Anonymkode: 5dfe4...625
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #13 Skrevet 22. november 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lille julaften er en aldeles alminnelig hverdag, og selv om du starter julefeiringen før jul, så kan du ikke forvente at kalenderen skal tilpasses deg. Likevel tror jeg deg ikke når du sier elevene skal gå på skolen til og med 23.12. Vi skal gå til og med 22. Det tror jeg er relativt vanlig. Anonymkode: cee66...be1 Hva du tror eller ikke er meg knekkende likegyldig! Har du for vane å tro at man lyver om bagateller? På seg selv kjenner man andre? Det har aldri skjedd før at barna har hatt skole helt til lille julaften, og hvorfor de har valgt det i år skjønner jeg ikke. På skoleruten står 18 desember som siste dag før jul, men pga tilbakemeldinger fra noen foreldre om at det ble for lang skoleferie (!) så ble den utsatt til 23, så vi fikk ny skolerute for ca en mnd siden Jeg er forøvrig fullt klar over at det er en vanlig arbeidsdag, men som du selv sier så har barna aldri hatt skole før, så da har jeg tatt fri og den har blitt en del av vår tradisjon. Jeg håper ikke det klør deg! Anonymkode: 66de4...64d
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #14 Skrevet 22. november 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva du tror eller ikke er meg knekkende likegyldig! Har du for vane å tro at man lyver om bagateller? På seg selv kjenner man andre? Det har aldri skjedd før at barna har hatt skole helt til lille julaften, og hvorfor de har valgt det i år skjønner jeg ikke. På skoleruten står 18 desember som siste dag før jul, men pga tilbakemeldinger fra noen foreldre om at det ble for lang skoleferie (!) så ble den utsatt til 23, så vi fikk ny skolerute for ca en mnd siden Jeg er forøvrig fullt klar over at det er en vanlig arbeidsdag, men som du selv sier så har barna aldri hatt skole før, så da har jeg tatt fri og den har blitt en del av vår tradisjon. Jeg håper ikke det klør deg! Anonymkode: 66de4...64d Gud hjelpe! Jeg tror deg, og er faktisk temmelig sjokkert. Noen foreldre har sagt "hopp", og kommuneadministrasjonen hopper? Er det mulig? Ærlig talt, hva slags innflytelse er det enkelte har, da? Og på SÅ tynt grunnlag? Dette ville jeg nok gått til media med, gitt. Skolerute skal da vel i prinsippet være lik for, for det første - hele kommunen, og for det andre - hele fylket. Er du sikker på at dette faktisk er et lovlig vedtak? Nei, dette må du løfte fram i lyset! Likevel, heldigvis ser jeg at vi er enige om at lille julaften faktisk er en hverdag. At det også er skoledag er det nok første gang jeg har hørt om, i Norge. Anonymkode: cee66...be1
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #15 Skrevet 22. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her skal grunnskolen gå helt til 23/12! Helt vannvittig mtp de som kanskje skal reise på juleferie. Lille julaften er en stor del av julen for oss og det blir ikke det samme om det er skoledag. Har ikke hørt noe om å fremskynde juleferien her, det kan de nesten ikke gjøre siden det er knapt en mnd siden de utsatte den fra 18 til 23. Anonymkode: 66de4...64d Jobber ikke dere 23? Anonymkode: 602c1...e7b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #16 Skrevet 22. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jobber ikke dere 23? Anonymkode: 602c1...e7b Leste ikke hele tråden 🙈 Anonymkode: 602c1...e7b
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #17 Skrevet 22. november 2020 3 hours ago, Anonym bruker said: I mediene i Stavanger er det en diskusjon om å flytte juleferien fra 22.12 til 18.12, for å få ned smitten. Hva tenker dere om det? Selv tenker jeg at det er på sin plass. Noen bruker som argument at elevene skal ha 190 skoledager i året. Da tenker jeg at det går helt fint med feks to dager hjemmeskole. Da får en roligere dager, og MYE mindre smittefare. Ene barnet må i tillegg ta skolebuss til skolen, og den kan være temmelig full. Hadde vært greit å sluppet unna litt tidligere😉 Anonymkode: 066e5...064 18 her i alle fall Anonymkode: 9dfb6...21e
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #18 Skrevet 22. november 2020 Da burde det faktisk være skole frem til 18 og ikke bare vås! Synes det er altfor lite skole som det er og hvis enda en uke skal brukes til film og hyggelige aktiviteter blir jeg matt. Kutt gjerne ned men kutt film og godis- ikke skole. Ungene kan jo knapt gangetabellen lenger til tross for 7 års skolegang. Anonymkode: 0cf7c...176
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #19 Skrevet 22. november 2020 Her er det skole til og med den 22. Om det har noe å si for smitten å flytte siste skoledag til 18. er jeg usikker på. Faren er at fler benytter anledningen til å reise og besøke familie i stedenfor å holde seg hjemme. Hvis det skjer er det bedre å kjøre undervisning helt til den 23. Anonymkode: 37398...494
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #20 Skrevet 22. november 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ungene kan jo knapt gangetabellen lenger til tross for 7 års skolegang. Anonymkode: 0cf7c...176 Gangetabellen må de strengt tatt lære seg hjemme. Anonymkode: 6f187...624
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #21 Skrevet 22. november 2020 Her slutter skolen 18.12, planlagt skolerute fra tidligere. Men hverken mannen eller jeg har fri, så vi skal uansett jobbe til og med 23.12. Ungene går på sfo og barnehage de tre dagene... Anonymkode: 96bdc...4b4
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #22 Skrevet 22. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Gud hjelpe! Jeg tror deg, og er faktisk temmelig sjokkert. Noen foreldre har sagt "hopp", og kommuneadministrasjonen hopper? Er det mulig? Ærlig talt, hva slags innflytelse er det enkelte har, da? Og på SÅ tynt grunnlag? Dette ville jeg nok gått til media med, gitt. Skolerute skal da vel i prinsippet være lik for, for det første - hele kommunen, og for det andre - hele fylket. Er du sikker på at dette faktisk er et lovlig vedtak? Nei, dette må du løfte fram i lyset! Likevel, heldigvis ser jeg at vi er enige om at lille julaften faktisk er en hverdag. At det også er skoledag er det nok første gang jeg har hørt om, i Norge. Anonymkode: cee66...be1 1. Selvsagt går jeg ikke videre med det, hva skulle det være godt for? 2. Skoleruten er lik for hele kommunen, men ikke fylkeskommunen, det har den aldri vært. Noen ting er fastsatt, som høst- og vinterferie, mens plandager og tydligvis juleferien er opp til kommunen så lenge det blir 190 (?) skoledager pr år. De slutter da tre dager tidligere til sommeren pga endringene nå. 3. Kanskje du skulle være litt forsiktig med å beskylde folk for å lyve selv om de sier ting du ikke har hørt før? Anonymkode: 66de4...64d
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #23 Skrevet 22. november 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Selvsagt går jeg ikke videre med det, hva skulle det være godt for? 2. Skoleruten er lik for hele kommunen, men ikke fylkeskommunen, det har den aldri vært. Noen ting er fastsatt, som høst- og vinterferie, mens plandager og tydligvis juleferien er opp til kommunen så lenge det blir 190 (?) skoledager pr år. De slutter da tre dager tidligere til sommeren pga endringene nå. 3. Kanskje du skulle være litt forsiktig med å beskylde folk for å lyve selv om de sier ting du ikke har hørt før? Anonymkode: 66de4...64d 1: Hvorfor bare godta? 2: Hvilken kommune og fylkeskommune er dette? Her jeg bor er grunnskole og videregående samkjørt i hele fylket. Det trodde jeg var normen. 3: Slapp av. Anonymkode: cee66...be1
KellyTaylor Skrevet 22. november 2020 #24 Skrevet 22. november 2020 Nå måtte jeg inn å sjekke skoleruten vår og trodde helt seriøst at de sluttet fredagen 18.des, men der står det mandag 21.desember. Kan aldri tenke meg at de skal ha den mandagen grunnet null gang rundt juletreet i gymsalen og det som hører til.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2020 #25 Skrevet 22. november 2020 Her er siste skoledag 22.desember, og har ikke hørt noe om at det endres. Går fint uansett for oss, men kan ikke helt se argumentet med at det demper smittefaren noe. Er det sannsynlig med lite smitte 18.desember og mye smitte 21. desember liksom? Tror det er større sjanse for at de barna som har det ille i jula får enda flere vonde dager hvis skolen stenger før. Anonymkode: 32bff...61e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå