Gå til innhold

Menskopp altså😍


Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sover dere med koppen? Blir den ikke for full på morgenen?

Anonymkode: 017a4...5ea

Sover med den ja. Har ved noen få anledninger opplevd at jeg blør gjennom fordi den er full, det har kun skjedd når jeg har veldig kraftige blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sover dere med koppen? Blir den ikke for full på morgenen?

Anonymkode: 017a4...5ea

Jeg sover med den også, ja. Brukte ofte kopp pluss bind på natta det første året, for å være på den sikre siden. Men siden det aldri var noen lekkasje sluttet jeg med det etter hvert. 

Anonymkode: 14510...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt menskopp i 10 år og kommer aldri til å gå tilbake til bind eller tamponger. Vurderer nå å bytte til en Ziggy cup eller Nixit. Da kan man visst ha sex mens koppen/disken sitter i. Kanskje noen her har erfaringer?

Anonymkode: b9633...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg har brukt menskopp i 10 år og kommer aldri til å gå tilbake til bind eller tamponger. Vurderer nå å bytte til en Ziggy cup eller Nixit. Da kan man visst ha sex mens koppen/disken sitter i. Kanskje noen her har erfaringer?

Anonymkode: b9633...9d9

Hehe, huff ja. I min desperasjon for å finne en kopp som passet etter sist fødsel kjøpte jeg ziggy.

Omg. Det er noen i denne tråden som ville fått hjerteinfarkt hvis de hadde sett det.

Ziggy er nærmest umulig å tømme uten søl. Jeg har brukt menskopp i 20 år og mente jeg burde klare å fikse det, men nei.

Den var også skikkelig vanskelig til å få til å sitte riktig. Løsnet noen ganger og hele innholdet lakk ut. 

Så nei...anbefales ikke

Anonymkode: d7f41...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hehe, huff ja. I min desperasjon for å finne en kopp som passet etter sist fødsel kjøpte jeg ziggy.

Omg. Det er noen i denne tråden som ville fått hjerteinfarkt hvis de hadde sett det.

Ziggy er nærmest umulig å tømme uten søl. Jeg har brukt menskopp i 20 år og mente jeg burde klare å fikse det, men nei.

Den var også skikkelig vanskelig til å få til å sitte riktig. Løsnet noen ganger og hele innholdet lakk ut. 

Så nei...anbefales ikke

Anonymkode: d7f41...28a

Jeg har personlig ikke forsøkt. Men har to venninner som begge har fortalt omtrent akkurat dette om sin erfaring, beskrevet som «en blodig slagmark»😂

Sikkert greit å ha i bakhånd hvis behovet for sex er veldig stort. Men tror ikke så mange velger denne i det daglige😊👍🏻

Anonymkode: 14510...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hææ, er det virkelig imponerende? Trodde det var ganske vanlig å klare det, man tørker seg jo før man setter i ny tampong.

Anonymkode: c171a...8f4

Det er vanlig å ikke få blod på seg ja. Man tar jo ut en tampong, som har sugd opp blodet som var der. Man tisser, tørker seg, og setter inn ny. Da er det ikke blod der, jeg får ihvertfall ikke blod på meg. Mulig de byttet litt sjelden eller brukte feil str?

Har prøvd menskopp og, og da ble det blod overalt. Verste klinet jeg har vært borti. Må ha en dusj i nærheten, og helst en vadkedame til å rydde opp på badet. Grøsser av tanken, aldri igjen. Det får en hvertfall ikke til å glemme man har mensen, tvert imot.

Anonymkode: f6130...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanlig å ikke få blod på seg ja. Man tar jo ut en tampong, som har sugd opp blodet som var der. Man tisser, tørker seg, og setter inn ny. Da er det ikke blod der, jeg får ihvertfall ikke blod på meg. Mulig de byttet litt sjelden eller brukte feil str?

Har prøvd menskopp og, og da ble det blod overalt. Verste klinet jeg har vært borti. Må ha en dusj i nærheten, og helst en vadkedame til å rydde opp på badet. Grøsser av tanken, aldri igjen. Det får en hvertfall ikke til å glemme man har mensen, tvert imot.

Anonymkode: f6130...383

Du tror ikke det kan være slik at noen blør mer enn andre altså? Du bare vet at det ikke er vanlig å få blod på fingeren? 
Tenker du bare skal være glad til for at du blør lite (selv om det høres tørt og vondt ut å få inn den tampongen).

Anonymkode: 6d74c...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, huff ja. I min desperasjon for å finne en kopp som passet etter sist fødsel kjøpte jeg ziggy.

Omg. Det er noen i denne tråden som ville fått hjerteinfarkt hvis de hadde sett det.

Ziggy er nærmest umulig å tømme uten søl. Jeg har brukt menskopp i 20 år og mente jeg burde klare å fikse det, men nei.

Den var også skikkelig vanskelig til å få til å sitte riktig. Løsnet noen ganger og hele innholdet lakk ut. 

Så nei...anbefales ikke

Anonymkode: d7f41...28a

Er den sånn at den skal plasseres "bak" symfysebenet? Jeg skremmes ikke av litt blodsøl (det blir ofte det når jeg tømmer den vanlige menskoppen også), men grøsser av tanken på lekkasjer. Vil ha mulighet til å trene, løfte og bevege meg som normalt.

Anonymkode: b9633...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du gir i hvert fall tydelig beskjed om at de som skifter tampong eller bruker menskopp på vanlig måte, altså ved å «stappe fingrene oppi der», er «kvalme folk» (dine ord). Så det er nok mer dine utsagn enn min leseforståelse som skaper det inntrykket. 

Anonymkode: 14510...a37

Igjen så skorter det på leseforståelsen, for det du kommer her har jeg ikke sagt. Jeg sa det var kvalme folk som skyller  menskoppene i vasken på offentlig toaletter.

Anonymkode: c171a...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Anonym bruker said:

Er den sånn at den skal plasseres "bak" symfysebenet? Jeg skremmes ikke av litt blodsøl (det blir ofte det når jeg tømmer den vanlige menskoppen også), men grøsser av tanken på lekkasjer. Vil ha mulighet til å trene, løfte og bevege meg som normalt.

Anonymkode: b9633...9d9

Ja, den skulle det. Jeg slet veldig med å få den på riktig plass, og synes det kunne være litt vondt. Gnagde på en måte..

Jeg ville definitivt prøvd den "runde" som ble linka til tidligere i tråden.

Anonymkode: d7f41...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Igjen så skorter det på leseforståelsen, for det du kommer her har jeg ikke sagt. Jeg sa det var kvalme folk som skyller  menskoppene i vasken på offentlig toaletter.

Anonymkode: c171a...8f4

Som om det er noe bedre 😂

Anonymkode: b9633...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Igjen så skorter det på leseforståelsen, for det du kommer her har jeg ikke sagt. Jeg sa det var kvalme folk som skyller  menskoppene i vasken på offentlig toaletter.

Anonymkode: c171a...8f4

Og tenk, du vil aldri vite hvem vi kvalme mennesker er. Det kan være alle i menstruerende alder, du er aldri trygg. Hihi

Anonymkode: d7f41...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, den skulle det. Jeg slet veldig med å få den på riktig plass, og synes det kunne være litt vondt. Gnagde på en måte..

Jeg ville definitivt prøvd den "runde" som ble linka til tidligere i tråden.

Anonymkode: d7f41...28a

Jeg så den, men vet ikke helt om jeg stoler på at man kan ha sex med den i. Dessuten synes jeg det høres greit ut å slippe å styre med vakum.

Anonymkode: b9633...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Anonym bruker said:

Jeg så den, men vet ikke helt om jeg stoler på at man kan ha sex med den i. Dessuten synes jeg det høres greit ut å slippe å styre med vakum.

Anonymkode: b9633...9d9

Du MÅ ha vakuum med ziggy. Den ligger nærmest horisontalt. Disken er nesten flat, med mykt hulrom. Veldig stiv kant..

 

 

Anonymkode: d7f41...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du MÅ ha vakuum med ziggy. Den ligger nærmest horisontalt. Disken er nesten flat, med mykt hulrom. Veldig stiv kant..

 

 

Anonymkode: d7f41...28a

Med Nixit skal man ikke ha vakuum, og det tror jeg er litt samme prinsipp som Ziggy. Det er vel derfor den skal plasseres bak symfysebenet, så den ligger i ro uten vakuum..?

Anonymkode: b9633...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanlig å ikke få blod på seg ja. Man tar jo ut en tampong, som har sugd opp blodet som var der. Man tisser, tørker seg, og setter inn ny. Da er det ikke blod der, jeg får ihvertfall ikke blod på meg. Mulig de byttet litt sjelden eller brukte feil str?

Har prøvd menskopp og, og da ble det blod overalt. Verste klinet jeg har vært borti. Må ha en dusj i nærheten, og helst en vadkedame til å rydde opp på badet. Grøsser av tanken, aldri igjen. Det får en hvertfall ikke til å glemme man har mensen, tvert imot.

Anonymkode: f6130...383

Du tror ikke at det kan være at du ikke bruker den riktig, når alle andre som har erfaring med det er kjempefornøyd?

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen så skorter det på leseforståelsen, for det du kommer her har jeg ikke sagt. Jeg sa det var kvalme folk som skyller  menskoppene i vasken på offentlig toaletter.

Anonymkode: c171a...8f4

Hva gjør du med vaskene på offentlige toalett, egentlig? Slikker du bunnen, eller? Tror du at basseluskene fra ev blod hopper opp når du vasker hendene? Hva er problemet om man ikke lar blodet ligge igjen i vasken? 

Jeg tror du øser deg veldig opp her uten å helt tenke gjennom hva du sier. 

Anonymkode: a2fec...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...