Gå til innhold

Menskopp altså😍


Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for tips. Første gang jeg har sett det utseende. Interessant. 
Ser du linker til regualar, men hva bestiller man tro? Regular, low cervix eller teen? 
Hilsen hun over med to barn og som ga opp den «store» typen. 

Anonymkode: 1325b...aff

Bare hyggelig. Jeg har regular, og har bare prøvd den størrelsen. Har født tre barn. Den er annerledes i formen enn andre menskopper. Da jeg fikk den tenkte jeg med en gang at den var for stor. Men siden den former seg etter kroppen i stedet for å være avhengig av å folde seg helt ut, så har det vært helt uproblematisk, og jeg har aldri hatt lekkasje med den. 

Anonymkode: 14510...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke hatt mensen på mange, mange år. Hormonspiral er fantastisk😊

Anonymkode: 8f200...995

Jeg har også hormonspiral, men får mensen likevel😬 Det er da jeg lovpriser menskopp, så gjør det ikke noe likevel😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Regnet på det, og fant ut at det ikke var økonomisk lønnsomt for meg. Så holder meg til bind og tamponger. 

Anonymkode: 482e7...df0

Jeg har brukt min i 12 år. Lurer veldig på hvordan regnestykket ditt ser ut?

Anonymkode: b0763...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Regnet på det, og fant ut at det ikke var økonomisk lønnsomt for meg. Så holder meg til bind og tamponger. 

Anonymkode: 482e7...df0

Funnet en gullbelagt menskopp? Eller får du bind nesten gratis? Hvis ikke kan jeg virkelig ikke forstå hvordan du har kommet frem til dette? 

Anonymkode: 6eb10...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøpte også den som var anbefalt etter alder og to fødsler, men den var altfor stor. Bestilte en liten isteden og den fungerer helt 👌

Anonymkode: 526c0...4fe

Samme her. Holder ikke fullt 12 timer de første par dagene da, men det er absolutt verdt det å slippe å styre så mye for å få den inn, og ikke minst slippe å kjenne at den er der.

Anonymkode: 8e664...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste er å ikke ha mensen. Har ikke hatt mensen på 14 år. Helt fantastisk. Bruker Cerazette

Anonymkode: 04647...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.11.2020 den 23.31, Anonym bruker skrev:

Hæ? Koppen kan brukes i mange år, og koster et par tre hundrelapper. Hvordan kan det være dyrere enn bind og tamponger over flere år?

Jeg hadde valgt kopp hvis det var det dyreste alternativet også jeg, da. Det er så utrolig mye enklere og mer behagelig å ha mensen. Ingen gris og lekkasjer, og ingen vond lukt, hverken fra en selv eller fra det man kaster i søpla. Utrolig deilig å slippe å gå helt ut med mens-søpla fra badet for å unngå lukt. 

Anbefaler forresten Femmycycle for dere som sliter med passform eller vanskelig å få vakuum. Jeg trodde jeg måtte slutte med kopp da jeg opplevde å ikke få det til å fungere etter siste fødsel da jeg blant annet fikk fremfall (har brukt menskopp siden 2008). Femmycycle er den beste menskoppen jeg har hatt, den lekker aldri, kjennes ikke, og sklir ikke nedover når den begynner å bli full, og den er utrolig enkel både å sette på plass og ta ut. Eneste «sølesikre» koppen også😍

og koster bare 215 her😉

https://www.fertil.no/produkt/femmycycle-menskopp-str-regular/?gclid=Cj0KCQiAkuP9BRCkARIsAKGLE8XZWTdi4XZar9pcLGhGw2qo_sy9fteVym-8vGqK7H-bPB_RQyJ0-LQaAhx-EALw_wcB

 

Anonymkode: 14510...a37

Hm, jeg har litt utfordringer med at koppen ikke bretter seg skikkelig ut alltid etter barn nummer tre, og da blir det jo ikke vakum. Veldig kult hvis denne virker bedre. Må du skyve den lengre opp på grunn av den ringen? Bestiller en og prøver tror jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ufattelig motbydelig konsept. Og jeg håper virkelig dere brukere ikke driver og skyller den i vasken på jobb, på besøk, og så videre.

Anonymkode: 0a0f7...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et ufattelig motbydelig konsept. Og jeg håper virkelig dere brukere ikke driver og skyller den i vasken på jobb, på besøk, og så videre.

Anonymkode: 0a0f7...a09

Det gjør jeg når jeg må, og vet du det går jammen helt fint 😁

Syns det er verre med tamponger eller bind som ligger og lukter, enn at jeg har tømt en kopp i do altså 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et ufattelig motbydelig konsept. Og jeg håper virkelig dere brukere ikke driver og skyller den i vasken på jobb, på besøk, og så videre.

Anonymkode: 0a0f7...a09

Hva er forskjellen på å skylle koppen og å skylle fingre med blod på etter bytte av tampong?

I motsetning til tampong som må byttes både på jobb og besøk tømmes menskopp ca hver 12. time. De fleste tømmer og skyller hjemme, morgen og kveld, så tror uansett ikke det er noe du trenger å bekymre deg over. 

Anonymkode: 14510...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er forskjellen på å skylle koppen og å skylle fingre med blod på etter bytte av tampong?

I motsetning til tampong som må byttes både på jobb og besøk tømmes menskopp ca hver 12. time. De fleste tømmer og skyller hjemme, morgen og kveld, så tror uansett ikke det er noe du trenger å bekymre deg over. 

Anonymkode: 14510...a37

Fingre med blod på? Hva er det du driver med der nede?

Det er ufyselig at dere skyller en stinkende kopp med stinkende tolvtimers mensblod i vasken andre skal benytte, ja.

Anonymkode: 0a0f7...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Leverpostei skrev:

Hm, jeg har litt utfordringer med at koppen ikke bretter seg skikkelig ut alltid etter barn nummer tre, og da blir det jo ikke vakum. Veldig kult hvis denne virker bedre. Må du skyve den lengre opp på grunn av den ringen? Bestiller en og prøver tror jeg! 

Tror ikke jeg skyver den lengre opp enn den koppen jeg hadde før. Den ringen er så myk, har aldri kjent den. Den stive «pinnen» på min forrige kopp kjente jeg noen ganger, og løste det med å skyve koppen lengre opp. 
Prøv, kan ikke garantere at den funker for deg, men den fungerer i hvert fall helt lekkasjefritt hos meg selv om den ikke folder seg helt ut👍🏻

Anonymkode: 14510...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Fingre med blod på? Hva er det du driver med der nede?

Det er ufyselig at dere skyller en stinkende kopp med stinkende tolvtimers mensblod i vasken andre skal benytte, ja.

Anonymkode: 0a0f7...a09

Hehe, da bør du ikke bruke offentlige toaletter, fordi det garantert blir skylt der. Særlig de toalettene med vask i avlukket 😄

Anonymkode: d7f41...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fingre med blod på? Hva er det du driver med der nede?

Det er ufyselig at dere skyller en stinkende kopp med stinkende tolvtimers mensblod i vasken andre skal benytte, ja.

Anonymkode: 0a0f7...a09

Klarer du å bytte tampong helt uten å få blod på fingrene? Imponerende i så fall😉

Mensblodet lukter ikke noe særlig i kopp. Det gjør det først når det får kontakt med luft utenfor skjeden. Mens stinker først når folk går med bind, og når folk legger bind og tamponger i søpla. 

Blodet i koppen tømmes i do. Det som skylles i vasken er ikke noe mer enn den mengden de fleste andre, utenom deg, får på fingrene ved tampongbytte. 

Anonymkode: 14510...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke jeg skyver den lengre opp enn den koppen jeg hadde før. Den ringen er så myk, har aldri kjent den. Den stive «pinnen» på min forrige kopp kjente jeg noen ganger, og løste det med å skyve koppen lengre opp. 
Prøv, kan ikke garantere at den funker for deg, men den fungerer i hvert fall helt lekkasjefritt hos meg selv om den ikke folder seg helt ut👍🏻

Anonymkode: 14510...a37

Ok, takk for svar, skal definitivt prøve den ut. Den vanlige koppen fungerer altså, men det er litt ommøblert der nede 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et ufattelig motbydelig konsept. Og jeg håper virkelig dere brukere ikke driver og skyller den i vasken på jobb, på besøk, og så videre.

Anonymkode: 0a0f7...a09

Det som er motbydelig er det unødvendige berget av engangsprodukter. Tenk så fint for miljøet at flere og flere går over til kopp. Mensen lukter ikke når man bruker kopp, og miljøet i skjeden blir bedre. Jeg skyller aldri koppen andre steder enn hjemme (unntatt med overnatting). Tømmer den bare i toalettet og tørker den ren med litt papir.

Anonymkode: 40ead...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, da bør du ikke bruke offentlige toaletter, fordi det garantert blir skylt der. Særlig de toalettene med vask i avlukket 😄

Anonymkode: d7f41...28a

Ja, det gjør det garantert, mange kvalme folk der ute.

Anonymkode: c171a...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klarer du å bytte tampong helt uten å få blod på fingrene? Imponerende i så fall😉

Mensblodet lukter ikke noe særlig i kopp. Det gjør det først når det får kontakt med luft utenfor skjeden. Mens stinker først når folk går med bind, og når folk legger bind og tamponger i søpla. 

Blodet i koppen tømmes i do. Det som skylles i vasken er ikke noe mer enn den mengden de fleste andre, utenom deg, får på fingrene ved tampongbytte. 

Anonymkode: 14510...a37

Hææ, er det virkelig imponerende? Trodde det var ganske vanlig å klare det, man tørker seg jo før man setter i ny tampong.

Anonymkode: c171a...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fingre med blod på? Hva er det du driver med der nede?

Det er ufyselig at dere skyller en stinkende kopp med stinkende tolvtimers mensblod i vasken andre skal benytte, ja.

Anonymkode: 0a0f7...a09

Det stinker ikke. Koppen lukter ingenting og blodet lukter i høyden litt jernaktig. Det er heller ikke mer uhygienisk enn å skylde fingeren under vasken etter at man har skåret seg. Av alle ting som havner i en vask, så er det blod som er verst? Ikke bæsj fra barnerumper, malingsrester, sprøytemidler fra hagen, jord, fett, snørr, spy osv? Det hender at jeg skyller min i vasken på jobb. Tømmer blodet i do og skyller den pent og forsiktig i vasken. Dere som aldri får blod på fingrene når dere bytter tampong kan ikke ha kraftige mensblødninger. Da jeg brukte tampong så så hånda mi av og til ut som jeg hadde drept noen med gaffel. Vaska av det blodet i vasken også, forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hææ, er det virkelig imponerende? Trodde det var ganske vanlig å klare det, man tørker seg jo før man setter i ny tampong.

Anonymkode: c171a...8f4

Du tørker deg med papir inni skjeden? Jaja, godt vi er forskjellige🙄

Hjelper i hvert fall ikke meg å tørke meg på utsiden, der er det ikke blod når man bruker tampong.
Blodet som er inni skjeden får man på fingeren når man setter inn den nye tampongen. Ca like mye blod som det lille som er igjen på menskoppen etter tømming når man skyller den i vasken😉

Anonymkode: 14510...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tørker deg med papir inni skjeden? Jaja, godt vi er forskjellige🙄

Hjelper i hvert fall ikke meg å tørke meg på utsiden, der er det ikke blod når man bruker tampong.
Blodet som er inni skjeden får man på fingeren når man setter inn den nye tampongen. Ca like mye blod som det lille som er igjen på menskoppen etter tømming når man skyller den i vasken😉

Anonymkode: 14510...a37

Nei, selvfølgelig gjør jeg ikke det, men så stapper jeg ikke fingrene inn der heller når jeg setter i tampong.

Anonymkode: c171a...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, selvfølgelig gjør jeg ikke det, men så stapper jeg ikke fingrene inn der heller når jeg setter i tampong.

Anonymkode: c171a...8f4

Ok, men du er så spesiell på alle områder når det kommer til mens at jeg tror like greit vi kan konkludere med at du gjør det på din måte og lar andre gjøre som de vil.

Den vanlige måten å sette inn en tampong på er dytte den opp i skjeden med en finger. Helt naturlig forøvrig, å «stappe fingeren inn der» for å sette inn både tampong og menskopp, og ved seksuelle aktiviteter. Litt trist for deg at du synes din egen skjede er så frastøtende. 

Fint at du har funnet en løsning som fungerer for deg, slapp av, senk skuldrene og la andre håndtere sin mensblødning slik det passer dem😊

Anonymkode: 14510...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, men du er så spesiell på alle områder når det kommer til mens at jeg tror like greit vi kan konkludere med at du gjør det på din måte og lar andre gjøre som de vil.

Den vanlige måten å sette inn en tampong på er dytte den opp i skjeden med en finger. Helt naturlig forøvrig, å «stappe fingeren inn der» for å sette inn både tampong og menskopp, og ved seksuelle aktiviteter. Litt trist for deg at du synes din egen skjede er så frastøtende. 

Fint at du har funnet en løsning som fungerer for deg, slapp av, senk skuldrene og la andre håndtere sin mensblødning slik det passer dem😊

Anonymkode: 14510...a37

Så siden jeg ikke putter fingrene i skjeden når jeg bytter tampong, så synes jeg skjeden er frastøtende :roll:  Skorter litt på leseforståelsen din tydeligvis.

Anonymkode: c171a...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så siden jeg ikke putter fingrene i skjeden når jeg bytter tampong, så synes jeg skjeden er frastøtende :roll:  Skorter litt på leseforståelsen din tydeligvis.

Anonymkode: c171a...8f4

Du gir i hvert fall tydelig beskjed om at de som skifter tampong eller bruker menskopp på vanlig måte, altså ved å «stappe fingrene oppi der», er «kvalme folk» (dine ord). Så det er nok mer dine utsagn enn min leseforståelse som skaper det inntrykket. 

Anonymkode: 14510...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...