Gå til innhold

Hvorfor har alle pyntet til jul allerede nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 21.11.2020 den 12.21, Anonym bruker skrev:

Noe jeg ikke har fått med meg? Florerer med julepyntede hjem på some i dag. 

Anonymkode: 76aa6...50d

Det står jo overalt... Rart år, 2020. Vi trenger lys og glede. 

Fortsetter under...

Skrevet

Til og med prester har oppfordret folk til å begynne å henge opp stjerner tidlig. 

Anonymkode: 80e31...d6d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Til og med prester har oppfordret folk til å begynne å henge opp stjerner tidlig. 

Akkurat stjernen er det logisk å henge opp tidlig. Det er jo for å minnes de tre vis menn som fulgte stjernen, i tiden før Jesus ble født. Det er typisk adventspynt.

Anonymkode: 7a4ef...684

Skrevet
4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hva er behovet for å være så kritisk til andres valg da? Og trangen til å ytre det? Et valg om å pynte til jul et par uker før tradisjon skader da virkelig ingen 

Du som mener så mangt og ytrer så mye om ha andre gjør, som hvor de liker å dra på ferie (charterferie, IIIIIK!), hvilke klær man går med osv kan jo la andre få mene hva de vil om andre temaer. Det virker som om du vil frede alle temaer der du ikke er del av meningsmajoriteten, mens du selv skal kunne mene og kritisere om de temaene du selv liker å mene noe om.

Anonymkode: 23b42...0cc

Skrevet
4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hva er behovet for å være så kritisk til andres valg da? Og trangen til å ytre det? Et valg om å pynte til jul et par uker før tradisjon skader da virkelig ingen 

Jeg regner med at du er ironisk nå?

Anonymkode: 67297...fc8

Skrevet
3 timer siden, Lagertha skrev:

Det står jo overalt... Rart år, 2020. Vi trenger lys og glede. 

2020 ja. Året vi absolutt kan unne oss lys og glede♥️

Annonse

Skrevet
3 timer siden, Spurvugla skrev:

Det burde jo ikke være det mest kontroversielle temaer å miste anonymitet på, men man vet jo aldri her på forumet. 😅

Nei. Her inne kan man få på pukkelen for de rareste ting. 😊

Skrevet
5 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det skader ingen å pynte til jul nå, det har du rett i. Men de som vil være kritisk til det, må da få være det. Det skader ingen å være kritisk. 

Anonymkode: 34424...138

Skrevet
37 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

2020 ja. Året vi absolutt kan unne oss lys og glede♥️

Skal du ja julepynten oppe lenger enn vanlig også da, eller opphører behovet for lys og glede 1. januar 2021?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skal du ja julepynten oppe lenger enn vanlig også da, eller opphører behovet for lys og glede 1. januar 2021?

For min del ryker jula uansett før vi går inn i det nye året. Det er hva som er riktig for meg. Samme som hvert eneste år. Utebelysning henger lenger. Hvite enkle lys 

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

For min del ryker jula uansett før vi går inn i det nye året. Det er hva som er riktig for meg. Samme som hvert eneste år. Utebelysning henger lenger. Hvite enkle lys 

Så da har du ikke behov for lys og glede lenger?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så da har du ikke behov for lys og glede lenger?

Det blir helt sikkert masse blomster og levende lys. Som i vanlig ordning i vintertiden. 

Skrevet
21 timer siden, Spurvugla skrev:

Med fare for å være julesur, hvordan tror du det kommer til å føles om fire uker når du har sett på pynten hele tiden i en måned og det fortsatt ikke er jul? Jeg tror jeg ville blitt kraftig lei, men folk er forskjellige så det kan være det er ok for deg. Bare dumt å ikke tenke igjennom det først.

Hos meg starter julen 1 desember. Aldri skjønt det der med å si at det ikke er jul før 24 desember. 

Anonymkode: c6871...7cc

Annonse

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har julepynt til 20.dag jul. 13.januar.😊

Skrevet
43 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det blir helt sikkert masse blomster og levende lys. Som i vanlig ordning i vintertiden. 

Men det er ikke nok i november? Da må det jul til? 

Anonymkode: 390ef...769

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er ikke nok i november? Da må det jul til? 

Oh lord. 

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Oh lord. 

Ikke vits å rope på han. Jeg prøver bare å få tak på hva du egentlig mener. 

Skrevet
På 21.11.2020 den 16.48, Anonym bruker skrev:

Jeg er motstander av tidlig julepynting. Men i år, pga korona, hjemmekontor og sosial distanse har jeg begynt å pynte. Julestjerna venter da men har tatt frem litt andre lys, lyshus, skiftet til juletrekk på sofaen og julegardiner. Jeg trenger rett og slett litt forandring hjemme. Jeg er her HELE TIDEN. 😱😱😱 
Neste helg blir det julemarsipan og julebrus. Jeg kommer til å hygge meg litt mer på hjemmekontor neste uke men litt fin belysning rundt meg. I natt la snøen seg også. Så nå skal jeg kose meg med førjulsstemning hjemme. 😊

Anonymkode: c31cc...815

Juletrekk på sofaen?!? Det høres ut som noe sånn bad taste-greier som man finner i Finn-annonser som går virale! Å

Anonymkode: 4957f...2e8

Skrevet

Juletrekk på sofaen?!? Det høres ut som noe sånn bad taste-greier som man finner i Finn-annonser som går virale! Å

Men da er det vel godt at du slipper å ha det, da? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei da. Har rødt ulltrekk som jeg bytter til. Ingen bad taste. 😊 Det er både varmt og så er det hyggelig med rød sofa. 

Skrevet
12 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Oh lord. 

Det var jo argumentet du brukte for å pynte før advent i det hele tatt er her, at vi trenger litt lys og glede. Så spør jeg om hvorfor du ikke da også vil ha julepynten lenger ut i januar, men da klarer du deg visst med lys og blomster. Da er det jo helt naturlig å lure på hvorfor det ikke holder med lys og blomster før advent også.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vits å rope på han. Jeg prøver bare å få tak på hva du egentlig mener. 

Jeg mener kort og godt at folk skal feire på den måten som er rett for dem 

Skrevet

Det var jo argumentet du brukte for å pynte før advent i det hele tatt er her, at vi trenger litt lys og glede. Så spør jeg om hvorfor du ikke da også vil ha julepynten lenger ut i januar, men da klarer du deg visst med lys og blomster. Da er det jo helt naturlig å lure på hvorfor det ikke holder med lys og blomster før advent også.

Har man lyst så har man lov. Ikke verre eller mer komplisert enn som så

Skrevet
20 minutter siden, Tante Hufsa skrev:

Nei da. Har rødt ulltrekk som jeg bytter til. Ingen bad taste. 😊 Det er både varmt og så er det hyggelig med rød sofa. 

Hehe! Så for meg sofa med nissetrekk jeg😅

Skrevet
10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hehe! Så for meg sofa med nissetrekk jeg😅

Og det hadde vært helt greit! Alle må gjøre det som passer dem best❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...