Gå til innhold

Hvorfor har alle pyntet til jul allerede nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste lokalaviser osv har vel skrevet om det?

Det menes at i år skal vi pynte litt tidlig, glede oss over lys i en hverdag som for mange er litt mørk og ensom pga korona.

Anonymkode: c0581...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste lokalaviser osv har vel skrevet om det?

Det menes at i år skal vi pynte litt tidlig, glede oss over lys i en hverdag som for mange er litt mørk og ensom pga korona.

Anonymkode: c0581...256

Så idiotisk🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c6290...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så idiotisk🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c6290...126

For noen, og de lar være å pynte. 

Andre synes det er litt koselig å pynte tidlig i år og gjør det.

Er da virkelig ikke noe problem.

Anonymkode: c0581...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de har null respekt for tradisjoner og evner ikke å kjenne på forventningen. 

Hvorfor kan man ikke pynte med levende lys og blomster i november, hvorfor må man trekke julen inn en mnd for tidlig? Fordi vi fortjener det? For noe sludder!

Anonymkode: 390ef...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i grunn ikke rart det blir problemer i verden når det blir diskutert og problemer av at noen pynter før andre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første advent er vel neste søndag, men Bent Høie har oppfordret til å la julestjernene skinne tidlig i år 🌟 Så det er jo ikke såååå mye fortidlig å tenne adventslys nå, julepynten får vente 4 uker til her 👍🏻

Anonymkode: f69dd...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det er i grunn ikke rart det blir problemer i verden når det blir diskutert og problemer av at noen pynter før andre 😅

Da forslår jeg at du lager en liste over hva som er greit å diskutere?

Du er jo en av dem som stadig starter tråder om div uviktige ting? Reisemål, gleder meg til høst/vinter/vår/sommer, hva pakker man til hotelltur osv. 

Så da er jeg spent på å få vite akkurat hva som er innenfor å diskutere?

Anonymkode: 390ef...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bent Høie har bedt folket pynte til jul i oktober, siden alt er så ille nå så kan vi likegodt ødelegge jula også! Regner med at folk kaster ut julepynt i midten av desember fordi de er lei!

Anonymkode: 07bb3...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da forslår jeg at du lager en liste over hva som er greit å diskutere?

Du er jo en av dem som stadig starter tråder om div uviktige ting? Reisemål, gleder meg til høst/vinter/vår/sommer, hva pakker man til hotelltur osv. 

Så da er jeg spent på å få vite akkurat hva som er innenfor å diskutere?

Anonymkode: 390ef...769

Du må gjerne diskutere akkurat hva du vil. Jeg lurer i grunn kun på hva som provoserer så dypt ved pynting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du må gjerne diskutere akkurat hva du vil. Jeg lurer i grunn kun på hva som provoserer så dypt ved pynting. 

Nei, det var ikke det du skrev. Du kritiserte diskusjonen. Så da lurer jeg på hva som er innafor å diskutere?

Anonymkode: 390ef...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det var ikke det du skrev. Du kritiserte diskusjonen. Så da lurer jeg på hva som er innafor å diskutere?

Anonymkode: 390ef...769

Ok! 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle? Har ikke sett et eneste julepynta hus enda. Ingen her har tent utelysene heller. Her kommer lysa opp neste helg og da skal det også pyntes til advent. Jeg skal innrømme at jeg kjøpte en lilla asalea i forgårs, men ellers venter jeg med å pynte til advent til det faktisk er advent og jeg venter med å pynte til jul til det nesten er jul. Gleder meg veldig til å få opp lysa ute, men det er jo bare fint å gå og glede seg til noe. Jeg må ikke ha umiddelbar behovstilfredsstillelse. 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bent Høie har bedt folket pynte til jul i oktober, siden alt er så ille nå så kan vi likegodt ødelegge jula også! Regner med at folk kaster ut julepynt i midten av desember fordi de er lei!

Anonymkode: 07bb3...8d9

Haha, tenkte egentlig det samme selv. Jul i to måneder blir i overkant.

Det er fint med lys ute, da, men jeg tenker ikke på det som julepynt. De henger jo gjerne oppe til det blir lyst om ettermiddagen igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett et noen trær som har fått lys på seg, men ingen stjerner og ingen adventstaker i privathjem. 

Her blir det pynta til advent neste helg og til jul bittelille julaften. Det sniker seg jo inn litt nisser og røde ting i løpet av desember, men julehus, nisser, engler og juletre venter vi med til julen (nesten) begynner. 

 

Anonymkode: 390ef...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da forslår jeg at du lager en liste over hva som er greit å diskutere?

Du er jo en av dem som stadig starter tråder om div uviktige ting? Reisemål, gleder meg til høst/vinter/vår/sommer, hva pakker man til hotelltur osv. 

Så da er jeg spent på å få vite akkurat hva som er innenfor å diskutere?

Anonymkode: 390ef...769

Word 😂

Anonymkode: f9087...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hang ut vinterlysene mine i dag. Jeg lovte sønnen at han skulle komme hjem til lyssatt inngangsparti når han kommer hjem fra pappaen i morra kveld. 

Anonymkode: 59238...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noe julepynt enda, hverken i RL eller på sosiale medier. Men naboen har hengt opp lys i en busk ute (hun er alltid tidlig ute da, så det er ikke noe nytt for i år), og et hus jeg kjører forbi på vei til og fra jobb har fått utelys langs taket og rekkverket på verandaen. 

For min del er planen å finne fram adventspynten neste helg, og så kommer julepynten opp 23. desember slik jeg alltid gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Himmel og hav skrev:

Alle? Har ikke sett et eneste julepynta hus enda. Ingen her har tent utelysene heller. Her kommer lysa opp neste helg og da skal det også pyntes til advent. Jeg skal innrømme at jeg kjøpte en lilla asalea i forgårs, men ellers venter jeg med å pynte til advent til det faktisk er advent og jeg venter med å pynte til jul til det nesten er jul. Gleder meg veldig til å få opp lysa ute, men det er jo bare fint å gå og glede seg til noe. Jeg må ikke ha umiddelbar behovstilfredsstillelse. 

Samme her, bortsett fra at jeg valgte å utsette den lilla asaleaen til neste helg ;)

Her jeg begynner det å bli mange som har satt opp ikke bare julelys, men mer julepynt. Har siste par ukene gått forbi et hus i en gate ovenfor meg. Det begynte forsiktig med litt hvite lys i et tre. Greit nok, det har vært veldig mørkt her en stund. Så kom det i et tre til. To til. Så kom røde og grønne lys i en busk. Det fikk naboene til å starte. Rett over veien dukket det plutselig opp lysende flamingoer (kan kanskje ikke kalles julepynt, med likevel). Det ble fulgt opp av første nabo med noe julegrytelignende greier og noen lysende småfigurer. Naboen til flamingonaboen svarte da med en enorm lysende snømann, med flosshatt, tynne, tynne pinnearmer og skjerf. Noe som første nabo svarte på med å sette opp tre lysende reinsdyr. Og flamingonaboen har nå kastet seg over inngangspartiet sitt og porten med lys.

Og i går kveld gikk jeg forbi et annet hus, gedigent hus. Hele er pyntet med gule lys og mange enorme falske, lysende juletrær langs den enorme terassen. Det var så mye lys at jeg vil tro naboene har måttet gå til innkjøp av lystette gardiner nå i "mørketiden" ;)

Et og annet lyspyntet tre i en hage synes jeg kan være greit, men ellers synes jeg det blir for mye og altfor tidlig. Ser det jo hvert år her på forumet også, folk kommer med tråder allerede første juledag om "når kaster du ut jula" fordi de er "drittlei jula".

Jeg tror vi mister mye når vi mister evnen til å finne glede i forventningene.

Et annet aspekt er jo at for alle de som er ensomme og kanskje enda mer ensomme i år så kan denne forlengelsen av "jula" gjøre vondt verre. Det er mange som sliter nok denne årstiden, og i år er det nok ekstra ille for mange. Ikke så mange som snakker om det når julen skal hauses opp med julevarer i butikkene fra september.

Anonymkode: e6673...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de har null respekt for tradisjoner og evner ikke å kjenne på forventningen. 

Hvorfor kan man ikke pynte med levende lys og blomster i november, hvorfor må man trekke julen inn en mnd for tidlig? Fordi vi fortjener det? For noe sludder!

Anonymkode: 390ef...769

Null respekt for tradisjoner? Her har det vel ramlet ut et ord, «dine». Og jeg synes det er i overkant navlebeskuende å forvente at andre skal bruke dine tradisjoner for julepynting.

 

Om andre velger å julepynte husene sine i juli, eller å dekorere det med «home» og pene skilt som forteller dem at de bor der, det er helt opp til dem. Med mindre de er som deg, og forventer at jeg skal gjøre det på samme måten.

 

Og hi, det finnes en verden utenfor soMe og din omgangskrets. Når du skriver alle, så blir det gjerne tolket som at det gjelder alle og ikke bare de du ser og kjenner. Derfor blir du dessverre misforstått her, siden svært mange ikke har pyntet enda. Hvorfor alle du ser har gjort det, er heller ikke godt for oss å vite, ettersom vi ikke kjenner dem.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med lys, og i år føler jeg det er ekstra behov for lys.   Så kan de som irriterer seg over det bruke sin energi på det... 

Anonymkode: 818de...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste helg er det 1. søndag i advent. Da kommer utelysene opp, stjerner og kranser i vinduene og annen pynt vi har i advent.
Så pyntes det litt annerledes når julen nærmer seg.

Hvis folk blir glad av julepynt synes jeg de skal pynte tidlig i år. Det trengs litt glede på tampen av et 2020 som for mange har vært et skikkelig drittår.

Jeg provoseres vel mer av sur damer som hisser seg opp av så uskyldige ting som pynt. 

Anonymkode: 3aa55...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...