Gå til innhold

Hvorfor har alle pyntet til jul allerede nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta opp juletreet i helgen :D Trenger noe som kan lyse opp hverdagen nå når alt stenger ned her vi bor :S

Anonymkode: eff8f...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ta opp juletreet i helgen :D Trenger noe som kan lyse opp hverdagen nå når alt stenger ned her vi bor :S

Anonymkode: eff8f...271

Har du ikke lamper i huset?

Anonymkode: 390ef...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ta opp juletreet i helgen :D Trenger noe som kan lyse opp hverdagen nå når alt stenger ned her vi bor :S

Anonymkode: eff8f...271

Akkurat nå trenger vi noe pent og koselig å se på ja. Heldigvis har ikke julepolitiet utøvende makt ♥️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Akkurat nå trenger vi noe pent og koselig å se på ja. Heldigvis har ikke julepolitiet utøvende makt ♥️😊

Ja sant det. Bor i Bergen å her blir det kanskje portforbud nå,så da skal jeg hvertfall ha juletreet å lyse opp stuen med noe fint :)

Anonymkode: eff8f...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg å pynte til juø før lille julaften, men jeg har lyst til å gjøre litt mer ut av adventspynten i år.

Anonymkode: 7a4ef...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Et og annet lyspyntet tre i en hage synes jeg kan være greit, men ellers synes jeg det blir for mye og altfor tidlig. Ser det jo hvert år her på forumet også, folk kommer med tråder allerede første juledag om "når kaster du ut jula" fordi de er "drittlei jula".

Jeg tror vi mister mye når vi mister evnen til å finne glede i forventningene.

 

Anonymkode: e6673...97e

For meg er det å glede meg til noe ofte like frydefullt som å glede meg over noe. Jeg tenker som deg at noen har glemt eller mistet evnen til å gå med forventninger uten å tenke at de skal tilfredsstilles med en gang. Kanskje vi, inkludert meg selv har, bomma litt i barneoppdragelsen og tatt fra ungene våre gleden ved å vente på noe godt?

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver november, når sola forsvinner, henger vi opp mørketidslys ute. De henger til februar/mars. 

Pynte til advent gjør vi 1.desember og 23.desember pynter vi til jul 

Anonymkode: 8856e...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Himmel og hav skrev:

For meg er det å glede meg til noe ofte like frydefullt som å glede meg over noe. Jeg tenker som deg at noen har glemt eller mistet evnen til å gå med forventninger uten å tenke at de skal tilfredsstilles med en gang. Kanskje vi, inkludert meg selv har, bomma litt i barneoppdragelsen og tatt fra ungene våre gleden ved å vente på noe godt?

Er så enig med deg!! Når noen får lyst til å pynte til jul, skal det skje med EN gang! 

Jeg gleder meg også til jul, og synes det er ekstra koselig med julepyntet hus. Men jeg venter til det nærmer seg jul!! Neste helg er det første søndag i advent (hvorfor kaller noen det første advent?????), så da kommer staker og stjerner i vinduene på plass + lys på en busk på verandaen (har ikke hage). Julepynten inne kommer frem nærmere jul, muligens litt etter litt i løpet av adventstiden. Juletreet kommer ikke opp før tidligst den 20. 

Anonymkode: a2028...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motstander av tidlig julepynting. Men i år, pga korona, hjemmekontor og sosial distanse har jeg begynt å pynte. Julestjerna venter da men har tatt frem litt andre lys, lyshus, skiftet til juletrekk på sofaen og julegardiner. Jeg trenger rett og slett litt forandring hjemme. Jeg er her HELE TIDEN. 😱😱😱 
Neste helg blir det julemarsipan og julebrus. Jeg kommer til å hygge meg litt mer på hjemmekontor neste uke men litt fin belysning rundt meg. I natt la snøen seg også. Så nå skal jeg kose meg med førjulsstemning hjemme. 😊

Anonymkode: c31cc...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er motstander av tidlig julepynting. Men i år, pga korona, hjemmekontor og sosial distanse har jeg begynt å pynte. Julestjerna venter da men har tatt frem litt andre lys, lyshus, skiftet til juletrekk på sofaen og julegardiner. Jeg trenger rett og slett litt forandring hjemme. Jeg er her HELE TIDEN. 😱😱😱 
Neste helg blir det julemarsipan og julebrus. Jeg kommer til å hygge meg litt mer på hjemmekontor neste uke men litt fin belysning rundt meg. I natt la snøen seg også. Så nå skal jeg kose meg med førjulsstemning hjemme. 😊

Anonymkode: c31cc...815

Med fare for å være julesur, hvordan tror du det kommer til å føles om fire uker når du har sett på pynten hele tiden i en måned og det fortsatt ikke er jul? Jeg tror jeg ville blitt kraftig lei, men folk er forskjellige så det kan være det er ok for deg. Bare dumt å ikke tenke igjennom det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Himmel og hav skrev:

For meg er det å glede meg til noe ofte like frydefullt som å glede meg over noe. Jeg tenker som deg at noen har glemt eller mistet evnen til å gå med forventninger uten å tenke at de skal tilfredsstilles med en gang. Kanskje vi, inkludert meg selv har, bomma litt i barneoppdragelsen og tatt fra ungene våre gleden ved å vente på noe godt?

Ja, det er akkurat det som har undret meg også, fordi det ligger så mye glede i det å vente på noe godt, noe man gleder seg til. Nå skal liksom alt tilfredsstilles umiddelbart. Bare det med å droppe adventspynt, men gå rett på julepynten er noe av det samme. Og når de kommer med trådene første og andre juledag om at de er drittlei, så har de på sett og pris fratatt seg selv gleden ved julen. For de gleder seg ikke lenger over julen, bare over førjulen, og så er det plutselig et tomrom som så må fylles, helst så fort som mulig.

Det ligger mye mer i det å kunne finne glede i forventninger; tålmodighet, impulskontroll, planlegging.

Anonymkode: e6673...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hang ut vinterlysene mine i dag. Jeg lovte sønnen at han skulle komme hjem til lyssatt inngangsparti når han kommer hjem fra pappaen i morra kveld. 

Anonymkode: 59238...282

Ops, da ble det visst til at jeg byttet gardiner også, for å slippe mye stress neste helg. Da skal vi ha juleverksted med noen gutter fra klassen. Og med gardinbytte følger oppheng av adventsstjerner og hengende vinduspynt😅 Det må nemlig træs på mellom gardinene 😉

Men stjernene tennes ikke før 1.søndag i advent. 

Anonymkode: 59238...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ønsker ikke å pynte til jul før første desember. Da starter jeg litt etter litt. Treet blir pyntet lille julaften, men ikke tent før julaften.

Men så har jeg gjerne julen til 13 eller 20 dag jul..

Av de jeg kjenner som bruker å pynte tidlig til jul, kaster ut julen så fort julaften er ferdig.

I år tror jeg det blir mange som vil klø i fingrene allerede før julaften🙈 To av naboene her har tent juletreet allerede.

 

Anonymkode: 8309f...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde annerledes tradisjoner da jeg vokste opp, men vi har våre egne nå.

Den første nyttårsdag pakker jeg ned julen. For meg er jul ventetiden.. alle forberedelser, lysene, luktene og den ekstra varmen i alle relasjonene. Når jeg ser julepynt assosierer jeg det med familie, forberedelser og hygge. Dette er over for min del når et nytt år har startet.

Vanligvis begynner vi pyntingen til første advent, i år har vi startet litt allerede. Utelukkende pga situasjonen.. I år har vi tid til å nyte julen lenge, til å bake flere slag, lage flere julekaker og se flere julefilmer. 
 

Jeg stemmer for tidligere pynting!
 

 

Endret av Twintipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Himmel og hav skrev:

Alle? Har ikke sett et eneste julepynta hus enda. Ingen her har tent utelysene heller. Her kommer lysa opp neste helg og da skal det også pyntes til advent. Jeg skal innrømme at jeg kjøpte en lilla asalea i forgårs, men ellers venter jeg med å pynte til advent til det faktisk er advent og jeg venter med å pynte til jul til det nesten er jul. Gleder meg veldig til å få opp lysa ute, men det er jo bare fint å gå og glede seg til noe. Jeg må ikke ha umiddelbar behovstilfredsstillelse. 

Er det virkelig noen som fortsatt mener at belysning ute i hagen er julepynt?? Da må man oppdatere seg litt altså.

 

Anonymkode: 736d7...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er motstander av tidlig julepynting. Men i år, pga korona, hjemmekontor og sosial distanse har jeg begynt å pynte. Julestjerna venter da men har tatt frem litt andre lys, lyshus, skiftet til juletrekk på sofaen og julegardiner. Jeg trenger rett og slett litt forandring hjemme. Jeg er her HELE TIDEN. 😱😱😱 
Neste helg blir det julemarsipan og julebrus. Jeg kommer til å hygge meg litt mer på hjemmekontor neste uke men litt fin belysning rundt meg. I natt la snøen seg også. Så nå skal jeg kose meg med førjulsstemning hjemme. 😊

Anonymkode: c31cc...815

Jeg tenker også at du muligens er lei jul og stæsj når den endelig kommer. 

Anonymkode: 390ef...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker også at du muligens er lei jul og stæsj når den endelig kommer. 

Anonymkode: 390ef...769

Da tenker jeg hun overlever det også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Spurvugla skrev:

Med fare for å være julesur, hvordan tror du det kommer til å føles om fire uker når du har sett på pynten hele tiden i en måned og det fortsatt ikke er jul? Jeg tror jeg ville blitt kraftig lei, men folk er forskjellige så det kan være det er ok for deg. Bare dumt å ikke tenke igjennom det først.

Nisser og tre kommer frem til vanlig tid. 😊 Jeg har mye levende lys hele mørketiden så det gjør ingenting at det er julehusene som lyser.  I dag vurderer jeg også å henge opp utelysene. 
Jeg blir uansett aldri lei julepynt FØR jul, etter jul er det en annen sak. Jeg elsker å sitte i kveldsmørk stue levende lys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tante Hufsa skrev:

Nisser og tre kommer frem til vanlig tid. 😊 Jeg har mye levende lys hele mørketiden så det gjør ingenting at det er julehusene som lyser.  I dag vurderer jeg også å henge opp utelysene. 
Jeg blir uansett aldri lei julepynt FØR jul, etter jul er det en annen sak. Jeg elsker å sitte i kveldsmørk stue levende lys. 

Og der røyk anonymiteten min. 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe de to første lørdagene adventen så dermed pyntet jeg i går. Jeg ønsker å bruke søndagen som jeg har fri på til å gjøre advents-aktiviteter med barna. Bake, leke ute, pakke inn pakker osv. det var godt å være tidlig ute for en gangs skyld. 

Anonymkode: e19f9...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Da tenker jeg hun overlever det også 

Herlighet, hva er det med deg? Hvorfor føler du deg kallet til å slå ned på alt som blir sagt som bittelitt kritisk til det du mener? Selvsagt overlever hun, jeg har da for søren ikke antydet noe annet! 

Du har tatt på deg en svært ukledelig rolle som DIBs moralske kompass, og det begynner ærlig talt å irritere litt. 

Anonymkode: 390ef...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, hva er det med deg? Hvorfor føler du deg kallet til å slå ned på alt som blir sagt som bittelitt kritisk til det du mener? Selvsagt overlever hun, jeg har da for søren ikke antydet noe annet! 

Du har tatt på deg en svært ukledelig rolle som DIBs moralske kompass, og det begynner ærlig talt å irritere litt. 

Anonymkode: 390ef...769

Hva er behovet for å være så kritisk til andres valg da? Og trangen til å ytre det? Et valg om å pynte til jul et par uker før tradisjon skader da virkelig ingen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hva er behovet for å være så kritisk til andres valg da? Og trangen til å ytre det? Et valg om å pynte til jul et par uker før tradisjon skader da virkelig ingen 

Dette er et diskusjonsforum. Vi deltar i de trådene vi ønsker og så lenge vi holder oss til forumreglene har du ingenting med å prøve å moderere trådene. Reagerer du på regelbrudd kan du rapportere, ellers kan du la folk få kommentere på det de ønsker. 

 

Anonymkode: 390ef...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tante Hufsa skrev:

Og der røyk anonymiteten min. 😂😂😂

Det burde jo ikke være det mest kontroversielle temaer å miste anonymitet på, men man vet jo aldri her på forumet. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...