Gå til innhold

Datter bifil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min datter på 13 år kom til meg og sa at hun var bifil og at hun hadde en jente kjærester nå.. venninne hennes og er det. 
er dette en fase? Er det kult å hver dette? Har aldri sett at den skulle komme.

kjenner jeg er litt stresset av situasjonen, ikke for at jeg har noe imot det langt ifra, men pga at hvis dette er tøft og at hun blir påvirket

Anonymkode: 75545...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær der for henne, så vet hun at hun har deg som trygghet både nå og dersom det skulle endre seg.

Det er vel ikke noe krise om dette er en «spennende test». Jeg tenker jo også som så at når man går til det steget å få seg en kjæreste av samme kjønn så har man i seg å bli forelsket i den personen. 

Anonymkode: 15353...abd

Skrevet

Det er bare en fase, ja. Etter hvert som hun blir voksen vil hun skjønne hvordan blomster og bier fungerer og at blomsten trenger bien for at det skal bli flere blomster. Da vil hun slutte å leke og ta livet mer på alvor.

Anonymkode: a5319...cf2

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare en fase, ja. Etter hvert som hun blir voksen vil hun skjønne hvordan blomster og bier fungerer og at blomsten trenger bien for at det skal bli flere blomster. Da vil hun slutte å leke og ta livet mer på alvor.

For et idiotisk svar! 

Anonymkode: a084a...12d

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dustete kommentar

Og hvordan møter du dine barn dersom de avviker litt fra A4 malen? 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dustete kommentar

Og hvordan møter du dine barn dersom de avviker litt fra A4 malen? 

Med kjærlighet og et smil, med god viten om at barn er barn, og en dag blir barn voksne, også mine.

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med kjærlighet og et smil, med god viten om at barn er barn, og en dag blir barn voksne, også mine.

Din holdning er utrolig nedrig mot alle som ikke følger normen. Mener du at det å forelske seg i samme kjønn ikke er ekte? Eller formulerer du deg bare keitete? 

Det å møte barna dine med et smil og en visshet om at de vil vokse ut av det dersom de oppdager at de er homo-bi-pan osv. er kanskje noe av det verste.. 

Skrevet (endret)
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hei, min datter på 13 år kom til meg og sa at hun var bifil og at hun hadde en jente kjærester nå.. venninne hennes og er det. 
er dette en fase? Er det kult å hver dette? Har aldri sett at den skulle komme.

kjenner jeg er litt stresset av situasjonen, ikke for at jeg har noe imot det langt ifra, men pga at hvis dette er tøft og at hun blir påvirket

Her må du bare være støttende å vise forståelse... Men i den alderen er det helt normalt å utforske seksualiteten sin. Kan være en fase, men det er ikke sikkert. Uansett, vær støttende. 

Endret av Elizabeth89
Stavekontroll
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herregud altså! Skjerp deg! 

Skrevet

Det er langt vanligere enn tidligere å ikke være så opptatt av definisjoner og mer åpen for hva man kan tenke seg i relasjoner. Hva så om jentungen tenker hun er bifil nå og eventuelt endrer oppfatning senere? Det gjør jo ikkeno. 

Anonymkode: f8215...98d

Skrevet

Takk for svar alle. Venninne hennes ser hun veldig opp til og er redd for at det er derfor hun er det. De er sammen med 2 andre venninner. Jeg snakket litt med henne om dette men hun ønsker ikke snakke om det. 
greit at hun kan hver bifil men når hun kommer samme dag og sier at hun har kjæreste og som ikke bor her så blir jeg litt tatt på senga. 
jeg prøvde å spør henne litt rundt om dette og sier jeg støtter henne og er like glad i henne uansett hva hun liker osv. jeg er litt nysgjerrig med tanke på at det kommer så brått. Far og jeg er ikke sammen og hun tør ikke si det til han. Jeg er ganske sikker på at han kommer til å bli sur/ forbanna og mener at jenta er på selv styr. 

Skrevet

Om ungen har en far som blir forbanna hvis datteren er bifil, er jo det utfordringen her - ikke jentungen. 

Anonymkode: f8215...98d

Skrevet

Det kan være en fase, en utprøving, men så kan det og være en realitet. Det kan være «kult», men det kan og være sårt og vanskelig for henne.

Støtt, snakk, hvis omsorg og klokhet ❤️ Hun vil nok finne ut av hvem hun er ❤️ 

Anonymkode: 2f42e...b38

Skrevet

Bare drit i det.

Ja, det kan hende det bare er en fase, ja, det kan hende hun er bifil.
Spiller det noen rolle?
Jeg hadde brydd meg fillern, om så bare for å vise at det ikke spiller noen rolle.
Hun må finne ut av dette selv

Anonymkode: 48ef5...851

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar alle. Venninne hennes ser hun veldig opp til og er redd for at det er derfor hun er det. De er sammen med 2 andre venninner. Jeg snakket litt med henne om dette men hun ønsker ikke snakke om det. 
greit at hun kan hver bifil men når hun kommer samme dag og sier at hun har kjæreste og som ikke bor her så blir jeg litt tatt på senga. 
jeg prøvde å spør henne litt rundt om dette og sier jeg støtter henne og er like glad i henne uansett hva hun liker osv. jeg er litt nysgjerrig med tanke på at det kommer så brått. Far og jeg er ikke sammen og hun tør ikke si det til han. Jeg er ganske sikker på at han kommer til å bli sur/ forbanna og mener at jenta er på selv styr. 

Når du sier du «er like glad i henne uansett, så sier du egentlig at valget hennes er galt. Hvorfor skulle det ellers være nødvendig å si at du støtter henne og er glad i henne uansett? Det burde jo være opplagt?

Om barnet ditt kommer hjem og sier at han/hun er homo/bifil, hvorfor ikke bare svare «ok, hva heter den heldige utkårede?» Noe mer er faktisk ikke nødvendig.

Anonymkode: 954b6...03f

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du sier du «er like glad i henne uansett, så sier du egentlig at valget hennes er galt. Hvorfor skulle det ellers være nødvendig å si at du støtter henne og er glad i henne uansett? Det burde jo være opplagt?

Om barnet ditt kommer hjem og sier at han/hun er homo/bifil, hvorfor ikke bare svare «ok, hva heter den heldige utkårede?» Noe mer er faktisk ikke nødvendig.

Hvor sier jeg det at valget hennes er galt med å si at jeg er like glad i henne om hun liker per eller Kari? At det ikke har noe å si? Trur det er mange som synes at det gjør godt å høre akkurat dette da de har gruet seg lenge med å fortelle det! Jenta mi satt iallefall veldig pris på det! 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor sier jeg det at valget hennes er galt med å si at jeg er like glad i henne om hun liker per eller Kari? At det ikke har noe å si? Trur det er mange som synes at det gjør godt å høre akkurat dette da de har gruet seg lenge med å fortelle det! Jenta mi satt iallefall veldig pris på det! 

Fordi du ikke hadde sagt at du støtter henne og er er glad i henne uansett om dattera di kom hjem og sa hun var forelska i Truls. Du understreker at det å være bifil/homo er noe som liksom krever ekstra støtte og kjærlighet. Det gjør jo ikke det. 

Hvorfor tror du mange gruer det til å fortelle om det? Nettopp fordi de har en forestilling om at det at de er tiltrukket av samme kjønn egentlig ikke er greit i andres øyne. Men så oppdager de at mamma er så inderlig raus at hun støtter uansett... 

Greit at jenta di satte pris på det, men det er jo trist at det at hun et bifil ikke er så naturlig og akseptert der ute i samfunnet eller i hjemmet at hun liksom må få en ekstra bekreftelse på noe som hadde vært opplagt om hun var forelska i en gutt. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bortsett fra at mange opplever at det ikke er slik at de blir respektert og elsket like høyt når de forteller at de har en seksuell legning som avviker fra normen. Det er noe barnet/ungdommen kan føle på og frykte- så da kan det være viktig for dem å høre nettopp de ordene - at foreldrene fortsatt er like glad i dem og at ingenting er endret.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bortsett fra at mange opplever at det ikke er slik at de blir respektert og elsket like høyt når de forteller at de har en seksuell legning som avviker fra normen. Det er noe barnet/ungdommen kan føle på og frykte- så da kan det være viktig for dem å høre nettopp de ordene - at foreldrene fortsatt er like glad i dem og at ingenting er endret.

Hvis barnet ungdommen frykter å ikke bli respektert og elsket fordi de blir forelsket i noen av samme kjønn, da har man ikke gjort jobben sin som forelder. Hvis man i det hele tatt har sådd den tvilen, da har man ikke vært tydelig på ubetinga kjærlighet, og man har i hvert fall ikke uttrykt gode holdninger til homofili.

Jeg hørte et intervju en gang ang dette. Jeg tror det var eieren av Stormberg som sa at da barnet hans kom hjem fra barnehagen og sa at han hadde fått kjæreste, så sa faren: Så hyggelig! Er det en gutt eller jente du har blitt kjæreste med?

Barnet hans har nok aldri tvilt på at han har farens støtte og kjærlighet om han velger en partner av samme kjønn.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Av egen opplevd erfaring, så sa i alle fall broren min at min reaksjon var den beste når han fortalte om at han var homofil. Han hadde grudd seg enormt til å si det til meg. Jeg var dengang i verste fjortis alder, men jeg svarte han bare med "å ja". Som om det var noe stress 😅 Senere har han selv beskrevet det som en fantastisk reaksjon. Men mennesker er nok ulike, og du kjenner nok datteren din best.

Anonymkode: b632b...8ba

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Av egen opplevd erfaring, så sa i alle fall broren min at min reaksjon var den beste når han fortalte om at han var homofil. Han hadde grudd seg enormt til å si det til meg. Jeg var dengang i verste fjortis alder, men jeg svarte han bare med "å ja". Som om det var noe stress 😅 Senere har han selv beskrevet det som en fantastisk reaksjon. Men mennesker er nok ulike, og du kjenner nok datteren din best.

Anonymkode: b632b...8ba

Samme som venninna mi, som gruet seg i flere uker til å fortelle faren sin at hun hadde blitt kjæreste med en jente. Da hun endelig tok mot til seg og fortalte, var farens respons: Javel, samma det vel!, før han begynte å prate om noe annet. 😊 Venninna mi sa dette var den beste responsen hun kunne få, for det viste så tydelig at faren ikke brydde seg om hvem hun var sammen med.

Skrevet

Har en datter på 11 som selv mener hun er bifil. Hun er ganske så reflektert rundt det. Jeg tenker at uansett finner hun ut av det etterhvert, så vi lager ingen sak ut av det. Virker som det er litt populært om dagen, men samtidig tror jeg nok mange er bifil uten at man har definert seg som det.

Trenger ikke går lenger enn til meg selv. Ingen problem med å se for meg å leve med en dame, er nok mer personen som fascinerer meg, ikke nødvendigvis kjønnet. Nå møtte jeg mannen i mitt liv tidlig og har aldri hatt behov for noen andre eller å utforske det. Homofil, heterofil eller bifil, betyr jo ikke noe mtp å leve i monogami. Det gir bare flere valgmuligheter for noen 😅

Anonymkode: 4b349...a7d

Skrevet

Datteren min hadde en fase da hun var 16-17 da hun mistolket et nært vennskap og trodde det var forelskelse. Som mobbeoffer hadde hun aldri hatt en nær venn, så hun trodde hun var forelsket da hun ble glad i sin første nære venninne. Jeg støttet henne på alt, og det gikk over etter noen mnd. 
Mulig hun er bifil, mulig hun ikke er det. Men støtte fra familien sin er det viktigste i alle valg hun tar. Da kan verden rundt være så gal og sint den bare vil

Anonymkode: f4360...8ca

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal vi ta livet på alvor, er det i hvert fall ingen god ide for menneskeheten å slippe bien og blomsten fritt løs og nekte alle andre adgang. Når IQ går ned fordi de som ikke evner egen begrensning reproduserer i full fart, mens de som evner stopper opp, vil jeg heller satse på at teknologien vi har utviklet kan bidra til at flere barn ender opp i hjem hvor de er sterkt ønsket med alle de fordeler som følger, og færre barn i hjem som ikke er slik. 

Anonymkode: 4b349...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...