Gå til innhold

Utakknemlig fattig

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min omgangskrets er det helt vanlig at klær går i arv.  Både klær jeg har mottatt og klær jeg har gitt videre har vært i ulike prisklasser.  Jeg har helt normal økonomi, men synes det er supert med arving av klær både med tanke på miljø og økonomi.  Absolutt vinn-vinn.  

Om noen ikke har råd til å kjøpe klær til barna sine så må det være vanskelig, men det er fremdeles ingen selvfølge å få ting gratis fra andre.  Når noen vil gi meg noe sier jeg enten "nei takk" eller så takker jeg pent for det jeg får.   

Om man har tenåringsbarn som desperat ønsker seg å få dyre merkeklær som man ikke har råd til så må det også være vanskelig.  Men uansett hvor romslig økonomi man har så vil de fleste barn alltid ønske seg noe som sprenger foreldrenes økonomiske rammer.  

Anonymkode: b464f...ea2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sendt dama en melding om at du hadde tenkt å donere bort et par gant gensere eller lign. men at du når har hørt hvor lite flaterende hun hadde pratet om deg så du gir de bort til andre som trenger.

Anonymkode: af921...a4a

Skrevet

Du får bare heve deg over det. Du vet selv at du har vært gavmild og raus, men hadde ikke giddet å gi henne noe en annen gang. 

Anonymkode: c4928...ce1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette kan umulig være sant?? Men egentlig ingenting overasker meg lenger. 

Da hadde jeg faktisk blitt litt sur om jeg hadde vært deg. Og tror faktisk ikke denne damen her er så fattig. Og trodde ikke 10 åringer flest er så opptatt av merkeklær. 

Er alenemor selv i en lavlønnet jobb, ser ikke på meg som fattig selv om jeg sikkert er det. Men med litt prioriteringer og planlegging går det rundt så vidt. Har selv fått arvet klær til barna og vært veldig takknemlig for det. Og lite merkeklær jeg har arvet. Kjøper jo og klær til barna, men hjelper masse å arve også i en alder hvor de vokser mye. 

Anonymkode: 89d9a...2e8

Selvfølgelig er det ikke sant

Anonymkode: e30c9...f2d

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min kusine forsvarte sin venninne med at hun selvsagt ønsket merkeklær til sin sønn også, og at jeg kanskje kunne ha "ofret" et par gant-gensere selv om de ikke er for små til min sønn. 

Da ber de ikke lenger om arveklær, men om gaver. Skal du gi bort klær i bruk, må du jo gi sønnen din nye gensere i samme størrelse. Skulle du gitt bort for eksempel telefonen din også, fordi denne damen synes hun trenger spesifikt iPhone, og du burde kunne «ofre» din selv om du fortsatt bruker den?

Om kusina di tenker denne moren trenger spesifikke merkeklær til barnet sitt, er det jo mer naturlig at hun kjøper gant-gensere til henne selv. Det er hennes venninne og hun som ser behovet. Du har gitt masse gode klær.

Skrevet

Den dama er muligens fattig, men hu er først og fremst frekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...