Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Jeg fikk spørsmål fra min kusine om jeg hadde noe avlagte klær etter gutten min som nå er 12 år. Hun har ei venninne som er fattig, og alenemor med en gutt på 10 år. Min kusine har mange historier om hvor fattig denne dama er, og jeg syns selvfølgelig det er kjempetrist. Så jeg sa at jeg hadde en god del fine klær hun kunne få. Da jeg hadde ryddet ble det to stappfulle søppelsekker med masse kjempegode klær. Ingenting var synlig slitt eller skadet, mye hadde faktisk fortsatt merkelapp på. Da hun kom å henta klærne så hun gjennom alt, men var ikke så fornøyd som kanskje ville være naturlig, hun spurte om ikke min sønn hadde bl.a Gant-gensere og Bergans dunjakke han hadde vokst fra. Jeg sa at akkurat nå hadde jeg ingenting av sånne merkeklær som er for små, men i sekkene var det vanlige bruksklær fra Cubus, HM, osv, f eks 16 bukser, 12 collegegensere, skjorter, stormberg dunjakke og allværsjakke, og mye, mye mer. Hun virket litt mutt og dro uten så mye som et takk. I dag ringte min kusine og sa at venninna hadde klaget på at jeg var ei gjerrig og kjip kjerring, hun hadde sett at det hang "altfor mange" dyre jakker og sko i gangen vår, og at jeg kunne stappe sekken med billigskitt oppi.... Jeg vet at dette ikke er noe å bry seg med, men kjenner at jeg blir både såret og litt forbanna. På nippet til å be henne levere alt tilbake. Hva ville du sagt/gjort om du var meg? Anonymkode: 61cbd...68a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Du mista meg med overskriften. Anonymkode: c3b69...270
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk spørsmål fra min kusine om jeg hadde noe avlagte klær etter gutten min som nå er 12 år. Hun har ei venninne som er fattig, og alenemor med en gutt på 10 år. Min kusine har mange historier om hvor fattig denne dama er, og jeg syns selvfølgelig det er kjempetrist. Så jeg sa at jeg hadde en god del fine klær hun kunne få. Da jeg hadde ryddet ble det to stappfulle søppelsekker med masse kjempegode klær. Ingenting var synlig slitt eller skadet, mye hadde faktisk fortsatt merkelapp på. Da hun kom å henta klærne så hun gjennom alt, men var ikke så fornøyd som kanskje ville være naturlig, hun spurte om ikke min sønn hadde bl.a Gant-gensere og Bergans dunjakke han hadde vokst fra. Jeg sa at akkurat nå hadde jeg ingenting av sånne merkeklær som er for små, men i sekkene var det vanlige bruksklær fra Cubus, HM, osv, f eks 16 bukser, 12 collegegensere, skjorter, stormberg dunjakke og allværsjakke, og mye, mye mer. Hun virket litt mutt og dro uten så mye som et takk. I dag ringte min kusine og sa at venninna hadde klaget på at jeg var ei gjerrig og kjip kjerring, hun hadde sett at det hang "altfor mange" dyre jakker og sko i gangen vår, og at jeg kunne stappe sekken med billigskitt oppi.... Jeg vet at dette ikke er noe å bry seg med, men kjenner at jeg blir både såret og litt forbanna. På nippet til å be henne levere alt tilbake. Hva ville du sagt/gjort om du var meg? Anonymkode: 61cbd...68a Er dette virkelig sant ? ... jeg hadde ikke gjort noe ... ikke gitt henne noe ved neste anledning ... hva syntes din kusine da ? Anonymkode: 70a10...077
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er dette virkelig sant ? ... jeg hadde ikke gjort noe ... ikke gitt henne noe ved neste anledning ... hva syntes din kusine da ? Anonymkode: 70a10...077 Ja, det er sant. Min kusine forsvarte sin venninne med at hun selvsagt ønsket merkeklær til sin sønn også, og at jeg kanskje kunne ha "ofret" et par gant-gensere selv om de ikke er for små til min sønn. Anonymkode: 61cbd...68a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du mista meg med overskriften. Anonymkode: c3b69...270 Jeg tenker at det er utakknemlig, og min kusine omtaler henne som fattig hele tiden. Anonymkode: 61cbd...68a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 Jeg er selv fattig. Jeg tror oppriktig at den dama ikke er fattig, men at hun skaper seg og påstår det pga. egne dårlige prioriteringer! Hvis hun virkelig var fattig så hadde hun vært glad for klærne. Ikke slik at hun trenger å bukke og skrape og krype, men normal høflighet og takk til deg og til din kusine som hadde gjort slik at hun faktisk fikk så mye klær til gutten sin. Eller i det minste vise litt glede. Når hun spør så spesifikt etter dyre merkeklær (men er sur over andre gode klær) så tror jeg ikke gutten ville fått de merkeklærne uansett. Hun ville trolig solgt dem og brukt pengene på seg selv. Vet dette bare er spekulasjoner fra min side, men ingen som virkelig er fattige ville oppført seg slik. Dessuten er sønnen hennes 10 år, så han er garantert ikke opptatt av de dyreste merkene, det er det moren som er. Jeg ville fulgt med på finn fremover, jeg vil anta at hun selger klærne ganske raskt. Stakkars gutt som har en slik mor! Med morens elendige holdninger, kommer han trolig til å bli negativt påvirket. Jeg tror jeg hadde ringt henne og sagt at du har snakket med din kusine og fått høre hvor misfornøyd hun er over klærne, så du kommer bort i kveld og henter dem igjen, for du kjenner en familie som virkelig trenger dem... Anonymkode: 1de5d...d1c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 What the actual fuck? Jeg hadde lett sendt en melding til vedkommende og gjort det klinkende klart hva jeg mente. Etterpå hadde jeg krevd å få klærne tilbake, så noen i faktisk nød kunne få dem. Anonymkode: 58be4...ae1
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er selv fattig. Jeg tror oppriktig at den dama ikke er fattig, men at hun skaper seg og påstår det pga. egne dårlige prioriteringer! Hvis hun virkelig var fattig så hadde hun vært glad for klærne. Ikke slik at hun trenger å bukke og skrape og krype, men normal høflighet og takk til deg og til din kusine som hadde gjort slik at hun faktisk fikk så mye klær til gutten sin. Eller i det minste vise litt glede. Når hun spør så spesifikt etter dyre merkeklær (men er sur over andre gode klær) så tror jeg ikke gutten ville fått de merkeklærne uansett. Hun ville trolig solgt dem og brukt pengene på seg selv. Vet dette bare er spekulasjoner fra min side, men ingen som virkelig er fattige ville oppført seg slik. Dessuten er sønnen hennes 10 år, så han er garantert ikke opptatt av de dyreste merkene, det er det moren som er. Jeg ville fulgt med på finn fremover, jeg vil anta at hun selger klærne ganske raskt. Stakkars gutt som har en slik mor! Med morens elendige holdninger, kommer han trolig til å bli negativt påvirket. Jeg tror jeg hadde ringt henne og sagt at du har snakket med din kusine og fått høre hvor misfornøyd hun er over klærne, så du kommer bort i kveld og henter dem igjen, for du kjenner en familie som virkelig trenger dem... Anonymkode: 1de5d...d1c Hun har ikke jobb, så jeg tror jo hun er fattig altså. Og jeg tenker at min kusine har jo rett i at man er pliktig til å hjelpe. Jeg mener ikke at man skal være nødt å bukke og skrape altså, kun at det er vanlig å være takknemlig uansett. Jeg har før gitt bort klær til andre som ikke er fattige, og alle har sagt takk og vært glade for å få. Jeg blir også takknemlig når noen gir meg noe. Anonymkode: 61cbd...68a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: What the actual fuck? Jeg hadde lett sendt en melding til vedkommende og gjort det klinkende klart hva jeg mente. Etterpå hadde jeg krevd å få klærne tilbake, så noen i faktisk nød kunne få dem. Anonymkode: 58be4...ae1 Det var det jeg kunne tenke meg å gjøre, men er vel såpass pinglete at det ikke blir å skje... Anonymkode: 61cbd...68a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 Jeg tror det samme som anonym d1c, at dama ikke er fattig, hun oppførte seg som en skikkelig drittkjerring, og at kusina di forsvarer hun sier sitt om kusina di og. Men jeg synes at overskriften din er litt trist, for den impliserer at fattige skal ta i mot det de får og være takknemlig, uansett hva det er. Anonymkode: e30c9...f2d
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var det jeg kunne tenke meg å gjøre, men er vel såpass pinglete at det ikke blir å skje... Anonymkode: 61cbd...68a Gjør det! Det der er faen ikke greit Anonymkode: 58be4...ae1
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har ikke jobb, så jeg tror jo hun er fattig altså. Og jeg tenker at min kusine har jo rett i at man er pliktig til å hjelpe. Jeg mener ikke at man skal være nødt å bukke og skrape altså, kun at det er vanlig å være takknemlig uansett. Jeg har før gitt bort klær til andre som ikke er fattige, og alle har sagt takk og vært glade for å få. Jeg blir også takknemlig når noen gir meg noe. Anonymkode: 61cbd...68a Uansett om hun bare har dårlig råd eller om hun faktisk er fattig, hun eier ikke skamvett og er ekstremt utakknemlig. Jeg tror fremdeles ikke at hun er fattig, men kan være hun har dårlig råd. En som er fattig ville i det minste vist glede over å vite at hun slipper å bekymre seg for klær til barnet det neste 1-2 årene. Alternativt kan det jo være hun har store psykiske problemer eller en diagnose, for det er heller ikke normalt at hun etter å ha fått så mye bra ringer din kusine og klager. Dama er ikke rett på en flekk! Anonymkode: 1de5d...d1c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 Fy søren, er det mulig å være så frekk og utakknemlig! Send ei melding om at du hørte hun ikke har bruk for klærne, og at du derfor henter dem. Anonymkode: 7bf88...13c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #14 Skrevet 19. november 2020 Mangler bare at denne dama røyker, har en haug av tattiser og fakenegler..... Anonymkode: e1603...014
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #15 Skrevet 19. november 2020 What 🤯 Ville nok gitt til hjelperingen eller andre steder senere, det går faktisk ikke an å oppføre seg sånn. Anonymkode: d1fba...32e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk spørsmål fra min kusine om jeg hadde noe avlagte klær etter gutten min som nå er 12 år. Hun har ei venninne som er fattig, og alenemor med en gutt på 10 år. Min kusine har mange historier om hvor fattig denne dama er, og jeg syns selvfølgelig det er kjempetrist. Så jeg sa at jeg hadde en god del fine klær hun kunne få. Da jeg hadde ryddet ble det to stappfulle søppelsekker med masse kjempegode klær. Ingenting var synlig slitt eller skadet, mye hadde faktisk fortsatt merkelapp på. Da hun kom å henta klærne så hun gjennom alt, men var ikke så fornøyd som kanskje ville være naturlig, hun spurte om ikke min sønn hadde bl.a Gant-gensere og Bergans dunjakke han hadde vokst fra. Jeg sa at akkurat nå hadde jeg ingenting av sånne merkeklær som er for små, men i sekkene var det vanlige bruksklær fra Cubus, HM, osv, f eks 16 bukser, 12 collegegensere, skjorter, stormberg dunjakke og allværsjakke, og mye, mye mer. Hun virket litt mutt og dro uten så mye som et takk. I dag ringte min kusine og sa at venninna hadde klaget på at jeg var ei gjerrig og kjip kjerring, hun hadde sett at det hang "altfor mange" dyre jakker og sko i gangen vår, og at jeg kunne stappe sekken med billigskitt oppi.... Jeg vet at dette ikke er noe å bry seg med, men kjenner at jeg blir både såret og litt forbanna. På nippet til å be henne levere alt tilbake. Hva ville du sagt/gjort om du var meg? Anonymkode: 61cbd...68a Jeg kan rett og slett ikke tro på dette.. Anonymkode: 50c26...eb4
It's all about me Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 Hadde bedt henne komme tilbake med alle klærne hun fikk.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 Er det mulig?!?! Meg og mannen er ikke fattige. Vi har ikke den beste økonomien, men det er fordi vi prioriterer å spare. Vi har ca. 10 store plastikkbokser fulle med klær. 1 av de boksene har vi kjøpt selv, resten av klærne har vi fått fra kjente. Vi har spart tusenvis med kroner på klær og utstyr på den måten. Og vi er utrolig takknemlige, og har både vist det og fortalt det. Enten er hun ikke fattig, eller så mangler hun helt vanlig folkeskikk. Jeg hadde ikke krevd klærne tilbake, men spør hun igjen hadde jeg ikke nølt med å nekte henne og å fortelle hvorfor jeg hadde nektet! Anonymkode: b9944...187
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 Det ante meg at det var en shametråd https://forum.kvinneguiden.no/topic/1426542-utakknemlige-fattige/ Jeg vet om en som henter mat på fattighuset. Istedenfor å være takknemlig og glad så hører jeg bare klaging. Vedkommende klager på at det er lite kjøttmat i posene, at det brødet i posene er gammelt, at det kun er det som ikke blir solgt i butikken osv. Vedkommende har vist meg posen og oppi der lå det sjokolade, bacon, ost og syltetøy, brød og smør. Jeg anser dette som veldig bra og en fin pose med mat. Jeg kjenner også ett par som jobber på fattighuset, utrolig snille og gode mennesker, som virkelig står på for å utgjøre en forskjell. Synes så synd på dem, de står på for å hjelpe folk som i utganspunktet er utakknemlige. Foruten matutdeling har jeg også vært borti en mor som nærmest har tigget om tøy til barna sine. Jeg har unger på hennes alder så jeg ga henne en svær pose med pent brukte klær, men de ville hun ikke ha, fordi det var tøy som dattera 9 ikke likte. Her snakker vi m fine klær fra hm, Cubus, KappAhl. Er det bare jeg som hat inntrykk av at utakk er verdens lønn? De «fattige» er ikke takknemlige mer? Anonymkode: e30c9...f2d
Pobie Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 Jeg kjenner typen. De er alltid offeret og klager og det er så synd på dem og de vil ha noe fra en hele tiden. Så gir man etter så er det knapt nok et takk å oppdrive og man hører ikke fra dem før neste gang de vil ha noe. De mener at vi som har mer er pliktig å dele med de som har mindre. Det eneste å gjøre er å sky dem som pesten. De forandrer seg aldri.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #21 Skrevet 19. november 2020 Tipper at hun kusinen din har skrudd opp foreventingen til mottaker om hvor mye merkeklær (med overdrivelse) dine barn har..... Anonymkode: 531d8...2c5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2020 #22 Skrevet 19. november 2020 Kusinen kan vel kjøpe noen klær da Anonymkode: 70a10...077
Hengebukksvinet Skrevet 19. november 2020 #23 Skrevet 19. november 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er sant. Min kusine forsvarte sin venninne med at hun selvsagt ønsket merkeklær til sin sønn også, og at jeg kanskje kunne ha "ofret" et par gant-gensere selv om de ikke er for små til min sønn. Anonymkode: 61cbd...68a Nei vet du hva!! Det får da være g(r)enser for frekkhet!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #24 Skrevet 20. november 2020 Dette kan umulig være sant?? Men egentlig ingenting overasker meg lenger. Da hadde jeg faktisk blitt litt sur om jeg hadde vært deg. Og tror faktisk ikke denne damen her er så fattig. Og trodde ikke 10 åringer flest er så opptatt av merkeklær. Er alenemor selv i en lavlønnet jobb, ser ikke på meg som fattig selv om jeg sikkert er det. Men med litt prioriteringer og planlegging går det rundt så vidt. Har selv fått arvet klær til barna og vært veldig takknemlig for det. Og lite merkeklær jeg har arvet. Kjøper jo og klær til barna, men hjelper masse å arve også i en alder hvor de vokser mye. Anonymkode: 89d9a...2e8
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #25 Skrevet 20. november 2020 Hadde bedt om.gå klærne tilbake. Ikke gitt noe igjen. Og kusine som mener du burde "ofre" altså sponse venninnen hennes med merkeklær, hun kan vel kjøpe merkeklær til henne selv. Om det er så viktig. Frekke folk ass. Anonymkode: 51857...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå