Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 ... kan jeg be om å bare teste i halsen? Noen steder tester de bare i halsen, andre steder kun i nese og noen steder begge deler. Hvis det er mulig vil jeg gjerne slippe nesa.. Anonymkode: 64b1a...97d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Selvsagt kan du ikke det!! Anonymkode: ff431...5a6
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt kan du ikke det!! Anonymkode: ff431...5a6 Det er jo et helt betimelig spørsmål når de tester på ulike måter. Det er jo inkonsekvens i største grad, og jeg regner jo ned at de da mener at halsprøver gir godt nok resultat. HI Anonymkode: 64b1a...97d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #4 Skrevet 17. november 2020 Jeg synes man skal ta det på den måten de synes er best der du bor Anonymkode: 27cff...7a4
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 Selvsagt kan du spør! Jeg tok i halsen, og da sa sykepleier at det varierte litt hvordan de tok testen. Hun valgte som regel å ta i halsen siden det var det hun likte best selv. Det er jo bare et spørsmål, du kan kun få et nei. Anonymkode: b7344...337
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #6 Skrevet 17. november 2020 Du kan selvfølgelig spørre. Da vår ene datter tok test sist var hun veldig skeptisk og anspent og da valgte de å bare ta i halsen for å plage henne minst mulig, de sa at det ga godt nok resultat. Det samme gjaldt da minstejenta skulle ta mycoplasma test i fjor høst (utføres på samme måte som covid-19 test), de sa at de lot så små barn slippe neseprøven da det ikke var så nødvendig. Hun hadde mycoplasma, så testen slo ut på kun halsprøve. Anonymkode: ce429...a7e
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 Kommer selvfølgelig til å gjøre det de mener er best, men tenker at jeg spør. Selv om det er litt flaut. Jeg spenner meg veldig i slike situasjoner, så jeg tenker at det bare kan bli enda kjipere hvis jeg ikke spør. Samtidig er jeg jo voksen.. Syns bare det virker så dumt at de noen steder tar i hals og andre steder tar i nese og hals. Enten holder det med galsprøve elker ikke, liksom. Jeg vet med sikkerhet at enkelte (faktisk voksne) hadde vært kjappere på å ta test om de slapp nesetest. Mange har jo en tendens til å utsette det de gruer seg til., HI Anonymkode: 64b1a...97d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kommer selvfølgelig til å gjøre det de mener er best, men tenker at jeg spør. Selv om det er litt flaut. Jeg spenner meg veldig i slike situasjoner, så jeg tenker at det bare kan bli enda kjipere hvis jeg ikke spør. Samtidig er jeg jo voksen.. Syns bare det virker så dumt at de noen steder tar i hals og andre steder tar i nese og hals. Enten holder det med galsprøve elker ikke, liksom. Jeg vet med sikkerhet at enkelte (faktisk voksne) hadde vært kjappere på å ta test om de slapp nesetest. Mange har jo en tendens til å utsette det de gruer seg til., HI Anonymkode: 64b1a...97d * Halsprøve eller ikke* HI Anonymkode: 64b1a...97d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 Jeg spurte. Bor i Bergen og synes det var grusomt første gang jeg tok testen i nesen. Hun som skulle utføre testen sa at hun godt kunne ta den i halsen, men at de fleste synes det var verre enn nesen. Hun sa også rett ut at hun var flink, så jeg tok sjansen på nesen likevel. Og hun var virkelig flink. Det var jo ubehagelig, men overhodet ikke vondt slik som første gang. Anonymkode: 6d9fb...60f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Hvorfor praktiseres det ulikt? Anonymkode: b6f8d...776
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor praktiseres det ulikt? Anonymkode: b6f8d...776 Det lurer jeg også på. Syns vi trakk det korteste strået her vi bor - både hals og nese.. HI Anonymkode: 64b1a...97d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det lurer jeg også på. Syns vi trakk det korteste strået her vi bor - både hals og nese.. HI Anonymkode: 64b1a...97d Det korteste strået faktisk...utrolig hva man kan lage et problem ut av. Anonymkode: 27cff...7a4
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det korteste strået faktisk...utrolig hva man kan lage et problem ut av. Anonymkode: 27cff...7a4 Jeg lover deg - jeg har laget problemer av mindre ting 😅 HI Anonymkode: 64b1a...97d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det lurer jeg også på. Syns vi trakk det korteste strået her vi bor - både hals og nese.. HI Anonymkode: 64b1a...97d Det er dagens mest korttenkte, gratulerer. Anonymkode: 4b87a...168
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #16 Skrevet 17. november 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er dagens mest korttenkte, gratulerer. Anonymkode: 4b87a...168 Hvorfor det egentlig? Dersom det er mulig å teste ved kun halsprøve, og det er standarden andre steder - så syns jeg det er kjipt at testen har både hals og neste som standard her vi bor. Blant annet fordi flere kunne ha tatt initiativ til å teste seg hvis testen var mindre omfattende. Opplever ikke at det er korttenkt i det hele tatt HI Anonymkode: 64b1a...97d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor det egentlig? Dersom det er mulig å teste ved kun halsprøve, og det er standarden andre steder - så syns jeg det er kjipt at testen har både hals og neste som standard her vi bor. Blant annet fordi flere kunne ha tatt initiativ til å teste seg hvis testen var mindre omfattende. Opplever ikke at det er korttenkt i det hele tatt HI Anonymkode: 64b1a...97d Den er jo ikke omfattende, det er jo gjort på et par minutter Anonymkode: 27cff...7a4
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den er jo ikke omfattende, det er jo gjort på et par minutter Anonymkode: 27cff...7a4 Jeg vet om flere som gruer seg veldig for den testen. Sikkert mye pga det bildet og fokuset som er skapte i media Uansett. Jeg tester meg når jeg får symptomer. Det burde være det viktigste her - og ikke hvorvidt jeg ønsker å kun ta halstest. Enkelte kommentarer her skjønner jeg ikke helt med tanke på hvor provosert de virker.. menmen, vi har vel alle sittet litt for lenge inne.. HI Anonymkode: 64b1a...97d
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 I stedet for å synse og gjette på et forum, bør man oppsøke forskning på hva som er mest effektivt Les denne studien: https://www.cebm.net/covid-19/comparative-accuracy-of-oropharyngeal-and-nasopharyngeal-swabs-for-diagnosis-of-covid-19 Prøve fra nesa er mer nøyaktig enn prøve fra halsen. Anonymkode: 6bc9a...57a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet om flere som gruer seg veldig for den testen. Sikkert mye pga det bildet og fokuset som er skapte i media Uansett. Jeg tester meg når jeg får symptomer. Det burde være det viktigste her - og ikke hvorvidt jeg ønsker å kun ta halstest. Enkelte kommentarer her skjønner jeg ikke helt med tanke på hvor provosert de virker.. menmen, vi har vel alle sittet litt for lenge inne.. HI Anonymkode: 64b1a...97d Jeg synes den var SKIKKELIG ubehagelig. Jeg sa «auu» hele tida og tårene spratt. Heldigvis er det fort unnagjort ❤️ Anonymkode: 6bc9a...57a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #21 Skrevet 17. november 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: I stedet for å synse og gjette på et forum, bør man oppsøke forskning på hva som er mest effektivt Les denne studien: https://www.cebm.net/covid-19/comparative-accuracy-of-oropharyngeal-and-nasopharyngeal-swabs-for-diagnosis-of-covid-19 Prøve fra nesa er mer nøyaktig enn prøve fra halsen. Anonymkode: 6bc9a...57a Så hvorfor tar de kun halsprøve enkelte steder i Norge, da? Anonymkode: b6f8d...776
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #22 Skrevet 17. november 2020 Hvorfor vil du ta i halsen? Har du ikke brekniningsrefleks? Anonymkode: ec5ac...537
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #23 Skrevet 17. november 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvorfor tar de kun halsprøve enkelte steder i Norge, da? Anonymkode: b6f8d...776 Fordi de ikke gidder å krangle med idioter som ikke forstår sitt eget beste?🤷♀️ Anonymkode: 8168c...b49
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #24 Skrevet 17. november 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi de ikke gidder å krangle med idioter som ikke forstår sitt eget beste?🤷♀️ Anonymkode: 8168c...b49 Samtlige i Bergen? Anonymkode: b6f8d...776
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #25 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så hvorfor tar de kun halsprøve enkelte steder i Norge, da? Anonymkode: b6f8d...776 Nei, hvorfor velger noen å gjøre noe som gir litt dårligere resultater? Sånn er det bare.. du får spørre dem Anonymkode: 6bc9a...57a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå