Gå til innhold

Hva fyller dere kalendergavene med?

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags ting har du egentlig i kalenderen? Jeg kommer ikke på noe som ikke asser under treet, men som er fint i kalenderen utenom glitter og lys til luciafeiring.

Anonymkode: d92c2...458

Er mest mindre ting. Pastillesker, badebomber, marsipangris, popkorn, reflekser, sjokolade, flakslodd, noen små leker fra Nille, klistremerker til vinduene. Har også noen pakker med perler. Det skal sies.

Anonymkode: 3d0cb...586

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er mest mindre ting. Pastillesker, badebomber, marsipangris, popkorn, reflekser, sjokolade, flakslodd, noen små leker fra Nille, klistremerker til vinduene. Har også noen pakker med perler. Det skal sies.

Jo, og truser. Det får de stort sett en gang i året i julekalenderen ☺️ Prøver å kjøpe noen kule de liker. 

Skrevet

Jeg lager den ca 30 november. Putter i små godsaker, stort sett. Og innimellom en tannbørste. Så de ikke får hull i tenna av alle godsakene 😁

Skrevet

Her har det kommet ønske om et nytt sett med fargeblyanter, en farge hver dag så han kan tegne litt på en tegning hver dag. Er ikke kravstor akkurat. 😂 Så da får han det som han vil. 😛 Får litt ekstra noen av dagene, som noe lite godteri, blyantspisser, tegneblokk o.l. Sånn at det blir litt overraskelse også. 😉

Anonymkode: f353e...ee8

Skrevet
På 17.11.2020 den 7.51, Anonym bruker skrev:

Takk for tipsene! Her i huset har vi en regel om at dersom det kunne vært hyggelig å få det under juletreet, så skal det ikke i kalenderen. Så det må på en måte være lite nok til at det ikke kunne vært en julepresang. Funker bra. Men gøy å lese hva andre har i sine kalendere 🥰🤗

Hæ? Så små julegaver er ikke innafor hos dere? De er ikke hyggelige å få til jul? Hva putter du i kalenderen da som ikke ville vært hyggelig å få til jul?? Så utrolig sært å lære at små gaver ikke er hyggelig å få til jul. Og kalenderen må bli skikkelig kjip om det bare er ting som ikke er hyggelig å få??

Anonymkode: 64551...141

Skrevet

Det ultimate galskap. Tenk å ha det der kjøpepresset hengende over seg i månedsvis. Stakkars dere...

Anonymkode: acac4...c07

Skrevet
På 16.11.2020 den 19.57, Anonym bruker skrev:

Har begynt. De får ting de trenger som regel, undertøy, sokker, pysj, morgenkåpe, såpe med julemotiv, hver sin merkede iPhone lader (forsvinner hele tiden), mus til PC, flux, sengetøy i julemotiv, tynne ullklær til alpinsesongen, lue/votter, refleks, ting til pennalet- linjal, fargeblyanter, markeringspenn. Akkurat sengetøy vet de ikke at de trenger, her kommer mine ønsker inn😅

.. og ting de ikke trenger: flaxlodd, godteri, kinobillett, morsomme julekuler, pepperkakeformer den dagen vi skal bake, billetter til juleshow (spørs om det blir noe av i år), andre opplevelsegaver som vi likevel hadde gjort (svømmehall, bowling). 

Har to gutter, lagde til niesen min ett år og det var enkelt det. Alt mulig hårgreier, spenner, strikk, lipgloss og neglelakk fylte mange av lukene. 

Anonymkode: e4839...699

Oj.... med slike kalendergåver, kva får dei egentlig til jul? 

Anonymkode: e82d2...752

Skrevet
På 18.11.2020 den 12.42, Anonym bruker skrev:

Hæ? Så små julegaver er ikke innafor hos dere? De er ikke hyggelige å få til jul? Hva putter du i kalenderen da som ikke ville vært hyggelig å få til jul?? Så utrolig sært å lære at små gaver ikke er hyggelig å få til jul. Og kalenderen må bli skikkelig kjip om det bare er ting som ikke er hyggelig å få??

Anonymkode: 64551...141

Ta deg en bolle. Hadde du fått en innpakket pastilleske i julepresang hadde du syntes det var rart. 

Skrevet

Kjøpte en pakke med 20 minecraft figurer i som blir til 20 smågaver, resterende 4 blir kinderegg og eventyrsjokolade 🤗 totalt 300kr 

Anonymkode: 9a129...906

Skrevet
På 18.11.2020 den 16.00, Anonym bruker skrev:

Oj.... med slike kalendergåver, kva får dei egentlig til jul? 

Anonymkode: e82d2...752

I år får de hver sin iPhone og opplevelsegaver (tretopphytte og fjelltur med hest). 

Anonymkode: e4839...699

Skrevet

Jeg har to gutter på 10 og 13 år. Jeg har kjøpt tyggis, deodorant,te, kakao, og to poser med seigmenn/Dumle jeg fordeler på resten av dagene.

Skrevet

Min eldste får diverse sminke, neglelakk, klemmer, hårstrikk, ansiktsmaske, øredobber, snop, pyjamas, sminkekost, armbånd.

Minstemann får en del små lekebiler, badebomber, snop, pyjamas, truser.

Mellomste får boxere, pyjamas, snop, griseflax, brettspill, svarte per(kortspill) og en del dager blir det robux. 

Totalt havnet det på rundt 1000kr. Har handlet en del på normal, kjøpte 7 lekebiler for 60kr og har delt de i 7 pakker. Jeg begynner også alltid tidlig og kjøper når jeg kommer over gode salg. Øredobber, smykker, armbånd kjøpte jeg på en butikk som skulle legges ned i sommer, var 70% på alt. Pyjamas, boxere, truser kjøpte jeg nå nylig da Cubus hadde 40% på hele butikken. 

Anonymkode: d9db8...73c

Skrevet

Her ønsket de pakkekalender men de får veldig mange pakker på julaften så jeg kjøpe en sminke kalender til eldste og noe alla til hun mindre. De ble storfornøyde

Skrevet

Er så glad vi kuttet ut kalender. Her får de en julestrømpe julaften morgen. Der ligger en liten ting som kan korte ned ventetida, litt snop, julesokker. Den kalenderen tok knekken på meg, og urimelig dyrt. Ble ikke noe kos. 

Anonymkode: f53fd...ff2

Skrevet

Jeg lager en blanding av akkekalender og opplevelseskaleder. Noe dager er det opplevelser, det kan være små ting, som  "i dag skal vi spise middag under stuebordet" (kjempeslager i fjor!) og noen dager støre ting, som at i dag drar vi på badelad. 

Så har jeg noen pakker med småting de trenger, som påfyll til penal, reflekser og slikt.

Også får de en del julepynt, både til å henge på treet og annet. Noe er av samme type som det vi har på fellesen her hjemme, noe er helt eget til hver unge. Tanken bak dette er at når de flytter hjemmefra så skal de ha opparbeidet seg en eske med julepynt, som det allerede er knyttet minner til. Jeg husker første gangen jeg skulle pynte til jul i eget hjem. Jeg ville likeosm gjenskape magien fra barndomshjemmet, men det var jo ikke mulig å få tak i sånn pynt som vi hadde, for den var jo kjøpt inn når foreldrene mine etablerte seg. Jeg husker jeg syntes det var trist, og det gikk noen år før jeg følte at jeg fikk julestemning med min egen pynt. Så når ungene mine flytter ut vil jeg at de skal ha en eske med pynt som det er knyttet minner til, så kan de velge selv om de vil bruke den, eller kjøpe noe eget i annen stil.

Anonymkode: 49cdc...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...