Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #1 Skrevet 16. november 2020 Og er dere ferdig med å lage julekalenderene enda? Anonymkode: 3d0cb...586
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #2 Skrevet 16. november 2020 Har ikke begynt, har ingen planer ennå 😬 Anonymkode: 59936...de6
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #3 Skrevet 16. november 2020 Har begynt. De får ting de trenger som regel, undertøy, sokker, pysj, morgenkåpe, såpe med julemotiv, hver sin merkede iPhone lader (forsvinner hele tiden), mus til PC, flux, sengetøy i julemotiv, tynne ullklær til alpinsesongen, lue/votter, refleks, ting til pennalet- linjal, fargeblyanter, markeringspenn. Akkurat sengetøy vet de ikke at de trenger, her kommer mine ønsker inn😅 .. og ting de ikke trenger: flaxlodd, godteri, kinobillett, morsomme julekuler, pepperkakeformer den dagen vi skal bake, billetter til juleshow (spørs om det blir noe av i år), andre opplevelsegaver som vi likevel hadde gjort (svømmehall, bowling). Har to gutter, lagde til niesen min ett år og det var enkelt det. Alt mulig hårgreier, spenner, strikk, lipgloss og neglelakk fylte mange av lukene. Anonymkode: e4839...699
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #4 Skrevet 16. november 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har begynt. De får ting de trenger som regel, undertøy, sokker, pysj, morgenkåpe, såpe med julemotiv, hver sin merkede iPhone lader (forsvinner hele tiden), mus til PC, flux, sengetøy i julemotiv, tynne ullklær til alpinsesongen, lue/votter, refleks, ting til pennalet- linjal, fargeblyanter, markeringspenn. Akkurat sengetøy vet de ikke at de trenger, her kommer mine ønsker inn😅 .. og ting de ikke trenger: flaxlodd, godteri, kinobillett, morsomme julekuler, pepperkakeformer den dagen vi skal bake, billetter til juleshow (spørs om det blir noe av i år), andre opplevelsegaver som vi likevel hadde gjort (svømmehall, bowling). Har to gutter, lagde til niesen min ett år og det var enkelt det. Alt mulig hårgreier, spenner, strikk, lipgloss og neglelakk fylte mange av lukene. Anonymkode: e4839...699 Hjelpes! Gir du dem alt det der? Du lærer gutta dine å ikke være takknemlige for tingene de får, og å ikke ta vare på dem. Du kjøper nye ladere fordi de mister dem hele tiden?! Da må du la være å kjøpe ny lader så de lærer å ta vare på tingene sine. Er de takknemlige for det de får og ydmyke, eller tar de det for gitt? Mine barn får ikke pakkekalender. Anonymkode: 1a284...188
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #5 Skrevet 16. november 2020 Jeg brukte masse tid og energi på å lage pakkekalender. Og koste meg med det! Men etter 3 år har jeg innsett at de får mest glede når det er en sjokolade i dagens pakke 😄 De mer "praktiske" gavene som julesokker og tannkrem var like spennende som en ny tannkrem fra rema-posen.. Så utenom sjokolade har jeg noen opplevelsesgaver. Pepperkake-baking, dekorering av pepperkakehus, kino. Badebombe, flaxlodd Anonymkode: 46754...3b2
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #6 Skrevet 16. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes! Gir du dem alt det der? Du lærer gutta dine å ikke være takknemlige for tingene de får, og å ikke ta vare på dem. Du kjøper nye ladere fordi de mister dem hele tiden?! Da må du la være å kjøpe ny lader så de lærer å ta vare på tingene sine. Er de takknemlige for det de får og ydmyke, eller tar de det for gitt? Mine barn får ikke pakkekalender. Anonymkode: 1a284...188 Dagen de ikke er takknemlige for en fox er det slutt på alt. Ladere er like mye vår skyld😂 De får ganske mye, men finnes ikke storforlangende eller bortskjemte. Hjelpsomme og snille gutter som får fin julekalender hvert år. Vil si at 80% av kalenderen er ting de får utenom, som klær feks😊 Anonymkode: e4839...699
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #7 Skrevet 16. november 2020 En del småtteri som er julete, sokker med nisser på, øredobber, negleklistremerker, hårstrikker. Ellers noe smått som badebombe, leppepomade, refleks. Resten fylles opp med små sjokolader og tyggis. To jenter. Anonymkode: fa45a...32f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #8 Skrevet 16. november 2020 Jeg er ferdig. Kommer ikke på alt, men her blir det bl.a: Kakeformer til den dagen vi baker kakemenn Plekter×3 Mini samlefigurer×3 Istepulver Mini tannkrem Mini dusjsåpe Juletrekule Notisblokk Penn Viskelær Juletrekule lille julaften Gavekort på: ×Velge 2 middager hver og en i fellesskap for kommende uke (vi handler hver lørdag) ×dra på butikken og kjøpe godteri til adventstiden rett etter skolen + spise litt godteri på en onsdag ×vafler og kakao, og se film ×spillekveld for hele familien. Velger 1 spill hver. ×"Kinobillett": film med popcorn og godteriet vi kjøpte. Bortsett fra det første, er gavekortene til midt i uka, for på helg blir det som oftest kos, spill og film uansett. Men i hverdagen er det ikke like enkelt å finne tid. Anonymkode: 8f6be...467
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #9 Skrevet 16. november 2020 Vitaminbjørner - Bakesett med former - truser - sokker - kindersjokolade - byggesett av kroppen fra Inspiria - slikkepinne - og mye det som trengs i det daglige. Anonymkode: 840ed...39f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 Takk for tipsene! Her i huset har vi en regel om at dersom det kunne vært hyggelig å få det under juletreet, så skal det ikke i kalenderen. Så det må på en måte være lite nok til at det ikke kunne vært en julepresang. Funker bra. Men gøy å lese hva andre har i sine kalendere 🥰🤗 Anonymkode: 3d0cb...586
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Tidligere har jeg brukt en legoboks og delt opp i 24 gaver. Eller masse små ting. Som viskelær, morsomme ting. I år blir det mye forskjellig. Godis på lørdager, sokker, undertøy, klistremerker, linjal osv. Ting de trenger. Blir dyrere men det er ting vi likevel måtte ha kjøpt nå. Så da dytter jeg det i gavekalenderen Anonymkode: 0a01c...574
frk Nilsen Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 Litt godteri som skumnisser, pastiller, en 20,-, tegnesaker, nye sokker - gjerne med julemotiv ++
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 Har bestilt masse greier fra Wish knyttet til favorittartistene, favoritt-musical, TV-serie osv. Hun er manga-jente så mye japansk-inspirert.. Prøver å unngå godteri hver dag Anonymkode: d53df...2c1
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #14 Skrevet 17. november 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Har begynt. De får ting de trenger som regel, undertøy, sokker, pysj, morgenkåpe, såpe med julemotiv, hver sin merkede iPhone lader (forsvinner hele tiden), mus til PC, flux, sengetøy i julemotiv, tynne ullklær til alpinsesongen, lue/votter, refleks, ting til pennalet- linjal, fargeblyanter, markeringspenn. Akkurat sengetøy vet de ikke at de trenger, her kommer mine ønsker inn😅 .. og ting de ikke trenger: flaxlodd, godteri, kinobillett, morsomme julekuler, pepperkakeformer den dagen vi skal bake, billetter til juleshow (spørs om det blir noe av i år), andre opplevelsegaver som vi likevel hadde gjort (svømmehall, bowling). Har to gutter, lagde til niesen min ett år og det var enkelt det. Alt mulig hårgreier, spenner, strikk, lipgloss og neglelakk fylte mange av lukene. Anonymkode: e4839...699 Du gir jo gaver for flere tusen kr. i kalenderen. Ikke rart det er vanskelig å kjøpe gaver til barn i dag. De har jo alt. Til og med ventetidene til jul fylles med gaver hver dag. Nesten alt på listen kunne like gjerne vært julegaver. Anonymkode: f017d...cb7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #15 Skrevet 17. november 2020 Det var mye lettere å lage kalender da ungene var små, nå er de svære slamper og jeg burde sluttet for lenge siden, men så synes vi det er så koselig når den henger der da 😅 (for ikke å snakke om at jeg nå kan kjøpe kalender til meg selv med god samvittighet 😁) Uansett, her blir de fylt med snop! Kun det, absolutt ingen ting annet! Fungerer supert og alle er strålende fornøyd. Og de koster ikke skjorta.. Anonymkode: f2089...482
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #16 Skrevet 17. november 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du gir jo gaver for flere tusen kr. i kalenderen. Ikke rart det er vanskelig å kjøpe gaver til barn i dag. De har jo alt. Til og med ventetidene til jul fylles med gaver hver dag. Nesten alt på listen kunne like gjerne vært julegaver. Anonymkode: f017d...cb7 Ungene her får ikke ullsokker og truser i julegave. Det er sånt de får utenom, men mye mer stas med et par sokker i kalenderen enn at det ligget nye sokker i skuffen på rommet. En 3 pakk med truser er feks tre luker, det samme med en pakke med fem sommer gir fem luker. Hvor ofte har ikke du kjøpt undertøy til ungene uten at det er julegaver? Eller flux/vitaminbjørnene/tannkrem/såpe? Forskjellen er bare at jeg pakker det inn😄 Synes ikke det er vanskelig å kjøpe julegaver til barna selv om de får kalender. Hadde det vært vanskelig hadde jeg jo stoppet👍🏻 Anonymkode: e4839...699
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Og er dere ferdig med å lage julekalenderene enda? Anonymkode: 3d0cb...586 Er godt i gang, har to jenter på 6 og 13 år. Sjokolade/julegodt på lørdagene. I 6 åringen sin er det så langt: fargebad, skumbad (billig på Normal), neglelakk, julesokker, tusjer, perlebrett+perler med julemotiv (tror vi kjøpte på Rusta til 10 kr), viskelær, armbånd, hårstrikker, play dough, påfyll div pennal, "tatovering", klistremerker, hobbybok, fine reflekser. I 13 åringen sin er det hittil: neglelakk, hårstrikker, ansiktsmaske, ansiktskrem, håndkrem, leppepomade, mascara, julesokker, filtpenner, div panduro utstyr, hestestell børste, hovskrape, etc, ridehandsker, ridestrømper, påfyll div til pennal/skrivebord, kule reflekser. Prøver å finne ting de har litt bruk for som vi uansett hadde kjøpt i løpet av høst/vinter så er det ikke bortkastede penger. Anonymkode: a04bb...bdb
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #18 Skrevet 17. november 2020 Jeg har to renåringsdøttre. En del av dagene er det loe snop, en nuddelpakke eler noe annet de liker. Ellers er det en del verktøy, forskjellige bitts, umbraconøkler, truser, sokker, sytråd, sikkerhetsnåler, reflekser mm. Anonymkode: d92c2...458
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #19 Skrevet 17. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for tipsene! Her i huset har vi en regel om at dersom det kunne vært hyggelig å få det under juletreet, så skal det ikke i kalenderen. Så det må på en måte være lite nok til at det ikke kunne vært en julepresang. Funker bra. Men gøy å lese hva andre har i sine kalendere 🥰🤗 Anonymkode: 3d0cb...586 Hva slags ting har du egentlig i kalenderen? Jeg kommer ikke på noe som ikke asser under treet, men som er fint i kalenderen utenom glitter og lys til luciafeiring. Anonymkode: d92c2...458
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes! Gir du dem alt det der? Du lærer gutta dine å ikke være takknemlige for tingene de får, og å ikke ta vare på dem. Du kjøper nye ladere fordi de mister dem hele tiden?! Da må du la være å kjøpe ny lader så de lærer å ta vare på tingene sine. Er de takknemlige for det de får og ydmyke, eller tar de det for gitt? Mine barn får ikke pakkekalender. Anonymkode: 1a284...188 Da trenger du ikke svare i tråden. Vi har hatt pakkekalender i alle år, men det er dagene med en liten Fox eller en slikkepinne som er størst stas. Tannkrem, tannkost, såper, julepynt osv gjør ikke samme lykken, så i år blir det stort sett en liten snopeting hver dag. Barna er slanke og aktive og tar ingen skade av en karamell eller en tyggispakke daglig i adventstiden. Anonymkode: d7054...e1b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #21 Skrevet 17. november 2020 On 11/16/2020 at 7:24 PM, Anonym bruker said: Og er dere ferdig med å lage julekalenderene enda? Anonymkode: 3d0cb...586 i år får barnet heller kalender det vil ha føler det 2 siste årene at barnet ikke er så intressert i det barnet fikk, så nå fikk barnet velge selv, noe det bryr seg om. Ble smarties og lego kalender, lego er veldig poppis fortiden, likte ikke det før for et halvt år siden, nå er barnet hekta Anonymkode: b4385...db2
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #22 Skrevet 17. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: i år får barnet heller kalender det vil ha føler det 2 siste årene at barnet ikke er så intressert i det barnet fikk, så nå fikk barnet velge selv, noe det bryr seg om. Ble smarties og lego kalender, lego er veldig poppis fortiden, likte ikke det før for et halvt år siden, nå er barnet hekta Anonymkode: b4385...db2 Veldig glad for at du ikke røper kjønnet på barnet! Da hadde vi visst hvem du og barnet var med det samme! Anonymkode: d7054...e1b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #23 Skrevet 17. november 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Ungene her får ikke ullsokker og truser i julegave. Det er sånt de får utenom, men mye mer stas med et par sokker i kalenderen enn at det ligget nye sokker i skuffen på rommet. En 3 pakk med truser er feks tre luker, det samme med en pakke med fem sommer gir fem luker. Hvor ofte har ikke du kjøpt undertøy til ungene uten at det er julegaver? Eller flux/vitaminbjørnene/tannkrem/såpe? Forskjellen er bare at jeg pakker det inn😄 Synes ikke det er vanskelig å kjøpe julegaver til barna selv om de får kalender. Hadde det vært vanskelig hadde jeg jo stoppet👍🏻 Anonymkode: e4839...699 Det var ikke sokkene og trusene jeg tenkte mest på. Kanskje heller: morgenkåpe- hver sin merkede iPhone lader- mus til PC - sengetøy i julemotiv - tynne ullklær til alpinsesongen - lue/votter - ting til pennalet- linjal, fargeblyanter..... og ting de ikke trenger: flaxlodd- kinobillett - morsomme julekuler -billetter til juleshow - andre opplevelsegaver som vi likevel hadde gjort (svømmehall, bowling). Anonymkode: f017d...cb7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #24 Skrevet 17. november 2020 Jeg har kjøpt laken og sengetøy til mine i dag. Noe vi trenger og ikke noe de egentlig vil ha i kalenderen, men det er to luker. Ellers gjør jeg som mange andre. Flere luker med praktiske ting jeg uansett måtte kjøpt, andre med små godte ting og noen med fifa points, robux eller lignende. Blir vel hår gelé, deo ol også. Anonymkode: 51c18...dee
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #25 Skrevet 17. november 2020 Begynte i januar å ble ferdig i august 😃 jeg handler alt på salg å plukker med meg hvis jeg ser noe fint eller spennende som passer til kalenderen 🙂. Gutten min er 4 år, så ganske enkel å kjøpe til 🙂. Anonymkode: 8a162...ace
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå